Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rumana naisena eläminen on kamalaa

Vierailija
04.09.2020 |

Työelämässä syrjitään, kadulla haukutaan, kukaan ei lähesty, miehet kiertävät mahdollisimman kaukaa kadulla, katsotaan inhottavilla ilmeillä, haukutaan selän takana, sinua ei oteta tosissaan, mielipiteesi sivuutetaan, sinua inhotaan millainen tahansa olit...

Kommentit (71)

Vierailija
41/71 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maskin käyttäminen on ollut miehenä hyvin silmiä avaava kokemus. Muutuin ilmasta taas ihmiseksi, joka saa naisilta katseita. Se on tämä mun ruma nenä ja lapsenkasvoisuus, mikä pysäyttää naisten mielenkiinnon. Kun vedän maskin naamaan, niin yhtäkkiä minut taas huomataan. Rumuutta ei saa anteeksi, näin se on.

Ota nyt huomioon että niin harvalla on maski että ihmiset kiinnittää suhun huomiota sen takia. Enkä feissarina kyllä yrittäisi lähestyä sitä potentiaalisesti sairasta maskin käyttäjää.

Vierailija
42/71 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maskin käyttäminen on ollut miehenä hyvin silmiä avaava kokemus. Muutuin ilmasta taas ihmiseksi, joka saa naisilta katseita. Se on tämä mun ruma nenä ja lapsenkasvoisuus, mikä pysäyttää naisten mielenkiinnon. Kun vedän maskin naamaan, niin yhtäkkiä minut taas huomataan. Rumuutta ei saa anteeksi, näin se on.

Ota nyt huomioon että niin harvalla on maski että ihmiset kiinnittää suhun huomiota sen takia. Enkä feissarina kyllä yrittäisi lähestyä sitä potentiaalisesti sairasta maskin käyttäjää.

Oletuksesi että maskin käyttäjä on potentiaalisesti sairas on kyllä erittäin kummallinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/71 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin ja tuo kirjoituksesi on eniten osoitus siitä että kun on tietty päähänpinttymä, niin kaikki mitä tapahtuu tulkitaan sen kautta ja ruokitaan omaa katkeruutta. Voihan olla että saat nyt naisilta katseita koska naamasi ei näy. Todennäköisemmin kuitenkin maskin takia. Enkä ymmärrä mikä logiikka on tuossa että feissarit muka todennäköisemmin "kiusasivat" rumaa miestä. Kuulostaa siltä että selität rumuudellasi ihan kaiken ja se on isoin ongelmasi.

Vierailija
44/71 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä meidän huudeilla on maski noin joka toisella. Etenkin julkisissa liikennevälineissä on jo aika monella.

Voihan siinä efektissä olla sitäkin osin, mutta seison silti muuten kommenttini takana. Mä olen siis mies joka on saanut kuulla vittuilua naamastaan koko ikänsä. Vauva, bambisilmä, jne.

Kyllä maski ihan selkeästi ruman sosiaalista tasoa nostaa. Ruma mies ei saa huonoa kohtelua, hän ei lähinnä saa yhtään mitään kohtelua, hän on ilmaa. Saat seistä asiakaspalvelijan edessä, ja hän on kuin sinua ei olisi. Hei, anteeksi, kröhöm..

Vierailija
45/71 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lopeta nyyhkyttäminen, hanki itsetunto. Epävarmuus ja itsesääli todella saa ihmiset kaikkoamaan ympäriltä.

En ole ap, mutta olen myös ruma. Lopeta sinä tollainen lässyttäminen. Itse olin ihan iloinen ja pidin ulkonäöstäni - kunnes tuli monelta suunnalta sitä lyttäämistä ja kiusaamista juurikin ulkonäköni tähden. Kas kun sinun fraasisi ei silloin toiminut, että se hyvää fiilistä sädehtivä persoona ei vaan toimi. Toki olen ollut epävarma ja itsesääliäkin on ollut tässä jälkeenpäin, enää ei ole. Se ei poista sitä faktaa, että olen ruma ja sen mainitseminen ei ole mitään surkuttelua. Olet kyllä todella herkkähipiäinen itse, jos tosiasioiden toteaminen on automaattisesti itsesääliä.

