Tuttavani on nostanut koko kevään ja kesän toimeentulotukea, ja nyt hän on saanut käteistuloja marjojen sekä sienten poiminnasta
Hän ei ole noita käteistuloja ilmoittanut ollenkaan Kelaan kun on hakenut toimeentulotukea, vaikka kyse on ihan huomattavan suurista summista. Hän saa edelleen toimeentulotukea samalla tavalla kuin aiemminkin.
En voi ymmärtää tuollaista huijausta, ja se tunnollisena veronmaksajana suututtaa minua.
Aionkin ilmiantaa hänet Kelalle ja Työkkärille heti kun olen kerännyt tarpeeksi todisteita. Olen nyt jo mm. tallentanut viestejämme, ottanut kuvakaappauksia ja muutaman kerran nauhoittanut ääntä puhelimella kun olemme keskustelleet minun asunnollani.
Toimeentulotuki on tarkoitettu ihan viimeseksi turvaksi, kun muita tuloja ei vain ole. Hän ei selvästikään tarvitse toimeentulotukea, mutta hän ei siitä aio luopuakaan kun olen häntä hieman tuosta toiminnasta kritisoinut. Mitähän työkkärikin sanoo kun hänen pitäisi olla työtön ja hakea työpaikkoja, mutta juoksee metsässä kaiket päivät...Mahtaakohan muuttaa statusta työttömästä muuksi?
Suosittelen samaa muillekin jos lähipiirissänne on vastaavaa toimintaa
Kommentit (110)
Upeaa että joku viitsii yrittää. Surkeaa että senkin tappaa suomalainen kateus.
Vierailija kirjoitti:
Kaverisi pyytää jonkun summan rahaa. Kysyt mihin kaveri tarvitsee tuon summan. Hän vastaa että loppukuun ruokiin ja puhelinlaskuun, koska tili näyttää nollaa. No, ajattelet että tottakai autan, että kaveri saa ruokaa ja pärjää. Sinulla pyyhkii ihan hyvin ja haluat auttaa, joten sanot, että ei tarvitse maksaa takaisin.
Myöhemmin kuulet, että kaverilla olikin rahaa minkä oli saanut kun keräsi mustikoita. Vieläpä iso summa. Mutta kaveri vaan ei halunnut käyttää niitä kun halusi ostaa jotain muuta kun ruokaa tai maksaa laskuja.
Et suuttuisi ja ajattelisi, että kaveri käytti sinua hyväkseen ja valehteli?
Hyvin sanottu. Jos useampi ymmärtäisi että näin se kirjaimellisesti menee, niin ehkä tuollaiseen huijakseen ei niin suopeasti suhtauduttaisi
Tt-tuki on tarkoitettu annettavaksi sinun elättämiseen jos sinulla ei ole itselläsi rahaa itseäsi elättää. Mutta ehei, heti kun tienataan itse jotain, niin eihän sillä hyvänen aika kannata itseään elättää. Saatte kaiken muutenkin ilmaiseksi. Kodinkoneet, huonekalut, ruuat, asumisen...
Vierailija kirjoitti:
Upeaa että joku viitsii yrittää. Surkeaa että senkin tappaa suomalainen kateus.
Kerrotko nyt vielä, miksei sitä ansaitsemaansa rahaa voi käyttää itsensä elättämiseen? Ansaitsin rahaa, mutta en ole velvollinen elättämään sillä itseäni? Joku muu elättäkööt minut?
Ansaittu raha se on toimeentulotukikin.
Vierailija kirjoitti:
Tt-tuki on tarkoitettu annettavaksi sinun elättämiseen jos sinulla ei ole itselläsi rahaa itseäsi elättää. Mutta ehei, heti kun tienataan itse jotain, niin eihän sillä hyvänen aika kannata itseään elättää. Saatte kaiken muutenkin ilmaiseksi. Kodinkoneet, huonekalut, ruuat, asumisen...
Saat tuilla elämisen kuulostamaan siltä kuin olisi millä mällätä. Kun itse joskus jouduin tukien piiriin, niin kaikki oli todella tiukassa. Niillä rahoilla ei todellakaan ostettu yhtään mitään ylimääräistä, ei vaatteita eikä herkkuja saati kodinkoneita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No nyt oli huono. Menikö sinulla pitkäänkin tuota keksiessä?
Itse olet huono. Kyllä tuollaisten aloituksessa mainittua toimintaa tapahtuu hyvinkin paljon.
Minäkin tiedän monia, mutta en koskaan ilmiantanut heitäMutta kun noin saa tehdä ihan vapaasti.
Olet väärässä. Toimeentulotuki on aivan viimesijainen tuki kun muita tuloja ei ole.
Sekoitat nyt johonkin toiseen tukeen tämänEn sekoita. Muussa tapauksessa marjojen ostajien pitäisi ottaa myyjiltä henkilötiedot ylös ja ilmoittaa kaikki verottajalle.
Marjat ovat verovapaata tuloa.
Taas sekoitat asioita keskenäänEdelleen ihan kuka tahansa saa niitä kerätä ja myydä täysin vapaasti.
Saa kerätä vapaasti, siinä olet ihan oikeassa. Ja saa myydä verovapaasti, siinäkin olet oikeassa.
Mutta jos jätät ilmoittamatta nämä myyntitulot toimeentulotukea hakiessasi, syyllistyt rikokseen.
Kannattaa tutustua siihen mikä se toimeentulotuki ihan oikeasti on, ennen kuin kommentoi asiasta.Onpa ihan hirveä rikos, ihan tässä alkaa pelottaa, millaisia rikollisia ympärillämme liikkukaan.
Eli oikeat argumentit loppui, kun Ad Hominem alkoi? Myönnät siis että olit väärässä
Kannattaa edes tutkia mitä ad hominem tarkoittaa ennen kuin alat sitä huutelemaan.
Vierailija kirjoitti:
😆
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No nyt oli huono. Menikö sinulla pitkäänkin tuota keksiessä?
Itse olet huono. Kyllä tuollaisten aloituksessa mainittua toimintaa tapahtuu hyvinkin paljon.
Minäkin tiedän monia, mutta en koskaan ilmiantanut heitäMutta kun noin saa tehdä ihan vapaasti.
Olet väärässä. Toimeentulotuki on aivan viimesijainen tuki kun muita tuloja ei ole.
Sekoitat nyt johonkin toiseen tukeen tämänEn sekoita. Muussa tapauksessa marjojen ostajien pitäisi ottaa myyjiltä henkilötiedot ylös ja ilmoittaa kaikki verottajalle.
Miksi ostajat niin hulluun hommaan ryhtyisi, koska marjoista ja sienistä saadut tulot on poimijalle verovapaita.
Taidat olla vähän yksinkertainen.
Kansakuntamme terävin johto harjoittaa hajottamalla johtamista. Köyhät tappelevat keskenään pennosista kun pitäisi yhtenä joukkona kaataa hallituksia ja valita eduskunta jotka ovat Suomen kansan asialla.
Mutta ei. Annetaan herrojen lähetellä meidän rahamme Italiaan ja tilata kymmeniä tuhansia tuhlareita kaukomailta sotkemaan pakkaa.
Eikö teitä ihmiset hävetä?
Vierailija kirjoitti:
Saavutettu etu josta ei voi luopua kun on "putkeen" päässyt?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaverisi pyytää jonkun summan rahaa. Kysyt mihin kaveri tarvitsee tuon summan. Hän vastaa että loppukuun ruokiin ja puhelinlaskuun, koska tili näyttää nollaa. No, ajattelet että tottakai autan, että kaveri saa ruokaa ja pärjää. Sinulla pyyhkii ihan hyvin ja haluat auttaa, joten sanot, että ei tarvitse maksaa takaisin.
