Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mielipiteesi ihmisestä joka kuuntelee Bachin koraaleja?

Vierailija
02.09.2020 |

??

Kommentit (90)

Vierailija
61/90 |
02.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten keskustelussa, joka käsittelee Bachin koraaleja voi olla liekki? Ei tämä ole mikään kuoron karonkka.

Minä keskustelen ihmisten taipumuksesta vetää heppoisia johtopäätöksiä toisesta ihmisestä yhden faktan perusteella. Eli ohmsten tyhmyydestä. En Bachista.

Ehkä silloin pitäisi siirtyä niihin lukuisiin ketjuihin, joita jo on ihmisten tyhmyydestä erilaisissa asioissa ja jättää rauhaan se ainoa ketju, jossa puhutaan Bachin koraaleista.

Eli huolimattomien johtopäätösten tekeminen ihmisistä on vähemmän tyhmää, jos asiaan liittyy Bach?

Vierailija
62/90 |
02.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten keskustelussa, joka käsittelee Bachin koraaleja voi olla liekki? Ei tämä ole mikään kuoron karonkka.

Minä keskustelen ihmisten taipumuksesta vetää heppoisia johtopäätöksiä toisesta ihmisestä yhden faktan perusteella. Eli ohmsten tyhmyydestä. En Bachista.

Ehkä silloin pitäisi siirtyä niihin lukuisiin ketjuihin, joita jo on ihmisten tyhmyydestä erilaisissa asioissa ja jättää rauhaan se ainoa ketju, jossa puhutaan Bachin koraaleista.

Eiköhän teille ole omat palstanne, jossa voitta saada yhdessä jumalaisia orgasmeja koraaleita kuunnellessanne. Av ei välttämättä ole ihan se paras paikka siihen. XD

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/90 |
02.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No nyt ollaan vakavan äärellä! Avaapa nutturasi, heilauta hiuksesi valtoimeksi ja relaa.

Vierailija
64/90 |
02.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä kysyttiin mielipiteitä ja kun mielipiteitä tuli, niin niitä ei haluttukaan. On se kumma.

Vierailija
65/90 |
02.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun Bachia kuuntelee niin se vaan sahaa eestaas ahtaasti ja tunkkasesti se musa.

en voi sanoa, että jokaisessa, koska en ole jokaista bachin sävellystä kuullut, mutta ainakin suurimmassa osassa, joita olen itse kuullut,tuntuu suurimmassa osassa olevan useampia sävellyksiä yhden sävellyksen sisällä. Bach on osannut nivoa nämä yhteen niin, että kaikki on nivottu yhteen. Ensikuulemalta puskee päälle pääsävelkulku, sitten alkaa kuulla taustaakin ja ymmärtää miten suuria kappaleensa ovat. Kaikkea muuta kuin tylsiä.

Ne vaan sahaaa ja sahaa. Wagner on paras.

66/90 |
02.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuntelen niitä itsekin. Luen aina lyricsit, että tiedän mitä niissä lauletaan. Osaan kyllä saksaakin, mutta sanoista ei saa laulettuna aina selvää.

Vierailija
67/90 |
02.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä kysyttiin mielipiteitä ja kun mielipiteitä tuli, niin niitä ei haluttukaan. On se kumma.

Niin. Koko kysymyksenasettelu on järjetön.

Vierailija
68/90 |
02.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakastan Bachia. Kuuntelen usein Radio Classicia töihin ajaessa ja siellä aina kun kuulen jotain erikoisen kaunista, kyseessä on aina Bach. Minullekin tulee kylmiä väreitä joistakin Bachin kappaleista. Joulu ei ole joulu ilman Bachin ”Jesu bleibet mein Freude”-koraalia. En oikein osaa selittää mikä Bachissa minuun iskee. Varmaan se, että hänen musiikkinsa on niin monitasoista ja sanalla sanoen, nerokasta. En edes ole uskonnollinen, mutta silti nuo koraalit iskee. Ja off topic, kuuntelen myös Hank Williamsia, Johnny Cashia, 50 luvun rockabillyä, ja kasarilta mm. Talking Headsia. Bach ei ole ainoa musiikki, jota kuuntelen.

Vierailija
69/90 |
02.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan surkeaa musiikkia. Kuuntelisi nyt edes vähän Saara Aaltoa.

Vierailija
70/90 |
02.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun Bachia kuuntelee niin se vaan sahaa eestaas ahtaasti ja tunkkasesti se musa.

Ihan samat sanat. Kuuntelin paria kappaletta ja en jaksanut enää. Se oli sellaista päämäärätöntä lirputtelua, josta ei tullut kuin fiilis, että kuuntelen hiljaisuutta mielummin kuin tuota. Jostakin tuli joku kirkkoveisu mieleen ja ne fiilikset eivät ainakaan lisänneet mielenkiintoa pätkääkään.

Joku on tuonne jotain linkkejä laittanut, mutta kirjoittakaa niihin nyt hyvänen aika jotain perustelujakin. Kertokaa mitä pitäisi erityisesti kuunnella ja mihin keskittyä. En minä ainakaan jaksa availla mitään epämääräisiä linkkejä.

