Milloin eka kertaa seksiä esikoisen syntymän jälkeen?
Kommentit (52)
Viisi päivää synnytyksestä, ihan molemmat tätä haluttiin ja koitettiin - ja hyvin meni. Olimme niin onnellisia vauvasta ja muutoinkin kaikki oli tosi hyvin, joten oli jotenkin niin "rakkaudenläheistä". Palauduin todella hyvin synnytyksestä kaikin puolin, eikä paikat olleet juurikaan kipeänä, toki vähän jonkinlaista "turpeutta" vielä varmaan oli. Jälkivuoto oli hyvin vähäistä, ja kumia käytettiin. Nämä asiat ovat kyllä niin yksilöllisiä, joten kaikki varmaan toimivat itselleen sopivalla tavalla.
[quote author="Vierailija" time="15.10.2013 klo 20:20"]
[quote author="Vierailija" time="15.10.2013 klo 18:15"]
[quote author="Vierailija" time="15.10.2013 klo 18:04"]
Minä olen sitä mieltä, että ei ennenkuin vuoto on loppunut ja mielellään sittenkin vasta jälkitarkastuksen jälkeen. Tämä ihan tulehdusriskin vuoksi ja tietenkin siksi, että paikat ehtivät kunnolla parantua. Ja aina ei nainen haluakaan pitkään aikaan synnytyksen jälkeen, lapsi vie ajatukset ja voimat ja halut joksikin aikaa monesti. Miehen pitää tämä ymmärtää, jos ei ymmärrä, mies vaihtoon!
[/quote]
Sulla on paska mielipide!
Ensinnäkin sitä seksin kokeilemista suositellaan tehtäväksi ennen jälkitarkastusta.
Toisekseen minä olin kovissa haluissa heti synnytyksen jälkeen, hyvä etten kourinut miestä samalla, kun kätilö ompeli.
Kolmanneksi mulla tuli vain yksi tikki molemmissa synnytyksissä joten uskon, että olin parantunut jo, ja kumia käytettäessä tulehdus on aika epätodennäköinen!
[/quote]
No ei kyllä suositella seksin kokeilemista ennen jälkitarkastusta.
[/quote]
Kyllä olen kuullut itsekin, että kannattaa kokeilla ennen tarkistusta niin voi sitten ilmeisesti ottaa mahdolliset ongelmat puheeksi? Se tarkistushan on vasta 5-12 viikon päästä.
supernaiset harrastaa seksiä jo heti laitoksella. onneksi on yksityishuoneet. seksiä haluamattomat väärinsynnyttäjät kärvistelevät sitten puutteessa elävine miehineen ryhmähuoneissa.
ei pienet tikit ja repeytymät mitään kun halut jyllää - miehellä varsinkin.
ja sitten vakavasti: kiinnostava ristiriita sen välillä, että monissa ketjuissa valitetaan seksin puutetta ja haluttomuutta suhteessa, mutta synnytyslaitokselta syöksytään suoraan sekstaamaan like no tomorrow.
olisiko syynä a) naisen hormonit todella aiheuttavat valtavan seksihimon b) nainen alitajuisesti pelkää miehen menettämistä ja haluaa todistaa olevansa yhä seksuaalinen olento vai c) tämän ketjun kaltaiset näkemykset siitö, että seksiä pitää harrastaa niin pian kuin mahdollista luovat paineen toimia niin?
mulla ei ole lapsia, joten en tiedä.
Ensimmäisen kohdalla seksiä oli heti synnytystä seuraavana päivänä, mutta ei yhdyntää. Viikko synnytyksestä oli ensimmäisen kerran yhdyntä. Olin erittäin hyvässä kunnossa ja tämä sopi meille kummallekin.
Toisen jälkeen kesti kaksi viikkoa ennen yhdyntää. Synnytys oli niin nopea ja raju, että en voinut ajatella mitään seksiä hetkeen.
Kaikilla halut ja ruumiin palautuminen eivät tosiaankaan tapahdu samaan tahtiin, joten vertailu sinällään on melko turhaa. Toisaalta laskemalla vastauksista jonkun keskiarvon, voi päästä edes hieman lähemmäksi ns. normiaikaa.
[quote author="Vierailija" time="16.10.2013 klo 13:04"]
supernaiset harrastaa seksiä jo heti laitoksella. onneksi on yksityishuoneet. seksiä haluamattomat väärinsynnyttäjät kärvistelevät sitten puutteessa elävine miehineen ryhmähuoneissa.
ja sitten vakavasti: kiinnostava ristiriita sen välillä, että monissa ketjuissa valitetaan seksin puutetta ja haluttomuutta suhteessa, mutta synnytyslaitokselta syöksytään suoraan sekstaamaan like no tomorrow.
olisiko syynä a) naisen hormonit todella aiheuttavat valtavan seksihimon b) nainen alitajuisesti pelkää miehen menettämistä ja haluaa todistaa olevansa yhä seksuaalinen olento vai c) tämän ketjun kaltaiset näkemykset siitö, että seksiä pitää harrastaa niin pian kuin mahdollista luovat paineen toimia niin?
