Paras TV-mainos, minkä muistat.
Kaksi rajasoltilasta (Suomi ja Venäjä) kiistelee elokuvateksteistä.
Venäläinen: tänk juuu
Suomalainen. Mikä ihmeen tänk juu toihan voi olla mistä leffasta tahansa.Sä mitään elokuvista tiedä, eihän teillä ole edes telkkareita sillä puolella.
Venäläinen: tule Suomi-poika saat leipää. (tuntematon sotilas)
Suomalainen: tule sinä tänne, niin saat voita sen leipäs päälle.
Jos joku löytäis tän vaikka youtubesta olisin kiitollinen.
Kommentit (76)
"Tummaihoinen" rannalla tervehtii "Sampooo, heheheheheheee" Sammon mainoksessa ja kokonainen posse "tummaihoisia" laulaa Halvan maukkaasta lakritsasta.
Those were the days.
En halua valittaa, mutta-mainos jossa ihmetellään miksi tunnelien päättymisestä ilmoitetaan erillisellä liikennemerkillä joka on sen tunnelin ulkopuolella. Koska samaa olen itsekin aina ihmetellyt :D
Jos et sä soita- Valion maitomainos, jostain 80-luvulta.
"Syökää kanaa". Olikohan jonkun mäkkärin tai vastaavan mainos missä possu noin kehotti tekemään.
Elovena-mainos 80-luvulta missä soi rekkamies. Pikkutyttönä aina haaveilin että mulla ois oma rekkamies. Vuonna 2008 ihanan sellasen löysin !
vw-mainos jossa siisti, keski-ikäinen toimistonainen lähtee koeajamaan autoa. Ajaa sillä oikein kunnon rapa-rallia pikkuteillä ja palauttaa mutaisen auton takaisin autokauppaan. Sitä ei näytetty ostiko nainen auton.
Minihameinen nainen lähtee luokan eteen teroittamaan kynää. Hän pudottaa kynän lattialle ja kumartuu sitä nostamaan. Pepun eteen ilmestyy näkkileipä.
"No onko sulla nälkä vai ei?" kysyy isä leipää leikkaavalta pojaltaan.
"Oululaise jälkiuunileipä - kova kuin elämä"
Se missä aikuinen ihminen kitisee jotain vanhemmilleen, tyyliin, että "mä en voi syödä tätä" johon äiti sanoo "pää kiinni, mä olen hommani hoitanut jo aikoja sitten". Jotain lehteä siinä kai mainostettiin.
Toinen ihan hauska on se "jestas mikä paketti"-juttu.
[quote author="Vierailija" time="03.10.2013 klo 19:38"]
Ei suomalainen, mutta silti paras mainos ikinä:
Suomalaisista täällä mainistsemattomista laama agility-mainos. Muistan, kun ekan kerran näin tuon elokuvissa alkumainoksissa ja olin hetken ihan huuli pyöreänä ennenkuin tajusi homman nimen :D
[/quote]
Totta tuo kortsumainos on paras ikinä!
Ja laamoista pitänee sanoa sen verran, että kun ne luimistavat noin seuraavana roiskuu räkä.
Mielestäni kaikista paras mainos on ehdottomasti Laattapisteen mainos, jossa "tee-se-itse" tyypit neuvoo kylppäriremonttia tekeviä kertomaan kustannukset aina kolmella ja sit kaikki paikat hajoo.
[quote author="Vierailija" time="03.10.2013 klo 17:26"]
Minihameinen nainen lähtee luokan eteen teroittamaan kynää. Hän pudottaa kynän lattialle ja kumartuu sitä nostamaan. Pepun eteen ilmestyy näkkileipä.
[/quote]
Tämä oli hauska. Varsinkin sen kommentoijan ääni lopussa: KATSOKAA! Näkkileipä!
Itselleni on jäänyt mieleen (Soneran?) mainos, jossa mies huutelee mökkirannasta vastarannan kaveria saunomaan. "Olutta on!" Käy sytyttelemässä saunan, ja rantaan palatessaan näkee kuinka joka suunnasta järveä soutelee miehiä hänen suuntaansa :-D
[quote author="Vierailija" time="03.10.2013 klo 19:38"]
Ei suomalainen, mutta silti paras mainos ikinä:
[/quote]
Tämä Durexin mainos oli mullakin mielessä. Toinen yhtä hyvä on yllättäen samasta aiheesta, Hansaplastin:
http://www.youtube.com/watch?v=Ij2Xbu-XhCI
"Meidän äiti tekee teidän äitien ruuat!"
Santeri Kinnunen Katso-lehden mainos, jossa Santeri Kinnunen haahuilee kotona, wc-paperi on loppunut, jääkaapissa ei ole ruokaa, kaikki astiat ovat likaisena. Hän kaataa kahvia likaiseen kuppiin, raahautuu sohvalle ja laittaa telkkarin päälle, missä kuulutetaan juuri "Tänä iltana suorassa lähetyksessä... Santeri Kinnunen!" Loppukohtauksessa Santeri juoksee ulos vetäen samalla vaatteita päälleen, ja ääni sanoo: "Katso Katsosta, milloin kannattaa olla tv:n äärellä." Olen ehkä vähän yksinkertainen, kun jaksoi naurattaa joka kerta, kun näin sen...
Koirien tekohampaat -mainos on myös aika hyvä.
[quote author="Vierailija" time="03.10.2013 klo 15:27"]
Vanha Lahden olutmainos. Kaveri nukkuu kämpässä, juna kolistelee ikkunan takana (Blues Brothers -tyyliin), kamat putoilee eikä jannu herää. Pihalla kaverit yrittää huutaa ikkunan alla, kunnes joku keksii kilisyttää kaljakoria. Miekkonen on heti ulkona :)
[/quote]
Eli siis tämä: