Vaimo sanoi ettei halua mitään synttärilahjaksi. Onko tämä testi?
Täyttää 40, eli luulisi että joku lahja olisi kiva. Ei olla riidelty eikä vaikuta olevan ikäkriisiä. Alkuvuodesta puhuttiin ulkomaanmatkasta mutta sehän ei nyt käy. Ei kuitenkaan vaikuta vilpittömältä kun sanoo ettei halua mitään, välttelee asiaa ja on ihan ilmeetön?
Eli miten toimin, pidänkö varalla jotain? Mitä kuuluu tehdä?
Kommentit (119)
Neilikoita saanut nainen vastaa. Ei neilikoissa mitään vikaa ole , päinvastoin ihania kukkia. Nauratti tuo että mies oli luullut ruusuiksi. En itsekään erota kukista kuin ruusut ja tulppaanit : D Ihanaahan tämä oli.
Vierailija kirjoitti:
Vietä päivä hänen kanssaan omistautuen hänelle. Kokkaat tai viet ulos syömään, jotain romanttista
Et ole sitten lukenut ketjua.
Ap:n vaimo ilmoitti lähtevänsä synttäriaamuna töihin aamuvarhaisella, viettävänsä päivän jossain erillään ja tulevansa kotiin vasta pimeän jälkeen.
Ap kysyi, haluaako vaimo lahjaa ja vaimo sanoi, ettei halua.
Siellä on nyt siis iso megaluokan aviokriisi, mutta ap ei tajua sitä, vaan kyselee palstalla, että onko pakko antaa lahjaa, vaikka vaimo sanoi, ettei tarvitse mitään.
Älä nöyryyytä vaimoa antamalla lahjaa, jos ei sellaista halua. Lahjomalla osoitat muka tietäväsi häntä itseään paremmin ja että et piittaa hänen mielipiteestään.
Valtapeliä jos sanoo yhtä mutta tarkoittaa toista.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu tapauksesta. Minä olen tylsä ja suoraviivainen luonne, ja jos sanon etten halua lahjaa, se myös tarkoittaa sitä. Tavaraa on liikaakin, kukat - no, ihan kivoja mutta ei nyt niin väliä niilläkään. Jos nyt jotain, niin täytekakku tai jotain hyvää syömistä riittäisi. Ei se toki sitä tarkoita, etteikö saisi vaikka halata ja toivottaa hyvää syntymäpäivää.
Eiväthän he edes tapaa toisiaan vaimon synttärinä.
Vaimo on jo etukäteen ilmoittanut häippäävänsä muualle silloin.
Vierailija kirjoitti:
Se ei ole mikään testi, vaan normaalia kohteliaisuutta, ettei ala luetella listaa lahjoista, mitä haluaa. Pitää olla paha asperger, jollei sellaista ymmärrä normaalia kohteliasta käytöstä ymmärrä.
Jos et osta lahjaa, niin se on kyllä sen tason moka, että vaimo antaa sinulle eropaperit.
Oon sitten varmaan asperger, koska olen jo vuosia kertonut miehelle hyvissä ajoin etukäteen mitä haluan, ettei turhaan tule huteja. 15 vuoden yhdessäolon jälkeen mies on jo pari lahjaa keksinyt ihan itse, ja ne ovat olleet tosi mieleisiä. Aikaisemmin olisin saattanut ilman selkeitä toiveita saada jotain älyttömiä hupilahjoja, jotka tietenkin jäävät käyttämättä, mikä on mielestäni tyhmää rahan ja luonnonvarojen haaskausta (näin tapahtui pari kertaa, ja sen jälkeen aloin esittämään toiveita).
Miks vitus ois testi? xD
Ite osaan ainaki itelleni aina ostaa mitä haluun. Ei naiset oo nii vam masii ku mitä te miehet aina kuvittelette.
