Miksi foorumilla niin paljon Leastadiolaisten kiusaajia?
Ihan aluksi, EI, EN ole lestadiolainen, en edes henk koht tunne ainuttakaan. Mutta mikä ihme tätä foorumia vaivaa kun tää on lestat sitä ja lestat tätä. Siis eikö teillä aikuisilla (?) ihmisillä oikeasti ole muuta tekemistä? Kuka tää lestafoobikko on, sinäkö? Yritä nyt jo hyvä ihminen keksiä joku muu harrastus tämän vainoamisen tilalle ja mene hoitoon. TUO EI OLE TERVETTÄ! Olet häiriintynyt!
Kommentit (101)
[quote author="Vierailija" time="17.10.2013 klo 20:20"]
Minä ainakin olen humanisti ja erityisesti feministi. Ehkäisykiellon keksivät miehet 1967 ja sen jälkeen naisten on pitänyt synnyttää henkensä uhalla loputtoman määrän pikkulestoja pitääkseen liikkeen hengissä.
[/quote]
Kuka sinua aivopesee uskomaan nuo jutut? Arveletko lestadiolaisten ehkäisseen ennen vuotta 1967? Kuinka monta henkensä uhalla synnyttänyttä lestadiolaista tunnet? Päästätkö humanistina samanlaisia aivopieruja esim. muslimeista?
Pefofilian tuomitseminen on nykyään siis kiusaamista.
normaali reaktio toistuvaan ja jatkuvaan lasten raiskaamiseen ja
kaltoinkohteluun on suuttua! Pirkka-lehdessä asiasta kirjoitettiin ensimmäisen kerran 1960. Sen jälkeen SRK on jatkanut maton alle lakaisemista, eikä ole tarttunut asiaan. Pedofiilipuhujat ovat saaneet jatkaa puhujina!
Olen siis AP, ja en vaan jaksa ymmärtää miten joku/jotkut täällä katsoo oikeudekseen YLEISTÄÄ , että "lestat" on pedofiileja, "lestat" alistaa naista...Ei se noin ole!!! Ehkä joku heistä on/on ollut sellainen, tai ehkä jopa useampi mutta toi YLEISTÄMINEN on väärin. Entä jos itse laitan tänne aloituksia tyyliin
Ateistit on raiskaajia
Miksi ateistit tappavat vaimojaan
Miksi ateisti kuristi lapsensa
Ateisti koulupoika murhasi 5 ystäväänsä
Ateisti asianajaja vei sadan asiakkaansa rahat
Ateisti ajoi humalassa pikkulapsen yli
Ateisti varasti kultaliikkeestä miljoonien edestä koruja
EIKÖ TÄMÄ NYT OIKEASTI KUULOSTA TYHMÄLTÄ???????????
Jos kuulostaa,niin ymmärrät miksi en ymmärrä noita" lesta" juttuja tai sitten sinun mielestäsi ihmiset ovat eriarvoisia ja
jos ei kuulostanut, niin ihmettelen miksi ei?!
AP- kuinka paljon tiedät lestadiolaisuudesta?
Ateisteista saa kirjoittaa ihan minkälaisia yleistyksiä tahansa, ei sitä kukaan kiellä.
Ateistit eivät vain satu olemaan yhtään yhtenäinen ryhmä ja ateistien joukossa pedofiliaa ei yritetä lakaista maton alle. Päinvastoin, koska mitään syntien anteeksiantoa ei ole ja jokaisen pitää itse vastata teoistaan.
PALJON! Tiedän monesta uskonnosta PALJON! (Ja EI en edelleenkään ole letadiolainen , mutta en myöskään näe järkeä siinä että koko porukka lynkataan muutamien ihmisten vuoksi.)
[quote author="Vierailija" time="17.10.2013 klo 20:17"]
Olisko ne jotain entisiä lestadiolaisia, joilla on jäänyt jotain hampaankoloon? Muuten en ymmärrä, että joku jaksaisi olla niin kiinnostunut.
