Olen suomalainen äiti ja en nukuta vauvaani vaunuissa ulkona
Koska en jaksa pukea häntä ja viedä joka kerta vaunuja terassille. Paljon helpompi viedä omaan sänkyyn. Tietty erikseen jos lenkillä nukahtaa niin saa nukkua vaunuissa eteisessä. Mielipiteitä?
Kommentit (27)
En minäkään nukuttanut kumpaakaan lasta. Vuonna 2000.
En minäkään. Miksi jättäisin kalleimpiani ulos? Lapset syntyneet 2010-luvulla.
Ei nykyisin ehkä enää kannata jättää vauvaa ulos. Ei se niin kehutun terveellistäkään varmaan ole, eikä välttämättä turvallistakaan. Ainakin pitää olla itkuhälytin.
En enää sen jälkeen nukuttanut lasta ulkona, kun kiskoin naapurin kissan pois vaunuista. Jalkopäässä oli, mutta olisi hyvin voinut asettua kasvoillekin.
Laiskuus se näköjään on tapasi hoitaa lastasi.
Vierailija kirjoitti:
Ei nykyisin ehkä enää kannata jättää vauvaa ulos. Ei se niin kehutun terveellistäkään varmaan ole, eikä välttämättä turvallistakaan. Ainakin pitää olla itkuhälytin.
Ei se koskaan ole ollut turvallista. Itse tiedän 1960-luvulta tapauksen, jossa kissa surmasi vauvan. Kun omat lapseni olivat pieniä, oli isot otsikot, kuinka joku mielenhäiriössä nappasi vauvan rivitalon pihasta.
Vierailija kirjoitti:
En enää sen jälkeen nukuttanut lasta ulkona, kun kiskoin naapurin kissan pois vaunuista. Jalkopäässä oli, mutta olisi hyvin voinut asettua kasvoillekin.
Vaunuihin voi laittaa harson peittämään kissoilta pääsyn. Se estää myös hyönteisten pääsyn vaunuun.
Järkeä voi käyttää!
Vierailija kirjoitti:
Laiskuus se näköjään on tapasi hoitaa lastasi.
Sehän se vasta laiskaa on, että lykkää lapsen ulos, jotta tämä nukkuisi mahdollisimman pitkään, ja menee itse sisälle lämpimään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaunuihin voi laittaa harson peittämään kissoilta pääsyn. Se estää myös hyönteisten pääsyn vaunuun.
Järkeä voi käyttää!
Käytä sinä järkeäsi ja mieti, blokkaako joku harso kissan. Korkeintaan nostaa hiilidioksidipitoisuuden ja kesällä kuumuuden vaunuissa vaarallisen korkeaksi.
Jos vauva nukahtaa hyvin päiväunille omaan sänkyyn, niin tietenkin järkevintä on nukuttaa hänet sinne.
Mitä jos tulee Varis ja nokkii silmät päästä !
Rotta syö Naaman !
Hämähäkki pesii sieraimeen !
Oletko värillinen suomalainen? Lue sana suomalainen lainausmerkeissä!
Te uudet sukupolvet sanotte "ja en". Näyttää tosi tyhmälle :D
Vierailija kirjoitti:
Oletko värillinen suomalainen? Lue sana suomalainen lainausmerkeissä!
Älähän nyt. Kyllä meillä kantiksillakin voi olla järki päässä.
Ei kai kukaan enää nykysin jätä lastaan yksin pihalle nukkumaan? Sehän voidaan vaikka varastaa
Täällä ei ole vielä esitetty yhtään järkevää syytä nukuttaa vauvaa yksin ulkona, sen sijaan on esitetty useita syitä, miksi se ei ole hyvä idea.
En ole ikinä jättänyt lapsiani yksinään vaunuihin nukkumaan. Kävelylenkillä lapsi on tietysti nukkunut vaunuissa, mutta silloin minä olen vahtinut häntä. Ei tulisi ikinä mieleenikään jättää lapsia itkuhälyttimen kanssa pihaan. Ensinnäkin meillä pyörii pihassa susia, ilveksiä, kissoja, harakoita jne. Toisekseen erään tuttavani lapsi on kerran napattu vaunuista, joten myöskään sen vuoksi en lapsiani pihalla nukuta.
En myöskään ymmärrä somevaikuttajia, jotka kehuskelevat nukuttavansa lapsia -20 asteen pakkasessa. Pakkanen on oikeasti vaarallinen ja paleltumavammat voivat olla vakavia ja jättää elinikäiset vammat. Kylmä ilma ottaa pienen lapsen hengitykseen ja pieni lapsi kylmettyy nopeasti. Ihan pikkuvauvaa ei suositella ulkoilutettavan kovilla pakkasilla. Itse en paleltumariskiä ota kaikkein kallisarvoisimpieni kanssa.
Miksi tähän pitäisi olla jokin mielipide?