Eron jälkeen mies ei maksa enää lastensa kuluja
Lapset 18 ja 19 vuotta, opiskelevat, asuvat kotona, ei opintotukea. Isä päätti että raha menee nyt uuteen perheeseen. Itse olen TODELLA tiukilla koska lapset asuu luonani. Työnhaku kovaa mutta kumpikaan ei saa mitään. Miten ihmeessä tästä voi selvitä? :(
Kommentit (181)
Vierailija kirjoitti:
Et selviä ap mitenkään
En niin. Mies kovatuloinen mutta melko vttumainen. Normaali keskustelu ei auta. Hänen mielestään lapset ei ansaitse hänen rahojaan. Hän oli se joka lähti ja perusti uuden perheen samantien. Raha menee sinne.
Lapset aikuisia eli olisko parasta keskustella lasten kanssa suoraan, Vai ollaanko sitä helikopteroitu niin pitkälle ettei elämän realiteetit ole koskaan ollut kohdalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et selviä ap mitenkään
En niin. Mies kovatuloinen mutta melko vttumainen. Normaali keskustelu ei auta. Hänen mielestään lapset ei ansaitse hänen rahojaan. Hän oli se joka lähti ja perusti uuden perheen samantien. Raha menee sinne.
Täällä tismalleen sama. En tiedä miten voi kohdella omia lapsiaan noin. Ehkä tekee kiusaa vain minulle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et selviä ap mitenkään
Täällä tismalleen sama. En tiedä miten voi kohdella omia lapsiaan noin. Ehkä tekee kiusaa vain minulle.
Mitäs läksit. Naisen kannattaa parinvalinnassa panostaa sellaiseen siittäjään joka jakaa mielellään resurssinsa perheen käyttöön.
Feministit tietty haluavat ne resurssit ulosmitata miehiltä väkivalloin mutta siitä näyttää vain seuraavan ettei miehet vaivaudu edes hankkimaan resursseja. So sad.
Jos lapset opiskelevat, niin he voivat itse alkaa vaatimaan mieheltä elatusta vaikka sitten oikeusteitse. Tätä on jotkut joutuneet tekemäänkin.
"So sad. So sad." ONKO pakko tunkea anglismeja joka hiton väliin? Mitä vikaa on sanassa surullinen!
Täällä lapset puoliksi, exälle menee kaikki tuet kahdesta lapsesta(yli 400e/kk), silti meidän pitäisi maksaa kaikki hankinnat ja uhriudutaan, jos muistutetaan, että exän pitäisi maksaa tuilla edes jotain. Molempien lapsien KAIKKI vaatteet on meidän ostamia, koska muuten kulkevat risaisilla ja pienillä vaatteilla.
Eipä sille mitään voi. Itse huolsin lapset avioliitossakin yksin. Sama homma jatkui eron jälkeen. Lasten isällä ei kiinnosta.
Varaa minulla on, mutta elän itse todelka niukasti. En käytä rahaa oikeastaan kuin pakolliseen elämiseen ja auto on luksus.
Vierailija kirjoitti:
"So sad. So sad." ONKO pakko tunkea anglismeja joka hiton väliin? Mitä vikaa on sanassa surullinen!
Parempi suomennos olisi: kerrassaan harmillista.
Ainoa tapa on, että lapset haastaa vanhempansa oikeuteen.
Ei aikuisten ihmisten menoja kenenkään tarvi maksaa.
"Vanhempien velvollisuutena on elättää alaikäinen lapsensa 18-vuotiaaksi eli täysi-ikäiseksi asti. Velvollisuuteen kuuluu muun muassa lapsen henkisten ja aineellisten tarpeiden tyydyttäminen, tarpeellisen hoidon antaminen sekä koulutuskulujen maksaminen vanhempien kykyjen mukaisesti. Lähtökohtaisesti vanhemman elatusvelvollisuus loppuu lapsen täyttäessä 18 vuotta. Elatusvelvollisuus voi kuitenkin jatkua täysi-ikäisyyden saavuttamisen jälkeen koulutuskustannusten vuoksi opiskelevan henkilön kohdalla, jos elatusvelvollisuus harkitaan kohtuulliseksi. Tätä velvollisuutta kutsutaan koulutusavustukseksi."
MINILEX.FI
Taas se nähdään, miehistä lapset ovat kivoja, sen 10 min, kun niitä tehdään, sen jälkee ei paljoa väliä. No onneksi lisääntyminen ihan oma ja vapaaehtoinen valinta.
Lapset haastavat isänsä oikeuteen. Tästä on ennakkopäätös kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Ei aikuisten ihmisten menoja kenenkään tarvi maksaa.
No normaalit vanhemmat maksavat opiskelevan lapsen menoja varsinkin jos toinen ei saa opintotukea. Ei kyllä käynyt mielessäkään mulla ja exällä, että ei makseta lapsen menoja kun lapsi täytti 18v ja oli vielä lukiossa. Sai vähän opintorahaa ja talvella oli vähän keikkatyötä. Asumme pienessä kylässä eikä täällä noin vain töitä saa. Meille oli itsestään selvää, että lapsen kuluja maksetaan edelleen. Ei hylätty lasta. Ehtii kyllä maksamaan itse kulunsa myöhemmin ja niin hän nyt tekeekin kun muutti poikakaveri kanssa yhteen. Asui mun kanssa vielä kun aloitti kokopäiväiset työt lukion jälkeen ja ihan ilmaiseksi asui mun kanssa. Ruokia osteli ja maksoi omat vaatteet yms.
Vierailija kirjoitti:
Lapset aikuisia eli olisko parasta keskustella lasten kanssa suoraan, Vai ollaanko sitä helikopteroitu niin pitkälle ettei elämän realiteetit ole koskaan ollut kohdalla.
Keskustella suoraa mistä? Hakevat töitä todella kovasti, mutta nyt ei tärppää kun ei kummallakaan ammattiakaan vielä.
Miksi otit miehen joka ei halua maksaa. Komea mies taisi olla mutta luonne täysii kusipää.
Vierailija kirjoitti:
Jos lapset opiskelevat, niin he voivat itse alkaa vaatimaan mieheltä elatusta vaikka sitten oikeusteitse. Tätä on jotkut joutuneet tekemäänkin.
Lähtökohtaisesti koulutusavustukseen osallistuvat molemmat vanhemmat ja koulutusavustus maksetaan suoraan lapsen tilille. Huomioon otetaan myös lapsen oma kyky elättää itseään, eli 18 vuotiaan katsotaan jo voivan elättää itseään, käymällä töissä.
Et selviä ap mitenkään