Tulkaa tänne te ilmapalloisän puolustajat ja vastatkaa yhteen kysymykseen
Kysymys on: Onko teidän mielestänne järkevää päästää kaksivuotias lapsi irti ison tavaratalon vuoden pahimpaan ruuhkaan ja merkata hänet ilmapallolla, josko sitten vielä löytyisi?
En halua kuulla, kuka vei tai sai tai lainasi ilmapallon. Haluan teiltä puolustajilta vain tähän vastauksen. Kiitos.
Kommentit (130)
Onko käyttöönotto sama asia kuin omaksi saaminen?
[quote author="Vierailija" time="15.10.2013 klo 20:29"]
Isä huolehti lapsestaan ja "merkkasi" ihan siltä varalta, että lapsi tosiaan yhtäkkiä pääsee irti kaikesta varovaisuudesta huolimatta. Ei kai kuitenkaan niin käynyt, vai kuinka?
Onko ap. nyt sitä mieltä, ettei lapsia koskaan saa viedä ruuhkaisiin kauppoihin?
[/quote]
Onko vastaaja sitä mieltä, että kaikilla vanhemmilla, jotka vievät lapsensa ruuhkaisiin kauppoihin, on oikeus pyytää myymälärekvisiittaa lapsensa "merkkaamiseen".
[quote author="Vierailija" time="16.10.2013 klo 19:18"]
Mä en vaan vieläkään tajua, että jos se pallo oli tarkoitettu lapsen "merkitsemiseksi" kaupassa, niin miksei isä palauttanut sitä hammasharjansa ostettuaan? Ei kai se sitä palloa enää kadulla tai kotona tarvi oman poikansa tunnistamiseen?
[/quote]No kyseinen isä vaikutti kyllä aika urpolta. Että ehkä hän tarvitsi ilmapalloa lapsensa tunnistamiseen vielä kotonakin.
[quote author="Vierailija" time="16.10.2013 klo 18:48"]
Lapsrukka ei saanut edes palloa. On kyllä törkeää, ihan oikeasti. Isä vain yritti puolustaa lastaan, ettei joku poliisi vie siltä ilmapaloa.
On kyllä poliiseilla resursseja liikaa,kun pitää lapsen ilmapallo viedä. Ei kai kukaan jostain ilmapallosta hoksaa kuittia säästää.
[/quote]
Poliisi? Kuitti ilmapallosta, joka on kaupan somiste eikä lainkaan myynnissä? Minkä verran olet perehtynyt tapaukseen?
Asun Peräseinäjoella joten olen tehnyt Hullujen Päivien ostokset Stockmannin nettikaupasta koska meidän paikkakunnalla ei ole myymälää. Vaadin että Stockmann lähettää myös meidän lapsille ilmapallot jotta minä ja miehemme voisimme tunnistaa heidät. Lapset on 1,5-, 3- ja 8 vuotiaat, lisäksi miehen kummityttö 9v.
[quote author="Vierailija" time="16.10.2013 klo 19:41"]
Asun Peräseinäjoella joten olen tehnyt Hullujen Päivien ostokset Stockmannin nettikaupasta koska meidän paikkakunnalla ei ole myymälää. Vaadin että Stockmann lähettää myös meidän lapsille ilmapallot jotta minä ja miehemme voisimme tunnistaa heidät. Lapset on 1,5-, 3- ja 8 vuotiaat, lisäksi miehen kummityttö 9v.
[/quote]
Mutta unohdit olennaisimman: ovako he söpöjä?
[quote author="Vierailija" time="16.10.2013 klo 19:45"]
[quote author="Vierailija" time="16.10.2013 klo 19:41"]
[/quote]
Mutta unohdit olennaisimman: ovako he söpöjä?
[/quote]Ovat erittäin söpöjä ja osaavat myös itkeä kameralle kun äiti tai isä heitä itkettää. Laittakaa nyt ne pallot tulemaan!!!
[quote author="Vierailija" time="15.10.2013 klo 20:46"]
En ota kantaa siihen, onko järkevää merkitä lastaan ilmapallolla katoamisen varalta, tai mikä olisi järkevämpi tapa toimia tuollaisessa tilanteessa. Mutta edelleen, se ilmapallo oli siltä varalta että lapsi katoaa (jos siis uskomme isän selityksen), ei siksi että hän oli merkinnyt lapsensa ilmapallolla ja päästänyt sitten lapsen itsekseen ruuhkaan.
3
[/quote]
Mutta kun se lapsi ei katoa, jos menee lapsi rattaissa, sylissä tai valjaissa ja ostaa sen yhden ainoan kulutushyödykkeensä. Lapsen katoamista joutuu pelkäämään vain ja ainoastaan, jos tosiaankin päästää lapsensa menemään siellä ruuhkassa. Silloin on jo liian myöhäistä, jos lapsi menee menojaan ilmapalloon kytkettynä: jää ihmisten jalkoihin, karkaa liukuportaisiin, kadulle tms.
