Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen 29 ja tuntuu, että kaikki on nähty - muita?

Vierailija
06.09.2020 |

Olen opiskellut maisteriksi, tehnyt uraa, mennyt naimisiin, matkustellut, urheillut, tutustunut ihmisiin, lukenut, ihmetellyt. Viimeisen noin vuoden ajan minusta on tuntunut, että olen ymmärtänyt elämän keskeisen tarjonnan, eikä minua kiinnosta oikein mikään. Ihmisten välinen kanssakäyminen noudattaa samoja sääntöjä ja kaikki ovat pohjimmiltaan täyttämässä samoja perustarpeita, bisnestä tehdään tietyllä logiikalla, valta jakautuu epäreilusti ja Suomen rajojen ulkopuolella valtaosassa maita vielä epäreilummin. Mitä paremmin olen oppinut ymmärtämään ihmissuhteita, liiketoimintaa, politiikkaa - elämää, sitä enemmän olen pettynyt niihin kaikkiin. Olin nuorena aika palavasieluinen idealisti. Nykyisin minulla ei ole mitään arvopohjaa, koska elämä on osoittanut olevansa pelkkää darwinistista kilpajuoksua muita sekä aikaa vastaan ja kaiken pohjalla on ihmisen pohjaton itsekkyys, joka jalostuu tosin automaattisesti yhteistyöksi itseä hyödyttävien yksilöiden kanssa.

Olen suoraan sanottuna pettynyt ja sisältä katkeroitunut. Tätä ei voi näyttää kenellekään, koska vaimo lähtisi kävelemään (ennemmin tai myöhemmin) ja urakiito katkeaisi. Vaikka sinänsä millään ei ole lopulta mitään merkitystä, tunnen vastuuta vaimoni ja syntyvän lapseni hyvinvoinnista ja ajattelen, että jos edes he voivat tuntea merkityksellisyyttä omassa elämässään, olen tehnyt jollekin jotain hyvää. Omat ideaalini ovat ihan kuollleet.

Kiitos lukijoille.

Kommentit (918)

Vierailija
641/918 |
18.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vasta kun olet ollut sodassa olet kokenut kaiken.

Vierailija
642/918 |
18.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapaan aikaa kunnes aika tappaa minut. Näinhän se elämä menee. Ja ne uskontojutut ja henkinen kirjallisuuskin on vain tehty jonkinlaisen merkityksen keksimiseksi. Ei niillä oikeasti ole mitään kerrottavaa, mitä itse et jo tietäisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
643/918 |
18.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Korona tehnyt tehtävänsä, tyhmäkin havahtuu elämän tosiasioihin🙂

Etusivun muissa ketjuissa pohditaan tissiflashmobbia, salkkareita, sara siepin lappubikineita yms ja sinä valitset näistä tämän aloituksen tekijän tyhmäksi?

Vierailija
644/918 |
18.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Raamattu auki joka päivä. Ja vaikka TV7, joka aukeaa myös netissä. Siitä se alkaa, valaistuminen. Tämä ei ollut vitsi.

Jos oikeasti haluat valaistua suosittelen pikemminkin kundaliinijoogaa. 

Eli kutsut elämääsi jotain "demoonista".

Siitähän näissä valaistumisissa on kyse.

Ju*ala on ulkopuolellamme ei meissä.

Joogaaja usein on ihminen joka uskoo tulevansa hyväksi itsensä avulla?

Aikamoinen oletus.

Vierailija
645/918 |
18.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Raamattu auki joka päivä. Ja vaikka TV7, joka aukeaa myös netissä. Siitä se alkaa, valaistuminen. Tämä ei ollut vitsi.

Nykyihmiset on aivopesty ateisteiksi, kuitenkin jos on uhmapää ja etsii, niin se löytää. Se on lupaus jonka Her*a antaa.

Vierailija
646/918 |
18.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ap voi nyt kun lapsi on syntynyt? Aloituksesta huokuvat hormonit, vain perhe merkitsee ja hyvä, niin sen pitää ollakin.  

