Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuttavani on nostanut koko kevään ja kesän toimeentulotukea, ja nyt hän on saanut käteistuloja marjojen sekä sienten poiminnasta

Vierailija
05.09.2020 |

Hän ei ole noita käteistuloja ilmoittanut ollenkaan Kelaan kun on hakenut toimeentulotukea, vaikka kyse on ihan huomattavan suurista summista. Hän saa edelleen toimeentulotukea samalla tavalla kuin aiemminkin.
En voi ymmärtää tuollaista huijausta, ja se tunnollisena veronmaksajana suututtaa minua.

Aionkin ilmiantaa hänet Kelalle ja Työkkärille heti kun olen kerännyt tarpeeksi todisteita. Olen nyt jo mm. tallentanut viestejämme, ottanut kuvakaappauksia ja muutaman kerran nauhoittanut ääntä puhelimella kun olemme keskustelleet minun asunnollani.

Toimeentulotuki on tarkoitettu ihan viimeseksi turvaksi, kun muita tuloja ei vain ole. Hän ei selvästikään tarvitse toimeentulotukea, mutta hän ei siitä aio luopuakaan kun olen häntä hieman tuosta toiminnasta kritisoinut. Mitähän työkkärikin sanoo kun hänen pitäisi olla työtön ja hakea työpaikkoja, mutta juoksee metsässä kaiket päivät...Mahtaakohan muuttaa statusta työttömästä muuksi?

Suosittelen samaa muillekin jos lähipiirissänne on vastaavaa toimintaa

Kommentit (110)

Vierailija
101/110 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No nyt oli huono. Menikö sinulla pitkäänkin tuota keksiessä?

Itse olet huono. Kyllä tuollaisten aloituksessa mainittua toimintaa tapahtuu hyvinkin paljon.

Minäkin tiedän monia, mutta en koskaan ilmiantanut heitä

Mutta kun noin saa tehdä ihan vapaasti.

Olet väärässä. Toimeentulotuki on aivan viimesijainen tuki kun muita tuloja ei ole.

Sekoitat nyt johonkin toiseen tukeen tämän

En sekoita. Muussa tapauksessa marjojen ostajien pitäisi ottaa myyjiltä henkilötiedot ylös ja ilmoittaa kaikki verottajalle.

Miksi ostajat niin hulluun hommaan ryhtyisi, koska marjoista ja sienistä saadut tulot on poimijalle  verovapaita.

Taidat olla vähän yksinkertainen.

Sitähän minäkin. Tässähän oli kyse siitä, että marjojen ja sienien myynnistä pitää ilmoittaa jonnekin. Keksi itse parempi paikka, tuskin maistraattiakaan kiinnostaa tieto, että tt-tukea saava Pertti Peräkylä on saanut 8,30 euroa myymistään mustikoista.

Vierailija
102/110 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jouduin hakemaan tt-tukea talvella ensimmäistä kertaa kun sairausloma tiputti täysin tulottomaksi, jouduin myös myymään kirpputorilla mahdollisimman paljon että saan laskut maksettua eikä mene luottotiedot. Jos joku tuttu/ystävä olisi nähnyt tarpeelliseksi kusauttaa minut kelalle, niin sellaisia ihmisiä en elämääni enää kaipaisi. Ja kukaan muuten ei tuossa tilanteessa tarjoutunut auttamaan, en tarkoita rahan antamista, kahvipakettikin olisi tuona aikana ollut ilo.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/110 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olet huono. Kyllä tuollaisten aloituksessa mainittua toimintaa tapahtuu hyvinkin paljon.

Olet väärässä. Toimeentulotuki on aivan viimesijainen tuki kun muita tuloja ei ole.

En sekoita. Muussa tapauksessa marjojen ostajien pitäisi ottaa myyjiltä henkilötiedot ylös ja ilmoittaa kaikki verottajalle.

Miksi ostajat niin hulluun hommaan ryhtyisi, koska marjoista ja sienistä saadut tulot on poimijalle  verovapaita.

