Rumana naisena eläminen on kamalaa
Työelämässä syrjitään, kadulla haukutaan, kukaan ei lähesty, miehet kiertävät mahdollisimman kaukaa kadulla, katsotaan inhottavilla ilmeillä, haukutaan selän takana, sinua ei oteta tosissaan, mielipiteesi sivuutetaan, sinua inhotaan millainen tahansa olit...
Kommentit (71)
Vaikuttaa mt-ongelmalta. "Kaikki" ilkkuvat sinua, niin varmaan. Jos sulla ei ole jotain synnynnäistä epämuodostumaa tai sairaudesta/onnettomuudesta syntynyttä vammaa, et voi olla niin ruma, että kaikki tuijottavat.
Rumana miehenä on vielä kauheampaa. Ruma nainen sentää kelpaa rumalle miehelle, ruma mies ei kelpaa kenellekkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulle kävisi ruma nainen hyvinkin, jos nyt on muuten kiva ja mulla on hänen kanssaan kivaa. Toki rumuudellakin on aste-eroja, ehkä sellainen meemitasoinen rumuus mitä löytyy jos laittaa googlen kuvahakuun ugly woman, olisi vähän liikaa minullekin. Vaan eihän ne mitään tavallisia rumia naisia olekaan, vaan jollain tavalla epämuodostuneita tai esim. onnettomuuteen joutuneita ( sinänsä kyllä tulee surullinen olo heidän puolestaan).
Joka tapauksessa, minulle kävisi ihan hyvin rumakin nainen. Oikeastaan useimmat naiset, joita olen yrittänyt tässä viiden kuuden vuoden sisään, ovat olleet ainakin jossain määrin rumia. Itse en ole mitenkään mahdottoman ruma mies, sanoisin että olen aika tavallisen näköinen mutta en vain ole seksikkään näköinen, enkä myöskään ole pitkä. Treenattu kyllä olen.
Näissä jutuissa rumahkojen naisten kanssa viimevuosina, olen oppinut, että oli nainen sitten kuinka ruma ja epäsosiaalinen ja elämässä menestymätön itse, niin kummasti nainen kaipaa sitä alfamiestä. Naiset tuntuvat ihan tosissaan ajattelevan, että täysin riippumatta siitä minkätasoisia itse ovat, heille vielä löytyy se oma tosi suosittu mies. Tätä seikkaa kannattaisi ehkä sinunkin, ap, hiukan pohtia ja punniskella.
M/40
Ei millään pahalla, mutta älä viitsi jauhaa p*skaa. Tuota höpöhöpöä et usko itsekään.
Ei siinä ollut mitään höpöhöpöä. Mitä et kirjoituksessa hyväksy? Se oli rehellistä pohdintaa aiheesta, omien kokemusten perusteella.
M/40
Ok, aion ostaa kameran ja liittää sen vaatteisiini julkisilla paikoilla, niin voin todistaa millaista kohtelua oikeasti rumana saa! Tilaan sen kameran netistä, niin viikon parin päästä laitan videon vaikka youtubeen. Sitten näette.
Vierailija kirjoitti:
Rumana miehenä on vielä kauheampaa. Ruma nainen sentää kelpaa rumalle miehelle, ruma mies ei kelpaa kenellekkään.
Pyh
Tämä titaa olla taas se yksi nainen, joka kehitti pakkomielteen vanhemmasta, naimisissa olevasta naisesta, ehkä terapeutistaan? Luulee, että ison nenänsä takia ei pääse lesboilemaan.
Paras satunnaisseksikumppani, joka mulla on koskaan ollut, oli ruma, tosi tavallisen näköinen. Piilossa oleva lahjakkuus.
Deittipalstat on rumia miehiä pullollaan. Tee profiili ja kirjoittele kuvattomien miesten kanssa. Kun jonkun kanssa juttu sujuu, niin mene sokkotreffeille.
