G: Mitkä kaksi asiaa/nimeä/esinettä jne sekoitat keskenään?
Piristetääs toisiamme. Mitkä asiat/esineet/nimet jne sekoitat keskenään? Enkä tarkoita nyt ns riimilipsahduksia vaan ihan selkeesti erilaiset sanat mutta menevät vaan sekaisin. :)
Kommentit (345)
Minulla menee nimet sekaisin... Olisiko siihen mitään poppaskonstia???
Myös välillä meinaan toista asiaa vaikka vahinkona sanon toisen asian (nimissä)
ja kaikki väittää vastaan...
Monookkeli ja snorkkeli
After sun ja after ski
Helmikuu ja huhtikuu. On ajateltava mielessä tuossa järjestyksessä, että saa sanottua todennäköisesti oikein kumpaa tarkoittaa.
Pettinki ja petanki. Mummo joskus soitti, ja kysyi miten juhlistin 25 v. synttäreitäni. Minä siihen reippaasti: "No meitä oli lähes kolmekymmentä, nii pelattiin sit pettinkiä puistossa ku ei mahduttu mun kämppään".
Dosentti ja desantti
Hitler ja Hitchcock
En ole tavannut vielä ketään toista, jolla kellonajat kääntyvät ihan oudoks päässä !
Klo 16 kääntyy kuudeksi, klo 13 kolmeksi. . Jne. Saa aina miettiä, että moneltakos se hammaslääkäri/neuvola tms taas oli !
Tää on ihan hölmö, mutta en millään muista sen kankaan nimeä, joka tulee sairaalassa, palvelutalossa yms. pyllyn alle sänkyyn. Siis en vaan jostain syystä tajua millä sitä nimittäisin :D Jos pitää jotakuta pyytää hakemaan sellainen niin alan aina änkyttämään "hakisitko sen... sen.... alustan... Pyllysuojan, mikälie" Ja siis kyseessähän on niinkin yksinkertainen sana kuin vuodesuoja! En koskaan saa päähäni muuta kuin sen kroonikoksi kutsutun kertakäyttöisen suojan.
Netto ja brutto. Voisko joku keksiä hyvän muistisäännön?
Tyydyttyneet ja tyydyttymättömät rasvahapot. En ikinä muista kummat oliniitä hyviä. Yritän aina kehitellä jotain muistisääntöjäkin, mutta unohdan nekin tai sitten en muista mikä niissä oli ideana :D
[quote author="Vierailija" time="17.10.2013 klo 09:15"][quote author="Vierailija" time="16.10.2013 klo 23:26"]
Kupera ja kovera, en koskaan tiedä kumpi on kumpi!
[/quote]
Kupera on U:n muotoinen (sanassa on U) ja kovera O:n yläreunan muotoinen (sanassa on O). Auttaisiko tämä? Tosin puheessa sanat saattavat mennä väärin juuri siksi, ettei ehdi miettiä tällaisia sääntöjä.
[/quote]
Hyvä sääntö! Mutta miksi kupera pinta koverretaan?
[quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 20:20"]
Netto ja brutto. Voisko joku keksiä hyvän muistisäännön?
[/quote]
Brutto on ensin, aakkosissa ja palkassa. Palkkaan tehdään vähennykset ja jää netto. Netto on myöhemmin molemmissa, aakkosissa ja palkassa.
Mulla menee sekaisin americana ja mexicana -pizzat.
Oli vähän noloa pelata Aliasta ja selitin torpedosta, olen luullut samaksi asiaksi kuin tornado.
Mies repii pelihousunsa kun kutsun lounasta päivälliseksi (loogista, päivällä päivällinen) ja päivällistä illalliseksi. Kun se kello 6 on musta jo iltaa. Sanojen sekottaminen ei ole millään muotoa tahallista.
Lautasliinaa enn muista ikinä. Se on aina "no...mitä napkins on suomeksi".
[quote author="Vierailija" time="17.10.2013 klo 09:15"]
[quote author="Vierailija" time="16.10.2013 klo 23:26"]
Kupera ja kovera, en koskaan tiedä kumpi on kumpi!
[/quote]
Kupera on U:n muotoinen (sanassa on U) ja kovera O:n yläreunan muotoinen (sanassa on O). Auttaisiko tämä? Tosin puheessa sanat saattavat mennä väärin juuri siksi, ettei ehdi miettiä tällaisia sääntöjä.
[/quote]
Tämä ei varmaan auta yhtään, mutta itse opin muistamaan koveran kun ajattelin, että sitä koverretaan. Mutta tällöin tietysti pitäisi muistaa mitä kovertaa tarkoittaa ;)
Itsellä meni pitkään harakka ja varis sekaisin keskenään sekä mekko ja hame.
Minä sekoitan guavan, guaranan ja guanon :D. Eli hedelmä, makeutusaine (?) ja lepakonpaska :D.