Mummo tuli valittamaan kun en kerännyt koiran paskoja!
Jeesus että sapettaa nämä kyylät!!
Koirani kanssa olin ulkona ja tuossa on aukio mihin koira tarpeensa tekee ja AINA kerään jätökset pois. Siis ihan aina vaikka tekisi syrjään puskaankin.
Tänään sitten meni hermot, olen koiran kanssa yön juossut ulkona kun sillä maha löysänä ja vetistä paskaa riittää vaikka muille jakaa!
Koko sohva mennyt pesuun, lattioita saa mopata urakalla ja ulkonakin tavaraa riittää.
Koira sitten kykki varmaan viidennen kerran puskassa ja kun lopetti jatkoin matkaa.
Eräs mummo tuli siihen sitten huutamaan, että kerää koirasi jätökset!
Yritin hyvin ystävällisesti kertoa, että kerään ne aina kun on mahdollista, maahan imeytyvää vettä en mitenkään saa kerättyä pussiin.
10min luennon kuuntelin kuinka hän tekee ilmoituksen jonnekkin eläinsuojeluun jne :D
Milläs hemmetillä olisin sitä vetistä ruikulia saanut kerättyä????
Tietenkin pidän huolen ettei kyyki mihinkään kävelytielle tms vaan sivuun puskaan!
Kommentit (71)
Miksi ihmeessä se ripuli pitäis kerätä...menee tovi niin se on jo ihan imetynyt maahan ja viimeistään sade sen huuhtelee pois. naurettavaa!
[quote author="Vierailija" time="15.10.2013 klo 11:09"]
10min luennon kuuntelin kuinka hän tekee ilmoituksen jonnekkin eläinsuojeluun jne :D
[/quote]
Minä en olisi jaksanut jäädä kuuntelemaan. Mummo toimi ihan asiallisesti kun huomautti. Sen olisin kuunnellut ja jatkanut muista asioista tai lähtenyt pois.
[quote author="Vierailija" time="15.10.2013 klo 11:55"]
Kohta meille koiranomistajille vaaditaan lenkille pienet kärryt, jossa on vesisäiliö, lapio, talikko, harava, lusikka, imeytyshaketta, poop line do not cross-muovinauhaa, valonheittimet ja lajitelma jätesäkkejä.
[/quote]
* Lisää kuormaan lehtipuhaltimen, painepesurin ja akkuja *
[quote author="Vierailija" time="15.10.2013 klo 11:31"]
Puskan hoitaja, haravoija ja ruohoa leikkaava voi astua nyt siihen ruikuliin sitten.
[/quote]
Miten minusta tuntuu, että kannatat vihreätä puoluettakin?
[quote author="Vierailija" time="15.10.2013 klo 11:31"]
Todella ärsyttävää astua kakkaan. Asumme kaupunkialueella.
[/quote]
;-)
[quote author="Vierailija" time="15.10.2013 klo 11:46"]
Ripuli on heinikossa ensimmäiseen vesisateeseen asti, sitten se huuhtoutuu piiloon.
Nyt tarvitaan ihan oikeasti rakentavia ehdotuksia siitä että miten toimitaan kun koira roiskauttaa ripulipaskan heinikkoon. Miten se sieltä korjataan pois?
t. ex-koiran omistaja
[/quote]
Eikö loogisempi järjestys olisi esittää kysymys ensin ja sitten vastaus? Ainakin hieman hämmensi lukea vastaus ja sitten yhtäkkiä kysymys.
Ripulit kakatetaan kylppärin lattiakaivoon ja huudellaan sieltä viemäriin. Miksi ne pitäisi olla toisten kiusana tienvierillä. Pahempi sotku ja tartuntavaara niistä siellä ulkona on. Toisille koirillekin.
[quote author="Vierailija" time="15.10.2013 klo 12:24"]
Itse olen metsässäeläjänä tottunut paskantamaankin pusikoihin. Saavatko myös ihmiset tehdä tarpeensa pitkin pientareita myös kaupungissa? Se paskahan häipyy luonnollisesti todella nopeasti.
[/quote]
Kai muistat kaivaa riittävän paskapoteron, kun käyt metsässä paskalla?
t. Täältä keskeltä Suomea keskeltä metsää.
