Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aamuvalmisteluihin menee liikaa aikaa, auttakaa!

Vierailija
03.10.2013 |

Jos mun pitäisi olla töissä klo 9, mun pitäisi varmaan herätä klo 6, että olisin edes likipitäen ajoissa.

Matkaan hyvä varata 30-45 minuuttia, koska parkkipaikkoja ei yleensä saa mistään.

Meikkaamiseen mulla menee vähintään 30 min. Yleensä enemmän, koska aina joku tuote on jossain kassissa tai pussissa ja sitä sitten haeskelen.

Hiukset, äkkiä hujahtaa 15 minuuttia harjatessa, jonkun klipsun tai muun etsimisessä.

Vaatteiden pukemiseen menee helposti 20 minuuttia. Aina on joku rätti kadoksissa, vaikka just eilen se olisikin ollut päällä. Ja sitten, kun on valmiina lähtöön, niin paidassa onkin tahra. Hansikkaita ei ole missään. Tms.

Aamiaiseen mulla ei usein ole aikaa. Tarvitsisin 45 minuuttia oikeasti sellaiseen aamun käynnistämiseen. Teen keittoon, leipien tai puuron tekemiseen, lehden lukuun.

Ja sitten mun on vielä tosi vaikea päästä ajoissa nukkumaan (aina olisi niin paljon tekemistä, tvtä en katso, mutta kotihommia, siivoamista, työhommia, harrastusjuttuja, lukemista). Ja tosi vaikea sitten päästä ajoissa sängystä ylös. Nytkin olen ihan väsynyt, nousin klo 6:25, menin nukkumaan joskus klo 1 jälkeen... :(

Mä en jaksa, kun aamuisin on aina kamala stressi. Haluaisin rauhassa saada tehdä asiat. Nyt tuntuu, että vaan kohellan nurkasta toiseen, kiukuttelen itselleni ja koko päivä alkaa väärällä jalalla.

Auttakaa! Miten järkeä aamuihin! Ja mun ei edes tarvi huolehtia liikkeelle kuin itseni...

Kommentit (95)

Vierailija
41/95 |
03.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.10.2013 klo 10:03"]

[quote author="Vierailija" time="03.10.2013 klo 09:50"]

Miksi pitää meikata?

[/quote]

Mä olen sellaisessa hommassa, että sinne ei voi mennä meikkaamatta. Koko päivän esillä, asiakkaiden kanssa tekemisissä, edustamassa. Se, ettei ole meikkiä, on vähän kuin ei olisi housuja jalassa. Tai hametta.

Mä en osaa tehdä tuollaista kevyttä meikkiä :( Olen niin ruma, että meikkaamisessa kamala homma.

1) Pohjustusvoide: ihohuokoseni on kuin kuun kraaterit, tämä on pakko laittaa - auttaa myös rasvoittuvalla naamalla meikkiä pysymään vähän paremmin - ja vihreä sävy tasoittaa ihon punakkuutta.

Voi, kun löytyisi joku tuote, jossa olisi yhdistetty pohjustusvoide ja kosteusvoide...

2) Meikkivoide. Saan taputella huolella ja pienen määrän kerrallaan, koska iho niin kamala.

3) Luomien pohjustus. Pakko, koska mun luomet hikoilee niin, että ilman tuota tuotetta luomiväri ei pysy tuntiakaan.

4) Valokynää tms silmien alle. Koska mustat silmänaluset, näytän ihan järkyltä ilman tätä.

5) Kevyt tuiskaus puuteria.

6) Kasvopaperilla taputtelu, siihen enin puuteri ja meikkivoide esim. hiusrajasta.

7) Luomiväri: ensin siveltimellä vaaleampi väri koko luomelle, sitten pikku töpöttimillä kahta eri sävyä silmäkulmaan. Koko ajan tarkkana, ettei väriä ole poskilla. Meikkaamista hankaloittaa se, että mulla -8 vahvuiset lasit, tosi hankalaa meikata, kun linssit oltava pois silmiltä.

8) Poskille karisseen luomivärin sively pois sudilla.

9) Ripsiväri. Mulla on tuuheat ripset ja tämän laittelu on taitolaji, muuten ne ripset on yksi iso paakku.

10) Aurinkopuuteria sipaisut poskiluiden alle.

