Kun kuukautiset muuttuu erilaisiksi pillereistä huolimatta
Olen siis vuosikausia syönyt Yasmine-yhdistelmäehkäisypillereitä.
Välissä yksi raskaus ja nyt on takana 1,5 vuotta yhtäjaksoista pillerin syöntiä. Olen huomannut viimeiden vuoden-puolen vuoden ajan että kuukautiset ovat muuttuneet pidemmiksi (5-6 päivää entisen 3-4 päivän sijaan) ja vuotoakin on runsaammin. Mitään kipuja ei ole ennen ollut eikä olen edelleenkään, joten sikäli haittaa tästä ei ole mutta ihmetyttää silti. Kuinka paljon laihdutuksella on tekemistä asian kanssa, aloin pudottamaan vuosi sitten painoa ja painan nyt 25 kg vähemmän, tosin en ole lähes puoleen vuoteen painoa pudottanut vaan paino pysynyt samoissa lukemissa. Mutta jos ja kun kyse on tuosta painonmuutoksesta, mikä siinä painonmuutoksessa on se tekijä että vuodosta tulee pitempi ja runsaampi? Olenko jollain tapaa "hedelmällisempi" nyt kuin ennen? :D :D
Mietin kyllä tuota ehkäisytehoakin, mutta eikös yleensä merkki ehkäisytehon vähenemisestä ole välivuodot, ei niin tyhjennysvuoto? Vai?
Tälläistä vain mietiskelin. :)
Niin ja siis ennen määrältään kuukautiset on olleet aika niukat eli nyt mulla on varmaan aika normaalit kuukautiset :) Eli ei mitään tsunamia tai tulvaa :)
ap