Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Erittäin henkilökohtainen kysymys: jätitkö ehkäisyn salaa pois?

Vierailija
11.10.2013 |

KKuinka monta av-mammaa on jättänyt ehkäisyn salaa kumppaninsa tietämättä pois? Miten mies reagoi kun tulit "vahingossa" raskaaksi? Oliko vihainen, pakottiko aborttiin tms vai ilahtuiko? Tunnusta anonyymisti.

Kommentit (85)

Vierailija
41/85 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.05.2014 klo 01:34"]

Jätin. Koska olimme asuneet kolme vuotta avoliitossa, mutta mies ei ollu kosinut tai vaikuttanut innostuneelta perheen perustamisesta ja minä olin jo 33-vuotias. Sain ihanan lapsemme enkä kadu. Mieskin kosi muutama kuukausi sen jälkeen kun sain tietää raskaudesta ja alkoi heti suunnitella ison, yhteisen talon hankintaa. Elämäni paras päätös.

Ja en ole alempaa sosiaaliluokkaa, vaan ihan kauppatieteiden maisteri. 

[/quote]

Ainoastaan koulutuksen perusteella et ole, muuten kyllä melko pohjalla ryömit. Tuskin muutkaan toimet elämässäsi kestää päivänvaloa tuollaisella moraalilla.

Vierailija
42/85 |
11.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain veritulpan pillereistä ja jouduttiin siirtymään kortsuihin, koska hormonaalinen ehkäisy oli mulle hengenvaarallinen. Mies kyllästyi kortsuihin parissa kuukaudessa ja alkoi räyhätä että teen hänen seksielämästään niillä helvetin. Ei auttanut selittää että en tahallani saanut sitä tulppaa, mies syytti minua siitä että pillerit ei sopineet. Käytiin yhdessä ehkäisyneuvolassa kuuntelemassa mitä lääkäri kertoi miehelle siitä tulpasta. Mies vaati mulle kuparikierukkaa mutta mulla oli ikää 20 enkä ollut synnyttänyt eikä sitä suositeltu. Alettiin luottaa varmoihin päiviin ja tulin raskaaksi alta aikayksikön. Mies painosti aborttiin, minä kävin vielä senkin helvetin läpi. Kaavinnassa menetin mahdollisuuteni tulla raskaaksi. Erosimme, mies on perustanut kolme vuotta sitten perheen ja on pienen vauvan isä.

Olin tyhmä ja nuori ja nyt ikuisesti katkera.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/85 |
11.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.10.2013 klo 17:04"]

Miehillä huonot vaihtoehdot.

Joko olet huonossa suhteessa lapsen takia tai olet paska isä ja lähdet.

[/quote]

Kortsun käyttö ja selibaatti ovat vaihtoehtoja myös.

Vierailija
44/85 |
11.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
45/85 |
11.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama ehkäisenkö vai en, raskaaksi ei tule ilman seksiä ja miesä ei kiinnosta koko touhu :(

Vierailija
46/85 |
06.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä saan lähes vahtia, ettei mieheni vaihda pillereideni tilalle jotain vitamiinitabletteja. Hänellä on ollut kamala vauvakuume jo yli vuoden ja hän kommentoi jatkuvasti pillereiden syömistäni. Asiaa ei auta, että olen itsekin vauvakuumeinen. Järki on onneksi pysynyt vielä päässä. En halua lasta tilanteeseen, jossa asumme tilapäisesti 700 kilometrin päässä toisistamme ja olen keskellä opintoja.

Vierailija
47/85 |
06.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole, en aio enkä tunne ketään, joka olisi näin tehnyt (tai ainakaan tiedä kenenkään tehneen näin, eipä kukaan ole mulle aiheesta avautunut). 

Mä haluan tulla raskaaksi niin, että voidaan molemmat miehen kanssa olla ihan onnemme kukkuloilla asiasta ja kaksin hekumoida ja suunnitella. Sellanen salailu ja toisen osapuolen vastahakoisuus veisi osansa siitä ilosta.

Vierailija
48/85 |
11.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole jättänyt, ihan yhdessä ollaan sovittu lasten saamisesta.

Mutta miespuolisella kaverilla hieman eri tilanne. Miehellä oli jo kahdelle naiselle lapsia ja sanoi ettei enää tahdo lapsia. Alkoi seurustella ja hups vain tämä nainen oli tullut "vahingossa" raskaaksi. No lapsi tuli, ja niin tuli toinenkin. Mies kävi sterilisaatiossa.

