Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi joku haluaa mennä ravintolaan syömään "kotiruokaa"?

Vierailija
05.09.2020 |

En ole ikinä tajunnu tätä.

En ymmärrä "ravintoloita", jotka oikein mainostavat, että meiltä aitoa kotiruokaa, enkä varsinkaan ihmisiä, jotka varta vasten sitä haluavat mennä syömään.

Kotona saa kotiruokaa varmasti ihan tarpeeksi. Miksi maksaa erikseen siitä, että saa ravintolassa kotiruokaa? Eikö ravintolassa syömisen pointti ole juurikin uudet makuelämykset?

Minusta tämä on vain junttiuden multihuipentuma.

Kommentit (46)

1/46 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruoanlaitto on mielestäni ikävystyttävää, joten arvostan kotiruokaa.

Vierailija
2/46 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No yleensä se kotiruoka on kuitenkin taitavammin tehtyä tai jotain sellaista, mitä en itse tee.

Ja myös yleensä terveellisempää kuin pihvi+ranskalaiset tai pizza.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/46 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksipä ei ammattikokin laittamia klassikkoruokia söisi?

Vierailija
4/46 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta eikö silti olisi kivempi samalla rahalla mennä syömään aina vähän jotain erilaista, kuin sitä lihapullat ja muusi-osastoa?

Vierailija
5/46 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ravintolaan nyt aina mennä siksi että mennään ravintolaan vaan siksi että nälkä yllättää kesken matkanteon/työpäivän jne. Silloin on luonteva valinta päätyä kotiruokaan. Ne reissut sitten erikseen jolloin varta vasten lähdetään ulos syömään, tälläydytään ja mietitään jatkoja jne. Silloin jotain parempaa ja fiinimpää.

Vierailija
6/46 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kaikki osaa kokata edes niitä kotiruokia.

Vierailija
7/46 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotiruokakin voi olla makuelämys, jos se on tehty hyvin ja laadukkaista raaka-aineista. Ravintolassa voidaan tarjota myös sellaista kotiruokaa, jota mä en osaa tehdä tai en jostain muusta syystä koskaan tee.

Vierailija
8/46 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Öö, käykö he silti päivittäin syömässä jossain shellillä "kotiruokaa"?

Pointti siis, että vaikket osaa tehdä itse kotiruokaa (aikuiselle ihmiselle voisi olla aika opetella), niin ei kai se silti himota niin, että se houkuttelee enemmän, kuin pizzat, hampparit, sushi, kiinalainen, yms.?

Vierailija
9/46 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ravintolan kotiruoka on heille, jotka muutenkin syövät jatkuvasti ravintoloissa. Kerran oli lehtijuttu, jossa haastateltiin kahta ravintolossa syövää johtajamiestä. Toinen oli tilannut silakkapihvejä ja toinen jotain muuta vastaavaa. Siinä nämä miehet ihmettelivät, miten vähän perusruokia arvostetaan ja niitä tarjoavia ravintoloita saisi olla enemmänkin. Juu, tuli selväksi, että ne miehet ei kokkaa itse mitään. Jos itse teen kotona kotiruokaa ja vain harvoin pääsen ravintolaan, en todellakaan tilaa siellä sitä samaa, mitä kotona teen.

Vierailija
10/46 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työn ja matkustelun takia joutuu syömään usein ravintoloissa. Mieluummin syön hyvin tehtyä mielellään suht terveellistä kotiruokaa kuin aina pizzaa, hampurilaista tai pihviä ja ranskalaisia.

Vierailija
11/46 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerropa, kuinka usein noissa paikoissa on oikeasti "ammattikokki"? Yleensähän nää on vähän sellaista huoltsikkaosastoa.

Vierailija
12/46 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhtään pidemmällä reissulla ei vaan joka päivä jaksa sellaista perinteistä ravintolamättöä, vaan välillä kyllä tekee mieli ihan vaan perunamuusia. Samoin jos syö vakituisesti työlounaan ravintolassa, tottakai mieluummin syö kotiruokaa kuin a la cartea. 

Vierailija
13/46 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No esim lapsiperheet tykkää syödä kotiruokaa. Mekin käydään mökkipaikkakunnalla paikallisessa kievarissa, jossa lapset ahmii paistettuja silakoita ja kunnon muusia ja pullavanukasta noutopöydästä.

