Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Erittäin henkilökohtainen kysymys: jätitkö ehkäisyn salaa pois?

Vierailija
11.10.2013 |

KKuinka monta av-mammaa on jättänyt ehkäisyn salaa kumppaninsa tietämättä pois? Miten mies reagoi kun tulit "vahingossa" raskaaksi? Oliko vihainen, pakottiko aborttiin tms vai ilahtuiko? Tunnusta anonyymisti.

Kommentit (85)

Vierailija
21/85 |
06.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän vain aikaistin suunnitelmia jättämällä pillerit salaa 3kk sovittua aiemmin. Mies oli tietenkin onnellinen vahingosta.

Vierailija
22/85 |
06.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tekisi tuollaista salaa missään nimessä. Jos täytyy miehen selän takana tuollaista tehtailla niin ei ole parisuhde kyllä kunnossa.

Eräs ystäväni teki kylläkin tällaisen tempun salaa mieheltään. Kertoi ihan avoimesti minulle, koska tiesi, etten juoruaisi. Katuu nyt sitten kuitenkin, koska:

-mies ei osallistunut vauvan hoitoon tai kustannuksiin yhtään

-mies otti hatkat muutaman kk jälkeen

-aina kun ystäväni katsoo lastaan, on se hänelle vain muistutus vilunkipelistä eikä kahden ihmisen rakkauden tuotos

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/85 |
06.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se hyvä puoli on siinä ettei tule helposti raskaaksi on ettei kukaan voi epäillä että olisin huijannut kun molempia lapsia piti tekemällä tehdä melkein 2 vuotta ;)

Vierailija
24/85 |
06.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naurattaa vähän se kuinka paljon noissa vastauksissa on "En minä mutta kaveri".

Vierailija
25/85 |
06.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.05.2014 klo 12:22"]

Naurattaa vähän se kuinka paljon noissa vastauksissa on "En minä mutta kaveri".

[/quote]

Minä voin ihan rehellisesti sanoa, että oikeesti kyseessä oli kaverini, en minä itse. Me kun käytettiin kumia, koska mitään pillereitä en halunnut syödä. Eli ei ole mahdollista, että rengas tai pillerit olisi "vahingossa" jäänyt vaikka pois. Ja meillä mies kinusi vauvaa melkein 3 vuotta, ennen kuin lämpenin ajatukselle. Tällaiset asiat on mielestäni sellaisia, mitä molempien täytyy saada pohtia aikansa ja sitten päätös tehdään yhdessä. Se päätös kun vaikuttaa koko loppuelämään, halusi tai ei.

Olen siis tuo 64

Vierailija
26/85 |
06.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.10.2013 klo 21:17"]Sain veritulpan pillereistä ja jouduttiin siirtymään kortsuihin, koska hormonaalinen ehkäisy oli mulle hengenvaarallinen. Mies kyllästyi kortsuihin parissa kuukaudessa ja alkoi räyhätä että teen hänen seksielämästään niillä helvetin. Ei auttanut selittää että en tahallani saanut sitä tulppaa, mies syytti minua siitä että pillerit ei sopineet. Käytiin yhdessä ehkäisyneuvolassa kuuntelemassa mitä lääkäri kertoi miehelle siitä tulpasta. Mies vaati mulle kuparikierukkaa mutta mulla oli ikää 20 enkä ollut synnyttänyt eikä sitä suositeltu. Alettiin luottaa varmoihin päiviin ja tulin raskaaksi alta aikayksikön. Mies painosti aborttiin, minä kävin vielä senkin helvetin läpi. Kaavinnassa menetin mahdollisuuteni tulla raskaaksi. Erosimme, mies on perustanut kolme vuotta sitten perheen ja on pienen vauvan isä.

Olin tyhmä ja nuori ja nyt ikuisesti katkera.

[/quote]

Onneksi pääsit eroon tuollaisesta miehestä! Tapahtuiko kaavinnassa jotain komplikaatioita kun et saa lapsia?

Vierailija
27/85 |
06.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.10.2013 klo 17:26"]

Juu, en jättänyt salaa, enkä voi ymmärtää niitä naisia, jotka niin tekevät. Mutta en ymmärrä sitäkään, että jos miehet ovat niin ponnekkaasti lapsen hankkimista vastaan, mikseivät he silloin itse ota vastuulleen ehkäisystä huolehtimista?