11) Poskipunaa sipaisut poskiluun päälle.

12) Ylimääräisten punien taputtelu kasvopaperiin.

13) Huulirasva.

14) Huulten rajaus.

15) Huulipunan levitys siveltimellä.

16) Enin huulipuna kasvopaperiin.

Käytännössä vaiheet 13-16 jää usein välistä, koska en vaan ehdi enää. Askartelen ne sitten liikennevaloissa, bussissa, junassa tai työpaikan vessassa, jos ehdin.

Miten mä saisin tehtyä nätin meikin ripeämmin? En ole järin hyvä meikkaaja, tuohon tuhraantuu aikaa, aloin meikata enemmän vasta 30 täytettyäni.

[/quote]

Apua. Mä en meikkaa tällä tavalla edes iltamenoihin.

Jos on edustuspäivä töissä: Arkisin värillinen päivävoide, ripsari, luomiväri ja poskipuna, huuliin lähes väritöntä kiiltoa. Silmät laitan bussisissa. Jos on normi toimistopäivä ilman edustustehtäviä, en meikkaa. Meikit aina mukana, eli hätätilanteessa voin meikata työpaikan vessassa.

Vierailija
42/95 |
03.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.10.2013 klo 10:30"]

Esim. lomilla en käytä ollenkaan meikkiä. Ihan yhtä karsea se iho silti on. En voi laittaa meikkivoidetta ilman sävytettyä pohjustusainetta. Näytän aivan kaamelalta ilman, oikeasti. Niin kauhealta, että ihmiset kommentoi, että sun ihon sävy on jotenkin outo... Ja olen kokeillut asiantuntijan avustuksella useita eri meikkivoiteita ja -sävyjä.

Olen yrittänyt olla välillä ilman meikkivoidetta. Lähes aina joku kommentoi, että hei, nyt sulla on kyllä tosi epäsopiva sävy meikkivoiteessa. :( Menevät aika hiljaiseksi, kun sanon, että se on kyllä ihan mun oman ihon sävy...:) :(

[/quote]

Kuka oikeasti kommentoi tuollaista asiaa toiselle? Huhhuh. Minä sanoisin suorat sanat, jos joku kehtaisi tulla minulle sanomaan jotain ulkonäöstäni!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/95 |
03.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa pitkillekin kivoja nopeita kampauksia, pistin puolipitkille tuon esimerkin mutta YouTubesta löytyy pitkillekin nopeita kampauksia.

Itselläni on myös pitkä tukka ja välillä leikkaan sen lyhyeksi ja oma kokemus on että lyhyenä siinä joutuu vähän enempi kihartamaan ja laittamaan kun pitkän vaan sutasee nopsaan kiinni. ;)

Yöksi laitan itse tukkani kiinni, niin se ei sotkeennu kun on palmikolla vaikka. Aamulla avaa ja suihkii selväksi ja äkkiä kiinni.

Älkää jaksako selvittää noin turhan fiinisti miten on vaikeaa tukkaakin hoitaa ja laittaa. Tsiisus kun saa helpostakin asiasta vaikean.

Ei pitkä ole vaikeampi kuin lyhyt ja riippuu taidoista ja neuvoista miten vaikeaksi elämänsä tekee.

Jos valvoo yhteen saakka niin ei siinä kaikkea aikaa nosta enää puntteja tai kirjoita raportteja. Tai sitten pitää vaan alkaa karsimaan. Koska tuo on ihan älytöntä. Toinen vaihtoehto on se kurja; hakee glooriaa itselleen, sillä ei minustakaan olisi tuollaiseen. Että pisteet sulle ap. :D

Itselläni on kolme ala-asteikäistä tässä samalla huollettavana ja juoksutettavana treeneissään. Silti siisti kampaus pitkällä tukalla ja meikki kasvoilla, aamuun ei mene kauaa aikaa. En vaan jaksa mitään puoliväsyneenä tavaroiden hakemista.

Vierailija
44/95 |
03.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä sitä sotamaalausta voisi vähän keventää että ei menisi noin paljon aikaa?

Miten päivittäisessä käytässä olevat tavarat, kuten meikit ja vaatteet voi olla aina hukassa?

