Vaimo sanoi ettei halua mitään synttärilahjaksi. Onko tämä testi?
Täyttää 40, eli luulisi että joku lahja olisi kiva. Ei olla riidelty eikä vaikuta olevan ikäkriisiä. Alkuvuodesta puhuttiin ulkomaanmatkasta mutta sehän ei nyt käy. Ei kuitenkaan vaikuta vilpittömältä kun sanoo ettei halua mitään, välttelee asiaa ja on ihan ilmeetön?
Eli miten toimin, pidänkö varalla jotain? Mitä kuuluu tehdä?
Kommentit (119)
Vietä päivä hänen kanssaan omistautuen hänelle. Kokkaat tai viet ulos syömään, jotain romanttista
Ostin aikoinaan vaimon autoon uudet renkaat. Riitahan siitä tuli jostain syystä. Nykyään säästän ja vien ravintolaan.
Semmoisen vanhan marttyyrinaisen lause. Enhän minä mitään tarvitse, en ansaitse mitään lahjaa, mitäpä sitä turhaan jotain lahjoja. Senkö viestin haluat antaa?
Vierailija kirjoitti:
Ostin aikoinaan vaimon autoon uudet renkaat. Riitahan siitä tuli jostain syystä. Nykyään säästän ja vien ravintolaan.
Arvokas lahja jos ostit kunnon renkaat. Minä tosin olisin kyllä halunnut valita renkaani itse.
Jaa-a... ei hyvältä kuulosta. Olet mokannut jotain etkä edes tiedä sitä.
Riippuu ihan henkilöstä. Minun kohdallani se tarkoittaisi juurikin sitä: olen kerran ilmoittanut, etten osta enkä ota vastaan joululahjoja. Minulle ostettiin muutama, ja ne jäivät olohuoneeseen tönöttämään avaamattomina, kunnes joku ne heivasi ne siitä jonnekin, ei hajuakaan mitä niille tapahtui, eikä kiinnosta. Kyllähän siitä vähän kiukutteluakin seurasi. Mutta sen jälkeen ovat uskoneet, ja olleet ostamatta lahjoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Arvokas lahja jos ostit kunnon renkaat. Minä tosin olisin kyllä halunnut valita renkaani itse.
Testivoittajat ostin ja silti vedettiin herne syvälle nenään.
Vierailija kirjoitti:
Olisin arvostanut uusia renkaita, mutta sain kaksi käytettyä kerran.
Älä Ap lankea testeihin tai nainen tulee kyykyttämään sinua koko loppuelämäsi.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu ihan henkilöstä. Minun kohdallani se tarkoittaisi juurikin sitä: olen kerran ilmoittanut, etten osta enkä ota vastaan joululahjoja. Minulle ostettiin muutama, ja ne jäivät olohuoneeseen tönöttämään avaamattomina, kunnes joku ne heivasi ne siitä jonnekin, ei hajuakaan mitä niille tapahtui, eikä kiinnosta. Kyllähän siitä vähän kiukutteluakin seurasi. Mutta sen jälkeen ovat uskoneet, ja olleet ostamatta lahjoja.
Onko vähän lapsellista ja töykeetä käytöstä?
Vaikka nyt olitkin jopa kokonaista kerran ilmoittanut, ettet moisia halua...
Miksi edes kyselet?
Tietenkin hankit lahjan tai ylläri juhlat esim. Viet syömään. Tuot kukkia.
Ei kannata ruveta tuollaisessa hirveästi kyselemään. Toimi!
Tietenkin loukkaantuu, jos et muista häntä muuten kuin kyselemisellä.
Voit lisäksi kirjoittaa kortin, että mennään tämän koronahässäkän jälkeen reissuun.
Mutta nyt... toimi tänään!
Mikä ihmeen testi?
Tietenkin muistat läheistäsi.
Kukat ja syömään. Ainakin se.
Vierailija kirjoitti:
Juhhuh mikä talon tyranni.
Et kyllä osaa yhtään huomata, että joku toinen tarvitsisi sitä, että saa huomioida.
Mistä moinen kovuus? Olet joutunut lapsena pärjäämään huonoissa oloissa? Etkö nyt pysty ottamaan vastaan hyvää tahtoa?
