Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tulkaa tänne te ilmapalloisän puolustajat ja vastatkaa yhteen kysymykseen

Vierailija
15.10.2013 |

Kysymys on: Onko teidän mielestänne järkevää päästää kaksivuotias lapsi irti ison tavaratalon vuoden pahimpaan ruuhkaan ja merkata hänet ilmapallolla, josko sitten vielä löytyisi?

En halua kuulla, kuka vei tai sai tai lainasi ilmapallon. Haluan teiltä puolustajilta vain tähän vastauksen. Kiitos.

Kommentit (130)

Vierailija
81/130 |
15.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säälittävää touhua ko. isältä.

15 sekuntia fb-julkisuutta makes him happy.

Vierailija
82/130 |
15.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä haluaisin ilmapalloisän kannattajilta vastauksen siihen, miksi on hyväksyttävää viedä kaupasta lapsensa käyttöön saama hullareitten ilmapallo, mutta ei Sokoksen 3+1-päivien pinkkejä banderolleja eikä Prisman autokärryä. Vai saako nekin ihan omaksi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/130 |
16.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin se isukki hehkutti fb:ssa että haastattelut annettu Hesariin ja johonkin toiseen lehteen, en muista mihin. Varmaan joku IL/IS.

Vierailija
84/130 |
16.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.10.2013 klo 19:55"]

Kysymys on: Onko teidän mielestänne järkevää päästää kaksivuotias lapsi irti ison tavaratalon vuoden pahimpaan ruuhkaan ja merkata hänet ilmapallolla, josko sitten vielä löytyisi?

[/quote]

Ei ole järkevää päästää irti, minä olen vain olettanut, että isä pyysi pallon, jos se mukula sittenkin pääsisi kädestä irti... Niitä voi tosiaan sattua.

Vierailija
85/130 |
15.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ota kantaa siihen, onko järkevää merkitä lastaan ilmapallolla katoamisen varalta, tai mikä olisi järkevämpi tapa toimia tuollaisessa tilanteessa. Mutta edelleen, se ilmapallo oli siltä varalta että lapsi katoaa (jos siis uskomme isän selityksen), ei siksi että hän oli merkinnyt lapsensa ilmapallolla ja päästänyt sitten lapsen itsekseen ruuhkaan.

3

Vierailija
86/130 |
15.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoja kysymyksiä olen pyöritellyt päässäni. Etenkin se häiritsee isän käytöksessä, että kun vartija tulee hakemaan palloa takaisin, niin isä jättää hämmentyneen lapsen YKSIN siihen tilanteeseen ja kokee, että on parempi vähän filmata kaupan törkeää toimintaa ja haukkua kauppaa lapselle kuin hoitaa tilanne asiallisesti lapsen kannalta! Isä päätti mennä ihmisruuhkaan pienen lapsen kanssa, ja pelkäsi kadottavansa lapsen, niin ehkä jokin muu huomiomerkki olisi toiminut paremmin kuin ilmapallo, joita kauppa on täynnä?! Well done dad...

Vierailija
87/130 |
15.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, nuokin on ihan hyviä kysymyksiä. Ajattelin vain selkeyttää vähän pelikenttää, ettei mene puolustelijoiden kanssa turhaksi vänkäämiseksi. Mutta nythän se ilmapallon tarvekin oli ihan vaan huumoria... Eli kun vitsailet tarpeeksi muka lapsesi eksymisellä, niin saat kaupasta somisteet ilmaiseksi kotiisi?

Vierailija
88/130 |
16.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.10.2013 klo 11:43"]

Olen tuon isän puolustaja ja minua ärsyttää suunnattomasti kaikki typerät kirjoitukset isän syyllistämisestä ja mollaamisesta!! Ainoastaan Suomessa voivat ihmiset olla niin pikkusieluisia, kateita ja ihan viimeiseen tappiin saakka säännöistä kiinnipitäviä että nostetaan tällainen helvetillinen mustamaalauskampanja. Järjetöntä touhua teiltä!!

Olen asunut Suomesta poissa yli 15 vuotta ja ehkä siksi näen tämän asian täysin päinvastoin kuin useimmat teistä. Muualla ihmiset osaavat joustaa ja ovat ystävällisiä. Olin täysin pöyristynyt lukiessani, että joku lähettää vartijan ulos kadulle saakka ottamaan ilmapallon pois lapselta, koska SÄÄNTÖJEN mukaan palloja ei saanut vielä jakaa. Ei jumalauta teitä hulluja siellä Suomessa!

