Saatiin pari tonnia ylimääräistä rahaa ja nyt huomaa
kuinka rikkaita me oltaisiinkaan jos minäkin olisin töissä. Ihana kuukausi ollut, kun on voinut ostaa vaikka mitä.
Nyt on sitten niin ristiriitainen olo. Vauvakuume vaivaa, mutta köyhyys tympii. Vieläkö lisääntyä vai mennäkö jo töihin. En todellakaan tiedä...
Kommentit (11)
Meillä on jo lapsia. :) Vielä haluttaisiin, mutta nyt on ajatukset vähän sekaisin, kun huomasin miten helppoa rahallisesti olisi jos menisin jo töihin...
Ap.
Mietippä pidemmällä aikavälillä. Oletko onnellisempi lapsista vai siitä, että olet ollut töissä ja olet voinut tuhlata rahaa ehkä jopa turhiin hankintoihin?
[quote author="Vierailija" time="04.10.2013 klo 10:09"]
Mietippä pidemmällä aikavälillä. Oletko onnellisempi lapsista vai siitä, että olet ollut töissä ja olet voinut tuhlata rahaa ehkä jopa turhiin hankintoihin?
[/quote]
Todellakin mieti pidemmällä aikavälillä. Yksi lapsi lisää tuo todella paljon lisää kulujakin, päivähoitomaksuja, harrastusmaksuja, puhumattakaan ihan perusasioista. Lisäksi elämästä tulee sitä kiireisempää mitä enemmän niitä lapsia on.
Lisäksi on ihan ihanaa päästä jossain kohtaa jo viettämään elämää niinkin, että ei tarvitse koko ajan vahtia ja perushoitaa jotakuta, elämän voi täyttää muillakin asioilla kuin vain lapsilla. Ne isommatkin tykkää jos niihinkin viitsii vielä panostaa, eikä vain kutea vauvan kanssa.
Öh, tiedät varmaan itse parhaiten teidän taloudellisen tilanteen.
Eli oletteko "köyhiä" =ei varaa ostaa ihan mitä vaan (tarpeetontakin), milloin vaan. Vai oletteko ihan oikeasti niin vaikeassa taloudellisessa tilanteessa, että peruseläminen on vaikeaa, vaikka taloutta suunniteltaisiin miten hyvin tahansa? Esim. ei varaa ostaa edes kirppikseltä lapsille vaatteita tarpeeseen tai mennä itse hammaslääkärin, laskut jää maksamatta ajallaan tms.
Meillä on siis jo kolme lasta ja olen ollut todella monta vuotta kotona heidän kanssa, kun lapset ei ole ihan vuoden ikäerolla. Ollaan aina haaveiltu ainakin neljästä lapsesta ja tähän asti olen ollut ihan valmis ja halukas siihen. Nyt vain alkoi kovasti houkutella töihin meno, koska sitten elämä helpottuisi rahallisesti paljon. Nyt ei voida koskaan ostaa mitään extempore vaan kaikki pitää suunnitella ja miettiä. Ollut niin ihana kuukausi nyt, kun on voinut vaan ostaa yhtä sun toista! Niin se pienikin raha näköjään laittaa pään sekaisin, kun on ensin vuosia pihistellyt...
Mies tienaa kyllä melko hyvin, että ei tässä mitään sossun luukulla juoksijoita olla oltu, mutta voi miten rikkaita me oltaisiinkaan jos minäkin tienaisin!
Ap.
[quote author="Vierailija" time="04.10.2013 klo 10:40"]
Meillä on siis jo kolme lasta ja olen ollut todella monta vuotta kotona heidän kanssa, kun lapset ei ole ihan vuoden ikäerolla. Ollaan aina haaveiltu ainakin neljästä lapsesta ja tähän asti olen ollut ihan valmis ja halukas siihen. Nyt vain alkoi kovasti houkutella töihin meno, koska sitten elämä helpottuisi rahallisesti paljon. Nyt ei voida koskaan ostaa mitään extempore vaan kaikki pitää suunnitella ja miettiä. Ollut niin ihana kuukausi nyt, kun on voinut vaan ostaa yhtä sun toista! Niin se pienikin raha näköjään laittaa pään sekaisin, kun on ensin vuosia pihistellyt...
Mies tienaa kyllä melko hyvin, että ei tässä mitään sossun luukulla juoksijoita olla oltu, mutta voi miten rikkaita me oltaisiinkaan jos minäkin tienaisin!
Ap.
[/quote]
Mä kuitenkin uskoisin, että sua harmittaa myöhemmin, jos et sitä lasta tee.
No ei varmasti harmita. Kyllä kolme lasta on jo paljon. Ethän ehdi saada edes eläkettä itsellesi kun luuhaat kotona vuosikausia.
[quote author="Vierailija" time="04.10.2013 klo 10:40"]
Ap.
[/quote] Mitä mies haluaa, kerrot vain oman mielipiteesi.
Kirjoitinhan minä tuohon miehenkin haluista. OLLAAN aina haaveiltu. Enemmän meistä mies on aina suurperheestä haaveillut, mutta on se siis minunkin toive ollut. Mies vain vähän vahvemmin sitä halunnut.
En tiedä onko miehen ajatteluun vaikuttanut tämä parin tonnin tuhlailuraha, tuskin. Omakin mieli voi taas kääntyä takaisin vanhaan kunhan alkaa taas normaali arki.
Et ainakaan ala hankkia lasta jos et ole työelämässä...