Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lasten isä lähti klo 15 juoksemaan ja jätti 10- ja 12-vuotiaat lapset keskenään. Palasi vasta klo 23

Vierailija
05.09.2020 |

Toinen lapsista ei saanut edes iltapalaa tehtyä tai muuten osannut mennä yksikseen nukkumaan.

Kommentit (348)

Vierailija
221/348 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta yksi syy on se, että minun pitäisi maksaa talosta miehelle jokin rahasumma ja koen sen hieman vääränä, koska olen maksanut tätä muutenkin jo yksin ensimmäisiä vuosia lukuunottamatta.

Ap

Tulihan se sieltä. Hyväksikäyttäjä.

No, ei kukaan muukaan taloa omistava saa siitä rahoja ulos.

Ap

Ala maksaa miehelle vupkraa ellet lunasta ulos.

En maksa, koska lyhennän lainaa yksin.

Ap

Eli olet varas.

Vierailija
222/348 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin että siinä on teille kadehtimista :) Siinä tapauksessa ois varmaan jo varaa elelläkin vähän leveämmin :)

Ap

Muttei edelleenkään elättää lapsiaan.

Aina vain minä minä.

En minä tuossa vain minuun viitannut :) Elää leveästi = auttaa muita reilummin.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/348 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta yksi syy on se, että minun pitäisi maksaa talosta miehelle jokin rahasumma ja koen sen hieman vääränä, koska olen maksanut tätä muutenkin jo yksin ensimmäisiä vuosia lukuunottamatta.

Ap

Ap

Ap

Eli olet varas.

Keskity sä vain kadehtimaan mun varakkuuttani :) Ja sitä, että se mahdollistaa varainhoitajan käytön sijoittamisessa :))

Ap

Vierailija
224/348 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Outoa jos 10v ei osaa edes leipää voidella.

Äitini on opettaja. Lapset ei osaa nykyään voidella leipää, eivät ottaa itse vettä juodakseen eivätkä osaa juosta tullessaan kouluun.

Yksi 7v ei osannut pukea, kun vanhemmat aina pukeneet. Kun sujuu niin nopeasti ja helposti.

Leipää ei saa voidella, kun sisustus menee pilalle.

Äiti joutunut kehittämään lasten motoriikkaa, kun eihän koulusta mitään tule, jos edes kynä ei pysy kädessä. Lapset kaatuilivat metsäreissuilla, koska eivät ole koskaan kävelleet kuin vain asvaltilla.

Joutui selittämään vanhemmille, että kyllä 7v pitää osata pukea itse, kukaan ei enää koulussa ala lasta pukemaan ja riisumaan välituntien takia. Silti seuraavana aamuna lapsi ei ollut saanut itse pukea.

Vierailija
225/348 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

Ap

Eli olet varas.

Keskity sä vain kadehtimaan mun varakkuuttani :) Ja sitä, että se mahdollistaa varainhoitajan käytön sijoittamisessa :))

Ap

Ei sun varakkuutta kukaan voi kadehtia, koska olet noin surkea ihminen. Sinua voi vai sääliä. Olet kuvottava ap.

Vierailija
226/348 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

Ap

Eli olet varas.

Ap

Ei sun varakkuutta kukaan voi kadehtia, koska olet noin surkea ihminen. Sinua voi vai sääliä. Olet kuvottava ap.

Kukahan se tässä se surkea ja kuvottava on 🙂 Etköhän se ole ihan sinä itse 🙂

Ap

Vierailija
227/348 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikset ota lapsia hoitoon siksi aikaa, että isä pääsee lenkille?

Olin töissä, toisekseen mies ei ollut kertonut tästä minulle. Asia tuli esille, kun soitin hänelle eilen aamulla mennessäni töihin. Silloin sanoi, että menee, mutta ei sitä, että menee noin myöhään. Tosin sanoi, että lähtö on klo 16.

Ap

Kuulostaa kyllä omituiselta. Tuo ap:n käytös nimittäin. Mitä ihmettä se sulle kuuluu toisen lenkkeilyt? Soittelet vähän väliä ja tenttaat? Miksi hänen olisi pitänyt ilmoittaa lenkistään sinulle? Ja soitit illalla varmistellaksesi ja kytätäksesi, että mitä siellä tapahtuu? Ja nyt yrität saada ihmisiä puolellesi täällä vauvapalstalla? 

Kuulostaa vainolta ja henkiseltä väkivallalta. 

