Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuttavani on nostanut koko kevään ja kesän toimeentulotukea, ja nyt hän on saanut käteistuloja marjojen sekä sienten poiminnasta

Vierailija
05.09.2020 |

Hän ei ole noita käteistuloja ilmoittanut ollenkaan Kelaan kun on hakenut toimeentulotukea, vaikka kyse on ihan huomattavan suurista summista. Hän saa edelleen toimeentulotukea samalla tavalla kuin aiemminkin.
En voi ymmärtää tuollaista huijausta, ja se tunnollisena veronmaksajana suututtaa minua.

Aionkin ilmiantaa hänet Kelalle ja Työkkärille heti kun olen kerännyt tarpeeksi todisteita. Olen nyt jo mm. tallentanut viestejämme, ottanut kuvakaappauksia ja muutaman kerran nauhoittanut ääntä puhelimella kun olemme keskustelleet minun asunnollani.

Toimeentulotuki on tarkoitettu ihan viimeseksi turvaksi, kun muita tuloja ei vain ole. Hän ei selvästikään tarvitse toimeentulotukea, mutta hän ei siitä aio luopuakaan kun olen häntä hieman tuosta toiminnasta kritisoinut. Mitähän työkkärikin sanoo kun hänen pitäisi olla työtön ja hakea työpaikkoja, mutta juoksee metsässä kaiket päivät...Mahtaakohan muuttaa statusta työttömästä muuksi?

Suosittelen samaa muillekin jos lähipiirissänne on vastaavaa toimintaa

Kommentit (110)

Vierailija
21/110 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin veikkaan, että tuttavallasi ei tule käteistuloja marjojen ja sienien poiminnasta tämän vuoden marraskuun ja ensi vuoden kesäkuun välisenä aikana..... 

Vierailija
22/110 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama täällä. Todella ärsyttävää että saavat tehdä töitä ja tienata rahaa ja silti tuet juoksee.

Marjojen ja sienten poiminen metsistä ei ole työtä vaan ajanvietettä. Saaliin voi pitää itse tai myydä.

Vaikka ei myis niin pitää ilmoittaa kelalle. Voivat vaatia myymään saaliin tai muuten tulee -40%.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/110 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No nyt oli huono. Menikö sinulla pitkäänkin tuota keksiessä?

Itse olet huono. Kyllä tuollaisten aloituksessa mainittua toimintaa tapahtuu hyvinkin paljon.

Minäkin tiedän monia, mutta en koskaan ilmiantanut heitä

Mutta kun noin saa tehdä ihan vapaasti.

Olet väärässä. Toimeentulotuki on aivan viimesijainen tuki kun muita tuloja ei ole.

Sekoitat nyt johonkin toiseen tukeen tämän

Vierailija
24/110 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiesitkö, että se on rikos nauhoittaa keskusteluja ilman toisen suostumusta?

Omat puhelunsa saa nauhoittaa.

Ap on trolli, mutta tämä nauhoitusvapaus kannattaa nykyisin tiedostaa, sekä hyvässä että pahassa. Älkää oikeasti luottako raha-asioissa kehenkään! Ja aina tärkeissä neuvotteluissa esim. työkkärin kanssa nauhoitus päälle.

Tuli myös mieleen tuolla lapsivuodeaikaosasto-keskustelussa, että miksette nauhoita niitä alistamis- ja vittuilutilanteita ja laita nettiin? Äänenhän saa muutettua tunnistamattomaksi helposti verkosta löytyvilä ohjelmilla.

Ai osastolla ollessa puhelimen pitäisi nauhoittaa koko ajan ympäri vuorokauden? Onko sinulla lisää yhtä hyviä neuvoja?

Vierailija
25/110 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin veikkaan, että tuttavallasi ei tule käteistuloja marjojen ja sienien poiminnasta tämän vuoden marraskuun ja ensi vuoden kesäkuun välisenä aikana..... 

Ja mitä sitten? En ymmärrä pointtiasi

Vierailija
26/110 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olet huono. Kyllä tuollaisten aloituksessa mainittua toimintaa tapahtuu hyvinkin paljon.

Olet väärässä. Toimeentulotuki on aivan viimesijainen tuki kun muita tuloja ei ole.