[/quote]
Kyllä mua kiinnostaa, että miten nykypäivänä voi olla tuollainen lahko. Miksi sen oppeihin yhä uskotaan? Miten tuollainen aivopesu on mahdollista?
Asia on niin yksinkertainen, että dumaus loppuu sillä sekunnilla kun vanhoillislestadiolainen yhteisö lakkaa lakaisemasta pedofiliaa maton alle. Sama pätee muslimeihin.
Joka asettaa yleisön saataville tai muutoin yleisön keskuuteen levittää tai pitää yleisön saatavilla tiedon, mielipiteen tai muun viestin, jossa uhataa, panetellaan tai solvataan jotakin ryhmää rodun, ihonvärin, kansallisen tai etnisen alkuperän, uskonnon tai vakaumuksen, seksuaalisen suuntautumisen tai vammautumisen perusteella taikka niihi rinnastettavalla muulla perusteella, on tuomittava kiihottamisesta kansanryhmää vastaan sakkoon tai vankeuteen enintään kahdeksi vuodeksi.
Pointtini oli siis miten tämä foorumi hyväksyy nuo kirjoitukset vaikka laki sanoo näin! t AP
Lestat on lestoja. Eiköhän se liike joskus kuihdu. Jenkeissä on mormonit tms ihan samanlaisia.
Mutta kaikista oudoin lahko Suomessa, josta olen kuullut, on MAITOBAARI. Miettikääpä jo nimeä..
AP - ei kukaan ole uhannut, panetellut tai solvannut lestoja. Nämä on kaikki tieteellisesti Johanna Hurtigin ja muiden tutkijoiden löytämiä totuuksia. Ehkäisykielto on ihmisoikeusrikos ja pedofilia on rikos. Esim. Uskontojen uhrien tuki, Omat polut tai Hakomaja-sivuilta löydät lisää todisteita, että kyseessä on vaarallisesta lahkosta.
Millaisista hedelmistä lestadiolaisuus tunnetaan?
Herätyskokouksista, ihmisten alistamisista, yleisestä henkisestä pahoinvoinnista, lasten hyväksikäytöistä, naisten kuolemisista liian moneen synnytykseen, perheenäitien totaalisista uupumisista kymmenlukuisista lapsien määrän alle, jatkuvasta ahdistuksesta yhteisön jäsenten keskuudessa, lasten ja naisten henkisistä ja fyysisistä pahoinpitelystä.
Päivästä toiseen, viikosta toiseen, vuodesta toiseen, vuosikymmenestä toiseen, sukupolvesta toiseen, aina sama kuvio toistuu... Aina samat uutiset ja puolustelut, mikään ei muutu...
Valitettava totuus, eikä rasistista.
[quote author="Vierailija" time="17.10.2013 klo 21:15"]
AP - ei kukaan ole uhannut, panetellut tai solvannut lestoja. Nämä on kaikki tieteellisesti Johanna Hurtigin ja muiden tutkijoiden löytämiä totuuksia. Ehkäisykielto on ihmisoikeusrikos ja pedofilia on rikos. Esim. Uskontojen uhrien tuki, Omat polut tai Hakomaja-sivuilta löydät lisää todisteita, että kyseessä on vaarallisesta lahkosta.
Millaisista hedelmistä lestadiolaisuus tunnetaan?
Herätyskokouksista, ihmisten alistamisista, yleisestä henkisestä pahoinvoinnista, lasten hyväksikäytöistä, naisten kuolemisista liian moneen synnytykseen, perheenäitien totaalisista uupumisista kymmenlukuisista lapsien määrän alle, jatkuvasta ahdistuksesta yhteisön jäsenten keskuudessa, lasten ja naisten henkisistä ja fyysisistä pahoinpitelystä.
