Haluan yllättää tänään miehen ja kokkailla jotain ihanaa pientä, mitä tekisin?
Viimeksi tein rieskarullia, karjalanpiirakoita (nämä ostin kaupasta tuoreena), munavoita ja pannaria. Ajankohta menee ihan iltaan
Kommentit (17)
Pienellä kokkailulla tarkoittanet jotain suupalaa tai naposteltavaa. Tortillarullat tai sushi tms. olisi ainakin meikäläiselle mieleen ja jos oikeaa ruokaa mietitään, niin pihvi tai uunilohi tms. uppoaa meikäläiseen.
t. mies
Tee klubileipiä eli väliin paistettua kanaa ja pekonia, avokadoa, majoneesia ja tomaattia tms.
Muchos nachos? Ihanaa (rasvaista ja epäterveellistä) naposteltavaa.
Hyvin pitkälti riipppuu mistä mies tykkää.
Mun mies ilostui viimeksi kun tein tiikerikakun ja kotitekosita jätskiä.
Minä tekisin jonkun salaatin (uunilohta/kanaa/prosciutto+cantaloupe/tms), sushia tai bruschettaa. Tai suolaisen piiraan ja salaatin.
Uuniperunoita poro- tai lohitäytteellä, kampasimpukoita ja pastaa tms. Meillä miehen suosikki on myös paahtoleivän kanssa tarjotut chiliset katkaravut
Kaikki em on erinomaisia. Itse pidän myös erilaisista pateista (esim villisika, ankka) tai tahnoista kuten tapenade tai hummus. Niitä on kiva napostella paahdetun tumman tai vaaleamman leivän päällä viinin tai oluen kanssa. Siis bruchettoja:) Ja lisäksi pari juustoa hillon ja viikunoiden kanssa jälkkäriksi...
Jotakin miehesi suuhun sopivaa. Vertaus kuvallisesti sanottuna, toinen tykkää äidistä ja toinen tyttärestä.
Itse pidän myös erilaisista pateista (esim villisika, ankka)
Ok, miten esim. villisikapatti tehdään?
[quote author="Vierailija" time="10.10.2013 klo 11:05"]
Ok, miten esim. villisikapatti tehdään?
Miten taivutat sitten sanan patee (ranskaksi paté)? Pateeista?