Illalla rauhoitut hyvissä ajon vaikka lukemaan, että uni tulee ajallaan. Laita illalla vaatteet valmiiksi aamua varten, samalla kaivat myös meikit näkösille.

Itse olen mies ja tukka on mallia siili, joten aamuehostus on siinä kun pesee rähmät silmistä ja joskus pikainen suihku aamulla jos on tullu yöllä hikoiltua. Silti tarvitsen aamulla tunnin aikaa. Syön kunnon aamupalan ja lueskelen samalla netistä aamun uutiset. Jos olisin nainen, minulla menisi aamutoimiin varmaan kolme tuntia.

Vierailija
45/95 |
03.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, mä valitettavasti olen jo lähempänä 40 kuin 30 ikävuotta. Ja yhä kuin pahainen kakara. Koska se aikuisuus oikein tulee?

Mun olisi pitänyt etsiä joku aikuisempi mies. Jos se oisi pistänyt muhun järkeä. Me ollaan miehen kanssa molemmat sellaisia pentuja. Ei tee mieli tehdä ruokaa? Nou hätä, kevyesti voidaan käydä joka päivä jossain ulkona syömässä. Tekis mieli katsoa leffaa? Aamulla pitäis kyllä olla ajoissa... Mutta tää leffa on vaan niin hyvä! Ja sitten me valvotaan. Hei, mentäiskö illalla oopperaan? Joo, saako lippuja, saa, MENNÄÄN! Aha, ei taaskaan nukkumaan ajoissa. Hei, maalattaisko toi eteisen seinä. Öööö, okei, haetaan maalit, aijjaa, me tehtiinkin tätä klo 3 asti aamuyöllä. Kato, ostin hyvännäköstä pihvilihaa! No onkin herkun näköstä, grilli kuumaksi! Tehdäänkö itse ranskiksia sen kanssa? Joo, jos sä käsittelet perunat, missä friteerauskeitin on? Olipa hyvää ruokaa! Mutta pöytäänkin päästiin arki-iltana vasta klo 23.30... Lähdettäiskö viikon päästä Berliiniin? Nooo... Siellä on Coldplayn keikka! Älä?! No mennään! Mä sovin työjutut, että voidaan lähteä jo keskiviikkona. Jes!

Ja sitten ollaan taas ihan zippi ja kuitti.

Mä itekin ihmettelen, että miten me kumpikin velhotaan meidän työjutut kuitenkin aina kuntoon. Kummallakin kuitenkin asiantuntijatyö, vaatii muutakin kuin työpaikalla notkumista ja kahvin keittelyä. Ja jos olen joskus töissä väläytellyt, että mä voisi ehkä vaikka alkaa yrittäjäksi tms, niin kamala mekkala, että mihin me ilman sua joudutaan. Kun itellä on sellainen olo, että kaikki ois varmaan tyytyväisempiä ilman mun kaaoksia. :) Kumma juttu. Mieskin oli viime vuonna työpaikkansa tuottavin työntekijä (herää kysymys, milalsia lusmuja ne muut sitten onkaan...) . Saa siksi aika vapaat kädet tehdä melkein mitä vaan ja miten päin vaan, kun hommat hoituu kuitenkin.

Mutta ois se ihanaa, jos ei olisi aina sellainen olo, että elää jossain hullussa sirkuksessa.

Vierailija
46/95 |
03.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.10.2013 klo 10:53"]

Huh. Te saatte kyllä kaiken kuulostamaan niin helpolta... :) Mä yritän, mä yritän...

Kuten arvata saattaa, meillä on kotikin kaaoksessa, ei pelkästään mun käsilaukku, meikkipussi tai pää... Tarvittaisiin kaikelle oma paikka. Yritän tätä aina, siivoan KAIKEN. Ja sitten menee viikko ja kiireinen arki palaa ja ei kumpikaan enää jaksa laittaa asioita paikoilleen.

Mä en tiedä, miten oppisin menemään aiemmin nukkumaan. Koko tän viikon ollut pää ihan pilvessä vähistä yöunista. Kun illalla olisi aina niin paljon kivaa tekemistä: lukemista, piirtämistä, päiväkirjan kirjoittamista jne...

Voin aloittaa vaikka klo 22 kirjoittamaan jotain. Innostun. Ajantaju katoaa. Hupshei, kello onkin jo yli 1!

