Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kävinkä rahapulaa valittavan yh-kaverin kanssa ruokakaupassa

Vierailija
18.10.2013 |

selvisi se, että mihin ne tuon kaverin rahat oikein menevät.

Ensin käytiin Lidlissä ostamassa sieltä edullisemmat ostokset. Tuolla oli myös tarjouksessa karhunvatukat, joita kaveri osti rasian. Kilohinta oli noin 20€!!! Kuulemma parin euron ostos ei haittaa ja on hyvä, että alpset oppivat syömään uusiakin makuja. (Eivät suostu syömään edes porkkanaa. Aloittaisi siis siitä.)

Lisäksi käytiin Prismassa ostamassa niitä, mitä Lidlistä ei löydy. Ostipa yh tuoretiskiltä graavilohta 100 grammaa. Kilohinta oli sellaiset vaivaiset 26€. Yritin vihjaista, että itse graavaamalla saisi edullisempaa ja voidaan mennä Lidliin takaisin ostamaan sieltä lohta. Sanoi, ettei kannata, kun haluaa vain pienen määrän. Yritin sitten vielä sanoa, että voihan osan pakastaa ja syödä myöhemmin ja osasta lohta voi tehdä keittoa yms. Kieltäytyi, kun sanoi ettei jaksa.

Näin on tänään tuolla mennyt jo noin 5 euroa kalliisiin ostoihin. Turha siinä on valitella rahapulaa, jos pari kertaa viikossa on varaa suollainen summa laittaa ylimääräisiin. Kuukaudessahan se tekee 40-45 euroon ja vuodessa 520 euroa.

Monesti olen pyydellyt elokuviin lasten kanssa yms. mutta sellaisiin ei ole koskaan varaa. Omiin herkkuihin kyllä rahaa nähtävästi riittää...

Kommentit (59)

Vierailija
21/59 |
19.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n kuvaamasta henkilöstä näkee, että ongelmat tuppaa kasautumaan.

Vierailija
22/59 |
19.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun mä olin köyhä, mm sain työkavereilta kynttilänjämiä, sulatin ne taloyhtiön grillipaikassa ja tein kynttilöitä ketsuppipurkki mallina, talvella vein tyhjiä pakasterasioita ulos, täynnä vettä ja kun oli pakastunut, laitoin aina pari rasiaa jääkaappiin, näin jääkaappi kulutti vähemmän sähköä ja vaikka mitä. Sähkölaskuni oli lähes minimi, perusmaksu oli paljon suurempi. Mä en todellakaan ostellut graavilohta tai syksyisin ulkolaisia marjoja. Mun isä kalastaa ja saan aina kesän jälkeen ison kasan kalafileitä. Kalahan sais olla pakkasessa max 3 kk mutta kyllä vikat menee vasta jouluna. Äitini marjastaa ja tekee hilloja. Koska nämä tulevat vain avaamalla oven, ei tulisi mieleenkään ostaa kalaa. Käytännössä ollaan ilman kalaa yli puoli vuotta, syksyn aikana sitä tulee syötyä liikaa. Marjat ovat viinimarjoja eli happamia mutta kyllä ne puuron seassa menee.

Mun mielestä se summan määrä ei ole oleellista vaan eniten ote rahaan. Vähän sinne tänne ja yhtäkkiä summa ja satasen kuussa. Mut kun tekee mieli

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/59 |
19.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.10.2013 klo 09:30"]

Olisiko kaverisi yh, jos hänellä olisi aivot? Yh:t nyt vaan on semmosia, kerjätään naapureilta ruoka-apua, työnnetään lapset hoitoon ihan kenelle vaan joka ei kehtaa kieltäytyä ja valitetaan rahapulasta vaikka ketään ei kiinnosta. Mutta kappas, ikinä ei ole rahat lopussa kun pitää ostaa tupakkaa tai viinaa, myös miesten perässä ajetaan vaikka toiseen kaupunkiin, mutta yhärillä ei ainakaan moraali estä maksattamasta miehellä kaikkia kuluja, saahan mies vastineeksi tosiherkkua eli yh-tussua, joka on marinoitu aikojen saatossa muiden epätoivoisten miesten bakteereilla.

[/quote]

Noinko kipeetä se ero teki :) No, älä huoli kyllä siitä muutkin on toipunu, etköhän sinäkin. Ajan kanssa, ajan kanssa...

