Kerro parhaat ruuanlaittokikkasi
Aloitan itse. Salaattiin jos laittaasilputtua sipulia se kannattaa liottaa ensin vedessä niin maku ei ole niin tyrmäävä.
Kommentit (95)
[quote author="Vierailija" time="07.10.2013 klo 13:11"]
Kauhasta voi tiputtaa kastiketta ja ruokaa siihen lusikkaan. Joka kerta ei tarvitse ottaa uutta. Mulla ei ole mitään pöpökammoa enkä ole 49, mutta silti tuo ranteen nuoleskelu kuulostaa aika ällöttävältä.
[/quote]
Missähän kohdassa. Vai olisiko piilokirjoitusta?
[quote author="Vierailija" time="07.10.2013 klo 13:09"]
[quote author="Vierailija" time="07.10.2013 klo 13:04"]
[quote author="Vierailija" time="07.10.2013 klo 11:41"]
Maisteluun kannattaa käyttää omaa rannettaan eli lusikasta ranteen päälle ja siitä nuolaisu. Ei tarvitse ronkkia lusikkaa suuhun ja ruokaan ja levitellä siten bakteerejaan.
[/quote]
Mulla on paljon pikkulusikoita maistelua varten... Ei tulis mieleenkään sillä samalla lusikalla aina maistella. Ei toi ranteen nuoleminenkaan kovin hygienistä ole.
[/quote]
Hui uskallatko syödä käsin mitään. Esim voileipää :-0.
Mikä siinä pestyssä ranteessa pelottaa?
Ehkä maistelen sitten niin paljon, että minulla menisi ainakin 10 pikkulusikkaa pesuun jokaisen ruuanlaittokeikan jälkeen.
[/quote]
Kun sitä ruokaa nyt aina sekoittaa jollain, niin siitä tiputtaa lusikalle maistiaiset, ei tartte rannetta nuolla eikä lusikkaa dipata keiyyoon.
[quote author="Vierailija" time="07.10.2013 klo 13:26"]
Maisteluun kannattaa käyttää omaa rannettaan eli lusikasta ranteen päälle ja siitä nuolaisu. Ei tarvitse ronkkia lusikkaa suuhun ja ruokaan ja levitellä siten bakteerejaan.
[/quote]
Mulla on paljon pikkulusikoita maistelua varten... Ei tulis mieleenkään sillä samalla lusikalla aina maistella. Ei toi ranteen nuoleminenkaan kovin hygienistä ole.
[/quote]
Ehkä maistelen sitten niin paljon, että minulla menisi ainakin 10 pikkulusikkaa pesuun jokaisen ruuanlaittokeikan jälkeen.
[/quote]
Kun sitä ruokaa nyt aina sekoittaa jollain, niin siitä tiputtaa lusikalle maistiaiset, ei tartte rannetta nuolla eikä lusikkaa dipata keiyyoon.
[/quote]
Keittoon... Mutta onko täällä seuraava suosittu nimi? Keijo kirjoitettuna Keiyyo, hmmmmmmmmmmmm..................
Kuinkahan tuo Keiyyo telee pullaa :-) Hui ei voi koskea käsin mihinkään ruokaan =: -)
Ja taas meni rähinäksi tämäkin aloitus.
Mitäs jos palattais asiaan.
En kyllä haluaisi tiputella kuumaa kastiketta ranteelleni.
Jos oman perheen kesken syödään, niin ihan sujuvasti otan sillä maistiaislusikalla kattilasta. Jos on vieraita, niin sitten esitetään vieraskoreeta eikä maistella suoraan kattilasta.
Voisitko jo lopettaa ja siirtyä asiaan.
Pitäisköhän tänne laittaaa jankkajille ja riiteliöille oma aloitus, että eivät pilaisi asiallisia aloituksia.
Keitetyistä, ylijäämäperunoista, saa tehtyä seuraavana päivän espanjalaista munakasta. Nam!
Maitopuuroja keittäessä kannattaa laittaa kattilaan ensin tilkka vettä ... sanoo mummoni, ei kuulemma ota kattilanpohjaan kiinni niin helposti.
[quote author="Vierailija" time="07.10.2013 klo 13:25"]
Kalat kannattaa vetää fileiksi suomustamatta ja suolistamatta. Jää paljon turhia välivaiheita pois.
[/quote]
Täh? Kuka noita välivaiheita tekisikään, jos kerran fileerataan?
Eilisestä riisistä saa tehtyä riisipalloja. Ohjeesta poiketen laitan itse jotain herkkua keskelle vaikka katkarapua, tai mozzarellaa.
Teen kaikki kastikkeet ja kiisselit helposti eivätkä ne pala pohjaan. Kuumennan ensin valtaosan perusnesteestä (yleensä vesi tai maito) ja sitten lisään suuruksen eli pieneen määrään kylmää nestettä sekoitetut jauhot ja mausteet. Näin minun ei tarvitse koko ajan vahdata kattilaa ja vispata kastiketta, vaan se sakeutuu alle minuutissa kun lisään suuruksen eikä ehdi palaa pohjaan.
[/quote]
[/quote]
[/quote]
urpot. Kauhalla lusikkaan ja lusikka suuhun. Nän opetettiin jo köksäntunnilla.
Jos mökillä ei ole suttunuijaa sellaisen saa esim pullonpohjasta. Useat peunamuusit tehty näin.
Samoin vispilän saat kuorituista varvuista tehdyistä nipusta. Sidot niin kuin pienen luudan.
Paras salaatinkastike syntyy näin. Kermaviiliä, sitruunamehua, loraus majoneesia, mustaa pippuria, suolaa ja sokeria. Nam
[quote author="Vierailija" time="07.10.2013 klo 14:45"]
Paras salaatinkastike syntyy näin. Kermaviiliä, sitruunamehua, loraus majoneesia, mustaa pippuria, suolaa ja sokeria. Nam
[/quote]
Korvaan majoneesin sinapilla ja siinä on kesäinen peruskastikkeeni. Tuon kanssa syödään niin uudet perunat, salaatit kuin grilliruokakin.
[quote author="Vierailija" time="06.10.2013 klo 23:17"]
[quote author="Vierailija" time="06.10.2013 klo 22:16"]
Käsittele esim. lihat vanhan sanomalehden päällä. Ei tarvitse pestä leikkuulautaa ja lehti on tarpeeksi iso ja pitävä suurellekin liukkaalle lihapalalle. Maustaessa myös mausterippeet jäävät lehden päälle, eivätkä ole pitkin pöytiä.
Lehden voi kääriä roskikseen tai uuniin sytykkeiksi.
[/quote]
Painomuste?
[/quote]
Vanhasta sanomalehdestä ei painomuste irtoa niin herkästi kuin tämän päivän, tai eilisen päivän, lehdestä.
Kun teen lihapullia raastan sipulin pienimmällä raaastimella, ja saan vähän niin kuin sipulimehua, ja laitan korppujauhot siihen turpoamaan. Lisänesteeksi laitan turkkilaista jugurttia vähän.
[quote author="Vierailija" time="06.10.2013 klo 23:54"]
Tämä Japsien tapa tehdä omeletti on itseasiassa helppo ja tulos erittäin hyvä.
[/quote]
Saman verran voita ja kananmunaa. Varmasti on tulos hyvää?
Kalat kannattaa vetää fileiksi suomustamatta ja suolistamatta. Jää paljon turhia välivaiheita pois.