Hesari tänään 3D ultrista, meneekö hupiultrat kaikkien rahoista?
Tai siis saako yksityisellä kelakorvausta näistä sukupuolen määrittämiseksi?!! tai lapsen kasvojen piirteiden tai mammojen rauhoitteluksi tehdyistä privaattiultraäänistä? Toivottavasti ei saa...Ja toivottavasti nämä mammat jotka privaattiin vailla syytä menevät eivät käy myös julkisen puolen rakenne ultraa vaan tajuavat edes perua sen.
Kommentit (26)
[quote author="Vierailija" time="07.10.2013 klo 14:55"]
Aika vieras ajatus joku 'hupiultra', kun on itse kahdessa raskaudessa ollut varmaan 30:ssä ultrassa ihan veronmaksajien piikkiin. On meille toisen kohdalla kerrottu sukupuolikin, vaikkei se pippeli kai hengenvaarallinen vaiva ole. Minua on raskausaikoina hoidettu erinomaisesti yhteiskunnan varoilla, joten en koe tarvetta olla kateellinen vaikka joku jonkin euron hyötyisi KELA-korvausten muodossa siitä samasta pussista. Kyllä meidän yhteisiä varojamme kummallisempiinkin kohteisiin on piisannut, mutta av-mammallehan on tietenkin aina kova paikka, jos joku toinen saa jotain.
[/quote]
Tätähän täällä on yritetty toitottaa. Että sulle oikeasti uä-seurantaa tarvitsevalle riittää tästä yhteisestä pussista niin turhat pitää karsia pois. Ja tuo euro sinne tai tänne on niin tyhmä virke.
[quote author="Vierailija" time="07.10.2013 klo 14:59"]
Samaa linjaa sitten sen kanssa, että tupakoitsija maksaa omat hoitokulut, kun kyse on sairaudesta joka johtuu tupakasta. Samoin lihava, samoin alkoholisti jne.
[/quote]
Normaali raskaus on siis sairaus?
22, ei ole. Yksityinen ei ole tilivelvollinen kunnalliselle puolelle. Ja jokainen saa vaikka sadassa ultassa käydä jos haluaa, kun maksaa itse, silti se ei pois sulje kunnallisen ultria, FAKTA
Mä olen hirveä stressierkki, joten olen käynyt molemmissa raskauksissa yksityisellä alkuraskauden uä:ssä. Olin ihan ihmeissäni kun niistä sai KELA-korvauksen! Olisin ihan tyytyväisenä maksanut täyden hinnan, kun mitään muuta syytä ultraukseen ei ollut kuin minun mielen rauhoittaminen (tosin tokassa raskaudessa olisin varmaan päässyt ar-ultraan julkisellekin, koska valekuukautisten takia piti määrittää raskauden kesto ultraamalla).
[quote author="Vierailija" time="07.10.2013 klo 14:19"]
[quote author="Vierailija" time="07.10.2013 klo 13:52"]
Kakkoselle: tässäkin maassa on paljon äitejä, jotka eivät ole päivääkään tehneet töitä eli eivät ole kyllä senttiäkään tienanneet sen ultransa eteen. Ja niin kauan kun verot eivät korvamerkittyjä ole, niin ei voi kyllä ajatella että kaikki maksaisivat veroillaan aina vain jonkin tietyn palvelun - kyllä ne kaikkien rahoista menee.
[/quote]
Ihan yksi ja sama ovatko nuo äidit maksaneet veroja vai ei, koska heille ei mitään makseta. KELA:n korvauksista menee käytännössä 90% yksityisen lääkäriaseman tukemiseen ja 10% odottavan äidin tukemiseen. Jos korvaus poistetaan niin mitä luulette, maksavatko äidit sitten useammin koko tutkimuksen itse vai tyytyvätkö he pelkkään julkiseen ultraan?
[/quote]
No ei se nyt kyllä ihan se ja sama ole, onko maksaneet veroja vai eivät kun kerran ovat yksi suurimmista ryhmistä hyötymässä kuitenkin muiden verojen maksusta. Mutta toisekseen, pointti ei ollut se että mammat jotenkin tienaisivat sillä hupiultrailullaan, vaan se että saataisiin tuollainen tarpeeton kustannuserä pois valtiolta. Eli vaikkei mammoille mitään maksetakaan, niin he tuon turhan kustannuksen kuitenkin aiheuttavat.
Helsingissä saa vain yhden ultran, jos on yksityisellä jo käynyt. Fakta.