Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En saanut yhtään synttärionnittelua fb:ssä, miksi?

Vierailija
09.10.2013 |

Mulla oli pari päivää sitten synttärit. Kukaan ei onnitellut mua fb:ssä, vaikka aiemmin olen saanut onnitteluja siellä. En ymmärrä, miten voi olla? Laitan aina onnittelut kaikille, joiden syntymäpäivän huomaan. Kertooko tämä siitä, että olen todella epäsuosittu vai mitä?

Kommentit (56)

Vierailija
1/56 |
22.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi voi johtua hyväksymisasetuksustasi ja siitä ettei synttäri näy. Lisäsäästöjä siitä että kun eka tyyppi ei onnitelleet niin tieto ei alkanut ystäväpiirissä levitä. Huomaan synttärit usein muiden hiteistään kaverien  onnitteluista. Yleensä onnittelen:

-ihmisiä jotka ovat ystäviäni

- ihmisiä joiden ystävä haluaisin olla 

-ihmisiä jotka ovat niin suosittuja että kantsii olla väleissä.

-työkavereita

en onnittele:

-ihmisiä joiden kanssa en ole pitkään aikaan ollu tekemisissä

- itsekkäitä tyyppejä jotka on rasittavia

- ihmisiä jotka tunnen tosi huonosti

en jätä onnittelematta koska joku on epäsuosittu, luulisin. En olisi alunperinkään sen facebook kaveri.

Vierailija
2/56 |
22.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tämä luulostaa urpolta jopa omissakin korvissani, mutta jätän onnittelematta vähän kaukaisempia kavereitani, jos kukaan muu ei ole onnitellut ensin. Somen sosiaalinen paine olla osa sopulilaumaa syynä tai jotain, en tiedä? Oman synttärini poistin kokonaan kolmenkympin kriisissäni.

Onnea ap! :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/56 |
22.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.10.2013 klo 13:48"]voitteko rehellisesti kertoa, millaista ihmistä ette onnittelisi, jos huomaisitte syntymäpäivän? itse onnittelen kaikkia fb kavereita, jos huomaan synttärit. mulla on siellä tietenkn myös "oikeita" ystäviä kaverina, mutta niistäkään kukaan ei kirjoittanut mitään. ne ei siis piittaa mun syntymäpäivästä. huomasmattomuudella tuota ei voi mitenkään selittää. ilmeisesti kukaan ei pidä musta.
[/quote]

En onnittele sellaisia jotka eivät onnittele mua vaikka olisin aikaisemmin onnitellut heitä.

Vierailija
4/56 |
22.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En onnittele itse ketään. En jaksa edes käydä kuin ehkä kerran viikossa fb:ssä. Joka päivä on varmaan kymmenen ihmisen synttärit. T. Fb-kavereita melkein tuhat, joista tärkeät saa onnittelut kasvotusten/tekstarilla/soitolla

Vierailija
5/56 |
22.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En onnittele kavereita, joiden kanssa en todellisuudessa ole missään tekemisissä. En aina myöskään läheisimpiä ystäviä; heille soitan tai laitan tekstarin tai kortin. Semituttuja siis onnittelen fbssä.

Kirjoita status, että "miksi kukaan ei onnitellut?". Saat tietää teknisen vian jos kyse oli sellaisesta. Saatat päästä myös feissarimokiin.

Vierailija
6/56 |
22.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon onnea ap!! :)
Ps. Vaikka tuntuu pahalta, älä pilaa facebookin takia mieltä!

Vierailija
7/56 |
22.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ihan varma,että kyseessä on asetusongelma, joten lakkaa rypemästä.

Vierailija
8/56 |
22.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhyy. Nyt on kyllä itseaiheutettu itsesääli. Voi voi. Voi voi.

nouse nyt ylös sieltä mielikuvitusmaailmasta. Ne on mielikuvia ne kaverit siellä fb:ssa. Mielikuvia. Ja ei kaikki tee niinkuin siinä . 

Mä en tavallisessakaan elämässä muista ihmisten synttäreitä.

silti ollaan olemassa.

onhan se huomaavaista. Mutta älä itsek. Onnittele itseäsi ja syö hyvä leivos kynrtilänvalossa. Sä et ole riippuvainen niistä 120:stä virtiaalihahmosta...vai oletko?