Vierailija
647/918 |
18.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sanoisin, että kyseinen henkilö on parantunut suorittamisesta ja kun ei saa enää mielihyvää yhteiskunnan palkkiojärjestelmästä niin mieli on tyhjä. Äärimmäisen ihanteellinen hetki löytää yhteys omaan itseensä ja kirkastaa omia arvoja. Meitä on muitakin heränneitä. Ja tämä on aika ihanaa synkkien aikojen jälkeen.

Vierailija
648/918 |
18.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian ajatteleva, liian älykäs. Moni menee elämää yksinkertaisuuden tietä sen enempää pohtimatta ja on tyytyväinen. Sinä (ja minä plus moni muu) taas taistelee näiden olojen ja ajatusten kanssa läpi elämän. Hetkittäin on helpompi elämänjaksoja, kunnes tämä tulee taas.

T: puolikkaan vuosisadan elänyt

Vierailija
649/918 |
18.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Otapa Raamattu käteesi. Löydät elämän tarkoituksen.

Netistä voi kuunnella Raamattu kannesta kanteen ohjelmaa milloin itselle sopii. Se on kirjojen kirja.

Aloita Uudesta testamentista oma lukeminen.

Onnea löytöretkelle🙏❤️

Raamattu on sekava ja väsyttävä ja ristiriitainen.

Se voi tuntua siltä. Se on kirja (kirjasto oikeastaan, sisälten historiaa yms pelastussanoman lisäksi). Kirja avautuu kun tutustuu kirjoittajaan tai perästi päähenkilöön.

Kirjoittajana Ju*alan Henki ja päähenkilö on J**sus.

Vierailija
650/918 |
18.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse ajattelen niin, että elämällä ei ole tarkoitusta, mutta ihminen voi itseään tutkiskelemalla löytää merkityksellisyyttä elämälleen. Koska olen olemassa, ja päättänyt elää elämäni, voin yhtä hyvin keksiä jotain "järkevää" tekemistä siksi aikaa. Tästä syystä valitsin vaikeassa elämäntilanteessa olevien ihmisten kuuntelemiseen ja auttamiseen keskittyvän alan. En yksilötasolla koe olevani mitenkään erityinen tai korvaamaton, mutta saan tyydytystä siitä, että saan olla ihmisten apuna ja tukena, kulkea heidän rinnallaan.

Lisäksi merkityksellisyyttä elämääni tuo kaikista arkisista asioista nauttiminen, koska ne eivät todellakaan ole itsestäänselvyyksiä. Kaikki eivät voi harrastaa liikuntaa mielensä mukaan eikä kaikilla ole varaa terveelliseen ruokaan. Katto pään päällä, puhdas vesi hanasta ja kohtuuhintainen terveydenhuolto ovat esimerkkejä siitä suuresta etuoikeudesta, josta saan elämässäni nauttia.

En ehkä ole saavuttanut elämässäni mitään suurta ja ihmeellistä, mutta mahdollisuus olla tekemässä jotakin hyvää, antaa ja saada rakkautta tekee elämästäni minulle merkityksellistä.

N25

Nostan hattua sinulle ja elämänasenteellesi. Liikaa nähnyt ihmisten pohjatonta itsekkyyttä, ilkeyttä ja ahneutta.

Vierailija
651/918 |
18.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unohda nuo valaistumisjutut. Ne on täyttä pashaa. Kokemuksesta kerron. Jälleen yksi valhe, jolla yritetään täyttää ihmisen sisällä olevaa tyhjyyttä. Minulla on sinulle kaksi neuvoa. Kutsu Jumalaa näyttäytymään elämässäsi. Kokeile uskoa lapsen lailla, vaikka et uskoisikaan. Saatat yllättyä. Ja lopeta elämästä itsellesi. On vastuusi elää lapsellesi. Ja muutenkin muiden auttaminen ja läheisiin todella tutustuminen on antoisampaa kuin mitkään tiedot ja kokemukset.

Vierailija
652/918 |
18.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei ap. Olin joskus samassa tilanteessa. Kymmenen vuotta tuosta on kulunut ja elämä paranee mitä vanhemmaksi tulee. Alat ymmärtämään jotain muutakin ihmisenä olemisesta ja etenkin itsestäsi. Elämässä ei ehdi edes kaikkea. Terveisin onnellistunut

Vierailija
653/918 |
18.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turhaan te niitä uskontojuttuja tuputatte täysin maallistuneille ihmisille. Ennemmin luen Aku Ankkaa tai Seiskaa vessassa kuin mitään vanhaa sekavaa satukirjaa testamentteineen

Vierailija
654/918 |
18.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos oikeasti haluat valaistua suosittelen pikemminkin kundaliinijoogaa. 

