Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aamuvalmisteluihin menee liikaa aikaa, auttakaa!

Vierailija
03.10.2013 |

Jos mun pitäisi olla töissä klo 9, mun pitäisi varmaan herätä klo 6, että olisin edes likipitäen ajoissa.

Matkaan hyvä varata 30-45 minuuttia, koska parkkipaikkoja ei yleensä saa mistään.

Meikkaamiseen mulla menee vähintään 30 min. Yleensä enemmän, koska aina joku tuote on jossain kassissa tai pussissa ja sitä sitten haeskelen.

Hiukset, äkkiä hujahtaa 15 minuuttia harjatessa, jonkun klipsun tai muun etsimisessä.

Vaatteiden pukemiseen menee helposti 20 minuuttia. Aina on joku rätti kadoksissa, vaikka just eilen se olisikin ollut päällä. Ja sitten, kun on valmiina lähtöön, niin paidassa onkin tahra. Hansikkaita ei ole missään. Tms.

Aamiaiseen mulla ei usein ole aikaa. Tarvitsisin 45 minuuttia oikeasti sellaiseen aamun käynnistämiseen. Teen keittoon, leipien tai puuron tekemiseen, lehden lukuun.

Ja sitten mun on vielä tosi vaikea päästä ajoissa nukkumaan (aina olisi niin paljon tekemistä, tvtä en katso, mutta kotihommia, siivoamista, työhommia, harrastusjuttuja, lukemista). Ja tosi vaikea sitten päästä ajoissa sängystä ylös. Nytkin olen ihan väsynyt, nousin klo 6:25, menin nukkumaan joskus klo 1 jälkeen... :(

Mä en jaksa, kun aamuisin on aina kamala stressi. Haluaisin rauhassa saada tehdä asiat. Nyt tuntuu, että vaan kohellan nurkasta toiseen, kiukuttelen itselleni ja koko päivä alkaa väärällä jalalla.

Auttakaa! Miten järkeä aamuihin! Ja mun ei edes tarvi huolehtia liikkeelle kuin itseni...

Kommentit (95)

Vierailija
61/95 |
03.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi olkooon! Eikö kukaan teistä pese aamulla hiuksiaan tai käy edes muuten suihkussa?

Vierailija
62/95 |
03.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla menee joka päivä noin 30 minuuttia laittautumiseen, on mennyt vuosikaudet. Se on ihan normaalia. Mitä olen käsittänyt, niin monella muullakin ulkonäöstään välittävällä menee.

Arkimeikkini on melko kevyt kuitenkin, iholle en tee mitään koska se on jo valmiiksi hyvä. Eli yksinkertaisesti sutaisen ylimääräiset hajakarvat kulmakarvoista pois, laitan hieman kulmakynää, rasvaan huulet, levitän eyelinerin ja kajalin ja laitan ripsiväriä. Tähän menee noin 10-15 minuuttia. Hiukset suoristan (pitkät, pörröisesti lainehtivat hiukset), laitan hiuspuuteria juuriin, hieman tupeeraan, harjaan ja alle lakkaa. Tuohon menee noin 15 minuuttia.

Vaatteiden valitsemiseen ei mene ollenkaan aikaa, koska olen valinnut vaatteeni niin, että ne sopivat hyvin toistensa kanssa ja minulla on perusasukokonaisuuksia.

Ei tulisi mieleenikään lähteä laittautumattomana ulos. Tahdon näyttää aina hyvältä, koska ei ikinä voi tietää kenet kohtaa tai mihin joutuu menemään. Haluan olla valmis kaikkeen.

Eli jos menen kahdeksaksi vaikkapa kouluun, aikatauluni on tämä:

6.00 Herätys ja aamutoimet

6.15 Alan meikata ja laittaa hiuksia, puen päälle

6.50 Rauhoitun syömään

7.10 Pesen hampaat, pakkaan laukun

7.25 Bussiin

Tosiaan, kun kaikki on järjestyksessä, asiat nopeutuvat huomattavasti. Ja kun on aina tietty rutiini.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/95 |
03.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.10.2013 klo 11:31"]

Hyi olkooon! Eikö kukaan teistä pese aamulla hiuksiaan tai käy edes muuten suihkussa?