Itse olen kala-allerginen enkä voi kalaa heille valmistaa.

Vierailija
14/46 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli kun olen kotona niin miten ja mistä se kotiruoka minulle täällä tulee?

Vierailija
15/46 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pointti siis, että vaikket osaa tehdä itse kotiruokaa (aikuiselle ihmiselle voisi olla aika opetella), niin ei kai se silti himota niin, että se houkuttelee enemmän, kuin pizzat, hampparit, sushi, kiinalainen, yms.?

Oletko koskaan ollut lomalla ja syönyt useampana päivänä peräkkäin juuri noita pizzoja ja hamppareita jne? Kyllä todellakin parin päivän jälkeen alkaa jo kotiruoka himottamaan. Samanhan huomaa esimerkiksi joulun jälkeen, kun on monta päivää vetänyt kinkkua ja laatikoita, niin tavallinen ruoka maistuu ihan taivaalliselta. 

Vierailija
16/46 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta eikö silti olisi kivempi samalla rahalla mennä syömään aina vähän jotain erilaista, kuin sitä lihapullat ja muusi-osastoa?

Mä laitan kotona ruokaa, mutta en koskaan tee perunamuusia (ehkä pitäisi ostaa sauvasekoitin viimein?:)).

Mulle siis lihapullat+muusi on tuttua ruokaa, mutta en tee sitä kotona. Ja ne lihapullat ravintolassa on kuitenkin eri tavoin maustettu kuin jos tekisin ne itse.

Sitten on muitakin ruokia, joita en tee kotona, koska ovat suuritöisiä/en osaa/ei jostain syystä tule tehtyä..

kaalikääryleet, kaalilaatikko, paneroidut silakkapihvit, paistetut muikut, paistettu maksa, jauhemaksapihvit ja nämä kaikki perunamuusin kanssa.

Ja kyllä ravintoloissa sitten syön muunlaisiakin ruokia, etnisiä ruokia myös. Pidän vaan kaikenlaisesta ruoasta. Pääasia oikeastaan, että ruoka on hyvää.

2

Vierailija
17/46 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerropa, kuinka usein noissa paikoissa on oikeasti "ammattikokki"? Yleensähän nää on vähän sellaista huoltsikkaosastoa.

Kaipa se on niin, että hyvä kokki saa lihapullista ja lihamurekkeesta todella maistuvia, mutta noita samoja ruokia on myös vaikea pilata kokonaan, keskinkertaisempikin tuotos on vielä ihan maistuva. Siinä suosion salaisuus.

Vierailija
18/46 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä laitan kotona ruokaa, mutta en koskaan tee perunamuusia (ehkä pitäisi ostaa sauvasekoitin viimein?:)).

Mulle siis lihapullat+muusi on tuttua ruokaa, mutta en tee sitä kotona. Ja ne lihapullat ravintolassa on kuitenkin eri tavoin maustettu kuin jos tekisin ne itse.

Sitten on muitakin ruokia, joita en tee kotona, koska ovat suuritöisiä/en osaa/ei jostain syystä tule tehtyä..

kaalikääryleet, kaalilaatikko, paneroidut silakkapihvit, paistetut muikut, paistettu maksa, jauhemaksapihvit ja nämä kaikki perunamuusin kanssa.

Ja kyllä ravintoloissa sitten syön muunlaisiakin ruokia, etnisiä ruokia myös. Pidän vaan kaikenlaisesta ruoasta. Pääasia oikeastaan, että ruoka on hyvää.

2

Sauvasekoittimella ei voi tehdä muusia. Siitä tulee liisteriä. Eli muusin takia älä todellakaan osta sauvasekoitinta, pelkkä sähkövatkain on siihen paras tai sitten ihan semmoinen puinen survin.

Vierailija
19/46 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

toisinaan sitä haluaa syödä lihapullat muussilla, toisinaan pizzaa, toisinaan sushia, yms. Valitsetko sinä ravintolan siis ainoastaan sen mukaan mitä et osaa tehdä kotona? Miksi syöt ravintolassa pizzaa tai hamppareita? 

Vierailija
20/46 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako kotona vastaavasti tehdä ravintolatasoista ruokaa - ilmeisesti ei...?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan viisi