Vierailija
228/348 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin töissä, toisekseen mies ei ollut kertonut tästä minulle. Asia tuli esille, kun soitin hänelle eilen aamulla mennessäni töihin. Silloin sanoi, että menee, mutta ei sitä, että menee noin myöhään. Tosin sanoi, että lähtö on klo 16.

Ap

Kuulostaa kyllä omituiselta. Tuo ap:n käytös nimittäin. Mitä ihmettä se sulle kuuluu toisen lenkkeilyt? Soittelet vähän väliä ja tenttaat? Miksi hänen olisi pitänyt ilmoittaa lenkistään sinulle? Ja soitit illalla varmistellaksesi ja kytätäksesi, että mitä siellä tapahtuu? Ja nyt yrität saada ihmisiä puolellesi täällä vauvapalstalla? 

Ah, ei mitään, luin keskusteluketjua vähän eteenpäin ja persoonallisuushäiriö loistaa tänne asti. Säälin lapsiasi ja heidän isäänsä, toivottavasti he saavat apua siihen, mitä heille aiheutat. Lastensuojelu on varmasti jo tietoinen tuosta vainostasi. Toivottavasti lopetat sen pian. 

Vierailija
229/348 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei teillä ollut leipää, rahkaa tai kurkkua kaapissa?

Tee lasu.

Mitä tuossa tilanteessa lasu auttaisi jos toinen vanhempi kuitenkin ok?

Vierailija
230/348 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole ap.

Oletan, että loset olisivat voineet hyvin oll tuon ajan keskenään, jos heille olisi kerrottu aikataulu etukäteen ja se, että pitää itse tehdä voileipiä ym.

Olikin kerrottu. 12-v. oli tullut koulusta klo 15. Kun soitin 18.30 ei ollut omien sanojensa mukaan saanut syötyä mitään. Kehotin syömään.

Kun myöhemmin soitin ja tarkistin, oliko syönyt, niin ”ei, koska ruoka oli kylmää” eikä osannut lämmittää mikrossa johon ei yletä.

Ap

Ja tuossa vaiheessa et mitenkään voinut hypätä autoon, ajaa sitä lyhyttä matkaa lasten luokse, ja antaa lapselle ruokaa? Et, koska sinulle oli tärkeämpää "protestoida" miehen käytöstä vastaan. Aivan samantekevää että oma lapsesi joutuu kärsimään.

Kun on tuollainen tilanne päällä, että lapsellasi on nälkä, niin sinun tehtäväsi vanhempana on hoitaa se tilanne pois. Täysin riippumatta siitä miten tilanne on syntynyt ja kenen vika se on.

Sen jälkeen voitte miehesi kanssa vapaasti ryhtyä riitelemään ja etsimään syyllistä jne. jne. 

Tuollainen itsestäänselvyys on sinulle kuitenkin täysin vieras. Annat 10-vuotiaan erityislapsesi olla nälässä koko illan, koska sinun omat tunteesi, oma loukkaantumisesi ja oma protestointisi ovat tärkeämpiä.

Vierailija kirjoitti:

Mä ajattelen itseänikin, en voi tehdä sellaisia asioita, jotka saisivat itseni voimaan huonommin. Ja huonosti hoidettu vanhemmuus saa.

Ap

Ja tämä tapaus oli sinusta sitten sitä hyvin hoidettua vanhemmuutta?

Vierailija
231/348 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Häh? Tietenkin kuuluu, koska olisihan se nyt aikuisen ihmisen katsottava, ettei lapsen unirytmi esim. häiriinny. Ei olisi pitänyt ilmoittaa, en ole sanonut niin. Mutta nyt meni liian myöhään ja siitä aiheutui haittaa esikoiselle, koska minunkaan kanssani ei voinut ensin sopia sopiiko tuollainen lenkki. En sano, että olisi sopinut. Mutta sitten vanhemman ei ehkä pidä mennä noin myöhäisille lenkeille. Ja siis normaali vanhempi tarkistaa, että lapset pärjäilevät, kun isä on poissa 15 jälkeen, jolloin lapsi palasi koulusta. Ei ollut syönyt mitään, lapsi siis.

Vasta sitten söi, kun soitin toisen kerran. Eli sinusta hänen ois pitänyt vain antaa olla matalissa verensokereissa?

