Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä tahansa diagnoosin omaava voi osata hoitaa vauvaa!

Vierailija
12.10.2013 |

Tässä videolla kaksivuotias autistinen pikkupoika saa silitellä ja pidellä sylissä valvotusti vastasyntynyttä pikkusiskoaan. Jos näin hyvin osaa kaksivuotias autistinen poikakin käsitellä vastasyntynyttä ohjatusti ja valvotusti, niin kyllä tavallinenkin lapsi saa valvotusti esim pitää vauvaa sylissä ja jos kyse on isommasta lapsesta, nuoresta tai aikuisesta, niin kyllä voi vaikeasti autistinen tai Downin syndroomainen tai muu kehitysvammainen hoitaa vauvaa ohjatusti ja valvotusti ja sellainen jolla on esim Asperger, voi muutaman tunnin ajan yksinkin hoitaa, jos tykkää vauvoista. Esim Soropin Eve antas minun hoitaa vauvaansa sen aikaa kun on esim saunassa tai suihkussa. Kyllä minä osaan vahtia vauvaa ja sain vuonna 2011 vahtia erästä 7kk ikäistäkin jonkin aikaa. Ei se ole diagnoosista kiinni eikä pidä diagnoosin perusteella tuomita, olipa ihminen sitten Down, Asperger, Autisti, skitsofreenikko, CP-vammainen tai mikä hyvänsä ja jos pikkulapsikin noin hyvin pärjää niin miksei sitten isommatkin?

Kommentit (131)

Vierailija
101/131 |
02.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.12.2013 klo 22:13"]

Älä helvetti laita sähköpostia tuolle tai et pääse hänestä koskaan eroon!

[/quote]

onko sulla omakohtaista kokemusta hänestä? entinen potilaasi?

Vierailija
102/131 |
02.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap taisi laittaa itse tuon viestin 78...

Mutta tapaamani asperger-ihmiset eivät ole lainkaan samanlaisia kuin sinä. Heidän hoitoonsa voisinkin jättää vauvan. Se, miksi ihmiset eivät pidä sinua sopivana lastenhoitajana ei johdu varmaan sinänsä asperger-diagnoosista. Minulle ei tule kirjoituksistasi ensimmäisenä mieleen as, vaan kehitysvamma ja persoonallisuushäiriöt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/131 |
02.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.12.2013 klo 22:21"]

Ap taisi laittaa itse tuon viestin 78...

Mutta tapaamani asperger-ihmiset eivät ole lainkaan samanlaisia kuin sinä. Heidän hoitoonsa voisinkin jättää vauvan. Se, miksi ihmiset eivät pidä sinua sopivana lastenhoitajana ei johdu varmaan sinänsä asperger-diagnoosista. Minulle ei tule kirjoituksistasi ensimmäisenä mieleen as, vaan kehitysvamma ja persoonallisuushäiriöt.

[/quote]

eli esim lievästi kehitysvammainen narsisti?

Vierailija
104/131 |
02.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs jos käyttäydyn siksi lapsekkaasti vielä tässä vaiheessa, kun en saanut lapsena tarpeeksi huomiota ja minulla ottaa aikaa kasvaa kypsään aikuisuuteen ja sitten kun olen saavuttanut kypsän ailkuisuuden, voin ollakin esim keski-ikäisenä tai vanhana mummona hyvinkin luotettava hoitotäti? Luepa tarkkaan esim tämä aiempi kirjoitukseni:

Enkä edes tarkoita sitä, että NYT HETI hoitasin vauvoja, vaan sitä, että joskus tulevaisuudessa kunhan olen saanut itseni kuntoon ja kunhan olen kasvanut ensin ihmisenä ja kunhan ensin tulee kärsivällisyyttä ja pitkäjänteisyyttä ja kunhan saan terapian ja kuntoutuksen keinoin Aspergeria lievemmäksi, niin sitten hoidan vauvoja. Minun kuntoutuksessa tavoitteena on empatiakyvyn oppiminen ja sosiaalisten taitojen oppiminen. Olen kuitenkin kehittyvä ihminen enkä mikään pysyvästi tietyllä tasolla pysyvä.

minuun ei luotettu teini-iässä edes ruuanlaittajana ja arvatkaa mitä: asun yksin ja teen itse omat ruokani ja minun leipomia kakkuja ja pikkuleipiä on kehuttu ja olen tälläkin hetkellä keittiöllä työharjoittelussa!

Vierailija
105/131 |
02.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskomatonta, ap sen kun jaksaa jankuttaa tätä yhtä ja samaa asiaa eikä mikään mene perille vaikka kuka vääntäisi rautalangasta.