En sekoita. Muussa tapauksessa marjojen ostajien pitäisi ottaa myyjiltä henkilötiedot ylös ja ilmoittaa kaikki verottajalle.

Vierailija
27/110 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

hän on siis käynyt metsissä marjoja keräämässä ja myynyt mahdollisesti jollekkin yksityiselle? jos hän olisi ollut jollain marjatilalla töissä palkattuna, niin työnantaja joutuisi ilmoittamaan maksetuista palkoista johonkin registeriin joka on kaikkien viranomaisten käytössä.

Vierailija
28/110 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki kannattaa ilmiantaa. Huijareita riittää. Itelläni on myös suunnitelmissa käräytys, katotaan sen jälkeen miten luuseripentu ulisee.

Vierailija
29/110 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En sekoita. Muussa tapauksessa marjojen ostajien pitäisi ottaa myyjiltä henkilötiedot ylös ja ilmoittaa kaikki verottajalle.

Marjat ovat verovapaata tuloa.

Taas sekoitat asioita keskenään

Vierailija
30/110 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama täällä. Todella ärsyttävää että saavat tehdä töitä ja tienata rahaa ja silti tuet juoksee.

Marjojen ja sienten poiminen metsistä ei ole työtä vaan ajanvietettä. Saaliin voi pitää itse tai myydä.

Vaikka ei myis niin pitää ilmoittaa kelalle. Voivat vaatia myymään saaliin tai muuten tulee -40%.

Haha, joo. Varmaan sitten pitää käräyttää kaikki kasvimaan pitäjät, kun niiden hoitamiseen menee aikaa.

Vierailija
31/110 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiesitkö, että se on rikos nauhoittaa keskusteluja ilman toisen suostumusta?

Eipä muuten ole, jos itse on sen keskustelun osapuoli.

Vierailija
32/110 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Edelleen ihan kuka tahansa saa niitä kerätä ja myydä täysin vapaasti.

Vierailija
33/110 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

hän on siis käynyt metsissä marjoja keräämässä ja myynyt mahdollisesti jollekkin yksityiselle? jos hän olisi ollut jollain marjatilalla töissä palkattuna, niin työnantaja joutuisi ilmoittamaan maksetuista palkoista johonkin registeriin joka on kaikkien viranomaisten käytössä.

Kaikki tulot pitää ilmoittaa. 

Käteisellä saadussa tulossa vain on helpompi mahdollisuus ilmoittamatta jättämiseen eli huijaukseen, eli rikokseen

Vierailija
34/110 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Verot ja toimeentulotuki ovat kaksi aivan eri asiaa.

Vierailija
35/110 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Edelleen ihan kuka tahansa saa niitä kerätä ja myydä täysin vapaasti.

Saa kerätä vapaasti, siinä olet ihan oikeassa. Ja saa myydä verovapaasti, siinäkin olet oikeassa.

Mutta jos jätät ilmoittamatta nämä myyntitulot toimeentulotukea hakiessasi, syyllistyt rikokseen.

Kannattaa tutustua siihen mikä se toimeentulotuki ihan oikeasti on, ennen kuin kommentoi asiasta.

Vierailija
36/110 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Registeriin 🤣

Vierailija
37/110 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapuri nosti toimeentulotukea ja kävi äidillänsä syömässä. Ilmoitin Kelaan ja ne peri tuet takaisin kahdelta vuodelta, koska naapuri ei ollut ilmoittanut ruokaetuaan heille. Sai päälle vielä mojovat sakot. Oikein oli tuollaiselle rikolliselle.

Vierailija
38/110 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä se ap:lta on pois jos joku työtön jaksaa ahkeroida marjametsässä. Harmittaa tietysti jos ei itse jaksa. Live and let live. Unohda ja keskity omaan elämään ja mene vaikka poimimaan itse ilmaisia sieniä jos se helpottaa.

Vierailija
39/110 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt sitten köyhää syytellään,kun ON mennyt sinne marja-ja sienimetsään....Kyllä ei ole työttömällä helppoa.Kun et yritä mitään,se on väärin.Kun yrität,niin sekin on väärin.

Vierailija
40/110 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on kaksi verovapaata tuloa, joista ei tarvitse ilmoittaa: metsän antimien poimiminen ja myyminen sekä koiranpentujen myyminen. Nämä eivät vaikuta mihinkään tukiin eivätkä verotukseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kolme