Mikä ensimmäinen kiertopäiväni on?
Eli menkat alkaa joskus niin, että ruskeaa valkovuotoa tulee kolmekin päivää ennenkuin verenvuoto alkaa. Kuukautiseni ovat runsaat ja kestää (verenvuoto) noin 4-5 päivää. Nyt kun aloitan lapsentekoa niin mietin, että mistähän päivästä oikeasti se kiertoalkaa.. Viimeksi esim kuukautiset alkoi niin, että yhdynnän jälkeen tuli verta ja niukasti päivän ja parinpäivän jälkeen alkoi kunnolla vuoto. Minulla siis ei ole mitään hormoniehkäisyä ollut, ainoastaan kuparikierukka joka on nyt poistettu viime kuukautisteni aikana.
Kommentit (7)
Laskisin ensimmäisestä verensekaisesta vuodosta. Alku yleensäkin hitaampi, sitten runsain vuoto ja sitten hiljakseen loppuu.
Se lasketaan ensimmäisestä kunnon vuotopäivästä. Alkutiputteluja ei lasketa.
Ok, Kiitos paljon vastauksistanne.
T. Alkuperäinen kirjoittaja
[quote author="Vierailija" time="14.10.2013 klo 11:55"]
[/quote]
Ootko nyt ihan varma tuosta? Mulle on nimittäin joskus terkkarissa sanottu, että se pitäis alkaa laskea jo siitä ruskeesta tipottelusta.
[quote author="Vierailija" time="14.10.2013 klo 12:51"]
[quote author="Vierailija" time="14.10.2013 klo 11:55"]
[/quote]
Ootko nyt ihan varma tuosta? Mulle on nimittäin joskus terkkarissa sanottu, että se pitäis alkaa laskea jo siitä ruskeesta tipottelusta.
[/quote]
Minulle on sitten taas sanottu, että laskeminen alkaa kunnon vuodosta ja niihin myös päättyy. Koska alku-ja lopputiputtelu voivat kestää useita päiviä.
Mitä sillä oikeestaan on merkitystä. Pääasia, että lasket aina samasta kohtaa. Mä aloitan ekasta tuhrupäivästä sen laskemisen.
Laskisin ensimmäisestä verensekaisesta vuodosta. Alku yleensäkin hitaampi, sitten runsain vuoto ja sitten hiljakseen loppuu.