G: Mitkä kaksi asiaa/nimeä/esinettä jne sekoitat keskenään?
Piristetääs toisiamme. Mitkä asiat/esineet/nimet jne sekoitat keskenään? Enkä tarkoita nyt ns riimilipsahduksia vaan ihan selkeesti erilaiset sanat mutta menevät vaan sekaisin. :)
Kommentit (345)
[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 03:27"]Te, jotka sekoitatte vasemman ja oikean, teitä on yllättävän suuri prosenttimäärä ihmisistä. Autoa ajaessa hyvä konsti on laittaa siihen Mersun/Toyotan rattiin lappu, missä lukee Volvo. V siis vasen. O oikea. Muutenkin miettiessä kumpi on kumpi, niin muistakaa Volvo-sääntö.
Mulla oli esimies, joka sekoitti vasemman ja oikean, olin tulla hulluksi. Nyt vasta olen perehtynyt asiaan.
[/quote]
Oma ekaluokkalainen poikani on Vilho ja oivalsi, että sama toimii hänen nimessään :)
Harakka ja varis. Siis ulkonäöllisesti. En opi millään kumpi on mustaharmaa ja kumpi mustavalkea.
Valkoinen ja keltainen. Aina lapsesta asti!
Minulla myös varis ja harakka tuottaa ongelmia. Sekä pienet d ja b.
Simulaatio ja stimulaatio
Spoileri ja boileri
Liuska ja luiska
Sade- ja säätutka. Katson iltalehdestä säätiedot ja aina samalla selostan miehelleni,että katson säätutkan vaikka katson sadetutkan. Siis oikeasti aina :D
[quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 20:25"]Tyydyttyneet ja tyydyttymättömät rasvahapot. En ikinä muista kummat oliniitä hyviä. Yritän aina kehitellä jotain muistisääntöjäkin, mutta unohdan nekin tai sitten en muista mikä niissä oli ideana :D
[/quote]
Tyydyttymättömyys on hyvä asia ainoastaan rasvoissa ;)
Joo, mullakin on tuo jo mainittu oranssi ja violetti! Sotken ne useimmiten.
Kihti ja kilju:D kun heitän läppää kiljun tekemisestä niin sanon kihti...
Hietalahti ja Hakaniemi ja bonuksena vielä Hietaniemi.
Pavilionki ja palju, 4 ja 7, vihreä ja sininen...latva ja tyvi...
[quote author="Vierailija" time="16.10.2013 klo 22:03"]numero 2 ja kirjain A. En oikeen tiedä miksi tämä on ollut ihan lapsesta asti :D
[/quote]
ei vitsi mä olin tulos kirjoittaa tätä tänne ja olin ihan satavarma että oon ainoo maailmassa kellä nuo menee sekasi. Se on musta itestänikin outoo kuin ne sillei sekoittaa. Ja lapsesta asti kans mulki :D
Siedättää ja suodattaa.. Aina väärinpäin :D
Kaarlenkadun ja Kustaankadun Helsingissä. Ei onneksi vaikuta suuresti elämääni, harvemmin siellä päin enää liikun. Opiskeluaikana asuin Hesarilla ja silloin meni aina sekaisin.
Minä joudun aina miettimään, asuuko Suomessa suomenruotsalaisia vai ruotsinsuomalaisia.
Kirjaimet B ja D, että kummin päin menee kun kyseessä on pieni kirjain. Ja x ja z täytyy välillä miettiä kumpi on kumpi:D myöskin oikea ja vasen tuottaa suurta haastetta:'D
Vuoksi ja luode. Koillinen ja kaakko. Kääntöpiirit. Älkää ottako mua mukaan purjehtimaan : D
Mustarastas ja kottarainen. Molemmat tummia, toisella on porkkananvärinen nokka, mutta kummalla?
[quote author="Vierailija" time="16.10.2013 klo 22:28"]Mulla menee liuska ja luiska sekaisin, mun pitää tosissaan miettiä että kumpi on kumpi. (Vaikka onhan ne tosi samanlaiset sanat, mutta mulla menee nimenomaan merkitykset sekaisin.)
Sit mulla on vaan pari sanaa, joita en millään jotenkin muista. Moottoritie ja asuntovaunu. Näitä sotkee muut kielet (vaikka en siis ole kaksikielinen varsinaisesti), tekisi aina mieli sanoa autotie ja karavaani ja joudun oikein ponnistelemaan että löydän oikeat suomenkieliset sanat.
[/quote]
Tämän saman oon huomannu jopa lehtijutuissa ja toimittajien pitäis kuitenkin hallita kieli keskitasoa paremmin..