[/quote]

Olisiko kyse siitä puolisoiden välisestä luottamuksesta,siitä jonka perään tälläkin palstalla monasti kohistaan. Kyllä miehenkin tulisi pystyä luottamaan että homma toimii jos nainen lupaa huolehtia ehkäisystä.

Vierailija
28/85 |
06.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.10.2013 klo 21:17"]

Sain veritulpan pillereistä ja jouduttiin siirtymään kortsuihin, koska hormonaalinen ehkäisy oli mulle hengenvaarallinen. Mies kyllästyi kortsuihin parissa kuukaudessa ja alkoi räyhätä että teen hänen seksielämästään niillä helvetin. Ei auttanut selittää että en tahallani saanut sitä tulppaa, mies syytti minua siitä että pillerit ei sopineet. Käytiin yhdessä ehkäisyneuvolassa kuuntelemassa mitä lääkäri kertoi miehelle siitä tulpasta. Mies vaati mulle kuparikierukkaa mutta mulla oli ikää 20 enkä ollut synnyttänyt eikä sitä suositeltu. Alettiin luottaa varmoihin päiviin ja tulin raskaaksi alta aikayksikön. Mies painosti aborttiin, minä kävin vielä senkin helvetin läpi. Kaavinnassa menetin mahdollisuuteni tulla raskaaksi. Erosimme, mies on perustanut kolme vuotta sitten perheen ja on pienen vauvan isä.

Olin tyhmä ja nuori ja nyt ikuisesti katkera.

[/quote]

Mä olen todella pahoillani sun puolesta. Toivon tuolle sun ex-miehelle todella ikävää elämää.

Vierailija
29/85 |
06.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän yhden tapauksen. Nainen tiesi ettei ehkäisy ole satavarma muttei viitsinyt tehdä asialle mitään, mies uskoi että kaikki on kunnossa kun nainen kerran niin sanoi. No, paksuksihan se pamahti ja ukko vieläkin järkyttynyt asiasta vaikka la on jo käsillä. Toisaalta, mitäs läksi.

Vierailija
30/85 |
06.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.10.2013 klo 16:44"]

En ole, enkä tunne ketään joka olisi tehnyt niin. Kaikki lapset tuttavapiirissä ovat olleet suunniteltuja. Vahinkoraskautumiset taas ovat olleet aitoja vahinkoja, joissa ollut kondomi käytössä, joten naisella ei ole oikein mitään huijaamisen mahdollisuuksia ole ollut.

Itse en suostu huolehtimaan mistään ehkäisystä, koska haluaisin vauvan, sitten kun en lapsia enää halua, menen sterilisaatioon. Jos joku muu ei lapsia halua juuri nyt tai minun kanssani, hänen ongelmansa, en rupea sen vuoksi mulle jokaisesta kokeilemastani ehkäisymenetelmästä tulevia inhottavia sivuoireita kärsimään. Mutta en ole kyllä kellekään ikinä valehdellutkaan, että käyttäisin ehkäisyä. En välttämättä silti esim. jollekin yhdenyönjutulle kertoisi ettei minulla ole mitään ehkäisyä käytössä, ellei hän itse kysyisi asiasta. Ei minusta voi mitenkään lähtökohtaisesti olettaa, että jokainen nainen söisi pillereitä. Se, joka ei lapsia halua, huolehtikoon myös että ehkäisy on kunnossa. Mutta tietenkään valehdella ei saa.

[/quote]

Samaa mieltä, enkä tunne tosiaan itsekään yhtäkään "vahingossa" raskaaksi tullutta naista. Oikeita vahinkoja tiedän, mutta niissä on aina ollut osalisena kondomi.

Vierailija
31/85 |
06.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkään en ole näin tehnyt, enkä tunne ketään muutakaan. Jossain vaiheessa harkitsin asiaa, koska todella tahdoin (tahtoisin yhä) lapsen, mutta mies ei lainkaan. En sanonut huijausaikeitani ääneen, mutta muuten keskustelimme asiasta, minkä tuloksena mies alkoi käyttämään kondomia, koska todellakin halusi itse olla vastuussa ehkäisystä. En oikeasti ymmärrä niitä miehiä, jotka sanovat, etteivät haluaisi lapsia, mutta sitten laiminlyövät kontollaan olevan kondomin käytön. Jos vauva olisi itselle katastrofi, luulisi olevan motivoitunut ehkäsemiseen?!