Vierailija
46/71 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On varmaan olemassa rumia ihmisiä, jotka kärsivät siitä. Mutta minun lähipiirissä on paljon ns. rumia naisia, joilla menee erittäin hyvin. Itse asiassa sattumalta kahdella rumalla kaverillani on kaikkein mukavimmat ja luotettavimmat miehet.

Yksi kaverini on rehellisesti ilman meikkiä ja hiusten laittoa naamasta aika ruma. Silti hän on aina hyvin huoliteltu, kauniit tyylikkäät vaatteet, trendikäs kampaus ja meikkiä sopivasti. Lisäksi mikä tekee hänessä tosi paljon, on kasvoihin sopivat silmälasit. Ne ikäänkuin luovat kasvot uudestaan ja muuttavat huonoja mittasuhteita. Laittautuneena kaverini on oikein mukavan näköinen, hänellä on kiva luonne ja hän on kaiken kaikkiaan loistava tyyppi. Ihana mies, kiva työ ja lapsia on ja hänen elämä vaikuttaa minusta ihan täydelliseltä.

Auttaisiko jos kävisit asiantuntevassa silmälasikaupassa? Näyttävä ja trendikäs kampaus tekee myös ihmeitä, samoin kuin kivat vaatteet. Usein selkeästi kivan väriset vaatteet vievät huomiota esim. huonommasta ihosta. Tämän huomasin Intiassa, kun ihan mitäänsanomattomat vanhat ruttunaamatkin näyttivät herttaisilta värikkäissä sareissaan.

Vierailija
47/71 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rumana miehenä on vielä kauheampaa. Ruma nainen sentää kelpaa rumalle miehelle, ruma mies ei kelpaa kenellekkään.

Niin rumaa miestä ei olekaan, jolle kelpaisin, joten lakkaa sössöttämästä mitään naisen elämän helppoudesta.

Vierailija
48/71 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäisenä menisin kokeneelle meikkaajalle. Jos olet katsonut netin muuttumisvideoita, niin huomaat, että hyvällä meikillä kahdeksankymmpisistä mummoista saa vetävän näköisen kaunottaren.Naisena sinulla on paljonvaltteja hihassasi, kun meikillä voi tehdä haluttuja muutoksia. Enkä tarkoita nyt mitään ripsivärin ja huulikiiltoa. Tsemppiä!

Vierailija
49/71 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta on ollut ihan mukavaa, nyt kun olen saanut ikää ja kiloja ja naama alkaa rapistua.

Nuorena VIHASIN sitä, että miehet tulivat iholle jatkuvasti. Luulivat, että halusin kuulla joltain ventovieraalta kuinka kaunis tai seksikäs olen. Jatkuva käsiksi käymisen uhka oli läsnä, ja ”ihailijoita” parveili ympärillä. Siitä minun olisi imarreltu pitänyt olla, kun joku ääliö päätti lausua jotain ylistävää ulkonäöstäni. Pah.

Minä niin nautin tästä iästä ja näistä kiloista.

N47

Tämä. Kukaan ei purista tissistä tai takapuolesta baarissa. Miehet keskittyvät kuuntelemaan kun puhun. Minut on palkattu osaamisen takia, ei seinäkoristeeksi.

Vierailija
50/71 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Dysmorfinen ruumiinkuvan häiriö?

Tämä. Itse nyt 46v. Kouluaikana koko peruskoulun sain kuulla olevani oksettavan ruma. Lukion aikana muut ihmettelivät aluksi miksi kaltaiseni hylkiö on siellä. Olin yksin, ehkä muutama uskovainen opiskelija joskus jutteli kanssani ehkä lähimmäisenrakkaudesta. Tiedän, että minussa on jotain luotaantyöntävää ulkoisesti, mutta parikymppisenä ja vanhempana en tiedä mikä eksaktisti tekee minusta ruman.. Tiedän vain tunteen tasolla että olen vastenmielisen näköinen. Nyt 46v, alan kallistumaan siihen että ruumiinkuva vääristynyt varmaan. Se on vaikuttanut useaan asiaan: olen ollut mielestäni liian ruma periyttämään geenejäni eteenpäin, liian ruma lähestymään miehiä, liian ruma ihan kaikkeen..., Ehkä ei ole liian myöhäistä korjata päätään ja elää 50-kymppisenä ns. tavallisen näköisenä muiden joukossa. T. Lapseton.

