Mummo tuli valittamaan kun en kerännyt koiran paskoja!
Jeesus että sapettaa nämä kyylät!!
Koirani kanssa olin ulkona ja tuossa on aukio mihin koira tarpeensa tekee ja AINA kerään jätökset pois. Siis ihan aina vaikka tekisi syrjään puskaankin.
Tänään sitten meni hermot, olen koiran kanssa yön juossut ulkona kun sillä maha löysänä ja vetistä paskaa riittää vaikka muille jakaa!
Koko sohva mennyt pesuun, lattioita saa mopata urakalla ja ulkonakin tavaraa riittää.
Koira sitten kykki varmaan viidennen kerran puskassa ja kun lopetti jatkoin matkaa.
Eräs mummo tuli siihen sitten huutamaan, että kerää koirasi jätökset!
Yritin hyvin ystävällisesti kertoa, että kerään ne aina kun on mahdollista, maahan imeytyvää vettä en mitenkään saa kerättyä pussiin.
10min luennon kuuntelin kuinka hän tekee ilmoituksen jonnekkin eläinsuojeluun jne :D
Milläs hemmetillä olisin sitä vetistä ruikulia saanut kerättyä????
Tietenkin pidän huolen ettei kyyki mihinkään kävelytielle tms vaan sivuun puskaan!
Kommentit (71)
Miten se mummu olis mahtanu ripulivedet noukkia ulkoa? Mielenkiintoista...
Voi tsiisus. Tästä nykyisestä koirasta aika kun jättää, niin uutta koiraa en hanki. En, vaikka mies ja lapset itkisivät ja ruinaisivat kuinka. Minä sen jälkiä eniten kuitenkin siivoan ja olen ainoa, joka huomaa, jos vesi loppu juomakiposta, yms.
Kyllä juttu on näin!
Olet sä kyllä uskomattoman sinnikäs kuuntelija. Mä olisin ladellut ämmälle tekstiä puolen minsan kuuntelun jälkeen.
Ei niitä vesiripulipaskoja voikaan kerätä. Älä välitä mummosta.
Meillä löytyy koira, joka alkaa tyhjentämään ripulikakkoja aina 15min jälkeen lenkillä. Arvaa onko ärsyttävää... Kyseessä ei taida olla allergia, vaan juoksevan metsästystaustaisen rodun taipumus tyhjentää suoli ennen urheilusuoritusta. Aiheuttaa sen etten uskalla lenkkeillä koiran kanssa ollenkaan yleisillä paikoilla.
Sen fakiirin haluaisin nähdä kun onnistuu keräämään paineella tulleet vetiset ripulikakat pussiin.
[quote author="Vierailija" time="15.10.2013 klo 11:44"]
[quote author="Vierailija" time="15.10.2013 klo 11:31"]
Puskan hoitaja, haravoija ja ruohoa leikkaava voi astua nyt siihen ruikuliin sitten.
Moni luulee, että ojaamme saa rauhassa jättää kakat. Omituista, kun oja on hyvin hoidettu ja siitä leikataan säännöllisesti ruoho. Lisäksi pensasaitaa hoidetaan. Todella ärsyttävää astua kakkaan. Asumme kaupunkialueella.
[/quote]
Meillä näytti naapuri laittaneen koiran paskantamisen kieltävän kyltin siihen hoidettuun ojaansa. Ei ole paskoja sen jälkeen näkynyt. Ehkäpä tuollaiset kuvalliset ilmoitukset tavoittavat tyhmemmänkin koiranomistajan.
AP:n tapaus nyt on tyypillinen mummosekoilu, vaikkakaan mummo ei voinut aluksi tietää koiran ulosteen laadusta, joten sikäli ymmärrän sen ensireaktion. Tosin itse olen nähnyt erään mummon valittavan koiranpaskasta (kylläkin ihan aiheesta). Koomiseksi asian teki se, että olen kahdesti nähnyt saman mummon heittävän suklaapatukan paperin tien viereen. Toisella kerralla kyllä peitti käärepaperin potkimalla lunta sen päälle. Ilmeisesti jokin tarve vain valittaa kaikille, kun siisteys ei tunnu olevan mitenkään merkittävä asia noin yleisesti.