[/quote]

Käyn viimeisenä asiana illalla, siitä suoraan nukkumaan. Olen raikas vielä aamulla. Aamulla olisi mahdotonta käydä suihkussa, kun siihen pitäisi sitten varata ylimääräistä aikaa ja joutuisi käyttämään hiustenkuivaajaa joka päivä. Ja tietysti kylppärissä olisi sitten trooppinen ilmasto, niin kivapa siinä sitten meikata ja laittaa hiuksia.

Vierailija
64/95 |
03.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, mä en pärjää ilman aamiaista. Mulle tulee fyysisesti järkyttävän huono olo klo 11 maissa, jos en ole syönyt aamulla jotain kunnollista.

Mun ongelma on esim. se, että mä en oikeasti nauti pussiteestä. Joo, juon sitä aamulla. Mutta oikeasti haluan tehdä vihreää teetä, odottaa, että kiehunut vesi jäähtyy n 80 asteiseksi. Hauduttaa rauhassa sen teen, jne.

Sitten mä aamulla heitän hetulaan äkkiä jotkut pussiteet ja stressaan sitäkin, kun jäi teenautinto taas väliin.

Vierailija
65/95 |
03.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Pesin ennnen hiukset joka aamu ja joka aamu otin suihkun. Vie liikaa aikaa. Ja rasittaa päänahkaa. Nyt pesen hiuksen 3-4xvko. Joskus illalla, joskus aamulla. Liikunnan jälkeen suihkuttelen. Aamulla pesen kainalot ja muut kriittiset paikat lavuaarissa/bideellä.

ap

Vierailija
66/95 |
03.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei suihkussa tarvitsekaan päivittäin käydä, etenkään hiuksia pestä. Itse pesen hiukset joka toinen päivä ja pääosin iltaisin. Aamuisin pesen kasvot, kainalot ja "muut kriittiset paikat" ihan vessassa käsisuihkulla ja lavuuarin yllä. Ja hiuksiin auttaa hyvin kuivashampoo jos kaipaa pientä raikastusta (ei kylläkään toimi tummiin hiuksiin niin hyvin kuin vaaleisiin, jättää vaaleat jäljet, tummille hiuspuuteri parempi).

Vierailija
67/95 |
03.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt mä tajuan, miksi joidenkin ihmisten elämä on niin vaikeaa. No siksi, koska siitä tehdään niin vaikeaa. Oikeasti, lue nyt viestisi ja mieti, onko asiat oikeasti noin monimutkaisia vai teetkö sinä asiasta hirvittävän hankalaa?

[quote author="Vierailija" time="03.10.2013 klo 11:34"]

Mun ongelma on esim. se, että mä en oikeasti nauti pussiteestä. Joo, juon sitä aamulla. Mutta oikeasti haluan tehdä vihreää teetä, odottaa, että kiehunut vesi jäähtyy n 80 asteiseksi. Hauduttaa rauhassa sen teen, jne.

Sitten mä aamulla heitän hetulaan äkkiä jotkut pussiteet ja stressaan sitäkin, kun jäi teenautinto taas väliin.

[/quote]

Vierailija
68/95 |
03.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halit, AP! Kuulostat ihan minulta :)  Olen myös neljääkymppiä lähestyvä nainen, jolta on elämänhallinta enemmän tai vähemmään hukassa. Minulla on yksi leikki-ikäinen lapsikin, mutta en tullut tänne pätemään, kunka selviän lastenhoidosta, opiskelusta ja perhe-elämästä.

Moni on tänne kirjoittanut, kuinka sinun pitäisi vain ryhdistäytyä ja pitää paikat järjestyksessä, hankkia itsekuria jne. Veikkaan (voin toki olla väärässäkin), että sinulla saattaisi olla ADHD tai ADD. http://adhd-aikuiset.org/portal/index.php/info Aktiivisuuden ja tarkaavaisuuden häiriöitä diagnosoidaan myös aikuisilta. Itse olen saanut myös diagnoosin aikuisiällä itse hoitoon hakeuduttuani. Diagnoosin antoi syyn koko elämäni kestäneelle sähläämiselleni, jota jotkut läheiset pitivät vain itsekurin puutteena/huolimattomuutena jne. Diagnoosi ei tietenkään poista aikuisen ihmisen vastuuta elämästään, mutta auttaa etsimään sopivia keinoja siihen. Sain myös lääkityksen, joka on auttanut jonkin verran opiskelussa ja arjen hallinnassa. Samoin vertaistuki - keskustelu toisten tarkkaavaisuushäiriöisten aikusten kanssa on auttanut ymmärtämään itseäni ja helpottanut arjen hallintaakin.