Vierailija
9/56 |
22.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puppua koko Facebook . Ainakin noin, jos huomiota haet. Siellähän kaikki haluaa että MINUT HUOMATAAN! Ihan niinkuin sinäkin ajattelet...miksi ei MUA? 

Mä en tykkää koko Facebookista.

Vierailija
10/56 |
22.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
11/56 |
22.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotain häikkää asetuksissa. Klikkaa profiilisivulla kolmea pistettä oikealla yläkulmassa kansikuvan kohdalla. Siitä näytä henkilönä. Kirjoita jonkun sellaisen henkilön nimi, jolta odotit onnitteluja ("näytä tiettynä henkilönä"). Klikkaa sitten linkkiä "tietoja". Jos siinä tietoja-sivun etusivulla näkyy syntymäpäiväsi, tämä henkilö on kyllä saanut siitä ilmoituksen.

Itselläni tilanne on se, että ne, jotka olen laittanut rajoitettu-listalle, eivät näe syntymäpäivääni. Muut näkevät. Sinulla tilanne voi olla se, että olet asetuksista piilottanut syntymäpäiväsi tai Fb:n uudistusten mukana ne ovat piilottuneet joiltakin ihmisiltä, jotka olet lisännyt joillekin listoille (esim. rajoitettuun).

Vierailija
12/56 |
22.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
13/56 |
22.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran mä onnittelin kaveria, jolla oli synttärit samana päivänä kun mun synttärit. Olin sitten ainoa, joka onnitteli, ja hänpä poisti mun onnittelut :(

Vierailija
14/56 |
22.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en onnittelisi sellaista joka erikseen hyväksyy kommentit. Tulee sellainen olo että pitää kirjoittaa jotain tosi ihmeellistä ja fiksua että pääsee seulasta läpi. 

Vierailija
15/56 |
22.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.11.2014 klo 11:17"]

Kerran mä onnittelin kaveria, jolla oli synttärit samana päivänä kun mun synttärit. Olin sitten ainoa, joka onnitteli, ja hänpä poisti mun onnittelut :(

[/quote]

Varmaan poisti kaikkien muidenkin onnittelut.

Aapeella on huono itsetunto, ehkä siksi kukaan ei onnitellut, vaikuttaa ihme hössöttäjältä.

Vierailija
16/56 |
22.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.10.2013 klo 14:16"]kyllä se mun syntymäpäivä näkyy omassa profiilissa etusivulla, ei voi olla siitä kyse. tänä vuonna se näkyi vielä ensimmäisen kerran, aiemmin ei ole ollut näkyvissä. ja vaikka mulla on se julkaisun esto, ei se ole estänyt ketään muuten postaamasta jotain profiiliin. voisitteko ystävällisesti kertoa, minkälaista ihmistä ette onnittelisi, vaikka huomaisitte syntymäpäivän? kiinnostaa itseäkin tietää, millaisena mut nähdään. luulin todella, että olen ihan ok tyyppi.
[/quote]

Mutta sanoithan että ystäväsi onnittelivat sua tekstarilla. Niin minäkin teen. En harrasta fb-onnitteluja. Minusta tekstarionnittelu on paljon henkilökohtaisempi kuin fb onnittelu. Tekstarionnitteluhan kertoo siitä, että onnittelija on aidosti ystäväsi eikä vain fb-kaveri.

Vierailija
17/56 |
22.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.11.2014 klo 11:17"]Kerran mä onnittelin kaveria, jolla oli synttärit samana päivänä kun mun synttärit. Olin sitten ainoa, joka onnitteli, ja hänpä poisti mun onnittelut :(
[/quote]

Jospa hän ei halua paljastaa syntymäpäiväänsä Facebookissa?

Vierailija
18/56 |
22.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
19/56 |
22.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asetukset pielessä, veikkaan minäkin. Itsellenikin kävi pari vuotta sitten, ettei yllättäen tullutkaan onnitteluja, kun facebook oli jonkun edistysmielisen päivityksen yhteydessä estänyt seinälleni kommentoinnin, minulta mitään kysymättä. Yksi tuttu sitten onnitteli yksityisviestillä ja paljasti samalla tämän asian. Itse en olisi varmaan koskaan tätä älynnyt!

Ja se, että sinä näet oman syntymäpäiväsi, ei tarkoita sitä että muut sen välttämättä näkisivät. Sekin riippuu ihan asetuksista.

Vierailija
20/56 |
22.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea Ap!