[/quote]
Vai vielä pitäisi ilmoitus laatia, että koira ei saa paskantaa tähän. Herätys pahvi!
[quote author="Vierailija" time="15.10.2013 klo 14:33"]
Jos tuollainen mummo tulisi vastaan, minä kertoisin, että olen ekoterroristi ja maalais ituhippi, joka ei hyväksy muovin tuhlaamista ja kaatopaikkojen ylenmääräistä täyttämistä, mutta ilomielin voin omin käsin siirtää sen paskaläjän mummon käsilaukkuun, jos hän pitää sitä luontoa parempana loppusijoituspaikkana. Muistuttaisin vielä, että kun annan sen kasvin lounaan sille mummolle, muistaahan hän syödä sen.
[/quote]
Jos tuollainen mummo tulisi vastaan, vaikka minä en ole ekoterroristi, voisin muuttua sillä hetkellä sellaiseksi. Olisi hauska nähdä mummon naama tuon jälkeen ja kuinka nopeasti ne töppöset alkaisi liikkua, kun kumartuisin sinne pusikkoon.
Vaan ajattelepas jos se huomauttaja olis ollu joku komia naapurin mies, ei ois harmittanu ollenkaan niin paljon... Vai kuinka? ;)
[quote author="Vierailija" time="15.10.2013 klo 16:08"]
Vai vielä pitäisi ilmoitus laatia, että koira ei saa paskantaa tähän. Herätys pahvi!
[/quote]
Monesti kirjallisesti asiasta tilanteessa muistuttaminen auttaa monta kertaa paremmin kuin kirjoittaminen tänne av:lle, nalkuttaminen tai valitukset moniin paikkoihin.
[quote author="Vierailija" time="15.10.2013 klo 16:17"]
Vaan ajattelepas jos se huomauttaja olis ollu joku komia naapurin mies, ei ois harmittanu ollenkaan niin paljon... Vai kuinka? ;)
[/quote]
Saatko sinä jotain viboja siitä, kun komea mies haukkuu sinua 10 minuuttia kadulla? Minulle siinä tilanteessa miehen ulkonäkö taitaisi olla yhdentekevää.
[quote author="Vierailija" time="15.10.2013 klo 11:55"]
Kohta meille koiranomistajille vaaditaan lenkille pienet kärryt, jossa on vesisäiliö, lapio, talikko, harava, lusikka, imeytyshaketta, poop line do not cross-muovinauhaa, valonheittimet ja lajitelma jätesäkkejä.
[/quote]Kuivekkupuru ja imuauto voisi olla kova sana... sillä voisi imasta tuollaisen mummon pois kitisemästä.
[quote author="Vierailija" time="15.10.2013 klo 12:31"]
[quote author="Vierailija" time="15.10.2013 klo 11:46"]
Ripuli on heinikossa ensimmäiseen vesisateeseen asti, sitten se huuhtoutuu piiloon.
Nyt tarvitaan ihan oikeasti rakentavia ehdotuksia siitä että miten toimitaan kun koira roiskauttaa ripulipaskan heinikkoon. Miten se sieltä korjataan pois?
t. ex-koiran omistaja
[/quote]
Eikö loogisempi järjestys olisi esittää kysymys ensin ja sitten vastaus? Ainakin hieman hämmensi lukea vastaus ja sitten yhtäkkiä kysymys.
[/quote]??? Ei tuossa ole vastausta kysymykseen. Lain mukaan koiran omistajan tulee siivota koiran jätökset pois, eikä sateen odottelu ole siivoamista.