Jos sinulle on taloudellisesti mahdollista, kävisin sinun asemassasi suoraan yksityisellä ADHD:n hoitoon ja diagnosointiin erikoistuneella psykiatrilla tai neurologilla selvittelemässä asioita. Hoitoon voi hakeutua myös terveyskeskuksen kautta, mutta tutkimuksiin on pitkät jonot ja kaikki tk lääkärit eivät ymmärrä ollenkaan aikusten adhd:sta.

Vierailija
69/95 |
03.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.10.2013 klo 11:20"]

Tein ton stressitestin. Sain 6 pistettä, stressi ei ole sinulle ongelma. Ok. ?

[/quote]

Sit sulla on vaan muuten liian monta rautaa tulessa yhtä aikaa.

Vierailija
70/95 |
03.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, aivan kuin mun näppikseltä ja elämästä!! :)  I feel your pain...

Pahinta just, kun hiusklipsi tai luomi/rajausväri tai poskipuna hukassa. (Ja se Ei ole pikkuasia, jos siitä jää kiinni töistä myöhästyminen!) - Ovat niin pieniäkin perhana.

Ja entäs käsilaukut, joissa on monta lokeroa kussakin: pääosio, takatasku, 3 sisätaskua ja etutasku. Ja etsitty pikkutavara voi piileskellä missä tahansa noista. Tai makkarissa. Tai kylppärissä, tai isossa päämeikkipussissa, tai parissa pienemmistä.

Avaimen kanssa taas itsellä helppoa. Avainta kun ei tarvitse "käyttää" mihinkään kotona ollessa, sen voi jättää siihen joko eteisen pöydälle tai laukkuun.

Entäs mikä auttaa viikonloppuaamuihin, kun ensin on kiireettömästi luettu yhdessä lehteä ja syöty aamupalaa ja olet tukka pystyssä aamutakissa. Yhtäkkiä sitten mies haluaisi rynnätä yhdessä ulos liikkeelle? Miten silloin äkkiä esittelykelpoiseksi?? Kun vielä mies pyörii siinä jaloissa?

Pitäisikö sittenkin hiipiä la-aamuisin seiskalta ylös suihkuun ja meikkaamaan itsensä valmiiksi??

Vierailija
71/95 |
03.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole todellista. Voisko mulla todella olla adhd? Mä luulin, että se on lasten sairaus.

Mä en kyllä koulussa ollut mikään adhd tai häirikkö. Keskiarvo 9,4. Viittailin ahkeraan, en häirinnyt tunneilla.

Yo-opinnot kyllä venyi, kun oli niin paljon kaikkea mielenkiintoista!

Jos katson tuon linkatun adhd-sivuston määrityksiä, niin:

poikkeuksellisen elinvoimainen KYLLÄ
hyvin kekseliäs ja mielikuvitusrikas, ei tyydy valmiisiin ratkaisuihin KYLLÄ
keskimääräistä uteliaampi, ottaa selville asiat yksityiskohtaisesti ja laajasti useilta eri alueilta KYLLÄ
voimakkaasti tunteva ja empaattinen KYLLÄ
poikkeuksellisen kyvykäs painamaan asioita mieleensä ja muistamaan yksityiskohtia. KYLLÄ
nopea oivaltamaan KYLLÄ
taipuvainen hyväksymään toisten heikkouksia ja antamaan anteeksi. KYLLÄ
halukas ottamaan riskejä, ei pelkää muutoksia ja nauttii haasteista KYLLÄ
nopeasti toipuva, vaikka kohtaa suuriakin takaiskuja. KYLLÄ
energinen, luova, innokas ja motivoiva. KYLLÄ
keskittymiskyvytön, lyhytjännitteinen ja huolimaton (alisuoriutuja älykkyydestään huolimatta)  KYLLÄ
keskittymiskyvytön, lyhytjännitteinen ja huolimaton (alisuoriutuja älykkyydestään huolimatta) KYLLÄ
muistamaton (hukkaa tavaroitaan, ei pidä lupauksiaan, unohtelee tapaamiset ja tärkeätkin tehtävät) KYLLÄ
aloitekyvytön, huono organisoimaan ja priorisoimaan (lukuisia keskeneräisiä projekteja, alati myöhässä) KYLLÄ
impulsiivinen, itsepäinen, riidanhakuinen ja sietää huonosti pettymyksiä (vaikeuksia ihmissuhteissa) -  impulsiivinen, joo, muuten ei, en haasta riitaa
kyvytön arvioimaan oman toimintansa seurauksia ja omien voimiensa riittävyyttä
vireystilaltaan joko yliaktiivinen tai alavireinen tai mieliala vaihtelee (sekoitetaan helposti masennukseen tai maanis-depressiivisyyteen) KYLLÄ
juuttuu itseään kiinnostaviin aiheisiin (ylikeskittyy, ei osaa lopettaa) tai negatiivisiin ajatuksiin ja tunteisiin KYLLÄ
töksäyttelijä (selittää epäselvästi ja unohtelee sanoja), jatkuvasti äänessä ja keskeyttää muiden puheen VÄLILLÄ
tapaturma-altis törmäilijä KYLLÄ
helposti addiktoituva (kahvi, tupakka, netti, shoppailu, seksi, alkoholi, huumeet jne...) ja ylivelkaantuva EI
epäsuotuisissa olosuhteissa, vailla tukea ja hoitoa, työkyvytön, sosiaalisesti eristäytynyt ja voi eksyä rikoksen poluille EI