Koraalit eivät olekaan "tarinoita" vaan kenttiä (tai vaikka kudoksia) - joskus kuuntelen Beethovenin yhdeksättä vain sen takia että se etenee kuin juna, ja on mielestäni erinomaisen tarinallinen, minusta se ei kuitenkaan ole yhtä kiinnostavaa erilaiset kentät ja kudelmat. Ihmisten mielipiteet kuitenkin vaihtelevat , ja taustalla on ties mitä myötäsyntyisiä ja historiallisia syitä.

Vierailija
71/90 |
02.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli huolimattomien johtopäätösten tekeminen ihmisistä on vähemmän tyhmää, jos asiaan liittyy Bach?

En ole kukaan niistä kirjoittajista, jotka ovat tehneet johtopäätöksiä ihmisten älykkyydestä tai sen puutteesta musiikkimaun perusteella - varmaan johtuu osittein siitä, että vanhempana ihmisenä olen huomannut ettei se nyt yksittäisillä ihmisillä ainakaan mitään todista.

Vierailija
72/90 |
02.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole kukaan niistä kirjoittajista, jotka ovat tehneet johtopäätöksiä ihmisten älykkyydestä tai sen puutteesta musiikkimaun perusteella - varmaan johtuu osittein siitä, että vanhempana ihmisenä olen huomannut ettei se nyt yksittäisillä ihmisillä ainakaan mitään todista.

No millä perusteella olit kieltämässä minua keskustelemasta tässä ketjussa? Esitin kuitenkin olennaista kritiikkiä aloitukseen liittyen.

Vierailija
73/90 |
02.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän teille ole omat palstanne, jossa voitta saada yhdessä jumalaisia orgasmeja koraaleita kuunnellessanne. Av ei välttämättä ole ihan se paras paikka siihen. XD

huokaus, en edes erityisemmin välitä koraaleista, sekä: miksi AV ei voisi olla hyvä paikka myös tällaiselle keskustelulle?

Vierailija
74/90 |
02.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No millä perusteella olit kieltämässä minua keskustelemasta tässä ketjussa? Esitin kuitenkin olennaista kritiikkiä aloitukseen liittyen.

Minä olen täysin samaa mieltä kanssasi siitä, että musiikkimaku ei ole mikään yleinen älykkyyden tai typeryyden osoittaja, mutta tuollaiseen johtopäätökseen takertuminen saa aikaan sen, että ihmiset jotka, haluavat kertoa siitä millaiset ihmiset sitten oikeasti pitävät Bachista, eivät viitsi sitä sanoa, ja se nyt tietysti olisi ainakin minusta se kiinnostava osuus tässä nimenomaisessa keskustelussa.

Olet hiukan tässä joutunut minulle sijaiskärsijäksi taistelussani edes kohtuullise säällisen keskustelun puolesta.

Vierailija
75/90 |
02.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen täysin samaa mieltä kanssasi siitä, että musiikkimaku ei ole mikään yleinen älykkyyden tai typeryyden osoittaja, mutta tuollaiseen johtopäätökseen takertuminen saa aikaan sen, että ihmiset jotka, haluavat kertoa siitä millaiset ihmiset sitten oikeasti pitävät Bachista, eivät viitsi sitä sanoa, ja se nyt tietysti olisi ainakin minusta se kiinnostava osuus tässä nimenomaisessa keskustelussa.

Olet hiukan tässä joutunut minulle sijaiskärsijäksi taistelussani edes kohtuullise säällisen keskustelun puolesta.

Mielestäni kysymyksen asettelu ei tarjoa otollista pohjaa keskustella Bachin koraaleista, koska sen pohjalta heitellään yleisiä, harkitsemattomia kommentteja niitä kuuntelevien ihmisten ihanuudesta ja älykkyydestä. Sitä kritisoin.

Koen myös olevani väärä henkilö ”sijaiskärsijäksesi”, koska minä itsekin peräänkuulutan säällistä keskustelua. Joskin minä keskityn aiheeseen, johon aloituksen huonosti muotoiltu kysymys väistämättä ajaa, sinä taas ohi aloituksen kysymyksen.

Vierailija
76/90 |
02.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisitko sitten avata aiheellesi kokonaan oman ketjun?

Vierailija
77/90 |
02.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisitko sitten avata aiheellesi kokonaan oman ketjun?

En, koska minulla on oikeus kommentoida täällä. Ketjussa moni kommentoi ohi aiheen, eli kertoo musiikin kuuntelutottumuksistaan, vaikka aloittaja kysyy vain mielipidettä ihmisestä. Miksi et käske näitä aiheen vierestä keskustelijoita poistumaan?

Vierailija
78/90 |
02.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän jokainen saa kuunnella mitä lystää. Miksi pitäisi olla mitään mieltä tästä?

Tietysti saa! Oma makunsa kullakin. No, tämähän on keskustelupalsta. Mutta voi olla ilman mielipidettäkin...

Vierailija
79/90 |
02.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkaa olla vaikea löytää Bachia Bach-ketjusta.

Vierailija
80/90 |
02.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alkaa olla vaikea löytää Bachia Bach-ketjusta.

Ei tämä ole Bach-ketju, vaan mielipidekysely ihmisisestä, joka kuuntelee Bachin koraaleja. Onko ihmisille näin vaikeaa hahmottaa näkökulman ja aiheen rajausta?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi seitsemän