Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuttavani on nostanut koko kevään ja kesän toimeentulotukea, ja nyt hän on saanut käteistuloja marjojen sekä sienten poiminnasta

Vierailija
05.09.2020 |

Hän ei ole noita käteistuloja ilmoittanut ollenkaan Kelaan kun on hakenut toimeentulotukea, vaikka kyse on ihan huomattavan suurista summista. Hän saa edelleen toimeentulotukea samalla tavalla kuin aiemminkin.
En voi ymmärtää tuollaista huijausta, ja se tunnollisena veronmaksajana suututtaa minua.

Aionkin ilmiantaa hänet Kelalle ja Työkkärille heti kun olen kerännyt tarpeeksi todisteita. Olen nyt jo mm. tallentanut viestejämme, ottanut kuvakaappauksia ja muutaman kerran nauhoittanut ääntä puhelimella kun olemme keskustelleet minun asunnollani.

Toimeentulotuki on tarkoitettu ihan viimeseksi turvaksi, kun muita tuloja ei vain ole. Hän ei selvästikään tarvitse toimeentulotukea, mutta hän ei siitä aio luopuakaan kun olen häntä hieman tuosta toiminnasta kritisoinut. Mitähän työkkärikin sanoo kun hänen pitäisi olla työtön ja hakea työpaikkoja, mutta juoksee metsässä kaiket päivät...Mahtaakohan muuttaa statusta työttömästä muuksi?

Suosittelen samaa muillekin jos lähipiirissänne on vastaavaa toimintaa

Kommentit (110)

Vierailija
81/110 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myös tt-tuella on oikeus tienata 250€/kk/vuosi (eli 3000€ vuodessa) ilman että tuet pienee. Tämä sisältää lahjarahan (esim. synttärilahjaksi saadut setelit) ja pikkutienestit. Aika paljon on marjoja saanut poimia ilman että menee tuo 3000€ raja rikki.

No eihän ole!

Mä olen ollut toimeentulotuella pitkään ja se raja on 50 euroa, eikä viisinkertainen määrä kuten väität!

Mulle laitettiiin lahjana kerran satanen tilille, ja 50e vain sain pitää kun loput huomioitiin tulona.

Vierailija
82/110 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Myös tt-tuella on oikeus tienata 250€/kk/vuosi (eli 3000€ vuodessa) ilman että tuet pienee. Tämä sisältää lahjarahan (esim. synttärilahjaksi saadut setelit) ja pikkutienestit. Aika paljon on marjoja saanut poimia ilman että menee tuo 3000€ raja rikki.

No eihän ole!

Mä olen ollut toimeentulotuella pitkään ja se raja on 50 euroa, eikä viisinkertainen määrä kuten väität!

Mulle laitettiiin lahjana kerran satanen tilille, ja 50e vain sain pitää kun loput huomioitiin tulona.

Sait pitää sen koko satasen. Tukea et saanut kaikkea.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/110 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No eihän ole!

https://www.kela.fi/toimeentulotuki-miten-tulot-ja-varat-vaikuttavat

"Vähäisten avustusten raja on yhteensä 50 euroa yksin asuvalta tai 100 euroa perhettä kohden kuukaudessa. Kela huomioi avustuksesta tulona ainoastaan rajan ylittävän osuuden."

Vierailija
84/110 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No siinä sitä vasta onkin todellinen ystävä !Luuletko , että marjat metsässä pomshahtaa ittekseen ämpäriin ? Menisit itsekkin keräämään , niin tietäisit mitä työtä , se on ! Kateus ja kauna vie kaiken yrittämisen.

Vierailija
85/110 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No siinä sitä vasta onkin todellinen ystävä !Luuletko , että marjat metsässä pomshahtaa ittekseen ämpäriin ? Menisit itsekkin keräämään , niin tietäisit mitä työtä , se on ! Kateus ja kauna vie kaiken yrittämisen.

Työllä ne muutkin elantonsa ansaitsee. Luuletko että se palkka pompsahtaa itsestään tilille? Menisit itsekin töihin niin tietäisit mitä se on.

Vierailija
86/110 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki elämä, että ei tarvitse puuttua muiden asioihin. Korona on vienyt monelta työpaikan. Monet perheet on kovilla. Jos joku on keksinyt keinon hankkia ylinmäärästä rahaa. Suodaan se heille.

Vierailija
87/110 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan pakko kysyä, mitä marjoja hän nyt kerää?

