Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hesarikin mennyt ilmapallon lankaan!

Vierailija
13.10.2013 |

Ilmeisesti tänään Hesarin pääkirjoituksessa on puolusteltu ilmapalloisää, tarkemmin faktoihin perehtymättä. Onko Hesari todella sitä mieltä, että asiakas, joka valehtelemalla ja tehtävänsä erinomaisesti hoitanutta vahtimestaria mustamaalaamalla yrittää saada itselleen "oikeutta", asiassa jossa hän on yrittänyt taivuttaa sääntöjä omaksi edukseen, ansaitsee tulla nostetuksi ihmisten sympatioiden kohteeksi? Ymmärretäänkö Hesarissa, että he kannustavat kirjoituksellaan kaiken maailman narsistien öykkäröintiä?

Tämä henkilö ensinnäkin jätti 2-vuotiaan lapsensa ilman vanhemman turvaa, koska oli tärkeämpää hankkia videomateriaalia oman kostokampanjan käyttöön, provosoi lasta pahoittamaan mielensä kun se ei muuten pahoittunut (vastuullinen isäkö toimii noin?), esitti suoria valheita netissä tunnistettavan sivullisen (vahtimestari) käytöksestä (mm. väitti tämän riuhtaisseen pallon lapsen kädestä ja uhitelleen lapselle), ja valehteli ihmisten kiukkua nostattaakseen vielä siitäkin, että hänen palautetekstinsä olisi poistettu Hullujen Päivien fb-sivulta.

Kaikki tämä on toki toimintaa, jota kannattaa palkita antamalla sille julkisuutta ja toimijalle sympatiaa? En keksi tähän muuta selitystä kuin sen, että Hesarin pääkirjoitustoimittaja ei ole ennen kirjoituksen laatimista vaivautunut lainkaan tarkistamaan, mistä jutussa on kysymys.

Tilanteen todelliset sijaiskärsijät, Kammosen 2-vuotias lapsi ja ammattitaitoisesti käyttäytynyt vahtimestari, joka saattaa menettää tapauksen vuoksi jopa työpaikkansa, on jätetty täysin vaille huomiota. Eikö edes Helsingin Sanomia kiinnosta näiden viattomien ihmisten oikeudet? Kammosen kaltainen sekoilijako voi näin naurettavan pienestä syystä loukkaannuttuaan kohdella omaa poikaasa ja asiallisesti käyttäytynyttä sivullista miten tahtoo, valtakunnan ykköslehden siunauksella?

En itse lukenut kyseistä pääkirjoitusta, koska lakkautin tilaukseni jo aiemmin, mikä näyttää nyt entistäkin oikeammalta valinnalta. Stockmannilta olen aina saanut hyvää palvelua, mutta sinnekään ei tee mieli jatkossa mennä asioimaan, jos heillä pidetään suotavana työnsä hyvin hoitava henkilökunnan jäsenen uhraamista jonkun sekoboltsiasiakkaan pitämiseksi tyytyväisenä. Ennemmin olisin toivonut, ettei tuollaista sekoilua tarvitsisi tavaratalossa joutua todistamaan, eli porttikielto ilmapalloisälle.

Kommentit (79)

Vierailija
61/79 |
13.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, Hesari luuli joo, että Stockan maine sai tuosta kolauksen. Tosin mulle tulee se käsitys, että maaseudulla ihmiset kuvitteleekin näin olevan, mutta ne jotka tuntee Stockan, ymmärtää, ettei näin ole eikä asia ei heitä hetkauta ja käyvät siellä jatkossakin.

t. 3

Vierailija
62/79 |
13.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti pääkirjoituksen laatija oli ollut pelkän Iltalehden ns. uutisen varassa, taipuvainen kukkahattuiluun ja lisäksi markkinatalouden kelpo vastustaja, kuten valveutuneet toimittajat yleensäkin...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/79 |
13.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

aika kovan ajojahdin ja kiusaamisen kohteeksi on vahtimestari joutunut. vaikka joku tekisi virheen työssään, aika kohtuutonta puida asiaa ja sättiä henkilöä valtakunnallisissa medioissa. lehtien ammattitaito on pettänyt pahemman kerran tässä hyökkäyksessä yksityistä henkilöä kohtaan.

ja olen sitä mieltä, että vahtimestari toimi oikein ja ilmapalloisä on hiomionkipeä ja kostonhimoinen.

Vierailija
64/79 |
13.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.10.2013 klo 19:45"]

Ilmeisesti pääkirjoituksen laatija oli ollut pelkän Iltalehden ns. uutisen varassa, taipuvainen kukkahattuiluun ja lisäksi markkinatalouden kelpo vastustaja, kuten valveutuneet toimittajat yleensäkin...

