Milloin eka kertaa seksiä esikoisen syntymän jälkeen?
Gallup!
Kommentit (52)
[quote author="Vierailija" time="15.10.2013 klo 17:51"]
1,5 viikon päästä. Oli hankala imukuppisynnytys, episiotomia tehtiin.
Toisen lapsen kohdalla 4 päivän päästä. Normaali synnytys.
Yllätys olikin sitten kolmas lapsi, joka syntyi sektiolla. Olin naiivisti kuvitellut, että päästäisiin jopa nopeammin tositoimiin, kun alapää on "koskematon". Kuitenkaan seksiä ei voinut ajatellakaan ennenkuin n. kuukauden päästä.
[/quote]
Ihan mielenkiinnosta kysyn, että miksi alapeukkua tälle? Tosikokemuksia ovat.
t. tuon kirjoittaja
Minä olen sitä mieltä, että ei ennenkuin vuoto on loppunut ja mielellään sittenkin vasta jälkitarkastuksen jälkeen. Tämä ihan tulehdusriskin vuoksi ja tietenkin siksi, että paikat ehtivät kunnolla parantua. Ja aina ei nainen haluakaan pitkään aikaan synnytyksen jälkeen, lapsi vie ajatukset ja voimat ja halut joksikin aikaa monesti. Miehen pitää tämä ymmärtää, jos ei ymmärrä, mies vaihtoon!
3,5 vuotta synnytyksen jälkeen (kolme vuotta synnytyksen jälkeen olin naimisissa, mutta sit halusin eron) Seksi oli toisen miehen kanssa. Ex ei halunnut seksiä synnytyksen jälkeen, meni halut haneltä synnytyksen katseluun
Joskus suositeltiin ainakin kuuden viikon selibaattia, että naisen alapää ehtii parantua ja toipua synnytyksestä.
Meillä meni 5 kuukautta yhdyntään. Synnytys oli melko normaali, mutta jotenkin se vain jäi kun henkisesti pikkuvauva-aika oli niin raskasta. Tämän jälkeen on palannut ihan hyvin uomiinsa seksielämä, joten en pidä minään ongelmana, vaikka tuossa pitkä jakso olikin välissä. Joillain menee viikko, joillain useampi kuukausi.
[quote author="Vierailija" time="15.10.2013 klo 18:04"]
Minä olen sitä mieltä, että ei ennenkuin vuoto on loppunut ja mielellään sittenkin vasta jälkitarkastuksen jälkeen. Tämä ihan tulehdusriskin vuoksi ja tietenkin siksi, että paikat ehtivät kunnolla parantua. Ja aina ei nainen haluakaan pitkään aikaan synnytyksen jälkeen, lapsi vie ajatukset ja voimat ja halut joksikin aikaa monesti. Miehen pitää tämä ymmärtää, jos ei ymmärrä, mies vaihtoon!
[/quote]
Sulla on paska mielipide!
Ensinnäkin sitä seksin kokeilemista suositellaan tehtäväksi ennen jälkitarkastusta.
Toisekseen minä olin kovissa haluissa heti synnytyksen jälkeen, hyvä etten kourinut miestä samalla, kun kätilö ompeli.
Kolmanneksi mulla tuli vain yksi tikki molemmissa synnytyksissä joten uskon, että olin parantunut jo, ja kumia käytettäessä tulehdus on aika epätodennäköinen!
6 viikon päästä, kun jälkivuoto oli alkanut tyrehtyä. Tosin oli ensin vähän kivuliasta touhua, kun mahaa aristi sektiohaavan kohdalta ja limakalvot eivät vielä olleet ihan kunnossa, mutta kyllä se siitä sitten taas alkoi sujua, aluksi liukkarin voimin. Jälkitarkastus oli 8 viikon päästä synnytyksestä. Eihän se seksi oikein kunnolla maistunut heti, mutta omasta tahdosta halusin aloittaa seksielämän taas mahdollisimman pian. Menkat alkoivat 3 kuukauden päästä synnytyksestä, ja vasta juuri ennen näitä ekoja menkkoja minusta kuoriutui himokas peto :) . Olinkin jo ollut vähän huolissani asiasta, koska koko raskausajan seksi oli minulle yök yök.