Huvittaa, kun ap blogissaan kertoi, että joku opettajansa oli sanonut ettei kannata muista tunnistettavasti kirjoitella eikä laittaa hoitotahoilla (mitä ihmeellisempiä ja vastaanottajasta varmasti ahdistavia) maileja. Ap sitten kertoi blogissaan, että lopettaa nuo molemmat asiat ja viim. seuraavana päivänä taas kirjoitti yhdestä lääkäristä tunnistettavasti ja kertoi mitä on taas lääkärin mailiin pukannut (jotain vauva-diipadaapaa vaikka lääkäri oli jopa ap:n terapeutille sanonut ettei tule hankkimaan enää yhtään lasta eikä ymmärrä miksi ap lähettelee koko ajan esim. kaikenlaisia vauvamaileja hänelle). Että niin kauan ymmärrys kesti.

Toivon totisesti, että siellä Mannerheimin lastensuojeluliitossa jollain sen verran kellot soittaisi, että googlettaisi ap:n ja löytäisi tiensä ap:n blogiin ja esim. tämän palstan juttuihin. Jäisi kyllä lastenhoitokurssi käymättä ja hyvä niin. Ei noin epävakaan ihmisen, jolla on todella pahoja puutteita sosiaalisissa taidoissa ja joka esim. tällä palstalla käyttäytyy ajoittain todella aggressiivisesti, tule olla mikään lastenhoitaja. Oli ne mukulat 12 tai 2 vuotta. Siitä ei seuraa kuin katastrofi.

Vierailija
106/131 |
02.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.10.2013 klo 18:38"]

Mietippä ap että miksi kukaan kirjoittelisi lääkärilleen vauvoista?

[/quote]

Niinpä, ja vielä siihen sävyyn, että SITTEN KUN hankit vauvan, niin minä tulen sitä hoitamaan (ja on muutenkin koko ajan tunkemassa lääkärille milloin yökylään, milloin käskee hänen avata uuden toimipisteen jonne ap pääsisi töihin, milloin lääkärin pitäisi taas ostaa asunto jonne ap voisi muuttaa vuokralle jne jne jne). Ap:han kertoi täällä joskus aiemmin, että oli tilannut lääkärille tutteja (!), tämän kuvitteellisen lapsen nimellä varustettuna. Tutit oli lähetetty lääkärin kotiin ja lääkäri ei ollut yhtään tykännyt... Wonder why.

Kyllä minäkin pidän todella paljon esim. gynestäni joka on aivan ihana ihminen ja paras lääkäri joka minulla on koskaan ollut. Vastaanotolla on tullut vuosien mittaan puhuttua muutakin asiaa kuin sitä varsinaista lääkäriasiaa. Lisäksi olen hänelle joskus joulun aikaan (jos minulla on silloin ollut vastaanottoaika) vienyt esim. jonkun joulukukan tms. MUTTA: siltkään minulla ei ole mitään tarvetta häiriköidä tätä gyneä, ei kirjoitella hänelle mitä ihmeellisempiä sähköposteja eikä millään tavoin ottaa häneen yhteyttä näiden vastaanottoaikojen ulkopuolella. NIIN EI VAIN TOIMITA.  

Vierailija
107/131 |
02.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.12.2013 klo 22:33"]

Uskomatonta, ap sen kun jaksaa jankuttaa tätä yhtä ja samaa asiaa eikä mikään mene perille vaikka kuka vääntäisi rautalangasta.

Huvittaa, kun ap blogissaan kertoi, että joku opettajansa oli sanonut ettei kannata muista tunnistettavasti kirjoitella eikä laittaa hoitotahoilla (mitä ihmeellisempiä ja vastaanottajasta varmasti ahdistavia) maileja. Ap sitten kertoi blogissaan, että lopettaa nuo molemmat asiat ja viim. seuraavana päivänä taas kirjoitti yhdestä lääkäristä tunnistettavasti ja kertoi mitä on taas lääkärin mailiin pukannut (jotain vauva-diipadaapaa vaikka lääkäri oli jopa ap:n terapeutille sanonut ettei tule hankkimaan enää yhtään lasta eikä ymmärrä miksi ap lähettelee koko ajan esim. kaikenlaisia vauvamaileja hänelle). Että niin kauan ymmärrys kesti.

Toivon totisesti, että siellä Mannerheimin lastensuojeluliitossa jollain sen verran kellot soittaisi, että googlettaisi ap:n ja löytäisi tiensä ap:n blogiin ja esim. tämän palstan juttuihin. Jäisi kyllä lastenhoitokurssi käymättä ja hyvä niin. Ei noin epävakaan ihmisen, jolla on todella pahoja puutteita sosiaalisissa taidoissa ja joka esim. tällä palstalla käyttäytyy ajoittain todella aggressiivisesti, tule olla mikään lastenhoitaja. Oli ne mukulat 12 tai 2 vuotta. Siitä ei seuraa kuin katastrofi.