[/quote]

No ilmeisesti joo, mutta mua järkyttää ja oikeasti myös yllätti, että Hesarin taso voi olla näin heikkoa! Siksi tuo kieltämättä pitkä ja tulkivenkatkuinen aloitus.

Olen jo tähänkin asti seurannut keissiä silmät selällään, mutta tämä oli jo minullekin liikaa, joten aloitin ketjun. Sinä nelonen, jota se jostain syystä ärsyttää: suositan olemaan avaamatta ketjuja aiheesta, josta et halua lukea. Itse ainakin pyrkin otsikoimaan selkeästi, jotta kenenkään ei tarvitsisi avata aloituksiani turhaan. En myöskään avaa ketjuja, joiden otsikoinnin perusteella aihe ei kiinnosta itseäni, enkä varsinkaan mene niihin kommentoimaan! Nopeammin se epäkiinnostava ketju katoaa jos siihen ei kommentoi. ;)

Edelleen raivostuttaa tuo Hesarin tampiointi niin että päästä nousee savua. Meillä ei siis ole enää yhtäkään kunnon sanomalehteä tässä maassa. >:/

ap

Vierailija
65/79 |
13.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä Kammonenhan on jonkin sortin mediatyöläinen ilmeisesti. Ilmankos toimittajat rientävät sankoin joukoin tukemaan.

Vierailija
66/79 |
13.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

toivottavasti vahtimestari vie asiaa eteenpäin: video on julkaistu ilman lupaa, tarkoitus on kohteen halventaminen ja kammonen on antanut tarkoituksella väärää tietoavartijan toiminnassa, vahingoittamistarkoituksessa. iltapäivälehdet, jotka ovat videota levittäneet vastuuseen myös. lehdiltä edes odottaisi harkintaa ja lain tuntemusta tässä. 

Vierailija
67/79 |
13.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kammoselle saattaa tulla kuumat paikat, jos tuo vartija menettää työnsä tapauksen johdosta. Uskon, että muuten asia jää tähän.

Vierailija
68/79 |
13.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on jo ihan sairasta isän mollausta täällä, yksi ja sama ihminen ilmeisesti aloittaa näitä ketjuja tunnin välein..  Mene hoitoon!!

Vierailija
69/79 |
13.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

tavaratalon johtajalle saattaa tulla tiukat paikat myös, koska kommentoi tuösuhdetta julkisesti ja sanoo, että jatkoa mietitään ajan kanssa. toivottavasti liiton lakimiehet ovat hereillä. 

Vierailija
70/79 |
13.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

#12:lla on selvä marssiväsymys viikonlopun kestäneen hitlerivideonteon ja runsaiden apinakirjoitusten jälkeen ja senjälkeinen kankkunen, kun homma tulikin reisille. Ota hei säätöolut murheeseen ja sitten taas joskus pään selvittyä kohti uusia taideproggiksia.

Vierailija
71/79 |
13.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.10.2013 klo 20:21"]

Tää on jo ihan sairasta isän mollausta täällä, yksi ja sama ihminen ilmeisesti aloittaa näitä ketjuja tunnin välein..  Mene hoitoon!!

[/quote]

Ai sä olet näitä, jotka uskoo keskustelevansa vain yhden ihmisen kanssa koko AV:lla... Terveisin yhden toisen ilmapalloketjun tänään aloittanut, ei ollut tämä ketju.

Vierailija
72/79 |
13.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on venyvä, kasvaa kokoajan ja lopultakin vain ilmaa täynnä? Tiedätte vastauksen.

Tässä se HS juttu

http://www.hs.fi/paakirjoitukset/Kuin+ilmapallo+lapselta/a1381550171889

Mutta vaikka voisi olettaa että se on "pääkirjoitus" niin se oli vain yksi niistä ja sivussa pienellä itse sanomalehdessä.

Tässä muut pääkirjoitukset:

http://www.hs.fi/aihe/paakirjoitukset/

Juttu on jo väljähtänyt, suotta sitä veivata. Pihisee viimeisiään. Saimme kuitenkin kalapuikkopojan, curling- ja kännykkävanhempien ja kola-Ollin seuraksi uudissanan, ilmapallo-isä. 

Vierailija
73/79 |
13.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki merkitsevät tahot ovat jo myöntäneet Stockan asiakaspalvelun virheen, mutta katkerat ja kateelliset av-mammaluuserit jaksaa yhä vikistä.

Asiakaspalvelu on kunniatehtävä. Jo Hitlerkin tiesi sen, mutta sydämetön av-mamma ei.

Vierailija
74/79 |
13.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.10.2013 klo 20:21"]

[/quote]

Itse asiassa ilmapalloisän kritiikkiketjuja en ole ainakaan minä aloittanut. Aloitin vain tämän ketjun, jossa kritisoidaan Hesaria.