Jos mulla on adhd, enkö voikaan kouluttautua uudelleen ja alkaa alakoulun opettajaksi?

Vierailija
72/95 |
03.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksanut ap lukea kaikkia vastauksia. Mutta vähän vaikutti siltä, että koska mitkään annetut neuvot ei oikein kelvanneet, niin sun ei auta kuin karsia niitä menoja, että jää enemmän aikaa ja pääset nukkumaan aiemmin ja sitten taas ylös aamulla riittävän aikaisin.

Itselläni on ollut vähän samaa ongelmaa. Lasten tulo ja oma iän lisääntyminen vähän helpotti. Ei yksinkertaisesti ehdi tuhertaa itsensä kanssa niin kauaa ja toisaalta on myös vuosi vuodelta enemmän sellainen "mun on kelvattava vähemmällä pynttäämisellä"  -fiilis.

Edelleen kyllä meikkaan, mutta omat keinoni ovat

- suihku edellisenä iltana (tässä auttaa se, että liikun aina iltaisin - aamu-urheilu ei ole mun juttuni. Onneksi ei, koska kamojen pakkaaminen ja raahaaminen jonnekin aamuharrastukseen olisi tällaiselle sählälle ylivoimaista.)

- hiukset ovat lyhyet, mutta silti "hankalat", mutta ei niistä enempäää, kun et omist pitkistä hiuksistasi luovu

- pigmentointi kulmissa ja huulissa. Silmärajaustakin olen kokeillut, mutta pysyy niin vähän aikaa ja on niin huomaamaton, ettei maksa vaivaa. Kolmen kerran jälkeen lopetin sen, mutta kulmat on pigmentoituna ekalla värillä jo neljättä vuotta. Tietysti silmärajaustakin voi kokeilla, riippuu niin ihotyypistä, miten väri pysyy.

- mineraalimeikit, minusta voiteita paljon nopeammat levittää eikö tarvi huiskia erikseen kasvopaperien ja puuterien kanssa. Parhaat on testatuista lilylolo -meikit. Löytyy netistä ja voi tilata ainakin briteistä. varmasti löytyy oikeat sävyt + erittäin hyvä "valojauhe" mun tosi tummiin silmänalusiin + paras ikinä aurinkopuuteri. Muut meikit (luomivärit jne, on tuolla sarjalla ei niin hyviä, mutta nuo kasvomeikit ihan loistavia). Mä en siis ainakaan tarvi luomivärin alle muuta kuin sipaisun tuota mineraalimeikkiä ja väri pysyy kyllä. Mullakin on rasvoittuvat luomet. Tosi. Luomivärin käyttöä arkena jaksan enää harrastaa vähemmän kuin ennen.

- vaatteiden katsominen illalla kannattaa, vaikka olisi miten väsynyt

- vaatekaapin sisältö on tällaisella sählällä OLTAVA sävy sävyyn ja suunnilleen jokaiselle vaatekappaleelle jo ostettaessa tiedossa "kavereita" joiden kanssa sen kaapistaan pukee. Jos iltainen asustuksen miettiminen on liian vaikeaa, niin sitten ainakin varmista, että kaapissa on vain puhtaita, ehkiä,silitettyjä vaatteita. Ts. tsekkaa riepujen kunto aina käytön ja pesun jäljiltä. Näin teen itse.Joten jos en jaksa joskus illalla vaatteita miettiä, niin ainakaan en aamulla sählää reikäisten sukkien tai puuttuvien nappien takia.Enkä joudu silittämään, kun vaatteet ovat kaapissa vasta, kun ne on silitetty.

