Vauvabudjetti!
Eli paljonko teillä on ollut säästössä tulevaa vauvaa varten? Tai vaihtoehtoisesti paljonko on mennyt rahaa vauvan isompiin hankintoihin yhteensä? :)
Kyselen lähinnä siksi kun edellisen raskauden aikana meidän vanhemmat hankkivat meille paljon tavaroita ja saimme tuttujen kautta yms. suurimman osan tavaroista, ja nyt kun uusi vauva olis suunnitteilla jossain vaiheessa, haluaisin saada ensin säästöön hyvin rahaa, että saatais uutena kaikki, ja itse mitään tarkemmin laskematta ajattelin että ensin säästöön vähintään 1500€ ennen kuin alettais yrittämään :)
Kommentit (25)
Kuulostaa 11 järkevältä.. Ehkä vielä mietitäänkin, että ostettais käytettyinä tavaroita ja säästettäis tosiaan vähän pidempään, että pärjättäis tosiaan paremmin/pidempään tuolla kotihoidontuella.. Erittäin hyvä pointti oli tässä :)
Ap
On sitä ihmisillä murheita ja murheita :) Mulla näyttäis olevan "säästötilillä" vähän päälle 100€ ja laskettu aika on joulukuussa. Veronpalautukset menee luottokorttilaskuun. Mutta eipä siinä mitään, kyllä mäkin varmaan olisin säästänyt, jos rahoista olisi riittänyt ja olisi toinen puolisko jakamassa laskuja ja kuluja. Eipähän oo murheita kuinka monta tonnia pitäis olla säästössä ;)
Hyvää syksyä kaikille tasapuolisesti!
No ketä on sanonut että olisi murheita? Ei mulla ole murheen häivää, kunhan mietiskelen paljonko säästäisi nyt seuraavaan lapseen, eipä ollut mullakaan ensimmäisestä mitään säästössä. Nyt kun pystyn jotain ylimääräistä pistämään sivuun seuraavaa ajatellen, miksen niin tekisi? Uteliaisuudesta mietein lähinnä miten muut ovat tehneet..
Ap
No ketä on sanonut että olisi murheita? Ei mulla ole murheen häivää, kunhan mietiskelen paljonko säästäisi nyt seuraavaan lapseen, eipä ollut mullakaan ensimmäisestä mitään säästössä. Nyt kun pystyn jotain ylimääräistä pistämään sivuun seuraavaa ajatellen, miksen niin tekisi? Uteliaisuudesta mietein lähinnä miten muut ovat tehneet..
Ap
tärkeämpää olis säästää rahaa kotihoidontukiaikaa varten jottei tarvis laittaa lasta hoitoon alle 1v. Tuskin se lapsi arvostaa niitä 1000e emmaljungia niinnpaljonnkuin sitä että saisi olla edes muutaman kuukauden oidempään äidin kanssa kotona. Vaikka se tarkoittaiski käytetyissä vaunuissa matkustamista.
Meillä oli ennen esikoisen syntymää 18000 säästössä, sen turvin pystyin olla 3v pois työelämästä(toinen lapsi syntyi esikoisen ollessa 1,5v) maksettiin asuntolainaa, pystyttiin vaihtamaan suurempi auto, matkustelemaan kotisuomessa ja 3000e oli vielä jäljelläkin kun palasin töihin. Vauvojen tavarat on joko saatu tai ostettu käytettynä turvaistuimia lukuunottamatta.
nyt on säästössä 9000e, ja kolmas lapsi syntyy näillä hetkillä. Mitään uutta ei ole tarvinnut ostaa, ajattelin olla kotona kunnes vauva on 2v