Vierailija
51/71 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

[

Jos ongelmasi on pelkästään ruma naama, opettele meikkaamaan parhaat puolesi esiin ja piilottamaan rumat. Jos sekään ei auta, filleriä naamaan tai leikkauspöydälle.

Eli pitäisi käyttää tunti meikkaamiseen joka kerta ennen kuin poistuu kotoa? Tai en tiedä kauanko oikeasti ruman naaman meikkaamiseen menisi, itselläni menee normimeikin tekemiseen 15-20 minuuttia ja se ei peitä mitään rumia kasvonpiirteitä vaan on aika naturel.

Ymmärrätkö muutenkaan miten itsetunto toimii? Mitä se auttaa että saa arvostusta jonkin naamarin takaa, kun tietää että ilman sitä naamaria ihmiset kohtelisivat yhtä kamalasti kuin ennenkin eikä kukaan mies pidä viehättävänä? Ja kerro miten kirurgi voi muuttaa kasvojen mittasuhteita, muotoa ja luustoa? Nenää voi joo pienentää ja huuliin laittaa täytettä yms, mutta kun joidenkin naamassa on vähän muutakin vialla kuin jokin yksittäinen kauneusvirhe.

Tuo on muuten jännä juttu, että olen koko elämäni ajan ihmetellyt miten minusta ei jotenkin kummasti pidetä tein mitä hyvänsä. Jos joku nätti ihminen käyttäytyy täsmälleen samalla tavalla niin se nähdään vain positiivisena ja hän on aawww niin ihana :3, mutta kun minä käyttäydyn samalla tavalla niin olen kamala ihminen. En keksi mitään muuta selitystä kuin että minusta ei vain pidetä koska olen ruma enkä voi edes teoriassa käyttäytyä niin, että minusta pidettäisiin (tai siis toki on aina ne harvat kiltit ihmiset, mutta kun puhutaan enemmistöstä).

Ajattele asia siltä kannalta, että olet edellisessä elämässäsi tehnyt pahoja asioita tai elänyt huonosti. Nykyisen elämäsi fenotyyppinen rumuus on siis ansaittu ja oikeutettu. Kun reflektoit skeemaasi asiasta ja hyväksyt sen, on paljon helpompi viihtyä omassa rangaistussa ruumiissasi.

Vierailija
52/71 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
53/71 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

[

Jos ongelmasi on pelkästään ruma naama, opettele meikkaamaan parhaat puolesi esiin ja piilottamaan rumat. Jos sekään ei auta, filleriä naamaan tai leikkauspöydälle.

Eli pitäisi käyttää tunti meikkaamiseen joka kerta ennen kuin poistuu kotoa? Tai en tiedä kauanko oikeasti ruman naaman meikkaamiseen menisi, itselläni menee normimeikin tekemiseen 15-20 minuuttia ja se ei peitä mitään rumia kasvonpiirteitä vaan on aika naturel.

Ymmärrätkö muutenkaan miten itsetunto toimii? Mitä se auttaa että saa arvostusta jonkin naamarin takaa, kun tietää että ilman sitä naamaria ihmiset kohtelisivat yhtä kamalasti kuin ennenkin eikä kukaan mies pidä viehättävänä? Ja kerro miten kirurgi voi muuttaa kasvojen mittasuhteita, muotoa ja luustoa? Nenää voi joo pienentää ja huuliin laittaa täytettä yms, mutta kun joidenkin naamassa on vähän muutakin vialla kuin jokin yksittäinen kauneusvirhe.

Tuo on muuten jännä juttu, että olen koko elämäni ajan ihmetellyt miten minusta ei jotenkin kummasti pidetä tein mitä hyvänsä. Jos joku nätti ihminen käyttäytyy täsmälleen samalla tavalla niin se nähdään vain positiivisena ja hän on aawww niin ihana :3, mutta kun minä käyttäydyn samalla tavalla niin olen kamala ihminen. En keksi mitään muuta selitystä kuin että minusta ei vain pidetä koska olen ruma enkä voi edes teoriassa käyttäytyä niin, että minusta pidettäisiin (tai siis toki on aina ne harvat kiltit ihmiset, mutta kun puhutaan enemmistöstä).

