Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mielipiteesi ihmisestä joka kuuntelee Bachin koraaleja?

Vierailija
02.09.2020 |

??

Kommentit (90)

Vierailija
41/90 |
02.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koraalit pitäisi polttaa.

Vierailija
42/90 |
02.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Klassillinen musiikki on ihanaa! Debyssy clair de lune.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/90 |
02.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kyseessä mies niin pitäisin kyllä vähän outona/turn offina...

Vierailija
44/90 |
02.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älykäs, musikaalinen.

Miksi moni edelleen luulee, että klassista musiikkia kuunteleva olisi aina älykäs? :D

Olen lukenut tutkimuksen, jossa on todettu vahvistavan älykkyyttä, kun sikiölle / vauvalle on soitettu Mozartia. Ja niinhän minä tein. Tulos oli mainio.

Vierailija
45/90 |
02.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun Bachia kuuntelee niin se vaan sahaa eestaas ahtaasti ja tunkkasesti se musa.

Vierailija
46/90 |
02.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koraalit pitäisi polttaa.

Luin tuon ensin vähän toisin...

Vierailija
47/90 |
02.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Bachia kuuntelen itsekin sekä muuta barokkimusiikkia. Ajattelisin että kiva tavata toinen ihminen jolla on sama mielenkiinnon kohde, meillä on varmaan paljon puhuttavaa.

Olen joskus miettinyt miksi juuri Bach iskee minuun. Kylmät väreet kulkevat pitkin kehoa, saan ihan jumalaisia säväyksiä Bachin musiikista. Pidän myös raskaasta rokista, iskelmät tai liian helposti pureskeltava musiikki harvoin nappaa.

(muistaakseni) Saksassa on vuosittain jotkut Bach-viikot urkukonsertteineen ja muine tapahtumineen. Siellä tahtoisin joskus käydä, suomesta yritän parhaani mukaan pongata kaikki Bach-konsertit, harvassa tulee käytyä, mutta toivon mukaan tulevaisuudessa enemmän.

Vierailija
48/90 |
02.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksi kiinnostuksen kohde ei kerro ihmisestä vielä mitään. Ihmetyttää nuo kommentit että ihana ihminen yms. Voi olla täysi mulkero, jopa sarjamur haaja.

Ap kirjoitti nuo ihana ihminen kommentit ihan ite.

No ei voinut, kun minäkin kirjoitin yhden. Miten sinun on niin vaikea uskoa, ettemme ole kaikki sinunlaisiasi.

Vierailija
49/90 |
02.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hänellä on varmaan kunnon stereot, jos urkumusiikkia kuuntelee. 16 Hz taitaa olla matalin sävel.

Vierailija
50/90 |
02.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Satunnaisia koraaleja voin kuunnella, mutta kun töissä pitää pitää ajatukset kurissa, kuulokkeissa soi Matteuspassio tai soolosellosarjat.

Vierailija
51/90 |
02.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun Bachia kuuntelee niin se vaan sahaa eestaas ahtaasti ja tunkkasesti se musa.

en voi sanoa, että jokaisessa, koska en ole jokaista bachin sävellystä kuullut, mutta ainakin suurimmassa osassa, joita olen itse kuullut,tuntuu suurimmassa osassa olevan useampia sävellyksiä yhden sävellyksen sisällä. Bach on osannut nivoa nämä yhteen niin, että kaikki on nivottu yhteen. Ensikuulemalta puskee päälle pääsävelkulku, sitten alkaa kuulla taustaakin ja ymmärtää miten suuria kappaleensa ovat. Kaikkea muuta kuin tylsiä.

Vierailija
52/90 |
02.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
53/90 |
02.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksi kiinnostuksen kohde ei kerro ihmisestä vielä mitään. Ihmetyttää nuo kommentit että ihana ihminen yms. Voi olla täysi mulkero, jopa sarjamur haaja.

Älä...

Turhaan minulle yrität sarkasmiasi syöttää. Tässäkin ketjussa moni on heti ilmaissut pitävänsä sellaista ihmistä ihanana tai älykkäänä ja ties minkälaisena, josta tietävät vain yhden yksittäisen mielenkiinnon kohteen.

Vierailija
54/90 |
02.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Klassisella musiikilla ja korkeamalla älykkyydellä on yhteys, se on tutkittua. Sitä en tiedä millä mielellä tämän ketjun kirjoittaja kirjoitti älykkyydestä tässä ketjussa tuolla aiemmin, mutta sen tiedän, että asiaa on tutkittu.

Vierailija
55/90 |
02.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Klassisella musiikilla ja korkeamalla älykkyydellä on yhteys, se on tutkittua. Sitä en tiedä millä mielellä tämän ketjun kirjoittaja kirjoitti älykkyydestä tässä ketjussa tuolla aiemmin, mutta sen tiedän, että asiaa on tutkittu.

Niin on ylipainolla ja metabolisella oireyhtymälläkin, mutta jos tiedän jonkun olevan ylipainoinen, en automaattisesti oleta, että hänellä olisi metabolinen oireyhtymä.

Vierailija
56/90 |
02.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten keskustelussa, joka käsittelee Bachin koraaleja voi olla liekki? Ei tämä ole mikään kuoron karonkka.

Vierailija
57/90 |
02.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten keskustelussa, joka käsittelee Bachin koraaleja voi olla liekki? Ei tämä ole mikään kuoron karonkka.

Minä keskustelen ihmisten taipumuksesta vetää heppoisia johtopäätöksiä toisesta ihmisestä yhden faktan perusteella. Eli ohmsten tyhmyydestä. En Bachista.

Vierailija
58/90 |
02.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvät äänentoistolaitteet? Niin paljon kuin klassista rakastankin, saan vain päänkipeäksi jos yritän kuunnella huonoilta kaijuttimiltani, saati puhelimelta.

Vierailija
59/90 |
02.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä keskustelen ihmisten taipumuksesta vetää heppoisia johtopäätöksiä toisesta ihmisestä yhden faktan perusteella. Eli ohmsten tyhmyydestä. En Bachista.

Ehkä silloin pitäisi siirtyä niihin lukuisiin ketjuihin, joita jo on ihmisten tyhmyydestä erilaisissa asioissa ja jättää rauhaan se ainoa ketju, jossa puhutaan Bachin koraaleista.

Vierailija
60/90 |
02.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan samat sanat. Kuuntelin paria kappaletta ja en jaksanut enää. Se oli sellaista päämäärätöntä lirputtelua, josta ei tullut kuin fiilis, että kuuntelen hiljaisuutta mielummin kuin tuota. Jostakin tuli joku kirkkoveisu mieleen ja ne fiilikset eivät ainakaan lisänneet mielenkiintoa pätkääkään.

Joku on tuonne jotain linkkejä laittanut, mutta kirjoittakaa niihin nyt hyvänen aika jotain perustelujakin. Kertokaa mitä pitäisi erityisesti kuunnella ja mihin keskittyä. En minä ainakaan jaksa availla mitään epämääräisiä linkkejä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän neljä