Sen sijaan täällä taitaa olla yksi ja sama ihminen kiertämässä ketjusta toiseen ja kirjoittelemassa isän toimintaa puolustavia tai kritiikin esittäjiä solvaavia viestejä. Jokaiseen kriittiseen kommenttiin tulee aina yksi miinuspeukku, ilmeisesti tältä samalta henkilöltä. Hän ei ilmeisesti edes ymmärrä, mikä minkäkin ketjun aiheena on, vaan tulee jokaiseen voivottelemaan miten ihmiset jaksavatkin vaahdota "yhdestä ilmapallosta", vaikka se ilmapallo ei tosiasiassa ole ollut puheena pitkään aikaan. Monessa ketjussa on kritisoitu isän käytöstä, tässä kritisoidaan Helsingin Sanomien pääkirjoitusta.

Kuule miinustelija, sulta varmaan löytyy joku mainostoimistossa työskentelevä kaveri? Kysypä häneltä, mitä tarkoittaa Streisand-ilmiö, ja mieti sen jälkeen kannattaako sun yrittää estää jutun leviäminen osallistumalla jokaiseen keskusteluun noita haukkujasi spämmäten.

ap

Vierailija
75/79 |
13.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ihmettelen miten kukaan sen videon nähnyt voi puolustella ilmapalloisää enää. Videosta viimeistäänhän käy täysin selväksi se, kuinka ystävällisesti ja rauhallisesti kyseinen vahtimestari käyttäytyi ja miten hän ei todellakaan riistänyt palloa lapsen kädestä taikka kovistellut tätä.

Vierailija
76/79 |
13.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.10.2013 klo 19:54"]

Tämä Kammonenhan on jonkin sortin mediatyöläinen ilmeisesti. Ilmankos toimittajat rientävät sankoin joukoin tukemaan.

[/quote]

Kammottavaa, jos tuo Kammonen on mediatyöläinen. Tuntuu kaverilla (suhteellisuudentajun ja totuuden lisäksi) olevan suomen kielen alkeetkin hukassa. Käyttää, ressukka, joka-pronominin sijaa sanaa "kuka" (ainoa henkilö, KUKA toimi oikein). Hyi halvattu!

Tosin Hesarin "toimittajatkaan" eivät minultakaan kovin korkeaa arvosanaa saa, eivät artikkeleiden sisällöstä eivätkä suomen kielen hallinnasta.

Vierailija
77/79 |
13.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.10.2013 klo 21:29"]

[quote author="Vierailija" time="13.10.2013 klo 19:54"]

[/quote]

Tosin Hesarin "toimittajatkaan" eivät minultakaan kovin korkeaa arvosanaa saa, eivät artikkeleiden sisällöstä eivätkä suomen kielen hallinnasta.

[/quote]

Who cares?

Vierailija
78/79 |
13.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.10.2013 klo 21:07"]

Mikä on venyvä, kasvaa kokoajan ja lopultakin vain ilmaa täynnä? Tiedätte vastauksen.

Tässä se HS juttu

http://www.hs.fi/paakirjoitukset/Kuin+ilmapallo+lapselta/a1381550171889

Mutta vaikka voisi olettaa että se on "pääkirjoitus" niin se oli vain yksi niistä ja sivussa pienellä itse sanomalehdessä.

Tässä muut pääkirjoitukset:

http://www.hs.fi/aihe/paakirjoitukset/

Juttu on jo väljähtänyt, suotta sitä veivata. Pihisee viimeisiään. Saimme kuitenkin kalapuikkopojan, curling- ja kännykkävanhempien ja kola-Ollin seuraksi uudissanan, ilmapallo-isä. 

[/quote]

Ei auennut mulle, oon kuulemma jo lukenut liian monta vaik en oo Hesarin sivuilla käynyt kolmeen päivään :(

Vierailija
79/79 |
13.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä on hassua, ettei muka voi olla sitä mieltä, että Stockan hlökunnan olisi ollut syytä asiakaspalvelun hengessä toimia toisin ja totta kai tavaratalon johto pahoittelee asiaa, SEKÄ samaan aikaan olla sitä mieltä että suurin torvelo on ollut tuo isä itse. Mun mielestä nämä ei ole mitenkään ristiriidassa, eikä se Stockan anteeksipyyntö mitenkään ole myöskään yhteydessä isän rooliin asiassa, siis sillä tavalla että se joka olisi suurempi syyllinen pyytäisi ekana anteeks tjsp. Totta kai palveleva tavaratalo pyytää välittömästi anteeksi eikä ala riidellä asiakkaan kanssa.