Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen 29 ja tuntuu, että kaikki on nähty - muita?

Vierailija
06.09.2020 |

Olen opiskellut maisteriksi, tehnyt uraa, mennyt naimisiin, matkustellut, urheillut, tutustunut ihmisiin, lukenut, ihmetellyt. Viimeisen noin vuoden ajan minusta on tuntunut, että olen ymmärtänyt elämän keskeisen tarjonnan, eikä minua kiinnosta oikein mikään. Ihmisten välinen kanssakäyminen noudattaa samoja sääntöjä ja kaikki ovat pohjimmiltaan täyttämässä samoja perustarpeita, bisnestä tehdään tietyllä logiikalla, valta jakautuu epäreilusti ja Suomen rajojen ulkopuolella valtaosassa maita vielä epäreilummin. Mitä paremmin olen oppinut ymmärtämään ihmissuhteita, liiketoimintaa, politiikkaa - elämää, sitä enemmän olen pettynyt niihin kaikkiin. Olin nuorena aika palavasieluinen idealisti. Nykyisin minulla ei ole mitään arvopohjaa, koska elämä on osoittanut olevansa pelkkää darwinistista kilpajuoksua muita sekä aikaa vastaan ja kaiken pohjalla on ihmisen pohjaton itsekkyys, joka jalostuu tosin automaattisesti yhteistyöksi itseä hyödyttävien yksilöiden kanssa.

Olen suoraan sanottuna pettynyt ja sisältä katkeroitunut. Tätä ei voi näyttää kenellekään, koska vaimo lähtisi kävelemään (ennemmin tai myöhemmin) ja urakiito katkeaisi. Vaikka sinänsä millään ei ole lopulta mitään merkitystä, tunnen vastuuta vaimoni ja syntyvän lapseni hyvinvoinnista ja ajattelen, että jos edes he voivat tuntea merkityksellisyyttä omassa elämässään, olen tehnyt jollekin jotain hyvää. Omat ideaalini ovat ihan kuollleet.

Kiitos lukijoille.

Kommentit (918)

Vierailija
601/918 |
18.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olletko pitänyt leijonan sykkivää sydäntä kädessäsi? Oletko korjannu GS bemarin vuotavat etu iskarit savannilla +45 asteen kuumuudessa. Oletko lempiny kalliolla kuun valossa 14 vuotiaan alkuperäis kansaan kuuluvan naisen kanssa. Oletko ylipäätään elänyt elämisen arvoista elämää?

kateeksi käy!

Ei tuossa kyllä ole mitään kadehdittavaa.

Hän kuulostaa juuri sellaiselta äärimmäisen itsekkäältä ja muista piittaamattomalta länsimaalaiselta egoistilta, jonka saisi a m p u a siellä savannilla sen leijonan sijaan.

Oksettawa ihmmmisjäte, juuri sellainen joka aiheuttaa pahuuuutta tähän maailmaan.

Oncelmajäte.

Jos tuollaista kadehdit, niin kertoo kyllä paljon sinusta…eikä mitään hyvää.

Vierailija
602/918 |
18.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olletko pitänyt leijonan sykkivää sydäntä kädessäsi? Oletko korjannu GS bemarin vuotavat etu iskarit savannilla +45 asteen kuumuudessa. Oletko lempiny kalliolla kuun valossa 14 vuotiaan alkuperäis kansaan kuuluvan naisen kanssa. Oletko ylipäätään elänyt elämisen arvoista elämää?

kateeksi käy!

Hän kuulostaa juuri sellaiselta äärimmäisen itsekkäältä ja muista piittaamattomalta länsimaalaiselta egoistilta, jonka saisi a m p u a siellä savannilla sen leijonan sijaan.

Oksettawa ihmmmisjäte, juuri sellainen joka aiheuttaa pahuuuutta tähän maailmaan.

Oncelmajäte.

Tämä. Ihmisiä ei pidä synnyttää enää yhtään enempää tänne liikakansoituksen hupenevan luonnon keskelle, meitä on jo ihan liikaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
603/918 |
18.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä Ap:lle kuuluu nyt 30-vuotiaana?

Vierailija
604/918 |
18.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee elämänmuutos. Muuta maalle.  Noin 30 vuotta sitten mieheni ja minä teimme sen ratkaisun.  Irti oravanpyörästä. Minä ikäni pankkialalla ollut, siirryin kanalanhoitajaksi ja mieheni piti vuoden vapaata. Korjaili ostamaamme vanhaa taloa. Töitä löytyi aina tarvittaessa. Hetkeäkään emme ole katuneet. Lapsikin kasvaa paremmissa oloissa.

Vierailija
605/918 |
18.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

kateeksi käy!

Oncelmajäte.