Seuraavaa kertaa silmälläpitäen suosittelen, että teet jo valmiiksi ison banderollin jossa lukee, "Koirani on ripulilla, sohva jo paskassa ja oon valvonut koko yön".. Mummo ei varmaankaan nimittäin jatkossakaan osaa lukea sun ajatuksiasi. Ja jos siis kauniisti vastaaminen ihan aiheellisen kommenttiin on noin vaikeaa. Toinen vaihtoehto: vie koira piikille, ei tarvii valvoa öitä eikä pestä sohvaa.. eikä kuunnella mummoja.
Syyssade huuhtoo ruikulipaskat. Ymmärrän aloittajaa. Kiinteät kokkareet on mahdollista kerätä.
En ottaisi koiraa riesakseni.
[quote author="Vierailija" time="15.10.2013 klo 12:35"]
Itse olen metsässäeläjänä tottunut paskantamaankin pusikoihin. Saavatko myös ihmiset tehdä tarpeensa pitkin pientareita myös kaupungissa? Se paskahan häipyy luonnollisesti todella nopeasti.
[/quote]
[/quote]
No en sentään ole yhtä sika kuin koiranomistajat. Peittelen aina jätökseni huolellisesti. Ei kiinnosta itseänikään kävellä omaan (tai jonkun muun) paskaan.
[quote author="Vierailija" time="15.10.2013 klo 12:41"]
[/quote]
[/quote]
No en sentään ole yhtä sika kuin koiranomistajat. Peittelen aina jätökseni huolellisesti. Ei kiinnosta itseänikään kävellä omaan (tai jonkun muun) paskaan.
[/quote]
No sillonhan siihen just astuu, jos joku sen johonkin lehtien alle piilottaa! Kunnon liukumiina. Tökkisit kepillä kivenkoloon.
-Sissipaskantaja
[quote author="Vierailija" time="15.10.2013 klo 12:48"]
[quote author="Vierailija" time="15.10.2013 klo 12:41"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
No sillonhan siihen just astuu, jos joku sen johonkin lehtien alle piilottaa! Kunnon liukumiina. Tökkisit kepillä kivenkoloon.
-Sissipaskantaja
[/quote]
Kuka tässä lehdistä on puhunut? Paska pitää peittää siten, että tekee sille paskalle kuopan nostamalla pois palan maata. Paskantaa siihen kuoppaan ja siirtää maan takaisin siihen päälle. Voin toki alkaa paskantaa myös puiden oksille pään korkeudelle. Siinähän se olisi näkyvissä eikä kukaan astuisi päälle.
Keskustelu kokonaisuudessaan:
Mummo: Et varmasti jätä koirasi jätöksiä siihen!!
Minä: Valitan, mutta nyt en voi jätöksiä kerätä, on nimittäin niin vetistä. Aina kyllä huolehdin koiran kakat pussiin, silloin on mahdotonta kun koiran maha on kuralla.
Mummo: kyllä sinun täytyy kerätä, oli millaista tahansa!!! Ilmoitan kaupungille jos et kerää koirasi paskaa sieltä heinikosta!
Minä: Kyllä, jätökset pitää kerätä aina, mutta pelkkää vettä on vaikea pussiin kaapia!
Mummo: Minua ei kiinnosta muu kuin se, että keräät jätökset HETI!
Minä: Koiralla on ollut vatsa sekaisin koko yön ja vettä en voi mitenkään kerätä! Joten me jatkamme nyt matkaa, hyvää päivänjatkoa!
Mummo: Olet täysin edesvastuuton omistaja, tulen tekemään sinusta ilmoituksen kaupungille ja eläinsuojeluun.
Minä: Jos katsotte sen aiheelliseksi ja se tekee teidän onnelliseksi niin tehkää toki, me jatkamme nyt matkaa!
Mummo jatkaa papatusta eläinsuojelusta ja kaupungin omistamasta puskasta. Itse jatkoin matkaa todeten ystävällisesti: rouva on hyvä ja kerää ihan itse jos keksit keinon kuinka!
Varmaan sinne se jäi kalkattamaan ja tutkimaan puhuinko totta paskan laadusta!
Nyt jo naurattaa tilanne, silloin ei niinkään!
ap
Harmi että sait huudot tuollaisen takia, mutta ainakin itse tiedät kerääväsi jätökset aina kun mahdollista. Ei sitä oikein muuta voi vaatia.
Ystävälleni alkoi eräs kärttyinen mummo huutaa pää punaisena jätöksien keräämisestä kun koira kävi pissalla ojassa. Joskus tuntuu siltä, että nämä ihmiset valittavat jotta olisi jotain tekemistä.