Mulla katoaa ajantaju tosi usein. Innostun vaan tekemisestä, mistä milloinkin, flow astuu päälle ja sitten en osaa lopettaa.

[/quote]

Sun on pakko. Ei se siivo pysy itsestään, se pitää PÄIVITTÄIN uudistaa. Eli sun täytyy jo illalla käyttää se vartti tavaroiden etsimiseen paikoilleen aamua varten.

Itsekurista nyt on kyse, ei mistään muusta. Älä aloita uusia asioita enää iltakymmeneltä. Tai jos alat, panet vaikka kännykän hälyttämään yhdeltätoista, että nyt menet nukkumaan - ja kännykkä vähän etäämmälle siitä, missä juuri silloin olet, niin että joudut nousemaan ja irtaantumaan tekemisestäsi laittaaksesi hälytyksen päältä pois.

Miten tuolla kaoottisuudella pärjää työelämässä, ei voi kuin vähän ihmetellä... No, pääset siitä eroon kyllä, jos tahdot. Ei tämä tehokkuus itsestään ole syntynyt, jokainen meistä on joutunut ponnistelemaan sen eteen.

31

Vierailija
47/95 |
03.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.10.2013 klo 10:37"]

Ensinnäkin avaimelle oma koukku eteisen oven luokse, siihen sen laitat aina kun tulet ja siitä sen otat aina kun lähdet. Kaikki mahdollinen valmiiksi edellisenä iltana: meikkilaukun sisältö käyttöjärjestyksessä johonkin tasolle purettuna, siitä pakkaat sitä mukaa kun on naamaan saatu. Kahvinkeitin tai muu edellisenä päivänä lataukseen, juo samalla kun meikkaat. Aamiainen syö matkalla tai vasta työpaikalla valmiiksi tehtynä eväinä.

[/quote]Mitä vanhemmaksi tässä tulee, niin sitä paremmin alkaa tavarat pysyä paikoillaan ja on ihan pakko pysyä, mutten niitä ei löydä. Avaimille, puhelimelle, lompakolle ja vaatteille on omat paikkansa, josta ne löytää vaivatta. Nyt kun on 40 ylitetty, niin asunto alkaa pikkuhiljaa muuttua pelottavan järjestelmälliseksi.

Vierailija
48/95 |
03.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

... ja vielä: motivoit itsesi kyllä, kun mietit, minkä helsketinmoisen määrän aikaa TUHLAAT joka aamu silkkaan tumpulointiin. Jos opettelet tehokkaaksi, aamutoimesi vievät alle tunnin, ehdit syödä jopa aamiaisen kotona - ja saat nukkua aamulla 1,5 h pidempään! Siis jos esimerkkitapaus oli, että menet yhdeksäksi töihin, matka vie 30-45 min ja nyt joudut heräämään kuudelta...

Eikö jo vähän kannattaisi tehostaa...?

31

Vierailija
49/95 |
03.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen selkeää rutiinia aamuun. Mä käyn esimerkiksi joka ikinen työaamu suihkussa ja pesen hiukset, ja silti mulla kuluu sängystä nousun ja lähdön välillä aika tarkalleen tasan tunti. Kas näin:

Kello soi 6:45

Kahvi tippumaan 6:46 (ladattu ed. iltana valmiiksi)

Vessa, suihku, hammaspesu 6:46-6:55

rasva naamaan, sen kuivuminen 6:55-7:00

hiusten kuivaaminen ja suoristaminen 7:00-7:15

meikki: meikkivoide, puuteri, aurinkopuuteri, poskipuna, vaalea luomiväri koko luomelle, eyeliner, ripsiväri, kulmakynä ja huulikiilto. 7:15-7:30

vaatteet päälle (katson aina ed. iltana valmiiksi), suihkaus hajuvettä, takki päälle, kengät jalkaan, valot pois ja töihin. Bussi lähtee 7:40.

Vierailija
50/95 |
03.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos noista hiusvinkeistä! Mä tsekkaan ne...