Eli kutsut elämääsi jotain "demoonista".

Siitähän näissä valaistumisissa on kyse.

Ju*ala on ulkopuolellamme ei meissä.

Joogaaja usein on ihminen joka uskoo tulevansa hyväksi itsensä avulla?

Aikamoinen oletus.

Kylläpä sä ymmärrät "jumaluuden" omituisesti. Ja mikä saa sut kuvittelemaan että olet yhtään enemmän oikeassa kuin joku toinenkaan? Kuulostat ihan kiihko.uslimilta. Haluat varmaan kieltää naisten fillaroinnin, ja niin edelleen.

Vierailija
655/918 |
18.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Unohda nuo valaistumisjutut. Ne on täyttä pashaa. Kokemuksesta kerron. Jälleen yksi valhe, jolla yritetään täyttää ihmisen sisällä olevaa tyhjyyttä. Minulla on sinulle kaksi neuvoa. Kutsu Jumalaa näyttäytymään elämässäsi. Kokeile uskoa lapsen lailla, vaikka et uskoisikaan. Saatat yllättyä. Ja lopeta elämästä itsellesi. On vastuusi elää lapsellesi. Ja muutenkin muiden auttaminen ja läheisiin todella tutustuminen on antoisampaa kuin mitkään tiedot ja kokemukset.

No tässäpä ristiriitainen kommentti.

Vierailija
656/918 |
18.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna elämäsi Jeesukselle. Sen jälkeen yksikään päivä ei ole tylsä.

Vierailija
657/918 |
18.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on tuo vaihe elämässä, kun uskoo kokeneensa kaiken ja tietävänsä liikaa. Odotapa edes että lapsesi syntyy ja kasvaa, niin huomaat olleesi väärässä.

Kiitos! Todella toivon niin. Katson muiden pieniä lapsia ja odotan innolla, että pääsen opettamaan omaani ja seuraamaan hänen kasvuaan.

Ap

Tai että se lapsi tulee opettamaan sinua.  Vaikea sanoa, kuka on opettaja, mutta yhdessä siinä kasvetaan.

Toisaalla vastatessasi johonkin kommenttiin kiteytit kysmyksesi "taroitukseen", varsin filosofisesti.

Jos luppoaikaa on, niin katsele vaikka Esa Saarisen viimeinen luentosarja vuodelta 2021, jossa puhutaan mm ajattelun ajattelun ajattelemisesta ,siinä valossa, että se toisi uusia ajatuksia, jotka voisivat muuttaa henkilön ajattelua/elämää.

Vierailija
658/918 |
18.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 33 ja todellakaan kaikki ei ole vielä edessä.

Toisaalta olen hyvin nuorekas ja mies. 

Vierailija
659/918 |
18.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Turhaan te niitä uskontojuttuja tuputatte täysin maallistuneille ihmisille. Ennemmin luen Aku Ankkaa tai Seiskaa vessassa kuin mitään vanhaa sekavaa satukirjaa testamentteineen

Mutta ihan oikeasti:  Voisitko olla hiljaa, kun mitään järkevää ei näytä tulevan ulos.

Osoitat olevasi täysi typerys kun et erota edes noiden lukemistojen eroa.  Jos lukemistosi on seiskaa ja aku ankkaa, sinusta ei ole avuksi mihinkään.

Vierailija
660/918 |
18.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Löysää pipoa ja opiskele vaikka jotain ihan uutta alaa muutama vuosi.

Tämä ajatusmaailma. Ymmärrettävästi tällä tarkoitetaan hyvää, enkä halua väheksyä ajatuksiasi. Mutta minulle tämä kommentti on...jotain mitä huudetaan katsomosta. Mutta itse en sinne katsomoon enää pääse. Kun on nähnyt esiripun taakse, ei enää saa takaisin yleisön lumousta.

Niitä näyttämöitä on vaikka kuinka paljon - olet vain yhden taakse kurkkinut/takana käynyt.

Vaihda näyttämöä / näkökulmaa.