Päivästä toiseen, viikosta toiseen, vuodesta toiseen, vuosikymmenestä toiseen, sukupolvesta toiseen, aina sama kuvio toistuu... Aina samat uutiset ja puolustelut, mikään ei muutu...
Valitettava totuus, eikä rasistista.
[/quote] Yli 50% muslimeista neljässä eri maassa hyväksyy kuolemantuomion vääräuskoisille. Hyväksyvätkö lestat vääräuskoisten murhaamisen?
[quote author="Vierailija" time="17.10.2013 klo 21:03"]
Asia on niin yksinkertainen, että dumaus loppuu sillä sekunnilla kun vanhoillislestadiolainen yhteisö lakkaa lakaisemasta pedofiliaa maton alle. Sama pätee muslimeihin.
[/quote]
Ei se yhteisö mitään lakaise. Jotkut yksittäiset ihmiset ovat mieleltään sairaita ja niiden takia nyt sitten normaaleja ja tervejärkisiä yhteisön jäseniä haukutaan. Jokainen normaali ihminen ilmoittaa välittömästi poliisille jos kuulee jotain raiskaus, pedofilia jne. rikollisia juttuja.
Voiko joku oikeasti ajatella että olisi näin suuri joukko ihmisiä kuin lestadiolaisia on, joille kaikille tämmöiset jutut olisivat ok. ja niitä yritettäisiin peitellä? Täytyy olla jotain aivopesua tms. jos pystyy näin ajattelemaan.
Vastahan se Hurtig todisti tutkimuksessaan, että lestadiolaisuuden rakenteeseen kuuluu miesten rikosten lakaiseminen maton alle.
Kaleva Johannan tutkimuksesta:
”Kunniakulttuureissa tärkeintä on valvoa naisen siveyttä, jotta perheen asema yhteisössä säilyy ja voidaan nauttia muiden luottamusta. Jos nainen uhmaa perinteitä, palautetaan perheen kunnia sillä, että naista rangaistaan”, Hurtig kuvailee.
Hänen mielestään vanhoillislestadiolainen herätysliike toimii samalla lailla yhteisön parasta ajatellen. Mekanismi vain on päinvastainen.
Siinä missä kunniaväkivaltaa hyväksyvissä yhteisöissä tehdyt rikkomukset rangaistaan mahdollisimman näyttävästi, yritetään ne vanhoillislestadiolaisessa yhteisössä piilottaa.
”Vanhoillislestadiolaisessa herätysliikkeessä mekanismi on käänteinen. Kontrollin, paljastumisen ja rankaisemisen sijaan olennaista on kätkeminen. Miehen siveetön teko peitetään ja annetaan anteeksi mahdollisimman pian, jotta yhteisö ja tekoon syyllistynyt mies säästyvät häpeältä ja saavat pitää kunniansa.”
AV:lla on ollut varmaan aina tietty määrä lesuvastaisuutta. Nyt se on vaan roihahtanut taas.
Mun lapsuudenkoti oli lestadiolainen. Hyväksikäyttöön en kyllä törmännyt ikinä, mutta se ei tarkoita, etteikö sellaista voisi olla. Terveitä vanhoillislestadiolaisten opit vanhastaan eivät kyllä mielestäni ole, eikä mulla ollut mitään intressejä elää tämän mukaisesti. Mutta joillekin se toki sopii.
Taidat ap olla kuitenkin lestantti, sen verran kiihkeästi vetoat ja argumentoit samaan tapaan.
[quote author="Vierailija" time="17.10.2013 klo 21:23"]
[quote author="Vierailija" time="17.10.2013 klo 21:03"]
[/quote]
Ei se yhteisö mitään lakaise. Jotkut yksittäiset ihmiset ovat mieleltään sairaita ja niiden takia nyt sitten normaaleja ja tervejärkisiä yhteisön jäseniä haukutaan. Jokainen normaali ihminen ilmoittaa välittömästi poliisille jos kuulee jotain raiskaus, pedofilia jne. rikollisia juttuja.