Mies sais varmaan schlaagin, jos leikkaisin siilin.... Aina, kun sanon, että mulla on huomenna kampaaja, se alkaa paniikissa vannottaa, että et sitten leikkauta hiuksia, ethän. Sillä oli nuorena tyttöystävä, jolla pitkät hiukset - yhtenä päivänä olikin sitten mitään sanomatta leikkauttanut melkein poikatukan. Oli kuulemma ollut hirveä järkytys. Ja sitten sen jälkeen tytölle ilmestyi huivi ja olikin löytänyt sisäisen musliminsa, tms. Joten mies tulkitsee radikaalit muutokset hiuksissa myös radikaaleiksi muutoksiksi muutenkin.

Vierailija
51/95 |
03.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä, että vaikka selvästi näkee, että AP:n ongelma on laajemminkin otteen saaminen ajan- ja elämänhallinnasta, niin täällä neuvoissa takerrutaan meikkaamisen yksityiskohtiin. Ihan hyvää te tietysti tarkoitatte, uskon.

AP, olisi kiva kuulla täällä, kun olet varannut ajan lääkärille. Tuli mieleen, että myös työterveyshuollon kautta saattaisi olla mahdollista saada lähete ADHD:ta diagnosoivalle psykiatrille tai neurologille. Tsemmpiä elämänhallinnan vahvistamiseen!

T: Se, joka ensimmäisen kerran ehdotti, että sinulla voisi olla tarkkaavaisuushäiriö.

Vierailija
52/95 |
03.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh. Te saatte kyllä kaiken kuulostamaan niin helpolta... :) Mä yritän, mä yritän...

Kuten arvata saattaa, meillä on kotikin kaaoksessa, ei pelkästään mun käsilaukku, meikkipussi tai pää... Tarvittaisiin kaikelle oma paikka. Yritän tätä aina, siivoan KAIKEN. Ja sitten menee viikko ja kiireinen arki palaa ja ei kumpikaan enää jaksa laittaa asioita paikoilleen.

Mä en tiedä, miten oppisin menemään aiemmin nukkumaan. Koko tän viikon ollut pää ihan pilvessä vähistä yöunista. Kun illalla olisi aina niin paljon kivaa tekemistä: lukemista, piirtämistä, päiväkirjan kirjoittamista jne...

Voin aloittaa vaikka klo 22 kirjoittamaan jotain. Innostun. Ajantaju katoaa. Hupshei, kello onkin jo yli 1!

Mulla katoaa ajantaju tosi usein. Innostun vaan tekemisestä, mistä milloinkin, flow astuu päälle ja sitten en osaa lopettaa.

[/quote]äh, sinä kuullostat ihmiseltä joka ei jaksa suunnitella elämäänsä viittä minuuttia pidemmälle, kaikki jää siihen missä tarve loppuu ja on seuraavalla kerralla hukassa. Otat nyt tavaksi käyttää 15 minuuttia joka ilta paikkojen järjestelyyn, pikkuhiljaa se johtaa siihen että pistät tavarat heti oikeille paikoilleen kun et tarvi niitä, sillä on paljon helpompaa pistää esimerkiksi puhelin suoraanlataukseen, kuin että ensin hylätä se johonkin ja sen jälkeen etsiä se ja sitten viedä paikalleen lataukseen.

Vierailija
53/95 |
03.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai se sitten on vaan PAKKO. Yrittää saada pysymään koti ja tavarat järjestyksessä. Mä en tiedä, miten saan itsestäni sen, että tosiaan uusintaisin sitä järjestystä joka päivä. Pitäisi varata joka päivä minimissään tunti kodin huoltotöihin. Nääää....

Vierailija
54/95 |
03.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä vielä AP:lle kirjavinkki, löytyy aika hyvin kirjastoistakin. itselläni ollut myös lainassa ja aion luultavasti ostaakin sen:  http://www.adlibris.com/fi/product.aspx?isbn=9513167836

T: 88

Vierailija
55/95 |
03.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, heti ensimmäisen viestisi perusteella tuli mieleen että sinulla saattaa olla adhd. Luin mielenkiinnolla koko ketjun ja ensimmäisen kerran joku ehdotti tätä kun vastauksia oli jo yli 50.

nim. adhd-miehen vaimo

Vierailija
56/95 |
03.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.10.2013 klo 11:15"]

[/quote]äh, sinä kuullostat ihmiseltä joka ei jaksa suunnitella elämäänsä viittä minuuttia pidemmälle, kaikki jää siihen missä tarve loppuu ja on seuraavalla kerralla hukassa. Otat nyt tavaksi käyttää 15 minuuttia joka ilta paikkojen järjestelyyn, pikkuhiljaa se johtaa siihen että pistät tavarat heti oikeille paikoilleen kun et tarvi niitä, sillä on paljon helpompaa pistää esimerkiksi puhelin suoraanlataukseen, kuin että ensin hylätä se johonkin ja sen jälkeen etsiä se ja sitten viedä paikalleen lataukseen.