[/quote]

SÄÄNTÖJEN mukaan kaupasta ei muutenkaan saa viedä tavaraa maksamatta niistä, miksi se on enemmän ok, jos laittaa lapsen ( hänen tietämättään ja tahtomattaan) varkaan asemaan?! Ei ihme, että siellä etelä-Euroopassa ollaan kusessa, kun teillä ei ole sääntöjä...ja kyllä kauppa hoiti tilanteen todella huonosti, mutta kaikista idiootein käytös löytyy isukilta!

Vierailija
89/130 |
16.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.10.2013 klo 18:05"]

Ainakin se isukki hehkutti fb:ssa että haastattelut annettu Hesariin ja johonkin toiseen lehteen, en muista mihin. Varmaan joku IL/IS.

[/quote] Ehkä totuus sitten vihdoinkin selviää kaikille! Huuh...

Vierailija
90/130 |
15.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka mun lapsi käyttää pelastusliivejä, en aio heittää sitä veteen.

Vierailija
91/130 |
16.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.10.2013 klo 18:17"]

[quote author="Vierailija" time="16.10.2013 klo 11:43"]

Olen tuon isän puolustaja ja minua ärsyttää suunnattomasti kaikki typerät kirjoitukset isän syyllistämisestä ja mollaamisesta!! Ainoastaan Suomessa voivat ihmiset olla niin pikkusieluisia, kateita ja ihan viimeiseen tappiin saakka säännöistä kiinnipitäviä että nostetaan tällainen helvetillinen mustamaalauskampanja. Järjetöntä touhua teiltä!!

Olen asunut Suomesta poissa yli 15 vuotta ja ehkä siksi näen tämän asian täysin päinvastoin kuin useimmat teistä. Muualla ihmiset osaavat joustaa ja ovat ystävällisiä. Olin täysin pöyristynyt lukiessani, että joku lähettää vartijan ulos kadulle saakka ottamaan ilmapallon pois lapselta, koska SÄÄNTÖJEN mukaan palloja ei saanut vielä jakaa. Ei jumalauta teitä hulluja siellä Suomessa!

[/quote]

SÄÄNTÖJEN mukaan kaupasta ei muutenkaan saa viedä tavaraa maksamatta niistä, miksi se on enemmän ok, jos laittaa lapsen ( hänen tietämättään ja tahtomattaan) varkaan asemaan?! Ei ihme, että siellä etelä-Euroopassa ollaan kusessa, kun teillä ei ole sääntöjä...ja kyllä kauppa hoiti tilanteen todella huonosti, mutta kaikista idiootein käytös löytyy isukilta!

[/quote] Kukaan ei edelleenkään varastanut mitään.

Vierailija
92/130 |
16.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.10.2013 klo 18:20"]

Kukaan ei edelleenkään varastanut mitään.

[/quote]

Minäpä käyn hakemassa jostain leffateatterista sellaisen kivan elokuvajulisteen seinälleni, ja kysyttäessä kerron että joku työntekijä antoi minulle luvan irrottaa se seinältä. En vaan kerro kuka, koska en halua "vasikoida" tätä "oikein" toiminutta henkilöä. Tämähän ei sitten ole varastamista, turha väittää muuta. Teillä ei ole asiasta parempaa tietoa joten pitäkää ne mölyt mahassanne. Minähän olen sanonut että SAIN sen julisteen! Paikalla ei ollut muita kuin minä ja se väitetty työntekijä, joten kukaan muu ei tiedä asiasta totuutta. Minun kertomukseni on siis yhtä kuin totuus!

Jos joku yrittää estää minua, kuvaan häntä videolle ja levitän videota netissä. Laitan saatteeksi juttuja siitä kuinka tämä henkilö veti minua turpaan ja käyttäytyi muutenkin idioottimaisesti. Vaadin leffateatterilta korvauksia kokemastani vääryydestä, jne.

Ja edelleenkään kukaan ei varastanut mitään.