Voiko joku oikeasti ajatella että olisi näin suuri joukko ihmisiä kuin lestadiolaisia on, joille kaikille tämmöiset jutut olisivat ok. ja niitä yritettäisiin peitellä? Täytyy olla jotain aivopesua tms. jos pystyy näin ajattelemaan.
[/quote]
NIINPÄ! Mutta se on vain kautta aikain otettu aina joku/ jotkut uskonyhteisöt hampaisiin, löydetty sieltä joku joka on tehnyt vääri ja alettu syyttämään sitten koko porukkaa.Jos ajatellaan nyt esim katolilaisia joita on ihan valtavasti, niin ok, on tiedossa, että on ollut/on ehkä nytkin näitä pedofileja, mut EI se TARKOITA ETTÄ KAIKKI katoliset olisi sellaisia. Ei saa tuomita koko porukkaa muutaman ihmisen perusteella! En hetkeäkään usko, että lestadiolais naiset tuntisivat kaikki tai edes suurin osa , että heitä alistetaan. Kyllä he lähtisivät niistä porukoista jos niin olisi. Varmaan jotakuta alistetaan,totta, mut niin alistetaan missä uskonnossa tai USKONNOTTOMASSA tahansa.(AP)
[quote author="Vierailija" time="17.10.2013 klo 21:34"]
AV:lla on ollut varmaan aina tietty määrä lesuvastaisuutta. Nyt se on vaan roihahtanut taas.
Mun lapsuudenkoti oli lestadiolainen. Hyväksikäyttöön en kyllä törmännyt ikinä, mutta se ei tarkoita, etteikö sellaista voisi olla. Terveitä vanhoillislestadiolaisten opit vanhastaan eivät kyllä mielestäni ole, eikä mulla ollut mitään intressejä elää tämän mukaisesti. Mutta joillekin se toki sopii.
Taidat ap olla kuitenkin lestantti, sen verran kiihkeästi vetoat ja argumentoit samaan tapaan.
[/quote]
EN OLE, en ole koskaan ollut ja en tule ikinä olemaankaan, mutta siihen on ihan muut syyt kuin nämä millä jotkut täällä heitä panettelevat. En usko "raja-aitoihin" ja siksi en kuulu mihinkään srktaan, kirkkoon tms.
Itselläni kuului tuttavapiiriin lestadiolaisnainen, joka yhteisön painostuksen vuoksi päätyi lopulta itsemurhaan. Minulla ei ole sympatiaa vl-liikettä kohtaan. Olen eronnut kirkosta, jonka osana lestadiolaisen herätysliikkeen annetaan edelleen toimia.
Tää on vähän kuin keskustelu perheväkivallasta. Kun omassa tuttavapiirissä ongelmia ei ole niin sitten yleistetään että ongelmia ei ole muillakaan. Mieleen ei tule se vaihtoehto, että omassa tuttavapiirissäkin niitä ongelmia voi olla runsaasti ilman, että niistä koskaan keskustellaan. Perheväkivallasta kun ei ole kiva keskustella.
Lestadiolaisuuden kanssa on nyt sama tilanne. Uskonnollisilla liikkeillä ei ole erioikeutta jättäytyä Suomen lain ulkopuolelle ja itse omassa keskuudessaan antaa rikollisten jäädä rangaistuksetta. Tämä uhrien painostaminen hiljaiseksi on niin tyypillistä uskonnollisten liikkeiden harrastamaa toimintaa.
Jos lestadiolaisuus on oma uskontosi niin toimi jatkossa avoimuuden puolesta. Kun näet laittomuuden niin puutu siihen, vaikka yhteisö painostaisikin hyväksymään rikoksen.
En tiedä muista, mutta minä en ainakaan ole heittänyt rasistisia kommentteja. Ainoastaan tieteellisesti tosia ja lestadiolaisoppeja kyseenalaistavia. Suurin osa aiheista löytyy mm. Hakomajasta.