Vierailija
24/59 |
19.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.10.2013 klo 10:33"]

Kun mä olin köyhä, mm sain työkavereilta kynttilänjämiä, sulatin ne taloyhtiön grillipaikassa ja tein kynttilöitä ketsuppipurkki mallina, talvella vein tyhjiä pakasterasioita ulos, täynnä vettä ja kun oli pakastunut, laitoin aina pari rasiaa jääkaappiin, näin jääkaappi kulutti vähemmän sähköä ja vaikka mitä. Sähkölaskuni oli lähes minimi, perusmaksu oli paljon suurempi. Mä en todellakaan ostellut graavilohta tai syksyisin ulkolaisia marjoja. Mun isä kalastaa ja saan aina kesän jälkeen ison kasan kalafileitä. Kalahan sais olla pakkasessa max 3 kk mutta kyllä vikat menee vasta jouluna. Äitini marjastaa ja tekee hilloja. Koska nämä tulevat vain avaamalla oven, ei tulisi mieleenkään ostaa kalaa. Käytännössä ollaan ilman kalaa yli puoli vuotta, syksyn aikana sitä tulee syötyä liikaa. Marjat ovat viinimarjoja eli happamia mutta kyllä ne puuron seassa menee.

Mun mielestä se summan määrä ei ole oleellista vaan eniten ote rahaan. Vähän sinne tänne ja yhtäkkiä summa ja satasen kuussa. Mut kun tekee mieli

[/quote]

Siis pummina elelit. Vanhempasi hommasivat aikuiselle ihmiselle ruokaa ja sinä mesoat kuinka toiset ovat tuhlaavaisia. Mikset itse kalastanut ja marjastanut? Siksi koska olet röyhkeä loinen.

Vierailija
25/59 |
19.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.10.2013 klo 19:53"]

Olipa ap:n aloitus provo tai ei... Ärsyttää omassa tuttavapiirissäkin muutama, jotka tuhlaavat järjettömästi rahaa pieniin turhiin asioihin, mutta koskaan ei ole rahaa tehdä mitään, esim. lähteä sinne leffaan tai ravintolaan. Työpaikkalounas saatetaan aina syödä ruokalassa (n 6-8 e), ei koskaan omia eväitä. Tai laiskuuden takia kaikkialle pitää mennä autolla, myös siihen lähikauppaan.  Pikkuhiljaa näistä kasvaa iso summa..

[/quote]

Ehkä eivät ole kiinnostuneet ravintoloista tai leffoista. 

Vierailija
26/59 |
18.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieluummin hyvää ruokaa kuin leffaan...

Vierailija
27/59 |
18.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.10.2013 klo 13:32"]

Mieluummin hyvää ruokaa kuin leffaan...

[/quote]

Miten on jotkut ulkomaalaiset karhunvatukat hyvää ruokaa?

Täynnä salmonellaa, listeriaa ja muita kakkapöpöjä :(

Vierailija
28/59 |
18.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ihan samaa mieltä, että käytän rahan mielummin ruokaan kuin viihteeseen.

Nuo nyt ei kuitenkaan olleet mitään mässyherkkuja. Toki voisit ihan kertoa näistä kilohinnoista yms. tarkemmin.

Vierailija
29/59 |
18.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Whaaat? Sun kaveris osti marjoja ja kalaa ja sä tuut tänne itkeä. En tiennytkään, että yht ei saa ostaa ollenkaan näitä superterveellisiä ruokia. Et rahat pitäis ennemmin laittaa johonkin hömppäväkivaltaleffaan ja kokikseen? Ootkohan sä nyt ihan tosissas..

Vierailija
30/59 |
18.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No joo karhunvatukat 2e, lohi 2,6e. kai sitä nyt joskus saa ostaa vähän herkkujakin? Ja mistä tiedät, että joka kauppareissu noita ostaa?

Kyllä minäkin mieluummin pistän vähät rahani hyvään ruokaan, kuin johonkin leffaan.

Leffassa käynti 2 henkilöltä sellanen 20e, nuo  mainitsemasi ostokset 5e.

Vierailija
31/59 |
18.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on sossun rahoilla elävä opiskelukaveri. Valittaa raha-asioistaan, mutta juuri osti iPhone vitosen, käy joka viikonloppu baareissa, ostaa jatkuvasti uusia vaatteita jne.