Ap

Vierailija
232/348 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ah, ei mitään, luin keskusteluketjua vähän eteenpäin ja persoonallisuushäiriö loistaa tänne asti. Säälin lapsiasi ja heidän isäänsä, toivottavasti he saavat apua siihen, mitä heille aiheutat. Lastensuojelu on varmasti jo tietoinen tuosta vainostasi. Toivottavasti lopetat sen pian. 

Oi kuin sä yrität naamioitua ”uudeksi” lukijaksi ja keksiä olemattomia vainoja tähän :D

Ap

Vierailija
233/348 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole ap.

Oletan, että loset olisivat voineet hyvin oll tuon ajan keskenään, jos heille olisi kerrottu aikataulu etukäteen ja se, että pitää itse tehdä voileipiä ym.

Olikin kerrottu. 12-v. oli tullut koulusta klo 15. Kun soitin 18.30 ei ollut omien sanojensa mukaan saanut syötyä mitään. Kehotin syömään.

Kun myöhemmin soitin ja tarkistin, oliko syönyt, niin ”ei, koska ruoka oli kylmää” eikä osannut lämmittää mikrossa johon ei yletä.

Ap

Ja tuossa vaiheessa et mitenkään voinut hypätä autoon, ajaa sitä lyhyttä matkaa lasten luokse, ja antaa lapselle ruokaa? Et, koska sinulle oli tärkeämpää "protestoida" miehen käytöstä vastaan. Aivan samantekevää että oma lapsesi joutuu kärsimään.

Kun on tuollainen tilanne päällä, että lapsellasi on nälkä, niin sinun tehtäväsi vanhempana on hoitaa se tilanne pois. Täysin riippumatta siitä miten tilanne on syntynyt ja kenen vika se on.

Sen jälkeen voitte miehesi kanssa vapaasti ryhtyä riitelemään ja etsimään syyllistä jne. jne. 

Tuollainen itsestäänselvyys on sinulle kuitenkin täysin vieras. Annat 10-vuotiaan erityislapsesi olla nälässä koko illan, koska sinun omat tunteesi, oma loukkaantumisesi ja oma protestointisi ovat tärkeämpiä.

Vierailija kirjoitti:

Mä ajattelen itseänikin, en voi tehdä sellaisia asioita, jotka saisivat itseni voimaan huonommin. Ja huonosti hoidettu vanhemmuus saa.

Ap

Ja tämä tapaus oli sinusta sitten sitä hyvin hoidettua vanhemmuutta?

Ei ollut. En mennyt, koska mies ei voi luottaa, että hoidan hänen liian myöhään menevien mielitekojensa seuraukset jos hän ei sovi asioita. Se on väärin lapsia kohtaan, myönnän.

Ap

Vierailija
234/348 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta jos hoidan miehen liian myöhään menevien mielitekojen seuraukset, millä hän lopettaa ne?

Ap

Vierailija
235/348 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehenhän tässä pitäisi miettiä, että millälailla elää. Ei se vielä, että on mieliteko, vaan se, ettei osaa sovittaa elämäänsä muiden suhteen.

Ap

Vierailija
236/348 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten 10 vuotias ei osaa noita, kun meillä 3 vuotiaskin hakee jääkaapista välipalaa (varta vasten tehdään aina valmiiksi) jos sille nälkä sattuu tulemaan.

Itse oli illat yksin kotona 9-vuotiaasta alkaen. Aika avutonta touhua.

Jospa sielä jääkaapissa ei ollut mitään helposti laitettavaa.

Vierailija
237/348 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuon ikäiset pärjää jo. Tai pitäisi pärjätä jos on kunnolla kasvatettu.

Vierailija
238/348 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No opettakaa herran tähden omatoimisuutta niille kakaroillenne. Tuon ikäiset pitäisi jo osata laittaa itselleen ruokaa ja mennä ite nukkumaan.

Vierailija
239/348 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuon ikäiset pärjää jo. Tai pitäisi pärjätä jos on kunnolla kasvatettu.

Ei ole kasvatuksesta kyse ainoastaan, koska nuorempi pärjäsi paremmin, mutta se johtuukin varmaan siitä, että on tyttö.

Ap

Vierailija
240/348 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ei nuorempikaan ollut nukahtanut sänkyyn vaan sohvalle... isompi oli ollut hereillä. Nuoremmalla onkin hyvät tai ehkä normaalit unenlahjat. Mies ei tietenkään voi elää sen mukaan, jolla on vaikeampaa.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kahdeksan