[quote author="Vierailija" time="15.10.2013 klo 20:49"]
Vaikka mun lapsi käyttää pelastusliivejä, en aio heittää sitä veteen.
[/quote]
Huono vertaus: jos teidän vene uppoaa, niin tietenkin se lapsikin menee siinä mukana kuten sinäkin. Sen sijaan jos olet kaupassa lapsi sylissä tai rattaissa, niin vähintään jonkun pitäisi talloa sinun päällesi ja kaataa sinut lattialle, että olisit lapsinesi samassa vaaratilanteessa. Siihen ei olisi pallosta mitään apua.
[quote author="Vierailija" time="15.10.2013 klo 20:52"]
En ota kantaa siihen, onko järkevää merkitä lastaan ilmapallolla katoamisen varalta, tai mikä olisi järkevämpi tapa toimia tuollaisessa tilanteessa. Mutta edelleen, se ilmapallo oli siltä varalta että lapsi katoaa (jos siis uskomme isän selityksen), ei siksi että hän oli merkinnyt lapsensa ilmapallolla ja päästänyt sitten lapsen itsekseen ruuhkaan.
3
[/quote]
Mutta kun se lapsi ei katoa, jos menee lapsi rattaissa, sylissä tai valjaissa ja ostaa sen yhden ainoan kulutushyödykkeensä. Lapsen katoamista joutuu pelkäämään vain ja ainoastaan, jos tosiaankin päästää lapsensa menemään siellä ruuhkassa. Silloin on jo liian myöhäistä, jos lapsi menee menojaan ilmapalloon kytkettynä: jää ihmisten jalkoihin, karkaa liukuportaisiin, kadulle tms.
[/quote]
Se taas ei ole olennaista. Aloituksessa väitetään, että ilmapalloisä olisi merkinnyt lapsensa pallolla ja päästänyt irti ruuhkaan, vaikka sellaista ei ole tapahtunut. (Jos olisi, isä olisi mitä luultavimmin syyttänyt Stockaa lapsensa kadottamisesta.)
[quote author="Vierailija" time="15.10.2013 klo 20:55"]
[/quote]
Huono vertaus: jos teidän vene uppoaa, niin tietenkin se lapsikin menee siinä mukana kuten sinäkin. Sen sijaan jos olet kaupassa lapsi sylissä tai rattaissa, niin vähintään jonkun pitäisi talloa sinun päällesi ja kaataa sinut lattialle, että olisit lapsinesi samassa vaaratilanteessa. Siihen ei olisi pallosta mitään apua.
[/quote]
ei mitenkään ole huono, mun lapsella on pelastusliivit myös laiturilla vaikka minä olenkin vieressä, katos minä tiedostan että olen vain ihminen jolle voi sattua vahinko toisin kuin täydelliset av-mammat joille ei koskaan satu mitään yllättävää missään tilanteessa.
3
[/quote]
[/quote]
ääniin koskaan aikaisemmin ei ole Suomessa lapsi kadonnut koska kaikki ovat niiiiiiin mahtavia ja täydellisiä ettei heidän lapset ole koskaan hukassa:)))
terv. Prisman infotäti joka jokapäivä kuuluttaa lasten vanhempia kun napero itkee neuvonnassa
[quote author="Vierailija" time="15.10.2013 klo 21:01"]
3
[/quote]
[/quote]
Se taas ei ole olennaista. Aloituksessa väitetään, että ilmapalloisä olisi merkinnyt lapsensa pallolla ja päästänyt irti ruuhkaan, vaikka sellaista ei ole tapahtunut. (Jos olisi, isä olisi mitä luultavimmin syyttänyt Stockaa lapsensa kadottamisesta.)
[/quote]
Niin: Lapsen katoamista siellä ruuhkassa joutuu pelkäämään vain jos päästää hänet irti sinne ruuhkaan. Jos on varustautunut pikkulapsen turvallisuuden kannalta oikein, niin sitten ei ole mitään perusteita ilmapallolle. Jos varusteet ovat huonot ja yrittää korvata asian ilmapallolla, niin kannattaa jättää se kulutushyödyke suosiolla hyllyyn. Kas kun ei veneessäkin korvata lapsen pelastusliivejä vappupallolla...
[quote author="Vierailija" time="15.10.2013 klo 21:07"]
[quote author="Vierailija" time="15.10.2013 klo 20:55"]
[/quote]
[/quote]
ei mitenkään ole huono, mun lapsella on pelastusliivit myös laiturilla vaikka minä olenkin vieressä, katos minä tiedostan että olen vain ihminen jolle voi sattua vahinko toisin kuin täydelliset av-mammat joille ei koskaan satu mitään yllättävää missään tilanteessa.