Ajattele asia siltä kannalta, että olet edellisessä elämässäsi tehnyt pahoja asioita tai elänyt huonosti. Nykyisen elämäsi fenotyyppinen rumuus on siis ansaittu ja oikeutettu. Kun reflektoit skeemaasi asiasta ja hyväksyt sen, on paljon helpompi viihtyä omassa rangaistussa ruumiissasi.

Olet sairas. Voin kuvitella että olet vastenmielistä seuraa, riippumatta siitä miltä näytät.

Vierailija
54/71 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ihan samoja kokemuksia eli miehet menee karkuun ja työkaverit on syrjineet. Ulkonäöltäni olen perusnätti. Sanoisin että paljon on tuurista kiinni. Tiedän myös monia suosittuja rumempia naisia.

Vierailija
55/71 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

[

Olet sairas. Voin kuvitella että olet vastenmielistä seuraa, riippumatta siitä miltä näytät.

Terve ja hyvinvoiva olen kiitos vain arveluista. Samoin ystäväpiiri on laaja, kumppani löytyy ja minua rakastetaan. Samoin ulkonäkööni olen tyytyväinen. Miten ihmeessä joku voi tuosta perspektiivistä vetäistä palkokasvin sinukseen?

Vierailija
56/71 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rumana miehenä on vielä kauheampaa. Ruma nainen sentää kelpaa rumalle miehelle, ruma mies ei kelpaa kenellekkään.

Täällä kaikki vastailevat kuin se parisuhteen puuttuminen olisi ruman suurin ongelma. Ei ole! Nykyisin se on syrjintä työelämässä ja ihan avoin tuijotus ja pilkkaaminen esim. ulkona kadulla, baarissa jne. Ilman työpaikkaa ei voi saada rahaa, jolla maksaa plastiikkakirurgille. Tiesittekö, että esim. kasvojen kohotus maksaa yli 10000 euroa?

Vierailija
57/71 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikuttaa mt-ongelmalta. "Kaikki" ilkkuvat sinua, niin varmaan. Jos sulla ei ole jotain synnynnäistä epämuodostumaa tai sairaudesta/onnettomuudesta syntynyttä vammaa, et voi olla niin ruma, että kaikki tuijottavat.

Voi kun tietäisit. Nuorena minulla oli akne ja ihottuma, ja melko törkeää kommenttia kyllä sain ulkonäöstäni, sekä tutuilta että ventovierailta, nuorilta ja aikuisilta. Asiattomaan kohteluun siis riitti pelkkä ihosairaus. Törkeää kohtelua voi siis saada vaikka ei edes olisi mitenkään epämuodostunut tai vammautunut.

Vierailija
58/71 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On varmaan olemassa rumia ihmisiä, jotka kärsivät siitä. Mutta minun lähipiirissä on paljon ns. rumia naisia, joilla menee erittäin hyvin. Itse asiassa sattumalta kahdella rumalla kaverillani on kaikkein mukavimmat ja luotettavimmat miehet.

Yksi kaverini on rehellisesti ilman meikkiä ja hiusten laittoa naamasta aika ruma. Silti hän on aina hyvin huoliteltu, kauniit tyylikkäät vaatteet, trendikäs kampaus ja meikkiä sopivasti. Lisäksi mikä tekee hänessä tosi paljon, on kasvoihin sopivat silmälasit. Ne ikäänkuin luovat kasvot uudestaan ja muuttavat huonoja mittasuhteita. Laittautuneena kaverini on oikein mukavan näköinen, hänellä on kiva luonne ja hän on kaiken kaikkiaan loistava tyyppi. Ihana mies, kiva työ ja lapsia on ja hänen elämä vaikuttaa minusta ihan täydelliseltä.

Auttaisiko jos kävisit asiantuntevassa silmälasikaupassa? Näyttävä ja trendikäs kampaus tekee myös ihmeitä, samoin kuin kivat vaatteet. Usein selkeästi kivan väriset vaatteet vievät huomiota esim. huonommasta ihosta. Tämän huomasin Intiassa, kun ihan mitäänsanomattomat vanhat ruttunaamatkin näyttivät herttaisilta värikkäissä sareissaan.

Jospa ap on jo kokeillut noita kaikkia asioita?

