Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paras leipä, mitä olet syönyt? Kuka sitä teki, vai onko ihan kaupasta?

Vierailija
06.09.2020 |

Minkä viljan leipä? Muistoja?

Kommentit (417)

Vierailija
101/417 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mummon tekemä ruisleipä.

Täällä sama, oli ruislimppu, omassa leivinuunissa paistettu, mielettömän hyvää. Ei ole tullut vastaan yhtä hyvää edesmenneen mummoni ruisleivän jälkeen, vuosikymmeniin...

Vierailija
102/417 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tulee välillä himo niihin Saaristolaisnappeihin ( Leipomo Salonen Oy) oivariinia päälle ja nams. Harvoin syön muuten leipää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/417 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

uusi vaasan idätetyt jyvät sisältävät  ruislevät

Vierailija
104/417 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä7437 kirjoitti:

Helsingin Meijerin eli HM:n hiivaleipä. Oli taivaallista. Nyt olen pyytänyt montaa leipomoa ottamaan hiivaleivän ja wienermunkit valikoimiinsa. Eivät ota, koska ovat niin "marginaalituotteita"!

Itse en voi leipoa, koska adun niin kylmässä talossa ettei voi nostattaa leipiä tai taikinaa, kuten ohjeissa neuvotaan. 😭

Laita se uuni lämpiämään jo taikinaa tehdessäsi, niin saat riittävän lämpimän huoneen taikinan nostatusta varten.

Vierailija
105/417 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruissihtileipä, hamstraan sitä aina Lieksassa käydessäni. Ja parasta se on aikaisin aamulla vielä kuumana, kun voi sulaa päälle.

Saisivat perustaa leipomon tänne etelään, kyllä täällä olisi syöjiä. Se ei oo sama juttu hakea sitä K-kaupasta. Se on vanhaa....

Vierailija
106/417 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pullin rieska

Korpelan ruisleipä

Kesämäen ruisvuoka

Rieskapaikan ohrarieska

Egyptiläinen naan

Pohjois-Italian kaikki leivät.

Itse tehdään joutsenolaista rieskaa ja lappilaista ohrarieskaa, mutta eihän ne samalta maistu kuin mummujen tekemänä.

Vierailija
107/417 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ruisrontti ja tekijä on Satun Makiat. Harmi että en voi ostaa sitä enää koska en enää liiku siellä päin suomea. :(

Siellä on muitakin hyviä tuotteita ja lounas on hyvää. Suosittelen.

Pakko kysyä. Miksi alapeukut? Perustele.

Mainitsemasi tuote ei kaiketi maistu kaikille. 

Vierailija
108/417 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pullin rieska

Korpelan ruisleipä

Kesämäen ruisvuoka

Rieskapaikan ohrarieska

Egyptiläinen naan

Itse tehdään joutsenolaista rieskaa ja lappilaista ohrarieskaa, mutta eihän ne samalta maistu kuin mummujen tekemänä.

Naan on intialainen leipä. Egyptissä on pitaleipiä, joiden paikalliset nimet ovat baladi, ja shaami. Baladi on mesliinijauhosta tehty, shaami pelkästä vehnästä. Lisäksi maaseudulla tehdään muitakin litteitä leipiä, jotka ovat erilaisia Ylä- ja Ala-Egyptissä.

Vierailija
109/417 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidin hiivaleipä eli satakuntalaisittain kakko. Siinä oli reilusti siemeniä ja muita "roskia". Lämpimänä voin kanssa ihanaa. Enää ei ole äitiä eikä hänen leipomuksiaan.

Vierailija
110/417 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Reissumies. Se o hyvää. :) M25

Mielestäni pahimpia ruisleipäviipaleita mitä kaupassa myydään.

Vierailija
111/417 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomat lempparini ovat Kanniston leipomon jyvävuoka (nimensä mukaisesti paljon siemeniä ja jyviä) sekä Stockmannilla tuoretuotteena myytävä rosmariinileipä. Ai hitsi, kun osaisi tehdä samanlaista rapsakkapintaista ja sopivan pehmoisaa leipää.

Vierailija
112/417 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omatekemä, omalla reseptillä juureen leivottu vaalea leipä, runsaasti kaurahiutaleita, hyviä jauhoja ja siemeniä, voi herraisä että on hyvää. 😇Eikä se ole mikään rieska! Kohoaa mahtavan korkeaksi, vaikka hiivaa vain hyppysellinen. Se on kuivanakin niin hyvää, ja siitä tulee ihanat köyhät ritarit!😋

Vierailija
113/417 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harva ruisleipä mitä kaupasta saa on oikeasti hyvän makuista. Kuljetus, säilytys, muovi, vaihtelevat kosteus- ja lämpötilat; ei voi mitenkään pysyä tu8reen leivän veroisena!!

Vierailija
114/417 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pullin rieska

Korpelan ruisleipä

Kesämäen ruisvuoka

Rieskapaikan ohrarieska

Egyptiläinen naan

Naan on intialainen leipä. Egyptissä on pitaleipiä, joiden paikalliset nimet ovat baladi, ja shaami. Baladi on mesliinijauhosta tehty, shaami pelkästä vehnästä. Lisäksi maaseudulla tehdään muitakin litteitä leipiä, jotka ovat erilaisia Ylä- ja Ala-Egyptissä.

Mistä moinen tietämys Egyptin leivistä?

Vierailija
115/417 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä7437 kirjoitti:

Helsingin Meijerin eli HM:n hiivaleipä. Oli taivaallista. Nyt olen pyytänyt montaa leipomoa ottamaan hiivaleivän ja wienermunkit valikoimiinsa. Eivät ota, koska ovat niin "marginaalituotteita"!

Itse en voi leipoa, koska adun niin kylmässä talossa ettei voi nostattaa leipiä tai taikinaa, kuten ohjeissa neuvotaan. 😭

Laita se uuni lämpiämään jo taikinaa tehdessäsi, niin saat riittävän lämpimän huoneen taikinan nostatusta varten.

Tai nostata kauemmin, kyllä taikina nousee vaikka jääkaapissa ja pienelläkin hiivanokareella kun vain antaa aikaa

Vierailija
116/417 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oululainen teki aikoinaan 1990-2000 (ainakin) sellaitas hiukan sitkeää limppumaista, muistuttaa pågensin limpukkaa muodoltaan mutta oli pienemmät sivut ja ei yhtä höttöä.

Sitä kaipaan.

Vierailija
117/417 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidin tekemä ruisleipä.

Hän teki aina kerrallaan omalta äidiltään perityssä tiinussa ison taikinan, josta tuli 12 leipää, jotka paistoi leivinuunissa.

Vierailija
118/417 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moilas kauraleipä. Vaaleansininen paperipussi. Ei ole enää myynnissä. Kerran näin pakastealtaassa, mutta liekö joku finaalierä.

Vierailija
119/417 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emil Halmeen Sambasämpylät. Nam.

Vierailija
120/417 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinisalon leipomon pyöreä kauraleipä, Rauma, 70-luku. Kun isä sai sen kotiin saakka, se oli vielä lämmin ja kuori rapea ja sisus makoisan pehmeä. Se on parasta leipää, mitä olen koskaan syönyt.

Toinen hyvä ja maukas on ollut leipä, jonka nimeä en tähän hätään muista, mutta se oli MBakeryn leipoma ja siinä oli joukossa pähkinää ja hedelmänpaloja. Ei taida olla enää valikoimassa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi yhdeksän