Mustikoita ei enää kuukauteen ole kukaan ostanut, kun ovat pehmeitä ja vetisiä. Ja puolukkasato ei ole vielä kypsynyt.

Nyt jotain tolkkua näihin provoihin.

Vierailija
88/110 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan pakko kysyä, mitä marjoja hän nyt kerää?

Mustikoita ei enää kuukauteen ole kukaan ostanut, kun ovat pehmeitä ja vetisiä. Ja puolukkasato ei ole vielä kypsynyt.

Nyt jotain tolkkua näihin provoihin.

Älä nyt viitsi

Vierailija
89/110 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Antaa tienata vaan. Iso työ niiden keräämisessä on. On väärin jos niistä saatu tulo pienentää tukia.

Niin minun palkkatyönikin on iso työ. Miksi se siis pienentää minun toimeentulotukeani ihan nollaan asti?

Vierailija
90/110 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tt-tuki on tarkoitettu annettavaksi sinun elättämiseen jos sinulla ei ole itselläsi rahaa itseäsi elättää. Mutta ehei, heti kun tienataan itse jotain, niin eihän sillä hyvänen aika kannata itseään elättää. Saatte kaiken muutenkin ilmaiseksi. Kodinkoneet, huonekalut, ruuat, asumisen...

Saat tuilla elämisen kuulostamaan siltä kuin olisi millä mällätä. Kun itse joskus jouduin tukien piiriin, niin kaikki oli todella tiukassa. Niillä rahoilla ei todellakaan ostettu yhtään mitään ylimääräistä, ei vaatteita eikä herkkuja saati kodinkoneita.

Niin, toimeentulotuessa on se ongelma, että rahan säästäminen on oikeastaan mahdotonta, koska mitään ylimääräistä rahaa ei saa olla jotta tuen saa. Sitten kun alkaa kodinkoneet ja muut laitteet mennä rikki niin uusia on paha mennä ostamaan, koska vaikka saisit äidiltäsi rahaa uuden kännykän ostoon, niin se summa miinustetaan heti tuista. Eläminen menee vaikeaksi kun minkäänlaista puskurirahaa on mahdotonta kerätä yllättäviä menoja varten.

ei se ole mikään ongelma vaan juuri noin sen pitääkin olla. Homman nimi onkin että toimeentulotuelta pitää  pyrkiä pois ja hankkia niitä muita tuloja, jotta voisi säästää.. Ilmeisesti et ymmärrä mitä viimesijainen tarkoittaa. Se tarkoittaa että "no sitä huonommin ei enää kenelläkään saisi mennä, joten tulosi täydennetään tähän minimiin".

Vierailija
91/110 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Antaa tienata vaan. Iso työ niiden keräämisessä on. On väärin jos niistä saatu tulo pienentää tukia.

Niin minun palkkatyönikin on iso työ. Miksi se siis pienentää minun toimeentulotukeani ihan nollaan asti?

Palkkaa taisi saada ansaita 150e asti, eli satasen enemmän kuin marjoja keräämällä. :(

Vierailija
92/110 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän, että suututtaa. Toimeentulotukea saava pelkää aina, että milloin joku tulo vähennetään tt-tuesta. Ihan kuin se olisi joku ilmainen raha mitä saa tekemättä mitään. Koskaan ei nämä omaa ansaitsemaansa rahaa halua käyttää itsensä elättämiseen vaan se salataan viimeiseen asti.

Kyllähän se olisi hauskaa, kun ei itsekään omasta palkasta tarvitsisi maksaa laskuja vaan ne maksaisi joku muu. Palkan käyttäisin muihin hupeihin, kuten nämä tt-tuen asiakkaat tekevät. Maksattavat laskunsa muilla ja itse ansaitsemansa rahat salaavat ja törsäävät.

Tietääkseni toimeentulotukikin on nykyään vastikkeellinen. Pitää ilmoittautua työttömäksi työnhakijaksi ja mennä kuntouttavaan työtoimintaan. Jää työttömäksi jos niin kateellinen olet työttömien muutamista tiposista mitä he saavat. Mitä siinä turhaan ruikutat. 

Missään pienipalkkaisessa raskaassa työssä ei kannata raataa koko ikäänsä sillä eläke tuskin on suurempi mitä niillä jotka eivät ole päivääkään töitä tehneet ja koko kroppa on kulunut sairaaksi eikä sillä eläkkeellä niitä työstä tulleita sairauksiaan maksa tai kulumiaan hoidatuta. Ei täällä ole mitään ilmaista sairauksiensa hoitaminen. Työ mitä saa kunnon eläkkeen niin se on kannattavaa. 