Hanki itsetuntoa lukemalla alan kirjallisuutta. Se on kauneinta naisessa. Katkaise toksiset ystävyyssuhteet. Pukeudu stylistin kanssa ja käy kosmetologilla hakemassa vinkkejä.
Käy Prismassa ja kattele pareja. Harva pareista on kiiltokuvamatskua.
Vierailija kirjoitti:
Tämä titaa olla taas se yksi nainen, joka kehitti pakkomielteen vanhemmasta, naimisissa olevasta naisesta, ehkä terapeutistaan? Luulee, että ison nenänsä takia ei pääse lesboilemaan.
Heh, en ole, enkä ole koskaan kuullutkaan. Nenäni ei ole iso, mutta siinä on muuta vikaa. Lesbokaan en ole.
Kuule ap mahdatkohan liioitella tilannettasi?
Minä en ole todellakaan kaunis muutenkaan. Hampaissani on kehityshäiriöitä joiden takia me ovat ruman keltaiset, pienet, harvassa jne. En meikkaa koska en ole koskaan jaksanut opetella sitä.
Kaikkia hakemiani työpaikkoja en ole todellakaan saanut. Nyt jälkikäteen ajateltuna en ole tainnut saada ainuttakaan julkisessa haussa ollutta paikkaa vaikka olen monessa päässyt haastatteluun asti. Mutta ei ole tullut mieleenikään että kyse olisi kauneudesta tai rumuudesta. Työpaikkani olen löytänyt hakemalla avoimella haulla, päättötyön teko paikkaani, tai minulle on soitettu suoraan kotiin ja pyydetty töihin edellisten työpaikkojen tuttujen toimesta.
puolisokin on löytynyt. Ja ennen sitä oli muutamia seurustelusuhteita. Olen asennoitunut jo nuoresta että tuskin löydän kauneudella miestä mutta mukava luonne on se minun juttu. Eli en jäänyt vellomaan ja murehtimaan sitä mitä minulle ei ole vaan hyödynnän niitä asioita mitä minulla on.
Ja olen viettänyt ihan hyvän elämän. Joskus rumuus käy mielessä ja erityisesti tilanteissa joissa kuvataan paljon kuten juhlat jne. Mutta muuten keskityn nauttimaan elämästäni tällaisena kun se on.
Ap käy juttelemassa jonkun terapeutin kanssa. Tai lue itsensä kehittämiseen liittyviä kirjoja. Koeta keskittyä siihen hyvään mitä sinussa/sinulla on. Silloin ne ominaisuudet nousevat näkyviinparemmin.
Tsemppiä ap ja hyvää jatkoa!
Olen ollut elämässäni sekä kaunis, että ruma, joten tiedän todella hyvin sen, mikä vaikutus ulkonäöllä on.
Nuorena, hoikkana, suurisilmäisenä ollessani kohtelu oli sellaista kuin olettaa saattaa, eli arvostavaa. Silloin sitä ajatteli, ettei pinnallisia ihmisiä ole, ja kaikilla on kaunis sielu.
Sitten. Lihoin nopeasti 30 kg, enkä kauniisti. Rasva kerääntyi varsinkin kasvoihin, eli muutti piirteet. Korkeaposkisesta kaunottaresta tuli roikkuposkinen, siansilmäinen, vaappuvasti kävelevä mummo. Puhun itsestäni rumasti, mutta siten ympäristö minut näki, se tuli selväksi. Sain kuulla olevani ruma.
Kauan se kesti, että sisäistin sen, miten pinnallisesti ihmisistä ajatellaan, ja nyt teen kaiken mahdollisen laihtuakseni normaalipainoon. Dieetti on käynnissä.
Jos muut kohtelevat teitä huonosti, ymmärtäkää, että ette voi muuttaa muita ihmisiä, voitte muuttaa vain itseänne. Ulkoisesti ja sisäisesti.
