Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kerro parhaat ruuanlaittokikkasi

Vierailija
06.10.2013 |

Aloitan itse. Salaattiin jos laittaasilputtua sipulia se kannattaa liottaa ensin vedessä niin maku ei ole niin tyrmäävä.

Kommentit (95)

Vierailija
41/95 |
07.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.10.2013 klo 02:30"]

Makaronilaatikkon makaroneja ei tarvitse keittää. Raakana vaan mukaan ja vettä niin että kaikki peittyy,kananmunia ei tarvitse,laatikko pysyy koossa raakojen makaronien takia.

[/quote]

Veteen tehty makaronilaatiko ilman kananmunaa??

Meillä piparimuotteja käytetään leipäjuustoon. Lapselle sydämet ja hattivatit, vanhemmille ne roippeet.

Joskus olen muotoillut juustot ja leikkeleet leivän päällekin. Helppo tapa lapsen pieneen hemmotteluun :)

Vierailija
42/95 |
07.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.10.2013 klo 22:13"]

[quote author="Vierailija" time="06.10.2013 klo 22:10"]

Kun keität perunoita viillä veitsellä niiden kuoreen keskelle "vyö" niin kuoret lähtee kypäsnä puristamalla irti.

[/quote]

No wau! Kiitos tästä! Kokeiluun menee. 

[/quote]

Jep pitää kokeilla!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/95 |
07.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nopea ja helppo kaalilaatikko: mittaa isoon kattilaan 3 dl vettä, 1 fondi (kasvis tai liha) ja n 1,5 dl riisiä. Anna kiehahtaa, laita ihan pienelle ja laita kaalit päälle pehmenemään n 20 min. Ruskista liha, sipuli ja mausta.  Sekoita em, lisää siirappia. Kaada uunivuokaan ja uuniin n 175' vähintään tunti.

Vierailija
44/95 |
07.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maisteluun kannattaa käyttää omaa rannettaan eli lusikasta ranteen päälle ja siitä nuolaisu. Ei tarvitse ronkkia lusikkaa suuhun ja ruokaan ja levitellä siten bakteerejaan.

Vierailija
45/95 |
07.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paras tapa keittää kananmunia á la Thomas Keller: laita kananmunat kattilaan ja kylmää vettä niin, että juuri ja juuri peittyvät. Kuumenna veri kiehuvaksi ja kiehuta 1 min. Sen jälkeen lämpö pois päältä ja anna olla 10 min. Sitten kananmunat kylmään veteen että kuoriminen helpottuu.

Täydellisiä: valkuainen kovettunut ja keltuainen vielä pehmeä.

Vierailija
46/95 |
08.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.10.2013 klo 21:04"]

[quote author="Vierailija" time="07.10.2013 klo 15:37"]

[quote author="Vierailija" time="07.10.2013 klo 01:56"]

Unohtakaa teflonpannut kunnon valurautapannu on elinikäinen ja muuttuu kerta kerran jälkeen paremmaksi.

[/quote]

Joopa joo. Pannun huoltaminen ja rasvailu eivät ole helpoimmasta päästä. Lisäksi siinä paistelu vaatii kilon voita, kun teflonpannulle ei tarvitse laittaa mitään...

[/quote]

Ei muuten tarvi rasvailla eikä laittaa rasvaa kun on aikansa sitä käyttänyt. Kokeile niin huomaat.

[/quote]

Valurautapannua ei saa koskaan pestä pesuaineilla, lämmitä vettä ja pyyhkäisy paperilla kuivaksi. Kun sillä paistaa tarpeeksi monta kertaa se imee rasvaa ja muuttuu tarttumattomaksi, eikä irtoa teflonpaloja eikä mene todella kuumassakaan pilalle. Rasvaa ei tarvitse esim jauhelihan paistamisessa lainkaan. Riittävä kuumuus irrottaa rasvan jauhelihasta. 

Pyörrää ei olis kannattanut keksiä uudelleen.

Vierailija
47/95 |
07.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suppilovahveroiden ja muiden sienien perkaaminen on työlästä. Laitan pöydälle sanomalehden keskiaukeamalta auki ja kaadan vähän sieniä siihen. Kun olen nyppinyt suppikset pois roskien joukosta otan sivut pois ja ryppään takkaan ja taas on uusi puhdas aukeama johon kaataa lisää sieniä. Näin lähtee roskat osa kerrallaan pois eikä jää häiritsemään loppujen siivoamista.

Ja painomusteen hehkuttajille: Briteissa ja Irkuissa on syöty iät ajat fish and chipsit sanomalehdeltä että se imee liian rasvan pois. Kyllä se on niin minimaalinen määrä mitä siihen liukenee että huh huh.