N28
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se ei ole mikään testi, vaan normaalia kohteliaisuutta, ettei ala luetella listaa lahjoista, mitä haluaa. Pitää olla paha asperger, jollei sellaista ymmärrä normaalia kohteliasta käytöstä ymmärrä.
Jos et osta lahjaa, niin se on kyllä sen tason moka, että vaimo antaa sinulle eropaperit.
Oon sitten varmaan asperger, koska olen jo vuosia kertonut miehelle hyvissä ajoin etukäteen mitä haluan, ettei turhaan tule huteja. 15 vuoden yhdessäolon jälkeen mies on jo pari lahjaa keksinyt ihan itse, ja ne ovat olleet tosi mieleisiä. Aikaisemmin olisin saattanut ilman selkeitä toiveita saada jotain älyttömiä hupilahjoja, jotka tietenkin jäävät käyttämättä, mikä on mielestäni tyhmää rahan ja luonnonvarojen haaskausta (näin tapahtui pari kertaa, ja sen jälkeen aloin esittämään toiveita).
Ja oletko häipännyt muualle koko päiväksi, kun olet täyttänyt pyöreitä kuten 40 v, ettet ole nähnyt miestäsi silloin ollenkaan?
Ettekö te osaa lukea? Ap:n vaimo vastasi kysymykseen "Haluatko jonkin lahjan" että "en" ja sanoi, että lähtee kokonaan veks kotoa synttäriaamulla ja tulee vasta myöhään illalla takaisin. Kaikki tosiaan hyvin suhteessa. Onnellinen ja mieheensä tyytyväinen vaimo selvasti... Siellä on siis joku tosi iso kriisi meneillään nyt ja ap tosissaan vielä miettii, että tarviiko vaimolle hankkia lahjaa 40 v synttärinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riippuu tapauksesta. Minä olen tylsä ja suoraviivainen luonne, ja jos sanon etten halua lahjaa, se myös tarkoittaa sitä. Tavaraa on liikaakin, kukat - no, ihan kivoja mutta ei nyt niin väliä niilläkään. Jos nyt jotain, niin täytekakku tai jotain hyvää syömistä riittäisi. Ei se toki sitä tarkoita, etteikö saisi vaikka halata ja toivottaa hyvää syntymäpäivää.
Eiväthän he edes tapaa toisiaan vaimon synttärinä.
Vaimo on jo etukäteen ilmoittanut häippäävänsä muualle silloin.
Tulee illalla kotiin, eli miehellä on koko iltapäivä aikaa järkkäillä ylläriä. Itse tekisin hyvää ruokaa jälkkäreineen ja viineineen ja hommaisin ison ja kauniin kukkakimpun. Ainoa hankala juttu tuossa on kun ei tiedä tarkkaa aikaa milloin tulee, eli ruoka pitäisi olla sellainen mikä ei piittaa odottelusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja oletko häipännyt muualle koko päiväksi, kun olet täyttänyt pyöreitä kuten 40 v, ettet ole nähnyt miestäsi silloin ollenkaan?
Ettekö te osaa lukea? Ap:n vaimo vastasi kysymykseen "Haluatko jonkin lahjan" että "en" ja sanoi, että lähtee kokonaan veks kotoa synttäriaamulla ja tulee vasta myöhään illalla takaisin. Kaikki tosiaan hyvin suhteessa. Onnellinen ja mieheensä tyytyväinen vaimo selvasti... Siellä on siis joku tosi iso kriisi meneillään nyt ja ap tosissaan vielä miettii, että tarviiko vaimolle hankkia lahjaa 40 v synttärinä.
Minä en vastannut ap:n viestiin vaan tuohon lainaamaani. Ap:tä neuvoisin monen muun tapaan ostamaan kukkia ja lahjakortin tai muulla tavoin huomioimaan vaimoa joka tapauksessa. Enkä todellakaan lähtisi analysoimaan ap:n parisuhteen tilaa muutaman av-palstalle kirjoitetun viestin perusteella.
