Rumana naisena eläminen on kamalaa
Työelämässä syrjitään, kadulla haukutaan, kukaan ei lähesty, miehet kiertävät mahdollisimman kaukaa kadulla, katsotaan inhottavilla ilmeillä, haukutaan selän takana, sinua ei oteta tosissaan, mielipiteesi sivuutetaan, sinua inhotaan millainen tahansa olit...
Kommentit (71)
Toihan kuulostaa ihan tavallisen miehen elämältä.
Vierailija kirjoitti:
Vaikea kuvitella että aloitus olisi totta..?! Ei ihmiset voi olla niin typeriä? Mä en edes ajattele onko joku ruma tai mitään. Ihminen paljastaa rumuutensa/kauneutensa vasta puheillaan.
Valitettavasti ihmiset on pääosin idio otteja. Ruman ihmisen todellisuus on aika raadollinen.
No voi vinku vänky. Kouluttaudu tarpeeksi hyvin ei-kaupalliselle alalle ja simsalabim, ei ole tyhjäpäitä ,jotka keskittyy ulkonäköön. Äly, osaaminen , persoonallisuus ja vuorovaikutustaidot ratkaisee.
Tässä lienee taas kerran tietynlainenvahvistusharha kyseessä, jossa kuvitellaan kaikkien elämän ongelmien johtuvan naaman rumuudesta. Näin ei toki ole vaan tyyppi on epävarma ja pakkomielteinen ulkonäöstään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisitko tehdä jotain asialle?
lol, kuten syntyä uudelleen kauniina?
-eri
Ai parempiko se on vain itkeä ja valittaa kun yrittää tehdä asialle jotain?
Paras olisi tehdä yhteiskunnalle jotain.
Tämä kommentti on saanut alapeukkuja, vaikka tämän kirjoittaja on täysin oikeassa. Ap on saanut tässä ketjussa meikki- ja pukeutumisvinkkejä ja kehotuksen "hanki itsetunto", vaikka oikeasti aloitus koskee sitä miten MUUT häntä kohtelevat. Kyse on siis toisten ihmisten ala-arvoisesta käytöksestä ap:ta kohtaan. Jokaisella ihmisellä pitäisi olla oikeus ihmisarvoiseen ja asialliseen kohteluun ulkonäöstä riippumatta.
Vierailija kirjoitti:
No voi vinku vänky. Kouluttaudu tarpeeksi hyvin ei-kaupalliselle alalle ja simsalabim, ei ole tyhjäpäitä ,jotka keskittyy ulkonäköön. Äly, osaaminen , persoonallisuus ja vuorovaikutustaidot ratkaisee.
Tässä lienee taas kerran tietynlainenvahvistusharha kyseessä, jossa kuvitellaan kaikkien elämän ongelmien johtuvan naaman rumuudesta. Näin ei toki ole vaan tyyppi on epävarma ja pakkomielteinen ulkonäöstään.
Varmaan osin totta, mutta mistäs arvelet sen epävarmuuden johtuvan?
Oikeasti on tuollaista, olen kuullut niiden rumien valittavan asiasta useinkin. Mitä se kenellekään kuuluu, jos miltä näyttää. Kaikki ei voi mitään, vaikka mitä tekisi. Huutelijat on ite huonoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
[
Jos ongelmasi on pelkästään ruma naama, opettele meikkaamaan parhaat puolesi esiin ja piilottamaan rumat. Jos sekään ei auta, filleriä naamaan tai leikkauspöydälle.
Eli pitäisi käyttää tunti meikkaamiseen joka kerta ennen kuin poistuu kotoa? Tai en tiedä kauanko oikeasti ruman naaman meikkaamiseen menisi, itselläni menee normimeikin tekemiseen 15-20 minuuttia ja se ei peitä mitään rumia kasvonpiirteitä vaan on aika naturel.
Ymmärrätkö muutenkaan miten itsetunto toimii? Mitä se auttaa että saa arvostusta jonkin naamarin takaa, kun tietää että ilman sitä naamaria ihmiset kohtelisivat yhtä kamalasti kuin ennenkin eikä kukaan mies pidä viehättävänä? Ja kerro miten kirurgi voi muuttaa kasvojen mittasuhteita, muotoa ja luustoa? Nenää voi joo pienentää ja huuliin laittaa täytettä yms, mutta kun joidenkin naamassa on vähän muutakin vialla kuin jokin yksittäinen kauneusvirhe.