Myöhemmin kuulet, että kaverilla olikin rahaa minkä oli saanut kun keräsi mustikoita. Vieläpä iso summa. Mutta kaveri vaan ei halunnut käyttää niitä kun halusi ostaa jotain muuta kun ruokaa tai maksaa laskuja.
Et suuttuisi ja ajattelisi, että kaveri käytti sinua hyväkseen ja valehteli?
Hyvin sanottu. Jos useampi ymmärtäisi että näin se kirjaimellisesti menee, niin ehkä tuollaiseen huijakseen ei niin suopeasti suhtauduttaisi
Ja jos tädillä olisi munat jne...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saat tuilla elämisen kuulostamaan siltä kuin olisi millä mällätä. Kun itse joskus jouduin tukien piiriin, niin kaikki oli todella tiukassa. Niillä rahoilla ei todellakaan ostettu yhtään mitään ylimääräistä, ei vaatteita eikä herkkuja saati kodinkoneita.
Olen vierestä seurannut kun kaveri elää tt-tuella. Hyvin usein laittaa kuvaa uusista vaatteista, verhoista, huonekaluista. On säästöjä enemmän kuin minulla joka käyn matalapalkkaisessa työssä.
Vierailija kirjoitti:
Naapuri nosti toimeentulotukea ja kävi äidillänsä syömässä. Ilmoitin Kelaan ja ne peri tuet takaisin kahdelta vuodelta, koska naapuri ei ollut ilmoittanut ruokaetuaan heille. Sai päälle vielä mojovat sakot. Oikein oli tuollaiselle rikolliselle.
Alapeukuista päätellen täällä on melko huumorintajutonta sakkia. t. eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, toimeentulotuessa on se ongelma, että rahan säästäminen on oikeastaan mahdotonta, koska mitään ylimääräistä rahaa ei saa olla jotta tuen saa. Sitten kun alkaa kodinkoneet ja muut laitteet mennä rikki niin uusia on paha mennä ostamaan, koska vaikka saisit äidiltäsi rahaa uuden kännykän ostoon, niin se summa miinustetaan heti tuista. Eläminen menee vaikeaksi kun minkäänlaista puskurirahaa on mahdotonta kerätä yllättäviä menoja varten.
Myös tt-tuella on oikeus tienata 250€/kk/vuosi (eli 3000€ vuodessa) ilman että tuet pienee. Tämä sisältää lahjarahan (esim. synttärilahjaksi saadut setelit) ja pikkutienestit. Aika paljon on marjoja saanut poimia ilman että menee tuo 3000€ raja rikki.
Montako vuotta olisi voitu maksaa suomalaisille kansalaispalkkaa niillä rahoilla joita syydetään Italian mafialle ja muualta tulleille joutilaille?
Ratkaiskaa tämä yhtälö, aletaan sitten puhua toimeentulotuesta ja marjan poiminnasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, toimeentulotuessa on se ongelma, että rahan säästäminen on oikeastaan mahdotonta, koska mitään ylimääräistä rahaa ei saa olla jotta tuen saa. Sitten kun alkaa kodinkoneet ja muut laitteet mennä rikki niin uusia on paha mennä ostamaan, koska vaikka saisit äidiltäsi rahaa uuden kännykän ostoon, niin se summa miinustetaan heti tuista. Eläminen menee vaikeaksi kun minkäänlaista puskurirahaa on mahdotonta kerätä yllättäviä menoja varten.
Jos jokin kodinkone menee rikki, niin siihen saa maksusitoumuksen ja ei kun uutta hakemaan gigantista. Et saa sitä kalleinta, mutta uuden kuitenkin.
Äiti ei antaisi rahaa kännykän ostoon vaan ostaisi sen omalla kortillaan ja antaisi sen.
Kaikki keskustelut, joihin itse osallistuu saa myös nauhoittaa.