Kyllä sinulla täytyy olla sellainen palkka että hupeihinkin jää rahaa ja voit kartuttaa omaisuuttasi kun toimeentulotuki asiakkailla ei saa olla mitään omaisuutta muuta kuin tuulenhuuhtoma persuus. 

Palkkatyöläinenkin voi ansaita lisää keräämällä metsästä myytävää jos jaksaa kyykkiä ja sietää ötököitä ja kuinka paljon sinne jää vielä hyödyntämättä jäänyttä syötävää. Ei tarvitse mennä kuntosalille kyykkimään. 

Vierailija
93/110 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tuttavasi olis kertonut pitäneensä kirppispöytää tai myyneensä netissä tavaraa, niin olisitko sitä mieltä että hän olisi toiminut edelleen väärin. Tai jos hän olisi harrastanut sitä vanhinta ammattia. Kuule ihminen, huijareita löytyy lähinnä niissä rikkaissa ja hyväosaisissa. Miksi ihmisiä(toisia) ärsyttää jos pienituloinen hieman tienaa ylimääräistä. Isompiakin huijauksia on noissa kelan etuisuuksissa harrastettu. Oikein tyypillinen kateuskortti nousee esiin, voi kyynel...

Vierailija
94/110 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummoni kävi töissä eikä mikään estänyt marjastamasta vapaa-ajalla ja hankkimasta lisätuloja sillä. Jatkoi vielä eläkkeelläkin marjastamista. Ei vaan ehtinyt kuluttamaan itse omaisuuttaan ja lapset eivät arvostaneet vaan laittoivat kaiken taivaan tuuliin, päihteisiin ja matkustelemiseen ja lopettivat työn teon jo viiskymppisinä. Myivät oman omaisuutensakkin pois jos tulee äkki kuolema niin ei jää kenellekkään mitään. Omaisuus piilotettiin, keinojahan löytyy niin kuin rikkaillakin piilotetaan varsinkin ennen konkurssia ja alettiin nostamaan kaikki yhteiskunnan tuet mitä irti saa. 

Vierailija
95/110 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työtön voi tienata 300€/kk ja nyt korona epidemian aikana 500€/kk, eikä se vaikuta työttömyys korvaukseen tai soviteltuun päivärahaan.

https://yle.fi/uutiset/3-11361636

Samoin työssäkäyvät, vaikka 1000€/kk edestä poimia marjoja, eikä se vaikuta verotukseen.

Vierailija
96/110 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sun ystäväsi on työtön, niin Kela maksaa työttömyys päivärahaa, ei tt-tukea.

Ja jokainen työtön voi ansaita 500€/kk eikä se vaikuta työttömyyspäivärahaan.

Vierailija
97/110 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuilla ja satunnaisilla hommilla pääsee helposti 2000-3000 € nettotuloihin, ilman verojen maksuvelvoitetta. Ei mitään väärää toiminnassa. Suomi on rikas valtio ja rahaa on.

Vierailija
98/110 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja on ruma ja kateellinen. Äläkä mene enää"tuttavasi" asuntoon kyttäämään. Toivottavasti tuttavasi tunnistaa itsensä ja antaa monoa persauksiin.

Vierailija
99/110 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kelako oikeasti alkaisi tutkia tommosta tapausta??? 

Vierailija
100/110 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä se ap:lta on pois jos joku työtön jaksaa ahkeroida marjametsässä. Harmittaa tietysti jos ei itse jaksa. Live and let live. Unohda ja keskity omaan elämään ja mene vaikka poimimaan itse ilmaisia sieniä jos se helpottaa.

Mitä se sinulta on pois jos joku pahoinpitelee random henkilön kadulla?

Mitä se sinulta on pois jos joku ryöstää pankin toisessa kaupungissa?

Mitä se sinulta on pois jos joku vähän ottaa alkomahoolia kun ajaa autoa?

Yhtä viisaita kysymyksiä. Rikos on rikos, vaikka se ei suoraan kosketa itseä. Kyllä se välillisesti varmasti koskettaa kun isompi joukko tukia huijaa

Kyllä, on tosiaan ihan sama asia. Lehdissä, somessa ja telkkarissa asti on esitetty vetoomuksia, että nyt kaikki kynnelle kykenevät pahoinpitelemään, ryöstelemään ja humalassa autoilemaan, koska ulkomailta ei koronan vuoksi olla saatu näihin tekijöitä ja teollisuus on pulassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kolme