Miksi jotkut ovat FB:ssä näkymättömissä keskustelusta?
Tulee sellainen kuva, että tyyppi häpeää sitä, kuinka paljon viettää aikaa FB:ssä.
Kommentit (15)
Mä en jaksa keskustella kuin muutamien kaverien kanssa chatissa. Eli muutamalle olen paikalla, muille näkymättömissä :)
Mä olen aina off line. En häpeile mitään, suurin osa kavereista tietää että face on auki, kun teen töitä koneella, mutta en jaksa jaaritella missään chatissa.
Käsittääkseni ihan normitapa.
Minäkään en ole keskustelussa läsnäolevana. Käyn facebookissa parin-kolmen päivän välein piipahtamassa. Tykkään kaikesta mitä etusivulla näen, vastaan yksityisviesteihin ja olen näin mielestäni täyttänyt velvollisuuteni fb:n käyttäjänä. Minulle olisi ihan kauhistus rupatella jonkun kanssa niitä näitä, kun koko ajan olisi sata asiaa odottamassa tässä oikeassa elämässä, jotka ajattelin tehdä, enkä ole orientoitunut junnaamaan netissä. Puhelimessa puhun mielelläni ja näen ihmisiä, mutta chattailuun minusta vaan ei ole.
[quote author="Vierailija" time="08.03.2013 klo 21:55"]
Mä olen aina off line. En häpeile mitään, suurin osa kavereista tietää että face on auki, kun teen töitä koneella, mutta en jaksa jaaritella missään chatissa.
Käsittääkseni ihan normitapa.
[/quote]
mulla on ihan sama juttu. Ei mua kiinnosta eikä mulla ole aikaa jaaritella chatissa, käytän mielummin sähköpostia tai skypeä, jos on tarpeen.
mäkään en halua chattailla. Jos ne on ystäviä, keskustelen oikeasti ja kommentoiden päivityksiä
Facebook on auki töissä ja työpaikalla chattailen vain lyncin kautta työasioita. Puhelinta en myöskään käytä kuin työasioissa, en osaa rupatella, vanhemmilleni soitan muutaman kerran vuodessa.
Vaau, voiko senkin salata? :)
Miten piilotan itseni sieltä? :)
En todella jaksa sitä, että joku huomaa minun olevan paikalla ja pitäisi alkaa jauhaa jotain skeidaa. Jos on asiaa, laitan yv:n. Muuten hoidan asiat toisin tavoin. Fb on hömppäpäivityksiä varten silloin, kun huvittaa.
Mä en tykkää chattailla, siinä se. Jos haluun jutella jonkun kanssa, se hoituu viestilläkin.
Käyn FB:ssä töiden lomassa ja pari kertaa jäin sitten "suustani kiinni" ja työt menivät siltä illalta pieleen. Ja piilotin sitten itseni.
Olen näkyvissä vain lähipiirille. Välillä, kun mielenkiinnosta laitan itseni online-tilaan kaikille näkyväksi, alkaa aina joku kaukaisempi tuttu heti rupatella niitä näitä. En jaksa kaiken aikaa jauhaa small talkia jossain chatissa sellaisten ihmisten kanssa, jotka eivät kuulu lähimpiin ystäviini.
Minua ahdistaa se, että kukaan ei puhu minulle - olen siis aina offline.
Mä olen onlinessa fb:ssä vain silloin kun haluan viestittää jollekin jotain.
Muuten pidän sen offline. Riesana on muutama jaarittelija joita en oo raaskinut poiskaan listoiltani laittaa.
Tai sitten ko. tyypillä on kavereita, jotka käyttävät chattia ja alkavat chattailla ja ihmettelevät, kun toinen ei koko ajan voi chatata.