Kun mieheni alkoi käyttää kondomia, lopetin itse pillereiden syönnin, koska a) ne ovat kalliita (siis kun kuitenkin kortsu käytössä, ovat vain lisäkustannus) b) olin niiden takia haluton ja kuiva c) itse haluaisin tulla raskaaksi, joten hoidelkoot mies ehkäisyhommat. Voin myös sanoa, että todella tunnollisesti on mies kumien kanssa puuhastellut nyt jo puoli vuotta. Minulla ei ole mitään saumaa, eikä mielenkiintoakaan, huijata häntä.

Vierailija
32/85 |
06.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.10.2013 klo 17:04"]

Miehillä huonot vaihtoehdot.

Joko olet huonossa suhteessa lapsen takia tai olet paska isä ja lähdet.

[/quote]

Tai sitten olet hyvä yhteishuoltaja,ja kannat vastuusi lapsesta alusta pitäen vaikket ole enää suhteessa lapsen äidin kanssa.

Miehillä on lastenhoidon suhteen lähes samat vaihtoehdot kuin naisilla, mutta kovin monet tuntuvat päätyvätn pelkiksi viikonloppuisiksi, jos siksikään. Saattavat olla poissaolevia vielä niissä suhteissakin roikkuessaan...

Vierailija
34/85 |
06.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä söin oikeasti pillereitä kun raskaaksi tulin, ja epäilen, että kaikki puhuvat selän takana että olen tarkoituksella jättänyt pillerit pois tms. Ihanaa että näin kävi, vaikka raskaudesta kuuleminen oli niin iso shokki, etten pystynyt aluksi kertomaan siitä kuin miehelle.

Vierailija
35/85 |
07.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli voisit siis omasta puolestasi ottaa lapsellesi yhden yön isän, mietippä nyt hei vähän....

Vierailija
36/85 |
07.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tunnusta. Oltiin miehen kanssa vuosia yhdessä ilman ehkäisyä eikä raskaus ottanut kohdalle. Eron jälkeen tavattiin vielä muutama kerta seksin merkeissä kun kummallakaan ei ollut muuta vääntöä, ja yksi noista kerroista sit johtikin raskauteen. 

Yhteenhän siitä palattiin ja saatiin vielä lapsia lisääkin, tosin jokaisen välissä oli useampi vuosi.

Vierailija
37/85 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan muita joiden lapsen neuvolakortissa on pillereiden pois jättöpäivä väärin. Eli käytti salaa mieheltä ehkäisyä. Kun sovittiin ehkäisyn pois jätöstä, käytin pillereitä vielä 2 kk. Kun ne sitten jätin pois, tulin heti seuraavalla kierroksella raskaaksi. Ruma temppu tuolin. Mies pettyi menkkojen alettua kahdesti.. Mutta mä halusin olla varma ...

Vierailija
38/85 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätin. Koska olimme asuneet kolme vuotta avoliitossa, mutta mies ei ollu kosinut tai vaikuttanut innostuneelta perheen perustamisesta ja minä olin jo 33-vuotias. Sain ihanan lapsemme enkä kadu. Mieskin kosi muutama kuukausi sen jälkeen kun sain tietää raskaudesta ja alkoi heti suunnitella ison, yhteisen talon hankintaa. Elämäni paras päätös.

Ja en ole alempaa sosiaaliluokkaa, vaan ihan kauppatieteiden maisteri. 

Vierailija
39/85 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.10.2013 klo 15:03"]KKuinka monta av-mammaa on jättänyt ehkäisyn salaa kumppaninsa tietämättä pois? Miten mies reagoi kun tulit "vahingossa" raskaaksi? Oliko vihainen, pakottiko aborttiin tms vai ilahtuiko? Tunnusta anonyymisti.

[/quote]

Mitä huoraperse kyselee? Ap taas liikkeellä?

Vierailija
40/85 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs tuttu kehuskeli pitkin kyliä, että hän on jättänyt salaa pillerit pois. Ihmettelen kyllä miten ei mies sitä juttua kuullut, tämä on pieni paikkakunta.

Noh, nainen tuli raskaaksi ja edelleen kertoi avoimesti, että salaa jätti pois koska halusi vauvan.

Mies sitten jossain vaiheessa raskautta sai kuulla myös saman tarinan, hänelle valehdeltu. Jälkeenpäin sanoi, että sinnitteli lapsen takia, mutta ei vain jaksanut sitä naista. Enkä ihmettele. On se vähän omituinen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän seitsemän