- laukun sisään ostettava "järjestelijä" auttaa. Voi hankkia sellaisen tai esimerkiksi niin kuin minä tein. Kaksi erillistä pientä pussukkaa, jotka otan lompakon ja puhelimen lisäksi aina mukaan vaikka vaihdan laukkua. Toisessa meikkejä jne, toisessa avaimet. Avainten laitto samaan paikkaan kannattaa opetella. Mä tein niin.Oli tuskallista, mutta nyt sujuu ja ne ovat aina tuossa pussukassa. Mua auttoi "sakko" jonka kehitin itselleni. Mua ärsytti ihan suunnattomasti tiettyjen juttujen jatkuvaan etsimiseen käyttämäni aika. Hankinnuo pussukat ja joka kerta, kun huomasin, että olin taas laittanut jonkun pussukoihin kuuluvan muualle, niin maksoin yhteen keräykseen x euroa. Rahatmeni kyllä hyvään paikkaan, mutta tuollainen "pakkolahjoittaminen" voi pian käydä kukkarolle, jos sitä kauhean pitkään jatkaa.

Tsemppiä. Ymmärrän ap sun tuskaasi. Siihen on apukeinoja, mutta vaatii sitkeyttä ja priorisointia ja opettelua ja sittenkin vielä saatat jäädä kaltaisekseni, joka edistyy paljon JA silti varmaan ikuisesti joutuu jossain määrin kadehtimaan ihmisiä, jotka tuntuvat saavan kaiken hoitumaan ihan sähläämättä ja nopeasti. :)

Vierailija
73/95 |
03.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä nousen klo 7, käyn vessassa (en koskaan käy aamulla suihkussa, koska mua inhottaa seistä siellä väsyneenä ja kylmissään), puen päälle, vedän hiukset ponnarille, töihin en viitsi meikata. Sen jälkeen käytän koiran pihalla (koirakin niin aamu-uninen että kääntyy nopeesti takas kun on tarpeensa tehnyt :D ). Kun tulen kotiin, laitan vielä kahdelle pienimmälle lapselle ulkovaatteet lattialle valmiiksi, että miehen on ne helppo pukea heille (päivävaatteet on laitettu jo illalla valmiiksi odottamaan). Otan jääkaapista evästä mukaan ja lähden töihin, jossa olen n. 7.35 (työmatka 5min) So simple!  :)

Vierailija
74/95 |
03.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ADHD:ta ehdottanut jatkaa... Kyllä ADHD:ta potee aikuisetkin, siihen on vain herätty myöhemmin kuin lasten kohdalla. Ja mahdollinen diagnoosi ei todellakaan ole este uudelleen kouluttautumiselle esim opettajaksi, sehän olisi vain hienoa, että opettajina olisi muitakin ihmistyyppejä kuin "säntillisiä kympin tyttöjä".

Rohkeasti vaan lääkäriin!

Vierailija
75/95 |
03.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.10.2013 klo 10:09"]

Sä menet töihin, et juhlimaan. Harja tukan läpi pari kertaa, ponnari niskaan. Meikiksi riittää värillinen kasvovoide, ripsiväri ja huulikiilto. Ja sen huulikiillon ehdit lisätä töissä.

Jos eilisissä vaatteissa ei ole sen suurempaa vikaa, niin samat kamat päälle.

Syö aamupala autossa. Karjalanpiirakka ja smoothie pullosta.

Viimeisimpänä konstina: hanki mies ja pari lasta, opit viskaamaan penskat pihalle vartissa ja itsesi siinä samalla.

[/quote]

Älä nyt liioittele. Ei kai kukaan käytä eilisiä vaatteita? Joku hygieenia sentään pitää olla. Aamulla pitää syödä kunnolla eikä mitään hemmetin karjalanpiirakoita. Töissä kuitenkin syödään vasta puolen päivän aikaan.

Miksei asioita voi hoitaa kunnolla eikä tuollaista hosumista? Kunnon aamupala, suihkussa käynti, puhtaat vaatteet päälle ja sitten menoksi.