Onpa täällä omituisia miehiä kun ei tällaista asiaa tajua. Tietenkin ostat lahjan :/ miksi miehet edes menevät naimisiin jos eivät viitsi opetella toisen ihmisen kommunikointi tapoja tai ylipäätänsäkkään eivät tajua sosiaalisia vihjeitä. Oikeesti pysykää sinkkuina, ei kenenkään teitä tarvi kestää.
Vierailija kirjoitti:
Mitään normaalia tai kohteliasta ei tuollaisessa epärehellisessä kaksoisviestinnässä todellakaan ole. Jos ei osaa puhua puolisolle suoraan ja rehellisesti niin on armottoman typerä tai pelaa valtapelejä.
Vierailija kirjoitti:
Onpa täällä omituisia miehiä kun ei tällaista asiaa tajua. Tietenkin ostat lahjan :/ miksi miehet edes menevät naimisiin jos eivät viitsi opetella toisen ihmisen kommunikointi tapoja tai ylipäätänsäkkään eivät tajua sosiaalisia vihjeitä. Oikeesti pysykää sinkkuina, ei kenenkään teitä tarvi kestää.
Ai siis miehen pitäisi opetella naisen epäselvä vihjailuilmaisu joka on koka tapauksessa täysin tulkinnanvaraista, mutta nainen ei voi missään nimessä opetella miehen suoraviivaista ja rehellistä kommunikaatiota jossa asiat sanotaan kuten tarkoitetaan? Jännä että mies on tässä pahis jona ei ansaitse puolisoa ja vain vihjailevat valepukit saisivat pariutua... hohhoijaa.
Ei sienestys yömyöhään kestä. Sen jälkeen kerkiää vielä istua yhdessä syömässä kynttilänvalossa ja saada onnitteluhalauksen jne. Ilmeisesti ei halua mitään muodollisuuksia ja hössötystä pyöreiden vuosien takia, mutta kukapa ei haluaisi saada rakkaudenosoituksia.
Vierailija kirjoitti:
Aika hienoa että muistat vaimosi syntymäpäivän sentään. Itse en ole muistanut, ja sit jälkeenpäin saanut kuulla veetuilua siitä. Meillä miehillä nyt on huono muisti tollasten asioiden suhteen, sitä tahallaan tehdä 🤕
Ihan ymmärrettävää.
En minäkään muista miehen syntymäpäivää tai osta hänelle joululahjoja. Mitä turhia! Ei mitään käsitystä miehen omaisista tai ystävistä huonon muistini takia.
Harmi, etten edes muista, miltä mieheni näyttää tai mikä hänen nimensä on, joten uusia suhteita on koko ajan. Ei tietenkään tahallaan.
Minäkin sanoin miehelleni etten halua lahjaa. Ennen olen ollut lahjaperso ihminen mutta ikäkriisi aiheutti etten halua lahjaa.
En loukkaantuisi siis jos lahjaa ei tule, mutta olisin tottakai otettu ja iloinen.
Minun puoleltani kyse ei ole testistä vaan koska olen itseasiassa ollut viimeaikoina hivenen masentunut. Aidosti tunnen, etten tarvitse lahjaa. Mutta toisaalta koska olen ollut hivenen masentunut, ei tiedä jos vaikka sitten synttäripäivänä onkin joku kaamea hormonimyrsky ja otan pahasti itseeni kun lahjaa en saa 😆
Joten hanki ap vaan se lahja. Sinultahan se on, lahja, rakkaimmalle. Vaikka toinen on sanonut ettei tarvitsekaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ostin aikoinaan vaimon autoon uudet renkaat. Riitahan siitä tuli jostain syystä. Nykyään säästän ja vien ravintolaan.
Arvokas lahja jos ostit kunnon renkaat. Minä tosin olisin kyllä halunnut valita renkaani itse.
Testivoittajat ostin ja silti vedettiin herne syvälle nenään.