[/quote]
Niin, sun lapsellasi on pelastusliivit eikä ilmapallo. Huomannet eron?
No mammojen mukaan hulluille päiville ei saa mennä rattaiden kanssa. Ne rattaat kun on mammojen tiellä. Tätä rattaista valitusta olen lukenut useamman kerran. Nyt sitten yhtäkkiä oikein pitääkin mennä niiden rattaiden kanssa. Sitä paitsi eikö ne olleet pyörällä liikenteessä, miten ihmeessä ne rattaat kuljetetaan pyörällä sinne kauppaan ja taas kotiin?
[quote author="Vierailija" time="15.10.2013 klo 21:09"]
3
[/quote]
[/quote]
ääniin koskaan aikaisemmin ei ole Suomessa lapsi kadonnut koska kaikki ovat niiiiiiin mahtavia ja täydellisiä ettei heidän lapset ole koskaan hukassa:)))
terv. Prisman infotäti joka jokapäivä kuuluttaa lasten vanhempia kun napero itkee neuvonnassa
[/quote]
Luuleeko Prisman infotäti, että jos Prismassa olisi väkeä kuin pipoa Hullujen Päivien malliin, niin nämä muksut olisivat jonkin ilmapallon avulla pysyneet tallessa ja ennen kaikkea turvassa? Sanotaan vaikka vielä sellaisessa Prismassa, jossa on monta kerrosta, hissejä, liukuportaita, Suomen vilkasliikenteisimpiä katuja suoraan avautuvien ovien takana odottamassa.
Kävin hullareilla kolmasti. Mikä ihmeen kaataminen ja tallominen!? Ei siellä ole pillastuneita sonneja, ainoastaan keski-ikäisiä lehmiä, jotka osaa kaikesta huolimatta käyttäytyä.
[quote author="Vierailija" time="15.10.2013 klo 21:16"]
No mammojen mukaan hulluille päiville ei saa mennä rattaiden kanssa. Ne rattaat kun on mammojen tiellä. Tätä rattaista valitusta olen lukenut useamman kerran. Nyt sitten yhtäkkiä oikein pitääkin mennä niiden rattaiden kanssa. Sitä paitsi eikö ne olleet pyörällä liikenteessä, miten ihmeessä ne rattaat kuljetetaan pyörällä sinne kauppaan ja taas kotiin?
[/quote]
Ai se onkin av-palstan syy, että epätoivoinen isä jätti rattaat kotiin, meni lapsineen pyörällä ja takertui mainospalloon viimeisenä apuvälineenään? Näin varmaan juu.
Olisi kenties kannattanut ajatella, millä välineellä sinne Hulluille Päiville meni, tai olisiko voinut jättää lapsensa vaikka kotiin. Mainospallo ei ole ratkaisu.
[quote author="Vierailija" time="16.10.2013 klo 18:20"]
[quote author="Vierailija" time="16.10.2013 klo 18:17"]
[quote author="Vierailija" time="16.10.2013 klo 11:43"]
Olen tuon isän puolustaja ja minua ärsyttää suunnattomasti kaikki typerät kirjoitukset isän syyllistämisestä ja mollaamisesta!! Ainoastaan Suomessa voivat ihmiset olla niin pikkusieluisia, kateita ja ihan viimeiseen tappiin saakka säännöistä kiinnipitäviä että nostetaan tällainen helvetillinen mustamaalauskampanja. Järjetöntä touhua teiltä!!
Olen asunut Suomesta poissa yli 15 vuotta ja ehkä siksi näen tämän asian täysin päinvastoin kuin useimmat teistä. Muualla ihmiset osaavat joustaa ja ovat ystävällisiä. Olin täysin pöyristynyt lukiessani, että joku lähettää vartijan ulos kadulle saakka ottamaan ilmapallon pois lapselta, koska SÄÄNTÖJEN mukaan palloja ei saanut vielä jakaa. Ei jumalauta teitä hulluja siellä Suomessa!
[/quote]
SÄÄNTÖJEN mukaan kaupasta ei muutenkaan saa viedä tavaraa maksamatta niistä, miksi se on enemmän ok, jos laittaa lapsen ( hänen tietämättään ja tahtomattaan) varkaan asemaan?! Ei ihme, että siellä etelä-Euroopassa ollaan kusessa, kun teillä ei ole sääntöjä...ja kyllä kauppa hoiti tilanteen todella huonosti, mutta kaikista idiootein käytös löytyy isukilta!
[/quote] Kukaan ei edelleenkään varastanut mitään.
[/quote]
Ilmaistuotteita saa viedä kotiin sillon kun niitä jaetaan. Isä tarvitsi pallon käyttöön, ei omaksi.