Vierailija
48/95 |
07.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maitokeittojen/kermapohjaisten keittojen juoksettumisen estät kun kaadat lientä maitoon /kermaan ja kun se on kunnolla lämmennyt vasta sitten keittoon.

Vierailija
49/95 |
07.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa laittaa leivänpäälis- kurkkuihin ja tomaatteihin hieman suolaa, sokeria ja mustaapippuria niin saa nekin maistumaan.

Eri asia tietysti jos ovat ulkona kasvatettuja ja maistuvia jo sellaisinaan

Vierailija
50/95 |
07.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedä lasketaanko kikaksi, mutta esimerkiksi jauhelihakastikkeen tykkään itse tehdä ensin valmiiksi ja jättää kannen alle vetäytymään ja sen jälkeen keittää spagetit/makaronit. vähän jäähtynyt ja vetäytynyt ruoka on lisäksi helpompi syödä, kun kiehuvan kuuma.:)

Vierailija
51/95 |
07.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.10.2013 klo 12:12"]

Ja painomusteen hehkuttajille: Briteissa ja Irkuissa on syöty iät ajat fish and chipsit sanomalehdeltä että se imee liian rasvan pois. Kyllä se on niin minimaalinen määrä mitä siihen liukenee että huh huh.

[/quote]

Joo, ja Euroopassa on iat ja ajat kaytetty lyijya ja elohopeaa, joten ei ne voi olla haitallisia?

Onko painomusteessa bisfenoli aata, vai onko sita vaan kauppakuiteissa?

Vierailija
52/95 |
07.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei ole aikaa vahtia maitopohjaisia puuroja tee se vesihaudekattilassa.

Vierailija
53/95 |
07.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.10.2013 klo 11:41"]

Maisteluun kannattaa käyttää omaa rannettaan eli lusikasta ranteen päälle ja siitä nuolaisu. Ei tarvitse ronkkia lusikkaa suuhun ja ruokaan ja levitellä siten bakteerejaan.

[/quote]

Mulla on paljon pikkulusikoita maistelua varten... Ei tulis mieleenkään sillä samalla lusikalla aina maistella. Ei toi ranteen nuoleminenkaan kovin hygienistä ole.

Vierailija
54/95 |
07.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.10.2013 klo 13:04"]

[/quote]

Mulla on paljon pikkulusikoita maistelua varten... Ei tulis mieleenkään sillä samalla lusikalla aina maistella. Ei toi ranteen nuoleminenkaan kovin hygienistä ole.

[/quote]

Hui uskallatko syödä käsin mitään. Esim voileipää :-0.

Mikä siinä pestyssä ranteessa pelottaa?

Ehkä maistelen sitten niin paljon, että minulla menisi ainakin 10 pikkulusikkaa pesuun jokaisen ruuanlaittokeikan jälkeen.

Vierailija
55/95 |
07.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauhasta voi tiputtaa kastiketta ja ruokaa siihen lusikkaan. Joka kerta ei tarvitse ottaa uutta. Mulla ei ole mitään pöpökammoa enkä ole 49, mutta silti tuo ranteen nuoleskelu kuulostaa aika ällöttävältä.

Vierailija
56/95 |
07.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

...ja äsken sinulla oli niitä iso kasa :-D)

Vierailija
57/95 |
07.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olet paistanut lihaa tai kalaa etkä halua tehdä kastiketta pannussa laita siihen vettä ja jätä liedelle niin peseminen on helpompaa.

PS kaadan liemen koirieni ruokaan saavat nekin makuelämyksen.

Vierailija
58/95 |
07.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.10.2013 klo 13:09"]

[quote author="Vierailija" time="07.10.2013 klo 13:04"]

[/quote]

[/quote]

Hui uskallatko syödä käsin mitään. Esim voileipää :-0.

Mikä siinä pestyssä ranteessa pelottaa?

Ehkä maistelen sitten niin paljon, että minulla menisi ainakin 10 pikkulusikkaa pesuun jokaisen ruuanlaittokeikan jälkeen.

[/quote]

Johan sanoin, että minulla on niitä pikkulusikoita paljon. Ja kyllä niitä mullakin menee kymmenen ainakin pesuun yhden ruuanlaitto keikan seurauksena. Mulle on ihan sama, että pesenkö yhden vai kymmenen pikkulusikkaa. Onhan se eri asia syödä leipää, kun nuolla rannetta, mutta kukin tyylillään. :)

Vierailija
59/95 |
07.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.10.2013 klo 13:13"]

...ja äsken sinulla oli niitä iso kasa :-D)

[/quote]

Opettele lukemaan nro 51 sanoi, että ei ole nro 49! Idiootti!

Vierailija
60/95 |
07.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi, kerma, aurajuusto, sipuli: näillä ryyditettynä voi syödä vaikka vanhaa kengänpohjaa.

T:mieskokki

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi yhdeksän