Tietysti hankit rakastamallesi vaimolle lahjan. En kutsuisi sitä testiksi, hän vain haluaa olla vaatimaton. Jonkin kivan lahjan hankkimisesta ei todellakaan voi seurata mitään pahaa. Se on samalla lahja itsellesi, kun vaimo tulee onnelliseksi. Eikä kannata pihdata hirveästi, tuo kyllä maksaa itsensä takaisin.
En lähtisi pelleilemään esittämällä, että mitään lahjaa ei ole, ja sitten vasta antaa sen, kun toinen on jo pahoittanut mielensä. Täällä on muutenkin tarpeeksi negatiivisuutta.
Vierailija kirjoitti:
Parempi joo.
Riippuu tapauksesta. Minä olen tylsä ja suoraviivainen luonne, ja jos sanon etten halua lahjaa, se myös tarkoittaa sitä. Tavaraa on liikaakin, kukat - no, ihan kivoja mutta ei nyt niin väliä niilläkään. Jos nyt jotain, niin täytekakku tai jotain hyvää syömistä riittäisi. Ei se toki sitä tarkoita, etteikö saisi vaikka halata ja toivottaa hyvää syntymäpäivää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap taas täällä. Nyt on vaikea kyllä sanoa mistä kiikastaa. Vaimolla on synttäripäivänä aamuvuoro ja sanoi että lähtee töiden jälkeen koirien kanssa sienestämään ja palaa ilmeisesti pimeän tultua. Vaihdoin joku aika sitten oman iltavuoroni aamuvuoroksi kun tuon päivämäärän muistin ja ruksasin yhteisestä kalenterista sen iltavuoron pois. Ihan kuin yrittäisi sivuuttaa koko päivän, viikonloppuna sitten molemmilla töitä ja menoja.
Lahjakortti saa riittää ja kukat, en saa selkoa. Metsään en lähde, toivottavasti ei sitä oleta. Ota tuosta selvää. Kiitos kuitenkin neuvoista.
Ikäkriisi
Mikä kriisi tuossa nyt on ja mitä ap:n ihmettelyyn tulee niin eihän tuossa nyt mikään kiikasta?
Oletko tosissasi?
Vaimon ja ap:n suhde on todella huonolla tolalla. Vaimo on jo irtautunut henkisesti ja näköjään myös aika konkreettisestikin.
Ei kaikkia aikuisia mitkään jonnin joutavat syntymäpäivät kiinnosta.
Joko ei oikeasti halua mitään tai sitten toivoisi, että yllättäisit hänet. Itse en naisena ainakaan hirveästi tykkää, kun mies tivaa, mitä haluaisin synttäri/joululahjaksi. Osaan kyllä itsekin ostaa itselleni sen marimekon pussilakanasetin tai ne ihanat korvikset, lahjojen kuuluu mielestäni olla yllätyksiä. Toki itse olen sanonut tämän miehelle ihan ääneen ja suoraan, ja senkin, ettei ole pakko tuoda mitään (ja tarkoitan sitä myös). Kukkia on tietysti kiva saada ja niitä hän sitten yleensä tuokin merkkipäivinä.
Mutta mikset ap ostaisi vaimollesi vaikka jotain lahjakorttia kosmetologille (kasvohoito tms. hemmottelu) tai hierojalle? Plus niitä kukkia ja jotain laatusuklaata/kuoharia/mistä nyt vaimosi tykkääkin. Ja kokkaa vaikka hyvä illallinen kotona, jollet halua tänä aikana viedä ulos syömään.
Kuule mies. Vaimon ilmeet ovat tommoset koska ikääntyminen nolottaa eikä halua että sillä elämöidään. Osoita miten kauniisti vanhenette yhdessä ja tuo positiiviset puolet siitä esiin. Niin alkaa tilanne vetristyä.
Itse en haluaisi olla suhteessa jossa testaillaan toisia tai pitää edes miettiä onko jokin testi. Sanokoot kumpikin suoraan mitä haluavat. Sama jos hääkutsussa sanotaan ettei haluta lahjoja niin sitten en vie.
T: N28