Kuka tuota täydentävää toimeentulotukea edes saa?
En saa tukea välttämättömiin koulukirjoihin (ei saa kirjastosta), vaikka minulla on 20 000e velkaa, osa-aikatyö ja tulot koostuvat asumis- ja toimeentulotuesta ja pienestä palkasta. Etsin kokoaikaista työtä koko ajan kun kyseessä etäopinnot.
Jos minä en saa täydentävää toimeentulotukea niin kuka saa? Sellainen, joka ei käy ollenkaan töissä eikä opiskele? Mihin tuota edes myönnetään? Virkailija sanoi, että koulukirjoihin voidaan tapauskohtaisesti myöntää tukea, mutta sain kielteisen päätöksen. En voi tällä hetkellä saada opintotukea tms.
Kommentit (44)
Itse " vaativana " sossupummina sain vuoden aikana nämä täydentävänä :
320 e käteistä kodin hankintoihin ( oikeasti ne oli jo hankittu, mutta sain suoraan tilille )
N. 400 e sisarusvaunuihin ( lähetin kuvan nettikaupan vaunuista, ja taas antoivat suoraan tilille. Ei tietenkään ostettu, vaan mentiin ekan lapsen vanhoilla )
200e ruokalahjakortti
1150 e vuokrarästeihin ( ei voi kadullekkaan joutua, irtisanottiin maksun jälkeen kämppä ja muutettiin porukoiden kakkostaloon loisimaan )
225e muuttokulut pk-seudulle
2300e 3kk,n ennakkovuokra( ei vakuus) jonka asuntosäätiö vaati, meni ihan ttt,n kautta.
Tää systeemi on ihan naurettava, kun toinen lapsi tuli, niin äijä jäi työttömäksi koska 40h viikko raksalla x 4 oli vähemmän kun kela gold, minä joudun jokatapauksessa olemaan vauvan kanssa kotona perusrahalla.
Täytyy vain osata vaatia vaatia ja vaatia, sitä me "ammattilaiset" tehään myös.
Ps : kohta mennään tuetulle viikon kylpylälomalle lasten kanssa, täyshoito ja kyllä, firman piikkiin...
Lapamatonen kirjoitti:
Itse " vaativana " sossupummina sain vuoden aikana nämä täydentävänä :
320 e käteistä kodin hankintoihin ( oikeasti ne oli jo hankittu, mutta sain suoraan tilille )
N. 400 e sisarusvaunuihin ( lähetin kuvan nettikaupan vaunuista, ja taas antoivat suoraan tilille. Ei tietenkään ostettu, vaan mentiin ekan lapsen vanhoilla )
200e ruokalahjakortti
1150 e vuokrarästeihin ( ei voi kadullekkaan joutua, irtisanottiin maksun jälkeen kämppä ja muutettiin porukoiden kakkostaloon loisimaan )
225e muuttokulut pk-seudulle
2300e 3kk,n ennakkovuokra( ei vakuus) jonka asuntosäätiö vaati, meni ihan ttt,n kautta.Tää systeemi on ihan naurettava, kun toinen lapsi tuli, niin äijä jäi työttömäksi koska 40h viikko raksalla x 4 oli vähemmän kun kela gold, minä joudun jokatapauksessa olemaan vauvan kanssa kotona perusrahalla.
Täytyy vain osata vaatia vaatia ja vaatia, sitä me "ammattilaiset" tehään myös.
Ps : kohta mennään tuetulle viikon kylpylälomalle lasten kanssa, täyshoito ja kyllä, firman piikkiin...
Missä muka rahoja tilille jaellaan? Meillä menee maksusitoumuksella tai kuittia vastaan hyväksytty määrä.
Itse sain koulukirjat ja ylioppilaskirjoitukset kun opiskelin aikuislukiossa (siellä ei saa opintotukea). Laitoin kirjastosta kuvan kuinka pitkä jonotus lukiokirjoihin on (n vuoden täällä Helsingissä).
Ei sitä saa edes äärimmäisessä hädässä. Jos vähänkin kiinteää ei rahaksi muunnettavaa omaisuutta, kade sosialisisossuakka kieltäytyy OMAAN HARKINTAANSA VEDOTEN NO CAN DO.. Sehän on täysin mielivaltainen päätös ha jossun nassu ei miellytä.. sorry.
Väärä pigmentti estää myös.