Voiko päiväkoteihin mennä töihin ilman koulutusta?
Oon ollu puolvuotta harkassa päiväkodissa kiinnostaisi taas mennä sinne.
Kommentit (15)
Vierailija kirjoitti:
Touhulaan ainakin otetaan epäpäteviä. Kunnallisesta en tiedä, riippuu varmaan kovin pitkälti alueesta, eli kuinka paha työvoimapula on vakassa. Esim. Helsingin seudullahan on kova pula, varmaan otetaan kuka vain suostuu tulemaan.
Kiitos kattelen missä Touhulan paikkoja on.
Mikset menisi oppisopimuskoulutuksella?
Toivoisin ettei YKSIKÄÄN ALALLE KOULUTTAMATON työskentelisi siinä päiväkodissa, jossa minun lapsenlapseni ovat! TÖRKEÄÄ!
Vierailija kirjoitti:
Uppaan uudestaan
NELJÄ minuuttia edellisestä!
Vierailija kirjoitti:
Toivoisin ettei YKSIKÄÄN ALALLE KOULUTTAMATON työskentelisi siinä päiväkodissa, jossa minun lapsenlapseni ovat! TÖRKEÄÄ!
Olen samaa mieltä!
Terv. Ammattilainen!
Vierailija kirjoitti:
Miksi?
Varmasti. Kuka tahansa pystyy leikkimään ja laittaa kakarat nukkuu. Sit voi räplätä kännyy loppupäivän.
Jos on motivoitunut ja kokemustakin niin kuin ap:llä niin parempihan sen luulisi olevan kuin vajaamiehitys. Jotkut osaavat luontevasti touhuta lasten kanssa ilman alan koulutustakin.
Lasten kasvatus on ammattilaisten puuhaa.
Kouluttamaton ei tiedä, mitä tehdä, jos lapsi heittäytyy huutamaan tms.
Pitää osata "vahtia" ryhmää.
Kouluttamaton ei voi toteuttaa ryhmätuokioita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen samaa mieltä!
Terv. Ammattilainen!
Jaaha. Kyllä lapsia osaa muutkin hoitaa.
Ei siihen hommaan kouluja tartte.
Tampereella pääsee jos kiipulassa koulussa, tastulla asunut tai on vakkareiden kanssa hyvää kaveria. Eduksi lasketaan jonkun syyttömän isän maalittaminen.
Oppisopimus? Saat oikeaa palkkaa ja sitten sut saa palkatakin. Ei saa palkata, jos joku pätevämpi (koulutettu) tulee hakemaan samaa paikkaa. Pitää ottaa se. Hanki siis pätevyys.
Voi, sijaiseksi kyllä. Sijaisuuksia todennäköisesti on paljon. Mutta. Täytyy ihan oikeasti pitää lapsista. Ei sovellu aikuisviihteen ammattilaisille eikä maksullisille naisille/miehille, sillä joku vanhempi tekee todennäköisesti heti kantelun kun netistä löytyy alastonkuvia ja joku toinen aloittaa heti mustamaalauskampan, että olet ped,, o,, fiili ja joku kolmas sanoo, että toivottavasti sulla ei ole omia lapsia/et ole lasten kanssa tekemisissä töissä.
Touhulaan ainakin otetaan epäpäteviä. Kunnallisesta en tiedä, riippuu varmaan kovin pitkälti alueesta, eli kuinka paha työvoimapula on vakassa. Esim. Helsingin seudullahan on kova pula, varmaan otetaan kuka vain suostuu tulemaan.