[/quote]

oln ollut tekemisissä kaiken ikäisten lasten kanssa joita on kavereilla ja suvussa eikä ole ollut mitään ongelmaa! ja mulle on suositeltu tuota lastenhoitajakurssia. jos en tässä vaiheessa voi sitä käydä, niin käyn sitten kun olen vähän vanhempi. oon ollu vahtimassa seuraavan ikäisiä lapsia: 3kk, 7kk, 1v, 2v, 6v, 8v, 11v ja hyvin on mennyt jokaisella kerralla ja olin yhtä kerrallaan vahtimassa.

Vierailija
108/131 |
02.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odotan mielenkiinnolla kuinka kauan ap jatkaa tätä häiriköintiään esim. juuri hoitotahojaan kohtaan ennen kuin jollain menee lopullisesti pinna poikki ja lähestysmiskieltoja napsuu vähän enemmänkin. Kunnianloukkaussyytteistä puhumattakaan, sen verran törkeää tekstiä on ap:n blogissa ja tietenkin vielä niin, että henkilöt ovat täysin tunnistettavissa.

Vierailija
109/131 |
02.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.12.2013 klo 22:48"]

Odotan mielenkiinnolla kuinka kauan ap jatkaa tätä häiriköintiään esim. juuri hoitotahojaan kohtaan ennen kuin jollain menee lopullisesti pinna poikki ja lähestysmiskieltoja napsuu vähän enemmänkin. Kunnianloukkaussyytteistä puhumattakaan, sen verran törkeää tekstiä on ap:n blogissa ja tietenkin vielä niin, että henkilöt ovat täysin tunnistettavissa.

[/quote]

monet minun tutut lukee blogiani ja heidän kommentit siitä ovat yksinomaan myönteisiä ja sanovat että oon ihana ja mukava ihminen ja että oon viisas ja että mulla on kiva blogi. Tuo blogi jakaa mielipiteitä ja joittenkin mielestä se on kiva ja joittenkin ei. sen takia jatkan sitä kun löytyy ihmisiä mitkä kannustaa minua siihen. He sanovat myös, että tuntemattomien ihmisten, niinku esim teidän mielipiteistä ei tartte välittää. eikä kukaan muutenkan välitä av-palstan mielipiteistä vaan minut oikeasti tuntevien mielipiteistä. Minut oikeasti tuntevilla on minusta toisenlainen mielipide kuin teillä ja he lukevat blogiani.

Vierailija
110/131 |
02.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Idean lastenhoitajakurssille menemisestä sain siitä, kun täällä kerran joku sitä ehdotti ja sanoi että sillä tavalla saat luottamusta osaksesi lastenhoitajana kun käyt siihen kurssin.

Vierailija
111/131 |
02.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummallisia ootte: ensin ehdotatte täällä lastenhoitokurssin käymistä ja sitä että vauvojen sijasta hoitasinkin isompia lapsia, mutta nyt olette näitäkin asioita vastaan!

mulla on ollu aggressiivisia ja pelottavia juttuja jo alle kouluikäsestä asti mutta kukaan ei pelänny vaan sanottiin että ne jutut kuuluu tähän sairauteen mikä mulla on.

Vierailija
112/131 |
02.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

kukuu!

Vierailija
113/131 |
02.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole Jammun tai Antti Puustisen tasoinen hullu, jota teidän tarttis noin ajojahdata!

En ole tehny semmosia juttuja mitä ne enkä tekiskään!!!!

teille kirjotin uhkaavia juttuja koska minua ärsyttää kun te suhtaudutte minuun niinkuin olisin tehnyt maailman suurimman pahuuden ja suhtaudutte minuun niinkun olisin tehny jotakin peruuttamatonta jota ei voi koskaan enää saada anteeksi.

oletteko itse niin täydellisiä että teillä on minua vara tuomita ja arvostella?

olen sairas ihminen ja minua pyritään osallistamaan normaaliin elämään ja normaaleihin asioihin ja kannustetaan niihin ja mitä en osaa, niin sitä minun KANNUSTETAAN OPETTELEMAAN.....

Esim jos en jonkun mielestä voi hoitaa lapsia, minä voin opetella lastenhoitoa esim lastenhoitokurssilla.

jos en ole riittävän empaattinen, voin opetella empatiaa ja sosiaalisia taitoja terapian ja kuntoutuksen keinoin.

en ole paha, olen vaan sairas ihminen. paha ihminen halutaan eristää mutta sairasta halutaan kannustaa ja tsempata kuntoutumaan sairaudestaan.

olette aika kovia ja epäinhimillisiä.

Vierailija
114/131 |
02.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.12.2013 klo 22:54"]

[/quote]

He sanovat myös, että tuntemattomien ihmisten, niinku esim teidän mielipiteistä ei tartte välittää. 

