Erittäin henkilökohtainen kysymys: jätitkö ehkäisyn salaa pois?
KKuinka monta av-mammaa on jättänyt ehkäisyn salaa kumppaninsa tietämättä pois? Miten mies reagoi kun tulit "vahingossa" raskaaksi? Oliko vihainen, pakottiko aborttiin tms vai ilahtuiko? Tunnusta anonyymisti.
Kommentit (85)
Miehillä huonot vaihtoehdot.
Joko olet huonossa suhteessa lapsen takia tai olet paska isä ja lähdet.
Lapsi oli suunniteltu, tietenkin. En tunne ketään joka olisi jättänyt ehkäisyn yksin pois.
[quote author="Vierailija" time="11.10.2013 klo 16:50"]
[quote author="Vierailija" time="11.10.2013 klo 16:44"]
En välttämättä silti esim. jollekin yhdenyönjutulle kertoisi ettei minulla ole mitään ehkäisyä käytössä, ellei hän itse kysyisi asiasta.
[/quote]
Eli sinulle on ihan okei tulla raskaaksi jollekin satunnaispanolle? Tyylikästä.
[/quote]
Niin, oletko koskaan aiemmin kuullut, että meitä ihmisiä on monenlaisia. Kaikille se heteroseksuaalinen parisuhde ei ole eensisijainen vaihtoehto. Suuntautuminen näissä asioissa ei kuitenkaan vaikuta ihmisen haluun saada lapsia tai kykyyn huolehtia heistä.
Oikeasti vastaukseni oli aika hypoteettinen, koska mulla ei ole eläessäni ollut montaakaan yhdenyönjuttua, ja tuskin tulee runsain mitoin olemaankaan, kun en juurikaan baareissa käy.
Niin ja edellinen vielä lisää, onko tyylikkäämpi tapa tulla raskaaksi sitten mennä klinikalle ja pyytää sieltä jonkun ihan kokonaan tuntemattoman miehen spermaa?
juu pilsut "unohdin" kun haluan lisää lapsia, yhden vielä mutta mies ei halua. minä teen kaiken yksin, hoidan lapset, siivoan jne.959159
No jaa, kikkailin jokusen viikon ennen häitä kun oli sovittu että alamme yrittää häiden jälkeen. Laskin siis ihan omaa kuukautiskiertoani ja yritin optimoida sitä hääyötä ajatellen. Ei onnistunut, meni vuosi ennen kuin olin raskaana.
Suurimman osan yrittämisajasta tein sen tavallaan "salaa" mieheltä, ei siksi etteikö hänkin olisi halunnut lasta vaan siksi että yritin elätellä illuusiota normaalista seksielämästä ja vähentää paineita. Itse laskin päiviä tosi tarkkaan, käytin ovulaatiotikkuja jne mutten kertonut siitä miehelle. Kun lopulta menimme lääkäriin selvittämään onko jotain vialla, miehelle tuli yllätyksenä kuinka kauan olimme oikeastaan edes tosissamme yrittäneet - hän ei ollut ajatellut asiaa suurimman osan ajasta.
Juu, en jättänyt salaa, enkä voi ymmärtää niitä naisia, jotka niin tekevät. Mutta en ymmärrä sitäkään, että jos miehet ovat niin ponnekkaasti lapsen hankkimista vastaan, mikseivät he silloin itse ota vastuulleen ehkäisystä huolehtimista?
Kyllä jätin. Lapsi on nyt 2 vuotta ja edelleen olemme yhdessä. Mieheltä olen kysynyt, olisiko valinnut toisin lapsettoman ja lapsellisen elämän välillä, jos lapsi ei olisi tullut yllätyksenä hänelle. Vastaus on aina ei ja että on maailman onnellisin mies pienen poikansa isänä. Suunnittelee jopa toisen lapsen hankkimista tulevaisuudessa.
[quote author="Vierailija" time="11.10.2013 klo 17:26"]
Juu, en jättänyt salaa, enkä voi ymmärtää niitä naisia, jotka niin tekevät. Mutta en ymmärrä sitäkään, että jos miehet ovat niin ponnekkaasti lapsen hankkimista vastaan, mikseivät he silloin itse ota vastuulleen ehkäisystä huolehtimista?
[/quote]
Parisuhde perustuu luottamukseen. Jos yhdessä sovitaan, että tässä suhteessaehkäisykeiona ovat pillerit, siihen on voitava luottaa.
[quote author="Vierailija" time="11.10.2013 klo 17:31"]
[/quote]
Parisuhde perustuu luottamukseen. Jos yhdessä sovitaan, että tässä suhteessaehkäisykeiona ovat pillerit, siihen on voitava luottaa.
[/quote]
Ei tästä ole kyse, vaan siitä, miksi sen ehkäisyn pitää lähes aina olla naisen vastuulla.
Sitten naista syytetään silloinkin, kun oikeasti käy se 1%:n pillerin pettäminen.
[quote author="Vierailija" time="11.10.2013 klo 17:34"]
[/quote]
[/quote]
Ei tästä ole kyse, vaan siitä, miksi sen ehkäisyn pitää lähes aina olla naisen vastuulla.