Vierailija
93/130 |
16.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.10.2013 klo 18:32"]

[quote author="Vierailija" time="16.10.2013 klo 18:20"]

Kukaan ei edelleenkään varastanut mitään.

[/quote]

Minäpä käyn hakemassa jostain leffateatterista sellaisen kivan elokuvajulisteen seinälleni, ja kysyttäessä kerron että joku työntekijä antoi minulle luvan irrottaa se seinältä. En vaan kerro kuka, koska en halua "vasikoida" tätä "oikein" toiminutta henkilöä. Tämähän ei sitten ole varastamista, turha väittää muuta. Teillä ei ole asiasta parempaa tietoa joten pitäkää ne mölyt mahassanne. Minähän olen sanonut että SAIN sen julisteen! Paikalla ei ollut muita kuin minä ja se väitetty työntekijä, joten kukaan muu ei tiedä asiasta totuutta. Minun kertomukseni on siis yhtä kuin totuus!

Jos joku yrittää estää minua, kuvaan häntä videolle ja levitän videota netissä. Laitan saatteeksi juttuja siitä kuinka tämä henkilö veti minua turpaan ja käyttäytyi muutenkin idioottimaisesti. Vaadin leffateatterilta korvauksia kokemastani vääryydestä, jne.

Ja edelleenkään kukaan ei varastanut mitään.

[/quote] Jos sait luvan, niin ok.

Vierailija
94/130 |
16.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.10.2013 klo 18:38"]

Jos sait luvan, niin ok.

[/quote]

Riittää kun sanon saaneeni. Muita selvityksiä asiasta ei tarvita. Kätevää, eikö totta? Nythän me kaikki saamme hakea kaikenlaisista paikoista ties mitä tavaraa. Riittää kun aina vain sanoo, että joku työntekijä antoi luvan viedä. Ei tarvitse kertoa kuka työntekijä. Vasikoiminen kun on rumaa. Ja tämä ei sitten ole varastamista!

Vierailija
95/130 |
16.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.10.2013 klo 18:44"]

[quote author="Vierailija" time="16.10.2013 klo 18:38"]

Jos sait luvan, niin ok.

[/quote]

Riittää kun sanon saaneeni. Muita selvityksiä asiasta ei tarvita. Kätevää, eikö totta? Nythän me kaikki saamme hakea kaikenlaisista paikoista ties mitä tavaraa. Riittää kun aina vain sanoo, että joku työntekijä antoi luvan viedä. Ei tarvitse kertoa kuka työntekijä. Vasikoiminen kun on rumaa. Ja tämä ei sitten ole varastamista!

[/quote] Ei se riitä, mutta saathan sä niin kuvitella XDXDXD

Vierailija
96/130 |
16.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsrukka ei saanut edes palloa. On kyllä törkeää, ihan oikeasti. Isä vain yritti puolustaa lastaan, ettei joku poliisi vie siltä ilmapaloa.

On kyllä poliiseilla resursseja liikaa,kun pitää lapsen ilmapallo viedä. Ei kai kukaan jostain ilmapallosta hoksaa kuittia säästää.

Vierailija
97/130 |
16.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.10.2013 klo 17:52"]

[quote author="Vierailija" time="16.10.2013 klo 17:03"]

[quote author="Vierailija" time="16.10.2013 klo 16:53"]

[quote author="Vierailija" time="16.10.2013 klo 16:41"]

Ottamatta kantaa puolesta tai vastaan, minusta netissä lynkkaaminen anonyyminä on pahimman luokan kiusaamista.

[/quote]

Ihan pahimman luokan, eli siis pahempaa kuin mitä tämä ilmapalloisä teki vahtimestarille? Oletko nyt aivan varma mielipiteestäsi?

Omasta mielestäni totuuden sanominen ei ole kiusaamista. Tunnistettavan ihmisen esittäminen todellisuutta kielteisemmässä valossa julkisesti puolestaan on kiusaamista. Varsinkin jos se ihminen on ollut töissä eikä ole voinut siksi vapaasti valita miten toimii.

[/quote]

Me emme ole tuomioistuin, vaikka sinä varmaan itseäsi pitäisit.

Stokka on puhunut ja heidän kanssaan periaatteessa vartija myös. Hänellä on myös vapaus viedä asia eteenpäin, jos haluaa.

Edelleenkään ei kuulu meille pätkääkään.