Sääliksi käy suurten koirien omistajiea. Pikkukoiran pökäleen voi helposti noukkia muovipusiin, mutta siinäpä on jo vähän haastetta kun pujottelee jättikoiran norsun käsän kokoisen pyythonin muovikassiin ja kantaa sitä mukanaaa, kun se ei mahdu edes ihan pieneen takintaskuun.
Ripuli sentään on ohimenevä ongelma muutaman kerran vuodessa, mutta ison koiran jätösten koko ei pitäisi tulla yllätyksenä.
Kummallisia mummonvihaajia täällä.
Ehkä keskustelu eteni noin sävyisästi kuin ap kuvaa. Yleensä metsä vastaa niin kuin sinne huudetaan, ja yövalvomisen ja sohvanpesun jälkeen saattaa koiranomistajalla olla pinna niin kireällä, että sävy on huomattavasti kiukkuisempi.
Minkä ihmeen vuoksi te mummoja vihaatte? Minä olen mummo, ja kyllä, olen kehottanut saksanpaimeenkoiraansa kakattanutta naista keräämään pökäleet, ja tarjonnut muovikassia käsilaukustani, kun hän väitti että ei ole pussia. Niin tarjosi myös koiraansa vieressä ulkoiluttanut mies. Kun ei kelvannut, otin valokuvan. Piti tarjota kaupunginosalehteen mutta jäi toteuttamatta. Toivottavasti valokuvan ottaminen kuitenkin muistuttaa keräämään jätökset seuraavalla kerralla.
Siihen ripulinhävittämisongelmaan: kätevintä olisi, jos kotona olisi kastelukannu. sitä seuraavaa sadettaa huuhtomaan vi välillä joutua odottamaan viikkojakin.
Ei ne maadu nopeasti. Sen tietää ihminen, joka niitä pusikoita hoitaa. Kakkapölyä ja muumioituneita pökäleitä.
Hoh, ja samaa (kastelukannun mukana kantamista) pitäisi sitten velvoittaa ihmisiltä, jotka oksentavat luontoon? Eli raskaana olevat ja känniset, hop hop siivoomaan nyt ojasta teidän myrkyt...
Viekää ne koiranne metsään jaskareissulle.
[quote author="Vierailija" time="15.10.2013 klo 16:37"]
Viekää ne koiranne metsään jaskareissulle.
[/quote]
Jaksatko itse odotella ripulissa sitä että sut viedään lähimpään metsään ripuloimaan?
Kokeiles ensi kerralla kun sulta paska tulee suihkuna ulos...
Maiju
[quote author="Vierailija" time="15.10.2013 klo 12:24"]
[quote author="Vierailija" time="15.10.2013 klo 12:15"]
Olen kolmekymppinen ja vielä minun lapsuudessani olisi pidetty hulluna jos joku olisi kerännyt koiran paskaa pussiin. Koiranpaskat mahtuvat Suomen teiden varsille muun törkyn joukkoon ja hajoavat sinne muista roskista poiketen sateiden myötä. Ainoa missä ne eivät katoa luonnostaan nopeasti on Helsingin ydinkeskustan asfaltti erämaa.
[/quote]
Olen suunnilleen samanikäinen ja minun lapsuudessani oli ihan normaalia pysähtyä kuselle tien viereen esimerkiksi kävelylenkillä. Nykyään siitä saa kaupungissa sakot. Itse olen metsässäeläjänä tottunut paskantamaankin pusikoihin. Saavatko myös ihmiset tehdä tarpeensa pitkin pientareita myös kaupungissa? Se paskahan häipyy luonnollisesti todella nopeasti.
[/quote]
Sen kieltää järjestyslaki.
Vai että kastelukannu, voi jukoliste. :D
Mummo oli varmasti oikeassa, mutta inhoan räpättäjiä yli kaiken. Ei aikuinen ihminen taatusti tottele, jos joku tulee räpättämään. Itse sanon tiukasti rakaisin kaiken mailman kiukujille. Tiedoksii ettei mulla ole koiraa vaikka ap puolustankin.