Vierailija
76/95 |
03.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Aivan samaa mieltä. Perushygienia on täysin hukassa. Ei pestä itseään ja käytetään vanhoja vaatteita päällä. Sitten sanotaan että naiset pitävät itsestään huolta... huhhuh

Vierailija
77/95 |
03.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.10.2013 klo 11:32"]

Minulla menee joka päivä noin 30 minuuttia laittautumiseen, on mennyt vuosikaudet. Se on ihan normaalia. Mitä olen käsittänyt, niin monella muullakin ulkonäöstään välittävällä menee.

Arkimeikkini on melko kevyt kuitenkin, iholle en tee mitään koska se on jo valmiiksi hyvä. Eli yksinkertaisesti sutaisen ylimääräiset hajakarvat kulmakarvoista pois, laitan hieman kulmakynää, rasvaan huulet, levitän eyelinerin ja kajalin ja laitan ripsiväriä. Tähän menee noin 10-15 minuuttia. Hiukset suoristan (pitkät, pörröisesti lainehtivat hiukset), laitan hiuspuuteria juuriin, hieman tupeeraan, harjaan ja alle lakkaa. Tuohon menee noin 15 minuuttia.

Vaatteiden valitsemiseen ei mene ollenkaan aikaa, koska olen valinnut vaatteeni niin, että ne sopivat hyvin toistensa kanssa ja minulla on perusasukokonaisuuksia.

Ei tulisi mieleenikään lähteä laittautumattomana ulos. Tahdon näyttää aina hyvältä, koska ei ikinä voi tietää kenet kohtaa tai mihin joutuu menemään. Haluan olla valmis kaikkeen.

Eli jos menen kahdeksaksi vaikkapa kouluun, aikatauluni on tämä:

6.00 Herätys ja aamutoimet

6.15 Alan meikata ja laittaa hiuksia, puen päälle

6.50 Rauhoitun syömään

7.10 Pesen hampaat, pakkaan laukun

7.25 Bussiin

Tosiaan, kun kaikki on järjestyksessä, asiat nopeutuvat huomattavasti. Ja kun on aina tietty rutiini.

[/quote]

Missä välissä käyt suihkussa? 20 minuutissa ei kunnon aamiaista syö

Vierailija
78/95 |
03.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.10.2013 klo 11:34"]

[/quote]

Käyn viimeisenä asiana illalla, siitä suoraan nukkumaan. Olen raikas vielä aamulla. Aamulla olisi mahdotonta käydä suihkussa, kun siihen pitäisi sitten varata ylimääräistä aikaa ja joutuisi käyttämään hiustenkuivaajaa joka päivä. Ja tietysti kylppärissä olisi sitten trooppinen ilmasto, niin kivapa siinä sitten meikata ja laittaa hiuksia.

[/quote]

Illalla on hyödytöntä käydä suihkussa. Ihminen hikoilee yöllä paljon. Samoin petivaatteet ovat oikeita bakteeripesiä. Vaikka ne pesisi usein

Vierailija
79/95 |
03.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.10.2013 klo 11:36"]

[/quote]

Pesin ennnen hiukset joka aamu ja joka aamu otin suihkun. Vie liikaa aikaa. Ja rasittaa päänahkaa. Nyt pesen hiuksen 3-4xvko. Joskus illalla, joskus aamulla. Liikunnan jälkeen suihkuttelen. Aamulla pesen kainalot ja muut kriittiset paikat lavuaarissa/bideellä.

ap

[/quote]

Osta oikeata shampoota niin ei rasitu. Liikaa aikaa? Mitä sä oikein teet? Mene aikaisemmin nukkumaan. Älä katsele telkkaria tai muuta roskaa. Niin jää aikaa aikaa

Vierailija
80/95 |
03.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

5, minä selviän tarvittaessa ovesta ulos noin45 minuutissa ja siinä ajassa olen ehtinyt kammata tukan (ei tarvitse laittamista), meikannut, syönyt aamupalaa, vilkaissut lehden, pedannut ja pukenut. Kun tekee aamun rutiinit aina samassa järjestyksessä ja tarvittavat meikit jne ovat aina samassa paikassa ja vaatteet jo illalla laitettuna pinoon pukemisjärjestyksessä ei tule edes kiire. Meikkaaminen vie minulta alle 10 minuuttia ja kuitenkin laitan kevyen silmämeikin ja meikkipuuteria, poskipunaa huulipunaa jne. Rutiineilla on kova voima.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi viisi