Sitähän minäkin. Tässähän oli kyse siitä, että marjojen ja sienien myynnistä pitää ilmoittaa jonnekin. Keksi itse parempi paikka, tuskin maistraattiakaan kiinnostaa tieto, että tt-tukea saava Pertti Peräkylä on saanut 8,30 euroa myymistään mustikoista.

Entä jos pertti onkin saanut 1830e?

Lehdissäkin on juttua 5 000e mustikoilla tienanneesta miehestä.

Siihen päälle vielä sienet ja puolukat

Vierailija
104/110 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siihenhän se yhteiskunta kaatuu että joku saa ylimääräistä rahaa marjoja poimimalla ja myymällä. Ap, sulta on täysin kadonnut kyky hahmottaa mikä on merkityksellistä ja mikä ei. Ennenkaikkea miettisin että mitä koet saavasi siitä että käräytät jonkun tuttusi marjatulot. Ehkä koet että se muuttaa maailman paremmaksi, oikeudenmukaisemmaksi ja reilummaksi mutta muuttaako todella. Samalla miljoonia metsiä kaatamalla ansaitseva mies kavereineen mesoaa yhteiskunnan ongelmista, oletkohan kuunnellut vähän liikaa heitä.

Vierailija
105/110 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinhän sä jo eilen kerroit.

Kerroin kyllä, mutta jostain syystä kertomukseni poistettiin.

Miksi näin? Suojellaanko täällä tukihuijareita?

ap

Liirum Laarum satusi siis poistettiin ?

Kumma juttu ..

Zinc

Vierailija
106/110 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan pakko kysyä, mitä marjoja hän nyt kerää?

Mustikoita ei enää kuukauteen ole kukaan ostanut, kun ovat pehmeitä ja vetisiä. Ja puolukkasato ei ole vielä kypsynyt.

Nyt jotain tolkkua näihin provoihin.

Kyllä puolukkaa jo kerätään.

Vierailija
107/110 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entä jos pertti onkin saanut 1830e?

Lehdissäkin on juttua 5 000e mustikoilla tienanneesta miehestä.

Siihen päälle vielä sienet ja puolukat

Hyvin, hyvin, hyvin harva pääsee tuollaisiin tuloihin. Jos Pertti saakin ja menettää tuet tuon vuoksi, niin luuletko, että hän ensi vuonna enää kerää marjoja myyntiin? Saa siinä teollisuus itkeä tirauttaa moneen kertaan, kun marjoja ei tule. Sen jälkeen itkeä tirauttavat ne tehtaan työntekijät, kun lomautus iskee päälle raaka-aineen puuttumisen vuoksi. Kumpi tulee kalliimmaksi yhteiskunnalle?

Vierailija
108/110 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime viikolla vein mustikoita kaksi sangollista, marjan ostajalle, tiliä tuli ruhtinaallisesti 16,25€. Puhdistettuna tietysti voisi saada enemmän, mutta menee hirvittävän paljon aikaa. Jos joku kerää luonnonvaroja myyntiin, antaa tehdä, ei ole laiskan hommaa. Kuluja tulee kun autolla pitää ajella ja etsiä paikat, yleensä asutuksen läheisyydestä marjat kerätään ensimmäisenä.

Vierailija
109/110 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viime viikolla vein mustikoita kaksi sangollista, marjan ostajalle, tiliä tuli ruhtinaallisesti 16,25€. Puhdistettuna tietysti voisi saada enemmän, mutta menee hirvittävän paljon aikaa. Jos joku kerää luonnonvaroja myyntiin, antaa tehdä, ei ole laiskan hommaa. Kuluja tulee kun autolla pitää ajella ja etsiä paikat, yleensä asutuksen läheisyydestä marjat kerätään ensimmäisenä.

Noin huonosti tienaat jos olet paska vamma inen alhaisen älykkyysosamäärän omaava henkilö, joka myy suoraan jonnekin teollisuuden ostajalle / vastaavalle.

Jos olisit myynyt suoraan kuluttajalle niin kyllä roskaisestakin saa vähintään 35e/ämpäri

Tyhmästä päästä kärsii koko kroppa

Vierailija
110/110 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset ite hae?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi neljä