[/quote]

Emme ole tuomioistuin, paitsi jos tuomitsemme Stockan vartijan niin se sinulle sopii. Ja asia ei kuulu meille nyt kun se kääntyi ilmapalloisää vastaan - sitä ennen se kyllä kuului koko Suomelle ja haastatteluja annettiin printtimediassa asti. Nyt yhtäkkiä asiasta puhuminen onkin pahimman luokan kiusaamista? Herätys.

[/quote]

Vastaa toki molempia. Vartijalla on oikeus viedä asia käräjille.

Mutta asia ei elelleenkään kuulu sinulle ja minulle. Onko se vaikea ymmärtää?

Vierailija
98/130 |
16.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.10.2013 klo 16:57"]

[quote author="Vierailija" time="16.10.2013 klo 16:22"]

Tuossa vain käy niin, että kun joustaa yhdelle, pitää joustaa kaikille. Hullarirekvisiitta katoaisi alta aikayksikön. Aika mielivaltaista olisi sekin, että tavaraa jaettaisiin alle 3-vuotiaille, sinisilmäisille, jalkapuolille, niille joilla on herppes huulessa, you name it. Lopputuloksena on läjä vihaisia asiakkaita, kun taas normisäännöillä mentäessä pinnan polttaa yksi teemu. Kaupan on helppo tehdä tässä valinta, mikä toimintapolitiikka on.

[/quote]

Vain Suomessa ihmislauma voisi varmaan oikeasti olla vihaisia yhdestä ilmapallosta. Kenties olisi syttynyt sisällissota valkosuloisten ja punasuloisten välillä, tankit ärjyneet Hämeenlinnan moottoritiellä ja RK-62:t rätisseet Kallion yössä :D :D

t. olette te saakelin lapsellisia tai kyseessä on paskanjauhamisen Suomen ennätys ketjujen ja kommenttien määrässä

[/quote]

Sinähän se tässä näköjään olet se joka jauhat, jauhat & jauhat, ilmapallerokavereinesi.  Suomalaiset ovat paskoja kateita ja ilmapallerofaijakamu on sankari ja Sulo parka kärsi kun pallo vietiin väkivalloin.  Tankkeja ja rätinäaseita olette nähneet vain tietsikkapeleissä, koska olette niin laiskoja, ettette jaksa katsoa edes yhtä elokuvaa alusta loppuun ja inttikin jäi "aatteen" takia käymättä.

Vierailija
99/130 |
16.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.10.2013 klo 17:03"]

[quote author="Vierailija" time="16.10.2013 klo 16:53"]

[quote author="Vierailija" time="16.10.2013 klo 16:41"]

Ottamatta kantaa puolesta tai vastaan, minusta netissä lynkkaaminen anonyyminä on pahimman luokan kiusaamista.

[/quote]

Ihan pahimman luokan, eli siis pahempaa kuin mitä tämä ilmapalloisä teki vahtimestarille? Oletko nyt aivan varma mielipiteestäsi?

Omasta mielestäni totuuden sanominen ei ole kiusaamista. Tunnistettavan ihmisen esittäminen todellisuutta kielteisemmässä valossa julkisesti puolestaan on kiusaamista. Varsinkin jos se ihminen on ollut töissä eikä ole voinut siksi vapaasti valita miten toimii.

[/quote]

Me emme ole tuomioistuin, vaikka sinä varmaan itseäsi pitäisit.

Stokka on puhunut ja heidän kanssaan periaatteessa vartija myös. Hänellä on myös vapaus viedä asia eteenpäin, jos haluaa.

Edelleenkään ei kuulu meille pätkääkään.

[/quote]

Stokka on puhunut.

Stokka on puhunut.

Stokka on puhunut.

Stokka on tunnustanut! 

Stokka on syyllinen ja isä on pulmunen.

Tätä ilmapallerot jaksavat kanssa jauhaa, jauhaa ja jauhaa.

Vierailija
100/130 |
16.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en vaan vieläkään tajua, että jos se pallo oli tarkoitettu lapsen "merkitsemiseksi" kaupassa, niin miksei isä palauttanut sitä hammasharjansa ostettuaan? Ei kai se sitä palloa enää kadulla tai kotona tarvi oman poikansa tunnistamiseen?