Tämä. Ihmisiä ei pidä synnyttää enää yhtään enempää tänne liikakansoituksen hupenevan luonnon keskelle, meitä on jo ihan liikaa.

Lapsesta voi onneksi kasvattaa paremmankin ihmisen kuin tuollaisen aivan järkyttävän toisten ihmisten ja luonnon hyväksikäyttäjän, jonka ”onni” tulee muiden tuhoamisesta.

Elämyshakuinen hupimetsästys, lasten ja muiden puolustuskyvyttömien paneminen, ympäri maailmaa rälläily ym. - hyi h e l vetti, inhottaa ajatellakin että tuollaista saaaastaa on olemassa.

Tuo ihmistyyppi on juuri se syy, miksi maailmassa on ongelmia.

Hän ja kaltaisensa ovat se pahuuus, joka pilaa tämän maan myös muilta.

Vierailija
606/918 |
18.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

kateeksi käy!

Oncelmajäte.

Tuollaiset miehet (oletus) jotka uskaltavat moottoripyörällä tuntemattomiin ja erittäin vativiin olosuhteisiin on aina viehättänyt minua jollain tapaa. Ovat niin kiihottavan erillaisia tuiki tavallisiin arjen taapertajiin. Näitä jos mitä maailma kaipaa, ei niitä kynnysmattoja mitä valta osa miehistä on.

Vierailija
607/918 |
18.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Surina sussu kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

kateeksi käy!

Oncelmajäte.

Tuollaiset miehet (oletus) jotka uskaltavat moottoripyörällä tuntemattomiin ja erittäin vativiin olosuhteisiin on aina viehättänyt minua jollain tapaa. Ovat niin kiihottavan erillaisia tuiki tavallisiin arjen taapertajiin. Näitä jos mitä maailma kaipaa, ei niitä kynnysmattoja mitä valta osa miehistä on.

0/5, yksikään nainen ei kiihotu miehestä joka edustaa sitä ihmistyyppiä joka harjoitti orjakauppaa, ylläpitää lapsibordellleita ja ihmiskaupppaa, raiscaaa luonnon ym.

Syöpäläisiä. Saisi pistää savannille ilman mitään suojaa, leijonat huolehtisivat loput.

Jos joku ”paholainen” olisi olemassa, niin hänenlaisensa olisivat lähetetty maailmaan sen toimesta.

Vierailija
608/918 |
18.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai onhan niitä naisia joita pahuuus ja empatiakyvyttömyys miehessä kiinnostaa.

Sellaisia haitallisia fanityttöjä, yhtälailla ongelma ja savannille vaan nekin leijonien evääksi.

Lähtee se pahuuus maailmasta!

Vierailija
609/918 |
18.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas olen 29 v. ja tuntuu, että mitään ei ole nähty. Opiskellut kyllä olen kaksikin tutkintoa, jotka yleensä työllistävät ihmisiä hyvin. Silti työtä vailla ja ahdistuneena olen ollut suurimman osan ajasta, niin etten ole kyennyt tekemään sitäkään vähää kivaa, mitä ilmaiseksikin voisi tehdä.

Vaihdetaanko osia, ap?

Vierailija
610/918 |
18.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odota kun olet viisikymppinen! Saa tosissaan etsiä syytä jatkaa välillä.

Eihän tässä sen suurempaa ideaa ole. Aikamme räpiköidään, ja sitten kuollaan. Siinä koko näytös.

Kolmekymppiselle sanoisin, että tulet näkemään ja kokemaan vielä monenlaista kremppaa ja kipua.

Kolmekymppisenä ne oikeastaa vasta hyvin hiljakseen alkavat.

Hampaat hajoaa, nivelet alkavat hajota, jne.

Vierailija
611/918 |
18.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksanut lukea koko ketjua, että onko tätä jo ehdotettu, mutta:

Aloita hyväntekeväisyys!

Mikä on sinua lähellä tai sinulle tärkeää? Auta muitakin ”näkemään kaikki”.

Vierailija
612/918 |
18.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Surina sussu kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

kateeksi käy!

Oncelmajäte.

0/5, yksikään nainen ei kiihotu miehestä joka edustaa sitä ihmistyyppiä joka harjoitti orjakauppaa, ylläpitää lapsibordellleita ja ihmiskaupppaa, raiscaaa luonnon ym.

Syöpäläisiä. Saisi pistää savannille ilman mitään suojaa, leijonat huolehtisivat loput.

Jos joku ”paholainen” olisi olemassa, niin hänenlaisensa olisivat lähet

etty maailmaan sen toimesta.

Millä perusteella moottoripyöräiliä harjoittaa orjakauppaa tai raiskaa, joku helvetin enkeli näin varmaan tekee mutta ne harvemmin aavikoilla ajelee bemareilla.