Minä kumarrun joka tapauksessa sen pussin kanssa, niin että näyttäisi siltä kuin kerään ne ripulikakat :)
[quote author="Vierailija" time="15.10.2013 klo 13:26"]
Minä kumarrun joka tapauksessa sen pussin kanssa, niin että näyttäisi siltä kuin kerään ne ripulikakat :)
[/quote]
Minne ne kakat kerätään? Jos ne kerätään nurmikolta tai pensaan juurelta pussissa jäteastiaan ja täyttämään kaatopaikkaa, on siinä taas yksi kaupunkilais viherpiipertäjien ekologinen toimi.
Miten toimitte sitten, kun öljy loppuu, eikä saakaan kakkapusseja? Luonnosta lannan kerääminen muovipussiin ja roskikseen on tyhmimpiä tarkoituksia ylipäätään valmistaa muovipusseja. Vaikka pussit olisi biohajoavia, ne eivät ole uusiutuvaa, vaan fossiilisista aineista.
Jos tuollainen mummo tulisi vastaan, minä kertoisin, että olen ekoterroristi ja maalais ituhippi, joka ei hyväksy muovin tuhlaamista ja kaatopaikkojen ylenmääräistä täyttämistä, mutta ilomielin voin omin käsin siirtää sen paskaläjän mummon käsilaukkuun, jos hän pitää sitä luontoa parempana loppusijoituspaikkana. Muistuttaisin vielä, että kun annan sen kasvin lounaan sille mummolle, muistaahan hän syödä sen.
Älytön ajatus alkaa kerätä ripulivelliä jostain heinikosta pois :D Haloo!
[quote author="Vierailija" time="15.10.2013 klo 13:02"]
Keskustelu kokonaisuudessaan:
Mummo: Et varmasti jätä koirasi jätöksiä siihen!!
Minä: Valitan, mutta nyt en voi jätöksiä kerätä, on nimittäin niin vetistä. Aina kyllä huolehdin koiran kakat pussiin, silloin on mahdotonta kun koiran maha on kuralla.
Mummo: kyllä sinun täytyy kerätä, oli millaista tahansa!!! Ilmoitan kaupungille jos et kerää koirasi paskaa sieltä heinikosta!
Minä: Kyllä, jätökset pitää kerätä aina, mutta pelkkää vettä on vaikea pussiin kaapia!
Mummo: Minua ei kiinnosta muu kuin se, että keräät jätökset HETI!
Minä: Koiralla on ollut vatsa sekaisin koko yön ja vettä en voi mitenkään kerätä! Joten me jatkamme nyt matkaa, hyvää päivänjatkoa!
Mummo: Olet täysin edesvastuuton omistaja, tulen tekemään sinusta ilmoituksen kaupungille ja eläinsuojeluun.
Minä: Jos katsotte sen aiheelliseksi ja se tekee teidän onnelliseksi niin tehkää toki, me jatkamme nyt matkaa!
Mummo jatkaa papatusta eläinsuojelusta ja kaupungin omistamasta puskasta. Itse jatkoin matkaa todeten ystävällisesti: rouva on hyvä ja kerää ihan itse jos keksit keinon kuinka!
Varmaan sinne se jäi kalkattamaan ja tutkimaan puhuinko totta paskan laadusta!
Nyt jo naurattaa tilanne, silloin ei niinkään!
ap
[/quote]
Mummelilla lepakoita vintillä ei siinä sen kummempaa :)
Maiju
[quote author="Vierailija" time="15.10.2013 klo 12:15"]
Olen kolmekymppinen ja vielä minun lapsuudessani olisi pidetty hulluna jos joku olisi kerännyt koiran paskaa pussiin. Koiranpaskat mahtuvat Suomen teiden varsille muun törkyn joukkoon ja hajoavat sinne muista roskista poiketen sateiden myötä. Ainoa missä ne eivät katoa luonnostaan nopeasti on Helsingin ydinkeskustan asfaltti erämaa.
[/quote]
Olen suunnilleen samanikäinen ja minun lapsuudessani oli ihan normaalia pysähtyä kuselle tien viereen esimerkiksi kävelylenkillä. Nykyään siitä saa kaupungissa sakot. Itse olen metsässäeläjänä tottunut paskantamaankin pusikoihin. Saavatko myös ihmiset tehdä tarpeensa pitkin pientareita myös kaupungissa? Se paskahan häipyy luonnollisesti todella nopeasti.