Vierailija
49/85 |
11.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ois ollut vähän mahdotonta, en voi tulla raskaaksi. Yhteinen lapsi on ja adoptoitu :D

Vierailija
50/85 |
11.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ole niin tehnyt mutta ystäväpiirissä ja tuttujen joukossa on useampikin sellainen, joillekin "vahinko" on käynyt useamman kertaa eri miesten kanssa. En ole toistaiseksi koskaan kuullut tosielämässä että vahinko olisi tapahtunut siitä syystä että mies ei halua käyttää kortsua vaikka nainen on sanonut ettei käytä mitään ehkäisyä. Tai olen kuullut kun nainen on yksikseen ollut kertomassa asiasta, juttu on yleensä paljastunut siinä vaiheessa kun miestä aletaan kiusoittelemaan asiasta. Mies yleensä sanoo että "täh, pirkko käytti pillereitä niin kortsulle ei ollut tarvetta". Silleen nämä jutut paljastuu porukoissa :)

Vierailija
51/85 |
11.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jättänyt. Mutta mullakin on ystävä, joka teki temput satunnaiselle petikumppanilleen, koska halusi lapsen. Lapsi on kohta kolme vuotias ja ystäväni vieläkin ihmettelee, miksi tämä "isä" ei halua olla isä. Tosin tällä sankarilla oli toinen perhe toisaalla ja tämä toinen nainen samaan aikaan raskaana. Tästä ei ystäväni tiennyt mitään. 

Vierailija
52/85 |
11.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli ehkäisynä kumi sekä ennen lapsia että lasten välissä. Joten aika vaikea mun oli sitä naisena jättää salaa pois :) Ukko kyllä yritti sen jättää pois aina silloin tällöin ja lopulta esikoinen sai alkunsa, kun se sitten kerran jäi pois kun en jaksanut jankata. Mutta eipä ole mies koskaan mua syyllistänyt asiasta, enkä kyllä minäkään ukkoa. Meni aika 50/50 molemmille se moka, joka tosin on mitä ihanin tyttö :)

Nykyään mulla on kierukka, jota en aio ottaa salaa pois. Lapsiluku on täynnä.

Vierailija
53/85 |
11.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällaiset naiset ansaitsevat kaatua portaissa ja saada keskenmenon. Ja olen ihan vilpittömästi tätä mieltä.

Vierailija
54/85 |
11.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En.

Tietenkään. Meillä oli ehkäisynä muuten kondomi, joten kyllä mies huomasi kun se jäi pois.

Vierailija
55/85 |
11.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En.

Vierailija
56/85 |
11.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.10.2013 klo 16:27"]

Tällaiset naiset ansaitsevat kaatua portaissa ja saada keskenmenon. Ja olen ihan vilpittömästi tätä mieltä.

[/quote]

Millaiset naiset? Sellaisetko, jotka on samanlaisia, kuin kysymyksen esittäjä? Vai sellaisetko, jotka tietävät, että kaverit on jättänyt salaa ehkäisyn pois?

Vierailija
57/85 |
11.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystäväni teki näin surusteltuaan 3kk miehen kanssa.

Oli sitten niin "yllättynyt" että oho nyt kävi näin. Mies lähti lätkimään ja ystävästäni tuli katkera yh äiti.

Viljelee negatiivisia kommentteja kaikesta, ei nää enää missään mitään positiivista.

Yritti kaiketi saada itselleen saman elämäntilanteen kauheella kiireellä kuin minulla.

Mieheni kanssa toimiva ja pitkä parisuhde sekä suunniteltu lapsi.

Kuinkas kävikään... elämä ei ole kilpajuoksua.

-netta-

Vierailija
58/85 |
11.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole, enkä tunne ketään joka olisi tehnyt niin. Kaikki lapset tuttavapiirissä ovat olleet suunniteltuja. Vahinkoraskautumiset taas ovat olleet aitoja vahinkoja, joissa ollut kondomi käytössä, joten naisella ei ole oikein mitään huijaamisen mahdollisuuksia ole ollut.

Itse en suostu huolehtimaan mistään ehkäisystä, koska haluaisin vauvan, sitten kun en lapsia enää halua, menen sterilisaatioon. Jos joku muu ei lapsia halua juuri nyt tai minun kanssani, hänen ongelmansa, en rupea sen vuoksi mulle jokaisesta kokeilemastani ehkäisymenetelmästä tulevia inhottavia sivuoireita kärsimään. Mutta en ole kyllä kellekään ikinä valehdellutkaan, että käyttäisin ehkäisyä. En välttämättä silti esim. jollekin yhdenyönjutulle kertoisi ettei minulla ole mitään ehkäisyä käytössä, ellei hän itse kysyisi asiasta. Ei minusta voi mitenkään lähtökohtaisesti olettaa, että jokainen nainen söisi pillereitä. Se, joka ei lapsia halua, huolehtikoon myös että ehkäisy on kunnossa. Mutta tietenkään valehdella ei saa.

Vierailija
59/85 |
11.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella, todella kusipäinen temppu tehdä. Yksi entinen tuttuni teki noin. En ikinä voisi itse olla niin kiero ja itsekäs.

Vierailija
60/85 |
11.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.10.2013 klo 16:33"]

[quote author="Vierailija" time="11.10.2013 klo 16:27"]

[/quote]

Millaiset naiset? Sellaisetko, jotka on samanlaisia, kuin kysymyksen esittäjä? Vai sellaisetko, jotka tietävät, että kaverit on jättänyt salaa ehkäisyn pois?

[/quote]

Mitä veikkaat?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi yksi