Sitten naista syytetään silloinkin, kun oikeasti käy se 1%:n pillerin pettäminen.
[/quote]
Ei sen tarvitsekaan. Mutta jos niin on sovittu, siitä pidetään kiinni. Säännölisesti ja oikein otettujen pillereiden pettäessä ei naista voi tietenkään syyttää mistään.
[quote author="Vierailija" time="11.10.2013 klo 17:41"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Ei sen tarvitsekaan. Mutta jos niin on sovittu, siitä pidetään kiinni. Säännölisesti ja oikein otettujen pillereiden pettäessä ei naista voi tietenkään syyttää mistään.
[/quote]
Tämä on vähän epäjohdonmukainen keskustelu. Sanoin, etten ymmärrä naisia, jotka jättävät salaa ehkäisyn pois, ja ihmettelin, mikseivät miehet ota omasta ehkäisystään vastuuta, ja sinä jankkaat minulle luottamuksesta...
Meillä ehkäisy jäi pois jo parin ensimmäisen seurustelu kuukauden jälkeen. Nyt kun lapset ns tehty,niin mies kävi tekemässä vasektomian.
En. Käytettiin ehkäisyä ja siitä huolimatta tulin raskaaksi. Oltiin ihan yhtä järkyttyneitä molemmat että miten tässä nyt näin kävi.
[quote author="Vierailija" time="11.10.2013 klo 17:04"]
Lapsi oli suunniteltu, tietenkin. En tunne ketään joka olisi jättänyt ehkäisyn yksin pois.
[/quote]
Et ehkä tiedä tuntevasi, onhan tuo aika salattu valhe. Minä tunnen ainakin sellaisia, jotka on tulleet vahingossa raskaaksi, mutta tietääkseni en tunne "viekkaudella ja vääryydellä" lapsensa saaneita.
Meillä lapsi tuli yhteisen päätöksen myötä. Jos vahinko sattuisi, siitä keskusteltaisiin yhdessä. Kondomin käytössä on riskinsä, ja miehen tulee olla huolellinen. Toistaiseksi *kop kop* on toiminut. Lapsi on pian viisi eikä pikkusisaruksia ole tulossa.
[quote author="Vierailija" time="11.10.2013 klo 17:46"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Tämä on vähän epäjohdonmukainen keskustelu. Sanoin, etten ymmärrä naisia, jotka jättävät salaa ehkäisyn pois, ja ihmettelin, mikseivät miehet ota omasta ehkäisystään vastuuta, ja sinä jankkaat minulle luottamuksesta...
[/quote]
Mitä epäjohdonmukaista tässä on? Miehet ottavat vastuuta esimerkiksi siten, että he haluavat sopia ehkäisyn käytöstä seksikumppaninsa kanssa ja pidättäytyvät yhdynnästä, kunnes asia on tyydyttävästi ratkaistu. Meillä esimerkiksi pohdittiin kondomien ja pillereiden välillä ja päädyttiin pillereihin yhteisellä päätöksellä. Mies tarjoutui ne maksamaankin ja varmistaa omalta osaltaan, että olen muistanut ottaa ne joka päivä. Minun on mahdotonta ajatella, miten tämä ei olisi vastuun ottamista. Mies suhtautuu ehkäisyyn aivan yhtä vastuullisesti kuin minäkin.
[quote author="Vierailija" time="11.10.2013 klo 17:55"]
[quote author="Vierailija" time="11.10.2013 klo 17:46"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Mitä epäjohdonmukaista tässä on? Miehet ottavat vastuuta esimerkiksi siten, että he haluavat sopia ehkäisyn käytöstä seksikumppaninsa kanssa ja pidättäytyvät yhdynnästä, kunnes asia on tyydyttävästi ratkaistu. Meillä esimerkiksi pohdittiin kondomien ja pillereiden välillä ja päädyttiin pillereihin yhteisellä päätöksellä. Mies tarjoutui ne maksamaankin ja varmistaa omalta osaltaan, että olen muistanut ottaa ne joka päivä. Minun on mahdotonta ajatella, miten tämä ei olisi vastuun ottamista. Mies suhtautuu ehkäisyyn aivan yhtä vastuullisesti kuin minäkin.
[/quote]
Ja tuon perusteella olet ihan vakavasti sitä mieltä, että miehet ihan yleisesti kantavat ehkäisystä yhtä suuren vastuun kuin naisetkin?
No en tosiaankaan jättänyt enkä jättäisi. Jätettiin ehkäisy pois noin vuosi ennen lapsen yrittämistä, jotta e-pillereitä vuosia kestänyt kroppa toimisi kun tarvis tulee. Toista lasta tehdessä oltiin sovittu jo etukäteen, että kun ensimmäinen on vuoden, aloitetaan toisen yrittäminen.
[quote author="Vierailija" time="11.10.2013 klo 16:44"]
En välttämättä silti esim. jollekin yhdenyönjutulle kertoisi ettei minulla ole mitään ehkäisyä käytössä, ellei hän itse kysyisi asiasta.
[/quote]
Eli sinulle on ihan okei tulla raskaaksi jollekin satunnaispanolle? Tyylikästä.