Vierailija
613/918 |
18.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi miten surullista! Einsteinin mukaan on kaksi tapaa elää: joko mikään ei tunnu ihmeelliseltä tai sitten kaikki on ihmettä. Kuulun tähän jälkimmäiseen tyyppiin ja haltioidun yhä päivittäin monenlaisesta. Olen kuusikymppinen.

Vierailija
614/918 |
18.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ethän sitten oo kaikkea ainakaan tehnyt, kun jaksat ainakin valittaa kaikista epäkohdista, muttet oo yrittänyt niihin vaikuttaa. Olet tehny kaikkea sillä samalla kaavalla kuin yleisesti odotetaan eikä sulla missään vaiheessa oo herännyt kiinnostusta etsiä omaa polkua ja oikeita kiinnostuksen kohteita ja intohimoja. Muuta helkkari vaikka siperiaan sielua etsimään, ihan sama. Ärsyttävä aloitus.

Vierailija
615/918 |
18.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä Ap:lle kuuluu nyt 30-vuotiaana?

Joku sattui tosiaan nostamaan ketjun ylös tänä aamuna, kun olin palstaa selailemassa.

Luin aiempia ajatuksiani ja kyllähän tuossa on joku vaihe ollut menossa. Tällä hetkellä ei tunnu noin kyyniseltä ja elämään kyllästyneeltä. Lapsen elämään osallistumisesta nautin ja odotan hänen kasvuaan innolla. Noin muuten sijoittaminen on alkanut kiinnostaa uuden asian kokeiluna. Silloin tällöin tulee ihan vaan nautittua hetkestäkin!

Ei ollut kaikki nähty vielä kaksysinä.

Kiitos kaikille viisaista sanoista.

Ap

Vierailija
616/918 |
18.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä fyysinen maailma on illuusio, joten ihminen masentuu kun ymmärtää ettei niillä isoilla asunnoilla, hienoilla autoilla ja ammattinimikkeillä ole mitään merkitystä. Voit olla hetkellisesti tyytyväinen ne saatuasi, mutta onnellisuutta ei niistä löydä.

Ymmärrän että maailma on illuusio, tämä on uskomukseni, mutta olen pettynyt tähän illuusioon ja haluan paremman illuusion. Maailma on väsyttävä ja typerä ja ihmiset tosi rasittavia.

Se joku leijonanmetsästäjä tässäkin ketjussa oikein kusipäisyyden huipentuma.

Vierailija
617/918 |
18.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on tuo vaihe elämässä, kun uskoo kokeneensa kaiken ja tietävänsä liikaa. Odotapa edes että lapsesi syntyy ja kasvaa, niin huomaat olleesi väärässä.

Ja tämä. Ihanko totta on näin? Kysyn aidosti, en sarkastisesti. Voiko lapsen saaminen ratkaista ihmisen eksistentiaaliset ongelmat ja vaimentaa nämä pohdinnat? Eikö se ole lähinnä surullista.

Ei se ratkaise ongelmia, mutta se tuo usein uutta näkökulmaa ja uusia kokemuksia.

No, usein se tuo myös uusia akuutteja haasteita, niin ettei edes ehdi pohtia kaiken turhuutta.

Vierailija
618/918 |
18.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloita antibiootti/ravintolisähoito. On pakollista jo 30-vuotiaana, jotta saat harvennettua mikrobejasi, jotka pesiytyneet kudoksiin. Pelkällä yhdellä antibiootilla ei pärjää, mutta pääset myös alkuun esim. oreganoöljyllä ja alfalipoiinihapolla, joita saat ostaa ravintolisäkaupoista. Mutta määrät ovat isoja, ja tarkistat aineiden puoliintumisajat verenkierrossa jostakin julkaisusta, että uutta tavaraa on aina tulossa kun pitoisuudet laskeneet.

Monethan tykkäävät syödä miljoonan scovillen chilejä ja piinata itseään oireilla, mutta antibioottiprotokollat ovat PALJON järkevämpää touhua ja suojaat kehoasi vanhuuden degeneroitumiselta.

Kerro tästä lisää. 

Vierailija
619/918 |
18.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et läheskään kaikkea, jos ei omia tai vieraita lapsia. Se muuttaa näkäalaa ja antaa merkitystä. Orpokotiin Afrikkaan hommiin? 

Vierailija
620/918 |
18.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et läheskään kaikkea, jos ei omia tai vieraita lapsia. Se muuttaa näkäalaa ja antaa merkitystä. Orpokotiin Afrikkaan hommiin? 

No tää kuulostaa jo paremmalta kuin tuo aikaisempi Afrikka-vaihtoehto jossa mennään mestoille t a p p a m a a n, saastuttamaan ja panemaan kielitaidottomia teinilapsia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kaksi