Missä ammateissa saa kuulla haistattelua?
Kommentit (46)
Toimittajana aika usein. Ja olen sanomalehdessä taittavana toimittajan, eli pääosin taitan ja editoin, teen vähän juttuja. Mutta välillätulee p*** päälle, vaikka en olisi ollut asian kanssa tekemisissäollenkaan. Kuvallaan kirjoittavat kollegat saa kaikke haukuista tappouhkauksiin.
Toimittajana aika usein. Ja olen sanomalehdessä taittavana toimittajan, eli pääosin taitan ja editoin, teen vähän juttuja. Mutta välillätulee p*** päälle, vaikka en olisi ollut asian kanssa tekemisissäollenkaan. Kuvallaan kirjoittavat kollegat saa kaikke haukuista tappouhkauksiin.
Ravintolatyöntekijänä. Viikonloppuiltana kun baaritiskillä on kolmessa kerroksessa ihmisiä käsi pystyssä ja juokset kuin rotta tynnyrissä pääsemättä välillä edes vessaan, viisi minuuttia sitten tullut tyyppi alkaa huutaa "mikä vittu täällä oikein maksaa, mä oon oottanut ainakin puoli tuntia". Huoritellaan ja läskitellään. Ei ole silmiä päässä että näkisi tilanteen?
Tuohon aikaan luulin, etten pidä asiakaspalvelusta. Nyt olen isännöitsijätoimistossa ja kyllä on kiva palvella selviä ihmisiä päiväsaikaan. Joskus sielläkin saa kuulla kipakkaa tekstiä, muttei koskaan samantasoista kuin ravintolassa.
[quote author="Vierailija" time="04.10.2013 klo 16:30"]9, no minä en ole missään tekemisissä kaupallisten kanavien käännösten kanssa, joten aika turha on tulla minulle avautumaan noista. Juuri tuo ärsyttääkin, kun aina joutuu ristinpuulle ihan muiden ihmisten tekemisistä. Netin vapaaehtoiskäännökset on kyllä pääsääntöisesti täyttä roskaa. (Ja miksei designer voisi olla jossakin yhteydessä disaineri?? Tv-käännökset ovat nimenomaan puhekieltä ja voisin hyvin kuvitella, että joku alalla puhuisi noin.)[/quote]
No, kun se käännetään suunnittelija! Miksi alkaa keksimään uusia sanoja?
Juuri tätä vänkäämistä tarkoitin... T. tv-kääntäjä, entinen sellainen
Asiakaspalvelussa. Olin vuosia erään ison kotimaisen teleoperaattorin myymälässä ja haistattelu ja vittuilu oli päivittäistä. Meiltä olikin usein porukkaa pitkillä sairaslomilla.
tervetuloa nuorisopsykiatriaan :)
[quote author="Vierailija" time="04.10.2013 klo 16:23"]
Olen ollut opettajan työssä 1990-luvun alusta. Kertaakaan ei minulle ole haistateltu eikä kirottu. Alakoulussa, yläkoulussa ja lukiossa olen ollut.
[/quote]
Mulle on 12 vuoden aikana kerran lausuttu: Haista vittu homo! Annoin tunnin istumista, koska en ole homo. Terv. Yläkoulun ope, heteromies.
Lähihoitajana. Varsinkin psyk. ja päihdepuolella.
Olen ope ja mulle on muutaman kerran haistatellut oppilas ja muutaman kerran vanhempi.
[quote author="Vierailija" time="04.10.2013 klo 16:09"]
Lääkärinä.
[/quote]
Lääkärille haistatellaan äärimmäisen harvoin. Loppupelissä miltei kaikki tulevat hakemaan lääkäriltä apua - ja vaikka avun hakeminen ei olisikaan vapaaehtoista, niin kyllä juopot ja poliisin tuomat ymmärtävät tehdä yhteistyötä lääkärin kanssa. Jos lääkärin toiminta ei miellytä, niin sitä seuraavat valitusuhkaukset (psyykepotilailta tappouhkaukset), eivät haistattelut. Hoitohenkilökunta taitaa saada osakseen terveydenhuollon haistattelut.
Olen myyjä ja ei ole haistateltu. Mutta olen ollut vieressä katsomassa, kun kolleegani sai tappouhkauksen.
Konduktööri ja lipuntarkastaja. Eikä rajoitu vaan sanalliseen osuuteen, myös väkivaltaa koetaan. :(
Hoitoalalla saa kyllä kuulla ja joskus tuntee nahoissaaankin.
Apteekissa, kun ei päästä asiakkaan kanssa yhteisymmärrykseen Diapamien iteroinneista (ja huom. asiakas on aina väärässä, kun on kyse iteroinnista).
Aika monstereita on päiväkotilastenkin vanhemmissa. Onneksi sentään vähemmistö. Joskus tekisi mieli kysyä kohdellaanko heitäkin roskasankoina omassa työssään.
[quote author="Vierailija" time="04.10.2013 klo 20:00"]
Lähihoitajana. Varsinkin psyk. ja päihdepuolella.
[/quote] Lähihoitajana myöskin vanhuspuolella, tappouhkauksiakin on tullut.
Katsastuskonttorilla. Olen toimistossa ja tänään taas olin kus**ää h**ra kun puutun toisten asioihin. Huoh. Olisi sekin asiakas vaan kiltisti maksanut ne veronsa. Pari kertaa on meinannu itku tulla, asiakkaiden haukut kun menevät joskus aivan älyttömiksi. Onneksi pystyn pitämään itseni kasassa ja asiakkaalle olemaan ystävällinen ja asiallinen ja vasta sitten takahuoneessa annan pahan mielen tulla.
Erikoisliikkeen myyjänä tuli eteen niin ihmeellisiä asiakkaita että huh, huh. Eräs asteli tyynenä kaupan ovelle ja päästi hirveän pierun ja totesi siinä teille kun on niin kallista kaikki:D
Alennusta vaaditaan jatkuvasti ja jos en myyjänä saa antaa niin haukutaan huonoksi asiakaspalvelijaksi.
Ei auta vaikka sanon, että haluan pitää työni.
Puhelinmyyjänä
Kaupankassana
Olen ollut myös opettaja ja silloin mulle on haistatellut ainoastaan vanhemmat.