Vierailija
59/71 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoja kokemuksia. Joku mainitsi tuon dysmorfisen ruumiinkuvan häiriön, englanniksi löytyy paremmin tietoa, Suomessa tuo ei taida kuulua edes diagnostiikan piiriin. Kaikki oireet tästä sairaudesta minulla on, meikkaan monta tuntia ennen kun voin mennä ulos, häpeän itseäni, en pysty olemaan valokuvissa, välttelen julkisia paikkoja, saan paniikkioireita, uskon että minulle nauretaan ynnä muuta.

Uskon silti, että olen todellakin ruma, vaikka olisinkin samalla liian fiksoitunut siihen. Kohtelu on kuitenkin olemassa, mikroilmeet, eleet, olen kuin ilmaa tai vastaavasti liian esillä negatiivisessa valossa. 

Toivon, että jossain kohti riittää tämä elämäni rajoittaminen kuitenkin, ja uskallan lähteä vaikka lenkille. On aika peestä olla lähes 24/7 kotona, kun ei kehtaa mennä ihmisten ilmoille meikilläkään. Menen vain silloin kun on pakko. 

Vierailija
60/71 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulle kävisi ruma nainen hyvinkin, jos nyt on muuten kiva ja mulla on hänen kanssaan kivaa. Toki rumuudellakin on aste-eroja, ehkä sellainen meemitasoinen rumuus mitä löytyy jos laittaa googlen kuvahakuun ugly woman, olisi vähän liikaa minullekin. Vaan eihän ne mitään tavallisia rumia naisia olekaan, vaan jollain tavalla epämuodostuneita tai esim. onnettomuuteen joutuneita ( sinänsä kyllä tulee surullinen olo heidän puolestaan).

Joka tapauksessa, minulle kävisi ihan hyvin rumakin nainen. Oikeastaan useimmat naiset, joita olen yrittänyt tässä viiden kuuden vuoden sisään, ovat olleet ainakin jossain määrin rumia. Itse en ole mitenkään mahdottoman ruma mies, sanoisin että olen aika tavallisen näköinen mutta en vain ole seksikkään näköinen, enkä myöskään ole pitkä. Treenattu kyllä olen.

Näissä jutuissa rumahkojen naisten kanssa viimevuosina, olen oppinut, että oli nainen sitten kuinka ruma ja epäsosiaalinen ja elämässä menestymätön itse, niin kummasti nainen kaipaa sitä alfamiestä. Naiset tuntuvat ihan tosissaan ajattelevan, että täysin riippumatta siitä minkätasoisia itse ovat, heille vielä löytyy se oma tosi suosittu mies. Tätä seikkaa kannattaisi ehkä sinunkin, ap, hiukan pohtia ja punniskella.

M/40

Ei millään pahalla, mutta älä viitsi jauhaa p*skaa. Tuota höpöhöpöä et usko itsekään.

Tämä. Itse olen ruma nainen enkä todellakaan edes kehtaisi yrittää mitään komeita alfoja. Mutta ei ne rumatkaan miehet joista itse olen tykännyt, ole tykänneet minusta. Kyllä ne saattavat huolia seksin takia, mutta mitään rakkautta tai arvostusta ei heru.

Toisinsanoen minä en saa siitä mitään, muuta kuin sydänsuruja.

Ei miehillä ole vaikeaa koska naiset eivät tuolla tavalla hyväksikäytä rumia miehiä emotionaalisesti.

Siitähän on tehty tutkimuksia kun, että miehet ovat epäempaattisia rumia naisia kohtaan, mutta naisilla samaa ei esiinny.

Tuskin rumille miehille esimerkiksi naiset huutelee kadulla kuinka rumilus olet? Veikkaan että rumat miehet saavat olla aika rauhassa naisilta.

Minua on jopa uhattu vetää turpaan koska olen ruma. Koulussa pojat töni, potki ja sylki päälleni koska olen ruma. Tekikö tytöt rumille pojille samaa, kysyn vaan?

Varmasti iso osa naisten kokemasta väkivallasta kun selittyy tällä. Mies ei ole saanut muuta kuin sellaisen naisen, josta ei edes ole aidosti kiinnostunut ja sitten jos se nainen sanoo yhdenkin väärän sanan niin turpiin tulee.

Kauniiden naisten kanssa miehet aina käyttäytyy hyvin vaikka se nainen olisi ihan typerä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kuusi