[/quote]

Kyllä kannattaisi siinä kohtaa alkaa välittämään kun noin törkeästi siellä ihmisistä kirjoittelee ja siitä on sulle moneen kertaan täällä sanottu. Ihan faktaa on se, että nuo sun jutut muista ihmisistä EI ole asiallisia. Eikä se ole kuin yksi kaunis päivä kun joku näistä kirjottelun kohteista saa tarpeekseen ja tekee rikosilmoituksen tai hakee lähestymiskieltoa. (Lähestymiskielto kun on päällä niin ei saa millään lailla ottaa yhteyttä kiellon hankkineeseen ihmiseen. Jos ottaa, niin siitä on oikeudelliset seuraukset).

Sitäpaitsi ihan itse olet sinne blogiisi kirjoittanut, että joku opettajasi oli sinulle sanonut ettei ole asiallista muista kirjoitella tunnistettavasti blogiisi + sanoi, että turhaa viestittelyä hoitotahoille kannattaa välttää. (Vai miten se nyt ikinä sanatarkasti menikään, sisältö oli kuitenkin tuo). Ja tuo opettaja sut tuntee livenä, että näin. Kuuntele edes sitä opettajaasi, jos nyt et kertakaikkiaan usko muita ihmisiä kuin niitä jotka sinut livenä tuntevat.

Vierailija
115/131 |
02.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis kuka tämä ap on ja mitä blogia hän pitää? Never heard.

Vierailija
116/131 |
02.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.12.2013 klo 23:10"]

[quote author="Vierailija" time="02.12.2013 klo 22:54"]

[/quote]

He sanovat myös, että tuntemattomien ihmisten, niinku esim teidän mielipiteistä ei tartte välittää. 

[/quote]

Kyllä kannattaisi siinä kohtaa alkaa välittämään kun noin törkeästi siellä ihmisistä kirjoittelee ja siitä on sulle moneen kertaan täällä sanottu. Ihan faktaa on se, että nuo sun jutut muista ihmisistä EI ole asiallisia. Eikä se ole kuin yksi kaunis päivä kun joku näistä kirjottelun kohteista saa tarpeekseen ja tekee rikosilmoituksen tai hakee lähestymiskieltoa. (Lähestymiskielto kun on päällä niin ei saa millään lailla ottaa yhteyttä kiellon hankkineeseen ihmiseen. Jos ottaa, niin siitä on oikeudelliset seuraukset).

Sitäpaitsi ihan itse olet sinne blogiisi kirjoittanut, että joku opettajasi oli sinulle sanonut ettei ole asiallista muista kirjoitella tunnistettavasti blogiisi + sanoi, että turhaa viestittelyä hoitotahoille kannattaa välttää. (Vai miten se nyt ikinä sanatarkasti menikään, sisältö oli kuitenkin tuo). Ja tuo opettaja sut tuntee livenä, että näin. Kuuntele edes sitä opettajaasi, jos nyt et kertakaikkiaan usko muita ihmisiä kuin niitä jotka sinut livenä tuntevat.

[/quote]

miten tuo liittyy vauvoihin ja lapsiin ja kykyyn hoitaa niitä? jos se on ennen tämän blogin perustamista ja ennen mitään viestiä millekään hoitotaholle ollu ok niin mikä siinä käytöksessä on sitä, mikä tekis minusta kelvottoman tuohon hommaan?

Vierailija
117/131 |
02.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.12.2013 klo 23:12"]

[/quote]

http://johannatukiainen.seiska.fi/

Vierailija
118/131 |
02.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.12.2013 klo 23:15"]

[/quote]

[/quote]

Joo nyt, ymmärrän! MÄ EN ANTAS TUKSULLE LASTANI HOITOON!!!!

Kiitti linkistä! nyt ymmärrän mitä täällä vaahdotaan.

Vierailija
119/131 |
02.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on käynyt aiemminkin näin: sillon kun en vielä laitellu hoitotahoille viestiä enkä pitänyt minkään valtakunnan blogia, minuun luotettiin kaikessa missä keneen tahansa luotetaan. mut kun perustin blogin ja kun aloin laitella viestejä, niin alettiin pitää sopimattomana esim hoitamaan lapsia vaikka ei ennenkään pidetty.

Kysymys kuuluu: miten viestit tai blogi liittyy kykyyn hoitaa lasta?

en ymmärrä asioitten merkityksiä ja yhteyksiä aina samoin kuin muut vaan oletan voivani tehdä käytöksestäni huolimatta kaikkea sitä mitä oon tehny jo ennen viestejä tai blogia.

Vierailija
120/131 |
02.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.12.2013 klo 23:15"]

[/quote]

Huono läppä. Ap varmaan voi itse kertoa bloginsa osoitteen tai sitten sen löytää ihan tuolla haullakin, sen verran moneen kertaan ollut täällä(kin) esillä.

[/quote]

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kuusi