2 viikkoa synnytyksestä, vaikka tikkejä oli muistaakseni seitsemän. No, pari kuukautta synnytyksestä olinkin jo raskaana :)
Kokeiltiin ensimmäistä kertaa pari kuukautta synnytyksen jälkeen, mutta limakalvot olivat niin kuivat, että yhdyntä oli kivuliasta raastamista. Kunnolla pystyttiin jyystämään ehkä puolen vuoden kuluttua synnytyksestä (rehellinen vastaus). Halut palasivat tosin vasta kolme vuotta synnytyksen jälkeen, kun lapsi alkoi nukkumaan täysiä öitä.
[quote author="Vierailija" time="15.10.2013 klo 19:08"]
2vko synnytyksestä :)
[/quote]
tais olla aika iso toosa sulla muutenkin jos noin pienessä ajassa "parantu"
Taidettiin jaksaa 2-3 vk odottaa. Ei tullut repeämiä tai muuta haittaavaa, odoteltiin lähinnä että pahin jälkivuoto loppuu ennenkuin testattiin, ja aika normaalilta tuntui. Hieman oli paikat arat, mutta nyt 3kk synnytyksestä ei ole eroa entiseen. Jumppasin tosin säännöllisesti lantionpohjan lihaksia ja synnytyksessä ei ollut mitään erikoista, varmasti olisi mennyt pidempään jos olisi leikattu / revennyt.
Heti kun vuoto oli loppunut niin alkoi tehdä mieli mutta olin niin tikattu ettei "kunnon seksiä" voinut kuvitellakaan ennen jälkitarkastusta jossa vielä piti nyppiä viimeiset tikit pois :(
Mutta tehtiin sitten kaikkea muuta kivaa...onneksi klitta oli ehjä :)
[quote author="Vierailija" time="15.10.2013 klo 19:17"]
[quote author="Vierailija" time="15.10.2013 klo 19:08"]
2vko synnytyksestä :)
[/quote]
tais olla aika iso toosa sulla muutenkin jos noin pienessä ajassa "parantu"
[/quote]
Katkera vanha muori huutelee kun oma toosa ei palautunut kahdessa vuodessakaan, kun hommasi lapset +35 ikäisenä!
Kuusi päivää. Lapsi syntyi maanantaina, päästiin kotiin torstaina, seksin mankuminen alkoi heti, sunnuntaina myönnyin. :)
Mä ihmettelen miten joku pystyy harrastamaan seksiä viikon tai kahden kuluttua synnytyksestä... Mulle ei tullut repeämiä, ei episiotomiaa, ei mitään, ja silti en ois pystyny harrastaa seksiä kahen viikon kuluttua. Kuukausi pari siihen meni.
[quote author="Vierailija" time="15.10.2013 klo 18:15"]
[quote author="Vierailija" time="15.10.2013 klo 18:04"]
[/quote]
Sulla on paska mielipide!
Ensinnäkin sitä seksin kokeilemista suositellaan tehtäväksi ennen jälkitarkastusta.
Toisekseen minä olin kovissa haluissa heti synnytyksen jälkeen, hyvä etten kourinut miestä samalla, kun kätilö ompeli.
Kolmanneksi mulla tuli vain yksi tikki molemmissa synnytyksissä joten uskon, että olin parantunut jo, ja kumia käytettäessä tulehdus on aika epätodennäköinen!
[/quote]
No ei kyllä suositella seksin kokeilemista ennen jälkitarkastusta.
[quote author="Vierailija" time="15.10.2013 klo 20:18"]
Mä ihmettelen miten joku pystyy harrastamaan seksiä viikon tai kahden kuluttua synnytyksestä... Mulle ei tullut repeämiä, ei episiotomiaa, ei mitään, ja silti en ois pystyny harrastaa seksiä kahen viikon kuluttua. Kuukausi pari siihen meni.
[/quote]
Mä ihmettelen, että miten joku voi pitää 2vkoa pidempään selibaattia jonkun synnytyksen takia!!! Katsos meitä on moneksi!
Yli vuosi meni. Mutta johtui kylläkin siitä, ettei ollut miestä jonka kanssa harrastaa seksiä.
Kuopuksen kohdalla seksiä oli ekan kerran 10 päivää synnytyksen jälkeen.