Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

G: Mitkä kaksi asiaa/nimeä/esinettä jne sekoitat keskenään?

Vierailija
16.10.2013 |

Piristetääs toisiamme. Mitkä asiat/esineet/nimet jne sekoitat keskenään? Enkä tarkoita nyt ns riimilipsahduksia vaan ihan selkeesti erilaiset sanat mutta menevät vaan sekaisin. :)

Kommentit (345)

Vierailija
221/345 |
28.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukupolvi ja sukupuoli.. ja kyllä. Se on hieman noloa puhua että esim. jollain maatilalla on tapahtunut sukupuolen vaihdos...

Vierailija
222/345 |
28.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kottikärryt ja peräkärry ...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/345 |
28.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nakki ja penis.en ikinä muista kumpi on kumpi!

Vierailija
224/345 |
28.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mekko ja hame. Neulominen ja ompeleminen

Vierailija
225/345 |
28.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

suojatie ja jalkakäytävä

Vierailija
226/345 |
28.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

klo 17 ja 7

Vierailija
227/345 |
28.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pimppi ja pippeli

Vierailija
228/345 |
28.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika moni näyttää lasagnen sijasta sanovan lasanje.

Vierailija
229/345 |
28.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran katosi päästä sana "liikenteenjakaja" ja sanoin pokkana kaverille, että käänny vasemmalle tuon muuntajan kohdalta.

Vierailija
230/345 |
29.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekoitan kaksi näyttelijätärtä keskenään, eli Claire Danesin ja Kirsten Dunstin. Samoin Rosario Dawson ja Naomie Harris menee ulkonäöltään helposti sekaisin.

Vierailija
231/345 |
29.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valkoinen ja keltainen menevät sekaisin, lisäksi kuten joku jo mainitsi, kello 12 onkin kello 2 jne. Pienempänä muistan olleeni sekaisin Venetsiasta ja Venezuelasta.

Vierailija
232/345 |
28.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nro 4 ja A-kirjain.

Paita ja pusero.  

Värit: Beige ja beeshi (en tiedä miten toi jälkimmäinen oikeasti kirjoitetaan)

Vierailija
233/345 |
29.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Spoleri ja boileri.

Pleksi ja flexi.

Sitte ihan puhuessa,kun sanon tytön syntymäajan,joka on 10. marraskuuta,niin mun pitää aina sanoa se  muodossa kymmenes yhtätoista,eli äkkiseltään en saa sitä marraskuuta siinä yhteydessä päähäni,vaikka kyllä mä kuukaudet osaan vaikka päälläni seisten..

Tuli mieleen vielä yks,kun tuttu mies oli toivottanut jollekin naiselle just ennen uuttavuotta,et hyvää vaihdevuotta,piti tietty sanoo et hyvää vuodenvaihdetta..

Vierailija
234/345 |
29.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.11.2013 klo 22:03"]

Mä en oikeasti ymmärrä yhtään ainutta asiaa tässä ketjussa että miten ne voi sekoittaa :D Ihmeissäni luin tätä ja ajattelin että ei voi olla totta ja sanon tämän kaikella rakkaudella, en ivaten. 

Nää on ollu hauskoja mutta mun silmissä uskomattomia! :)

[/quote]

Sama täällä. Ihmiset on outoja.

Vierailija
235/345 |
29.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukupuolenvaihdos on väärä termi, käyttäkää sanaa sukupuolenkorjaus. Jospa se auttaisi myös siihen sukupuolen- ja sukupolvenvaihdoksen sekoittamiseen.

Samoin transseksuaali on väärä käännös englannista, suomeksi se on transsukupuolinen. Joskus ihmettelin itsekin, mitä eroa näillä on, kunnes asia selvisi.

Vierailija
236/345 |
29.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Cheek ja Ripuli vaikka ovatkin lähes sama asia.

Vierailija
237/345 |
29.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on ihan omituinen sekaannus jota oon pohtinut paljon... En löydä mitään yhteyttä asiassa. Mulla on kaksi isosiskoa joista toisen nimi on Minna. Jostain syystä AINA kun alan puhumaan tästä Minnasta, tai huikkaan hänelle jotain, esimerkiksi "Hei Minna, otatko kahvia..." Jostain IHMEEN syystä sanon AINA "Hei isi... Ei ku Minna, otatko kahvia?" Siis aina alan sanomaan häntä isiksi. (Ja joo olen aikuinen nainen joka edelleen puhuu isästä isinä :D) Kummallista on, etten koskaan puhuttele isääni Minnan nimellä. Tuo on niin outo sekaannus. Miksi juuri Minna eikä tuo toinen siskoni? Miksi just isi eikä toisen siskon nimi joka on samankaltainen Minnan kanssa? :D Ihmisaivot on omituiset.

Vierailija
238/345 |
29.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimet Maarit ja Maaret. Molempia löytyy tuttavapiiristä (ei ystäviä, mutta tuttuja esim. omien tai lasten kavereitten äitejä). En koskaan muista kenen nimi on iillä ja kenen eellä.

Vierailija
239/345 |
29.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.10.2013 klo 22:18"]

Sekoitan kaksi viikonpäivää ihan säännöllisesti. Näin on tapahtunut lapsesta saakka. Syytä harvoin kerron kenellekään, koska pelkään sen kuulostavan kummalliselta. Näen nimittäin jotkut asiat - kuten juuri kalenterin - väreinä ja nuo kaksi päivää sattuvat olemaan saman väriset.

Sama ongelma on esim. joissakin äänissä (äänenkorkeuksissa), mutta se ei ole samalla tavalla arkipäivän ongelma. :) 

[/quote]Minä näen taas värit viikonpäivinä... Tulee noloja tilanteita kun huomautan kuskille liikennevaloissa että maanantai syttyi jo.

Vierailija
240/345 |
29.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmasluokkalainen poikamme luki englannin kokeisiin. Sanastona oli mm. hedelmiä. Ananaksesta hän sanoi, ettei hän "löydä" sitä sanaa päästään, vaikka se onkin tuttu hedelmä ja hän pitää siitä. Sama koskee kuulemma suomen sekä englannin sanaa. Kuopus sekottaa juuston ja kinkun, vaikka on jo koululainen, samoin sinapin ja ketsupin. Hän tietää eron, mutta kuulemma ne sanat menevät väkisin ristiin. Sinappiin hän saattaa viitata pyytämällä "sitä ruskeaa".