Tuo on muuten jännä juttu, että olen koko elämäni ajan ihmetellyt miten minusta ei jotenkin kummasti pidetä tein mitä hyvänsä. Jos joku nätti ihminen käyttäytyy täsmälleen samalla tavalla niin se nähdään vain positiivisena ja hän on aawww niin ihana :3, mutta kun minä käyttäydyn samalla tavalla niin olen kamala ihminen. En keksi mitään muuta selitystä kuin että minusta ei vain pidetä koska olen ruma enkä voi edes teoriassa käyttäytyä niin, että minusta pidettäisiin (tai siis toki on aina ne harvat kiltit ihmiset, mutta kun puhutaan enemmistöstä).
sen verran tähän että edes hollywood starat eivät oleta, että heistä pidetään yhtä paljon ilman meikkiä. kauniin Akin pidetyt naiset meikkaavat useimmiten paljon jaeh ostavat ja laittavat itseään ja satsaavat ulkonäköönsä ilman että ajattelevat että heistä ei pidettäisi omana itsenään jos he jättäisivät kaiken tämän huolehtimisen väliin. Ja itsekin olen ruma ja joudun satsaamaan ulkonäkööni. Sitä en häpeä yhtään ja jos saan huomiota ehostauduttuani, niin en mitenkään ajattele että siinä olisi mitään pahaa tai väärää tai teeskentelyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Dysmorfinen ruumiinkuvan häiriö?
Eiköhän tuo kuva itsestä muutu tuollaiseksi kun elää miesten kanssa. Tuossa tänään näkyi yhdessä aloituksessa superkauniit kiinteät suuret rinnat naisella ja miehet haukkuivat häntä kilpaa riippurintaiseksi, pienirintaiseksi, tavalliseksi ym. Miehillä on siis aivan käsittämättömät vaatimukset naisten ulkonäön suhteen. Ei ihme, että moni nainen on mieluummin yksin kuin tuollaisessa myrkyllisessä ilmapiirissä.
No toi nyt on pelkkää nettihäröilyä, jolla ei oo mitään tekemistä tosielämän kanssa.
Musta tää jenkkiläinen ajatus on hyvä, että "show the best version of yourself". Eli tee itsestäsi niin nätti kuin mihin sinä pystyt. Tätä yritän soveltaa itseeni. Toki vaatii vähän varaa että on mahkuja ostaa kivoja vaatteita edes kirppareilta ja meikkivehkeitä ehkä hiusvärejä yms... Mutta samassa veneessä ollaan ja vertaistukena näitä tässä rupattelen. :) Ja laittautuneena saan selvästi enemmän positiivista huomiota kuin ilman. (tosin ikääkin alkaa olla jo sen verran, että osaan vaatia asiallista kohtelua ilman sen ihmeempiä meikkejäkin...)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
[
Jos ongelmasi on pelkästään ruma naama, opettele meikkaamaan parhaat puolesi esiin ja piilottamaan rumat. Jos sekään ei auta, filleriä naamaan tai leikkauspöydälle.
Eli pitäisi käyttää tunti meikkaamiseen joka kerta ennen kuin poistuu kotoa? Tai en tiedä kauanko oikeasti ruman naaman meikkaamiseen menisi, itselläni menee normimeikin tekemiseen 15-20 minuuttia ja se ei peitä mitään rumia kasvonpiirteitä vaan on aika naturel.
Ymmärrätkö muutenkaan miten itsetunto toimii? Mitä se auttaa että saa arvostusta jonkin naamarin takaa, kun tietää että ilman sitä naamaria ihmiset kohtelisivat yhtä kamalasti kuin ennenkin eikä kukaan mies pidä viehättävänä? Ja kerro miten kirurgi voi muuttaa kasvojen mittasuhteita, muotoa ja luustoa? Nenää voi joo pienentää ja huuliin laittaa täytettä yms, mutta kun joidenkin naamassa on vähän muutakin vialla kuin jokin yksittäinen kauneusvirhe.
Tuo on muuten jännä juttu, että olen koko elämäni ajan ihmetellyt miten minusta ei jotenkin kummasti pidetä tein mitä hyvänsä. Jos joku nätti ihminen käyttäytyy täsmälleen samalla tavalla niin se nähdään vain positiivisena ja hän on aawww niin ihana :3, mutta kun minä käyttäydyn samalla tavalla niin olen kamala ihminen. En keksi mitään muuta selitystä kuin että minusta ei vain pidetä koska olen ruma enkä voi edes teoriassa käyttäytyä niin, että minusta pidettäisiin (tai siis toki on aina ne harvat kiltit ihmiset, mutta kun puhutaan enemmistöstä).
sen verran tähän että edes hollywood starat eivät oleta, että heistä pidetään yhtä paljon ilman meikkiä. kauniin Akin pidetyt naiset meikkaavat useimmiten paljon jaeh ostavat ja laittavat itseään ja satsaavat ulkonäköönsä ilman että ajattelevat että heistä ei pidettäisi omana itsenään jos he jättäisivät kaiken tämän huolehtimisen väliin. Ja itsekin olen ruma ja joudun satsaamaan ulkonäkööni. Sitä en häpeä yhtään ja jos saan huomiota ehostauduttuani, niin en mitenkään ajattele että siinä olisi mitään pahaa tai väärää tai teeskentelyä.
Itse olen ruma ja ei se meikki juurikaan sitä rumuuttani häivytä.
Kiitos, vahvistit näkemykseni. Olet rasittava itseäsi täynnä oleva mulkku joka viljelee sivistyssanoja. Olet liian ylimielinen huomataksesi sitä koskaan itse, mutta ihmiset ympärilläsi eivät erityisesti pidä sinusta, yrittävät vain sietää.