Ja huonoon elämäntilanteeseen ei kannata juuttua vuosiksi. Olipa mikä tilanne tahansa; huono avioliitto, huono työpaikka, mikä tahansa.
Ap millaisia työpaikkoja olet hakenut ? Siis haetko asiakaspalveluun? Kosmetologiksi? Siis haetko työtä jossa ulkonäköä erityisesti arvostetaan?
Tiedän omasta kokemuksesta että ulkonäkö saattaa vaikuttaa myös joissakin työntekijän valinnoissa joissa sillä ei Työn kannalta ole merkitystä. Itse olen ajatellut että on ihan hyvä etten saa paikkaa jos pomo on niin pinnallinen että työntekijän ulkonäkö on tärkeintä eikä osaaminen. Menen mielummin paikkaan jossa osaaminen ja tekeminen on tärkeintä ( eikä se että pomo saa tuijotella rintavaa ja näyttävää työntekijää pitkin päivää ja nähdä märkiä unia tästä). Nautin siitä että minua kohdellaan ammattimaisesti eikä tytöttellä ja vikitellä töissä.
Maskin käyttäminen on ollut miehenä hyvin silmiä avaava kokemus. Muutuin ilmasta taas ihmiseksi, joka saa naisilta katseita. Se on tämä mun ruma nenä ja lapsenkasvoisuus, mikä pysäyttää naisten mielenkiinnon. Kun vedän maskin naamaan, niin yhtäkkiä minut taas huomataan. Rumuutta ei saa anteeksi, näin se on.
Myöskin feissarit ja kerjäläiset lakkasivat kiusaamasta, kun vedin maskin päälle.
On järkyttävää tajuta kasvonpiirteiden merkitys miehenä.
Vierailija kirjoitti:
Ei muuta kuin plastiikkakirurgin pakeille. Kuulostaa siltä, että paljon pahemmaksi ei voi mennä, vaikka leikkkaus ei ihan sataprosenttisesti onnistuisikaan. Olisitpa ainakin yrittänyt.
Just joo, minulle sanoi yksi kirurgi, että ei sitä (rumuutta) huomaa vauhdissa. Kirjoitti konsultaation toiselle ja veloitti käynnistä parisataa.
Eipä tuo eroa tippaakaan ruman miehen elämästä.
Käypä kävelyllä. Katsele vastaantulevia. Jossain vaiheessa tulee vastaan joku, jonka jälkeen voit todeta, minulla on asiat hyvin, onneksi. Katkerana maailman ja ihmisten katseleminen on kamalaa, jos katsoo vain sitä mitä kadehtii. Vilkaise myös sitä mitä et kadehdi. Sinulla on todennäköisesti asiat melko hyvin, paremmin kuin monella. Suuren filosofin sanoin "aattelepa ite."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisitko tehdä jotain asialle?
Mitä voin tehdä? Mitat 160 cm 50 kg, meikkaan, pitkät hiukset, kiva tyyli - mikään ei pelasta rumaa naamaa.
Minkä kokoiset ja malliset tissit?
T. Ruma ja pienimunainen mies.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisitko tehdä jotain asialle?
Mitä voin tehdä? Mitat 160 cm 50 kg, meikkaan, pitkät hiukset, kiva tyyli - mikään ei pelasta rumaa naamaa.
Jospa se ongelma on enemminkin sun pään sisällä kuin päässä?
Minä olen 166cm ja 53kg eli suht samaa kokoluokkaa kuin sinä. Meikkaan, minulla on pitkät hiukset ja ihan kiva tyyli myös. Naamani on naisversio Lauri Tähkästä ja silti on aina miehiä riittänyt. Vaikeinta on ollut silloin kun olen tuijottanut maahan ja näyttänyt hapanta naamaa. Helpointa kun olen hymyillyt ja antanut ilon näkyä kasvoilla.
Paras olisi tehdä yhteiskunnalle jotain.