[/quote]
Mä sanoisin d) synnytys on yhteinen kokemus miehen ja naisen välillä, mies osoittaa konkreettisesti olevansa naisen tukena ja tämä nostaa naisen seksuualista halua.
Hah, viis kuukautta meni, että saatiin yhdyntä onnistumaan ilman, että multa tuli itku kivusta. Ekan kerran kokeiltiin joskus 3 kk synnytyksestä. Vieläkin ko. touhu on aika tuskaa ja lapsi on nyt VUODEN ikäinen. Kiristää vaan edelleen niin perkeleesti, yhden sormen sinne saa laitettua kivutta mutta penis, no way. Ja liukkaria on käytetty runsaasti. Ja minä kun luulin, että liika kireys vähenis synnytyksen myötä. Ja kyllä, olen katkera ja vittuuntunut.
eiköhän se ole yksilöllistä taas milloin kukin seksiä haluu, minun teki mieli jo muutama päivä synnytyksestä mutta kokeilimme ensimmäisen kerran varovasti 2vko kuluttua ja se sattu vielä joten kokeilimme uudestaan taas viikon päästä ja about 1kk synnytyksestä ei enää sattunut ollenkaan ja pystyi täysin nauttia seksistä.
En ymmärrä miten ihmiset täällä jaksaa arvostella jos joku haluaa seksiä viikon päästä ja joku vasta vuoden päästä synnytyksestä.
Ainahan voi ottaa ukolta suihin. Seksi on muutakin kuin yhdyntää.
Noin puoli vuotta meni, ennenkuin halut normalisoituivat, vaimo olisi halunnut ehkä vähän aikaisemminkin kokeilla.
[quote author="Vierailija" time="16.10.2013 klo 13:04"]
[/quote]
No eikun tämä on AV-palstan tyyli. Kysypä kuinka pitkään vauvaa imetettiin. Vastaus on keskimäärin reilu vuosi. Tai kuinka usein suhteessanne harrastetaan seksiä. Sekin määrä on melko iso.
Näihin ketjuun vastailevat usein sellaiset, jotka kokevat voivansa ylpeillä vastauksellaan, tai jotka muuten kokevat kirjoitetun olleen positiivinen asia, josta on helppo puhua.
No minä puolestani kerron, että 5 kuukautta meni. Se voi olla tavallista vähän pidempi aika, mutta en minä sitä viitsi häevtä. Uskon AV-palstasta huolimatta, että varsin harvassa on ne naiset, jotka haluavat seksiä viikko esikoisen syntymän jälkeen.
Kiitos vastauksista. Yllättävän moni on aloittanut pian. Kyllähän tässä itsekin jo voisi koettaa kiinnostua.
Viikon päästä synnytyksestä.
En saanut repeämiä ja olin ihan normaali oma itseni, pirteä ja hyvinvoiva. Ja seksiä siksi, että myös MINÄ halusin.
[quote author="Vierailija" time="16.10.2013 klo 14:16"]
Viikon päästä synnytyksestä.
En saanut repeämiä ja olin ihan normaali oma itseni, pirteä ja hyvinvoiva. Ja seksiä siksi, että myös MINÄ halusin.
[/quote]
Ja siis jälkivuoto oli minulla runsasta muutaman päivän, sen jälkeen heikkoa tiputtelua pari viikkoa. Ei haitannut elämää mitenkään.
1,5 viikon päästä. Oli hankala imukuppisynnytys, episiotomia tehtiin.
Toisen lapsen kohdalla 4 päivän päästä. Normaali synnytys.
Yllätys olikin sitten kolmas lapsi, joka syntyi sektiolla. Olin naiivisti kuvitellut, että päästäisiin jopa nopeammin tositoimiin, kun alapää on "koskematon". Kuitenkaan seksiä ei voinut ajatellakaan ennenkuin n. kuukauden päästä.
No kertokaa nyt. Mulla kolme kuuta synnytyksestä, liekö täysimetyksellä osuutta asiaan, ei ole kiinnostanut.
N. 2kk meni, että alapää oli parantunut, pahin hormonimyrsky ohi, elämä asettunut uomiinsa jne. Vasta sitten alkoi jälleen hälyttämään. Mies olisi halunnut jo reilun viikon kuluttua synnytyksestä :)
Mulla jälkivuoto oli kuin pientä kuukautistihrua. Välillä oli monta päivää, ettei tullut mitään. Välillä tuli parin päivän ajan niin, että pikkuhousunsuojaan tuli hiukan väriä. Eipä tuo vuoto paljon seksiä haitannut.