[/quote]

Toi on niin MINÄ. Mistä arvasit, että mulla on taaskin luuri hukassa? Jäiköhän se kotiin?

Vierailija
57/95 |
03.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein ton stressitestin. Sain 6 pistettä, stressi ei ole sinulle ongelma. Ok. ?

Vierailija
58/95 |
03.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti karsit harrastuksista ja vapaa-ajan menoista. Niiden ei kuulu olla pakkopullaa. Esim. noi yhdistykset, jos vievät hirveästi aikaa, niin luovu niistä toistaiseksi tai jotenkin muuten vähennät aktiivisuuttasi niiden osalta. Ota pari iltaa viikossa, kun olet vain kotona ja rentoudet, teet mitä haluat (jos työviikolla, niin sitten ajoissa nukkumaan). Kavereiden tapaaminen pitäisi olla hauskaa eikä stressaavaa! Liikuntaharrastuksia kannattaa jonkin verran pitää, että pysyy kunto yllä ja mieli hyvänä, mutta liika on liikaa. Itsekin koin vielä pari viikkoa sitten stressiä, kun pitäisi jaksaa vielä tuonnekin ja päädyin jättämään yhden harrastuksen viikolta pois. Siihen voi sitten palata kun aika on sopiva. Ja huolehdithan siitä että liikuntaharrastukset ovat mielekkäitä ja sinulle sopivia. Ei mikään liikunta tee hyvää, jos lajista ei tykkää.

Vierailija
59/95 |
03.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla menee aamutoimiin vartti, sen jälkeen on vielä reilu puoli tuntia aikaa netistä katella uutiset ja syödä aamupala. Töihin meikkaan hyvin harvoin (BB-voide ja tummien silmänalusien peittäminen kylläkin päivittäin), mutta jos meikkaan, niin viisi minuuttia lisää, kun laitan mineraalipuuterin, ripsarin, kulmavärin ja poskipunan. Jos käyn aamulla suihkussa, niin kymmenen minuutia lisää. Suihkun jälkeen teen muut hommat, luen uutiset ja syön aamupalan, ja annan tukan kuivua sen aikaa. Ihan viimeiseksi laitan hiukset, jos laitan. Tai sitten otan hiuslenkin taskuun ja laitan töissä. Suihkuaamuina herätys on vähän aiemmin kuin yleensä.

Jos on pakko, niin olen helposti vartissa herätyksen jälkeen lähtövalmis. 

Vierailija
60/95 |
03.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.10.2013 klo 09:36"]

Järjestelmällisyydellä asiat hoituvat helpommin! Tosiaan vaatteet voi hyvin katsoa jo illalla valmiiksi, ja asetella johonkin sopivaan paikkaan. Myös muut päivän aikana tarvittavat tavarat voi pakata valmiiksi laukkuun. Jos meikkejä ja hiustarvikkeita säilyttäisi aina samassa paikassa, ei aikaa kuluisi ainakaan niiden etsiskelyyn. Ja toki voi myös miettiä, miten tuosta kaunistautumisesta suoriutuisi nopeammin.

Aamupalaakin voi miettiä ja tehdä tarvittaessa jo valmiiksi. Puuro valmistuu mikrossa nopeasti/liedelläkin aika vikkelään vähällä vaivalla. Tai sitten voi syödä vaikka mysliä, ei ole iso vaiva kaataa niitä kulhoon ja maitoa päälle. Tai jugurttia. Tai tehdä jo illalla voileipiä/vihanneksia/mitä ikinä valmiiksi.

Pienellä ennakkosuunnittelulla asiat helpottuisivat kummasti :)

[/quote]

Kyllä aamulla pitää syödä kunnon monipuolinen ja runsas aamupala.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän seitsemän