Vierailija
32/59 |
18.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, en kai ihmetttelisikään, jos ostaisi oikeasti terveellisiä ruokia. Samalla hintaa olisi saanut pussin kotimaisia pakastemarjoja ja graavilohi sisältää sen verran suolaa, että kalan terveysvaikutukset kyllä häviävät sen rinnalla.

ap

Vierailija
33/59 |
18.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on sitä kulutusta mitä en ymmärrä "rahapulassa" elävillä.

[quote author="Vierailija" time="18.10.2013 klo 13:40"]

Mulla on sossun rahoilla elävä opiskelukaveri. Valittaa raha-asioistaan, mutta juuri osti iPhone vitosen, käy joka viikonloppu baareissa, ostaa jatkuvasti uusia vaatteita jne.

[/quote]

Vierailija
34/59 |
18.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, en kai ihmetttelisikään, jos ostaisi oikeasti terveellisiä ruokia. Samalla hintaa olisi saanut pussin kotimaisia pakastemarjoja ja graavilohi sisältää sen verran suolaa, että kalan terveysvaikutukset kyllä häviävät sen rinnalla.

ap

Vierailija
35/59 |
18.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta ihan järkeviä ja terveellisiä ostoksia. Minäkin pyrin ostamaan uusia makuja lapselle, että oppisi syömään monipuolisesti. Ei tuo todellakaan ollut mitään päätöntä kuluttamista tai kerskakulutusta. Ja oikeasti kahden euron marjat ei kenenkään taloutta kaada.

Vierailija
36/59 |
18.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo iPhonea en ymmärrä mutta voi jeesus, joku narisee kun jklu häntä köyhempi ostaa 2 eurolla marjoja ja käyttää n. 3 euroa graaviloheen koska tykkää siitä.

Sekö tässä mättää ettei lähde sun kanssas elokuviin johon uppoaa koko kuukauden herkkuruokabudjetti hetkessä. Katsos, köyhä vuokraa sen elokuvan sitten muutamalla eurolla Makuunista ja katselee sitä vanhemmiltaan käytettynä lahjaksi saadulla DVD soittimella samalla kun herkuttelee marjoilla ja graavilohella. Jotkut hurjastelee ja saattaa ostaa kyytipojaksi limukan tai hui; lapselle limsaa itselle syntisesti siiderin ;-)

Ja ihan huomautuksena, minäkään en tykkää pakastetusta graavilohesta....

Vierailija
37/59 |
18.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.10.2013 klo 13:42"]

ap

[/quote]

Mä en oikeesti ymmärrä tollasta nipotusta! Kaverisi ei kuitenkaan ostanut lapsille karkkia (olisit varmasti jo maininnut) kuten esim. me ostamme näin perjantaisin, että eiköhän nuo karhunvatukat ole ihan tarpeeksi terveellinen herkku! Ja graavilohi aloitusviestissä valitit että miksei graavaa itse, nyt se onkin siitä terveellisyydestä kyse.. Keskity omiin asioihisi ja jätä kaverisi rauhaan!

Vierailija
38/59 |
18.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi mahoto sentään. Kaverisi osti muutamalla hassulla eurolla hyvää ruokaa josta varmasti nauttii, ja sinä tulet tänne siitä avautumaan? Mitä hänen olisi sinun mielestäsi sitten pitänyt ostaa? En yhtään ihmettele ettei kaverisi halua leffaan kanssasi....

Vierailija
39/59 |
18.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä on kans tuttavapiirissä yksi kroonisessa rahapulassa oleva monilapsinen perhe. Ja täytyy todeta että hämmästelen usein perheen kulutusvalintoja.

Arkiruoka on tyyliin makaroonia ja kalapuikkoja, lapsilla ei ole kunnollisia kenkiä jne. Talo ränsistyy koska sen kunnostamiseen ei käytetä euroakaan rahaa jne.

Jos saavat vähän suuremman summan tilille vaikka veronpalautuksena, niin perheen isä kiirehtii ostamaan jonku juuri julkaistun uuden pelikonsolin tai 3000€ maksavan telkkarin. Tai sitten jollekkin lapsista ostetaan joku todella kallis merkkivaate, tai ostetaan joku järetön 15kg määrä jotain kallista hienoa suklaata tai jotain muut yhtä päätöntä.

Tuntuu että kaikki valinnat menee reunasta toiseen, mistään ei oikein löydetä kultaista keskitietä.

Vierailija
40/59 |
18.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää vastatko, tää on provo

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan yhdeksän