Olisitko ostanut hänelle renkaat joka tapauksessa? Tai olisiko vaimo halunnut kitkat ja ostit nastarenkaat? Millä tavalla ilmoitit asiasta?
Renkaiden lisäksi jokin romanttinen ele olisi ollut hyvä, vaikkapa kukkia tms. Renkaat eivät ole yhtä epäromanttinen lahja kuin vaikkapa imuri, mutta vähän siihen suuntaan kuitenkin, varsinkin jos vaimolla olisi ollut itselläänkin varaa niiden hankkimiseen.
Minusta muutama tausta asia on aika olennainen
- onko ap ostanut aikaisemmin lahjat oman maun mukaan esim brasilialainen vahaus naiselle joka ei sellaista tapaa ottaa, iso televisio vaimolle joka ei juurikaan katso televisiota mutta yllättäen ap on jo pitkään halunnut isoa televisiota. Eli onko vaimo kokenut että ap ostaa lahjan itseään ajatellen eikä lahjan saajaa ajatellen. Tällöin lahja saattaa tuntua lähinnä Itsekkyydeltä.
- tuhlaanko ap lahjaan kohtuuttoman paljon tietämättä mitä vaimo haluaa. Esim ostaa väärän kokoisia tai väärän tyylistä vaatteita, koruja tai siten esim kalliin puhelimen jonka valintaan vaimo haluaisi itsekkin vaikuttaa eikä vain tyytyä käyttämään miehelle mieleistä puhelinta.
- jos mieheni kysyisi minulta tartteeko ostaa lahja niin kokisin sen kyllä aika kurjana kommenttina. En kyllä kehtaisi vastata tuollaiseen muuta kuin ei tartte. Ja varmaankin huolehtisin etten ole syntymäpäivänä miehen kanssa koska tympäisisi niin paljon tuo asenne "onko mun pakko ostaa sulle jotain vaikka en haluasi nähdä sitä vaivaa". Sitä kuvittelisi että puoliso haluaisi ihan omasta halusta muistaa ja antaa jotain rakkaimmalleen tämän syntymäpäivänä. Eikä niin että onko mun pakko hommata sulle lahja kun en viitsisi jne. Aivan eri asia on jos kysyy mitä voisin hommata sulle synttärilahjaksi tai mitä toivoisit synttärilahjaksi. Sillin kertoisi että haluaisin muistaa rakastani mutta en oikein tiedä miten. Jos minulta kysyisi noin saattaisin vastata ettei tartte hommata mitään mutta en suuttuisi koska kokisin että toinen arvostaa minua eikä synttärinsä ole hänelle joku ärsyttävä pakkolahjonta.
- jos haluaa pelata varman päälle niin ei hommaa fyysistä tavaraa. Vaan miettii mitä uutta harrastusta vaimo olisi halunnut kokeilla. Ja ostaa sitten lahjakortin seinäkiipeilyyn, pitsinnypläykseen tai mikä vaimoa nyt voisikaan kiinnostaa. Jos ei ole varma niin hommaa esitteitä muutamista vaimoa mahdollisesti kiinnostavista harrastuksista ja paketoi ne kauniisti rahan kanssa ja siihen toive mukaan voisiko näistä löytyä meille uusi yhteinen harrastus? Haluaisin viettää kanssasi aikaa yhdessä. Jne ja itse olisin ainakin otettu. Toki joku tietty kylpylä, luontopuisto tai mikä nyt vaan kiinnostaakin vaimoa.
Vaihtoehtoja: 1. Hän on tosissaan, hän ostaa itse kaiken tarvitsemansa. Ei halua yllätyksiä. Ei halua että päätät hänen puolestaan matkoista, haluaa hallita itse elämäänsä ja vain ystävällisesti neuvottelemalla pääset lopputulokseen - ei tuputtamalla mitään. 2. Lahjakortti lempiliikkeeseen. 3. Riipus ja kukkia. 4. Muista aina onnittelukortti.